La força d'anar plegats
{j}{+}{#240}./ARXIUS/ANY2009/PROMOCIOECONOMICA/3VILES.jpg{#}{+} Llavaneres, Sant Vicenç i Caldes d'Estrac han presentat avui, 10 de juliol, una guia turística amb què es consolida el projecte de promoció conjunta de {c}Les 3 Viles{c}. La presentació ha reunit un centenar de persones del món empresarial i turístic de les tres poblacions i també de la comarca i s'ha fet en un espai emblemàtic, l'antiga masia de Can Mora de Dalt de Sant Vicenç, rehabilitada com a hotel rural amb encant.{j}
Aquest és l'objectiu, precisament, de {c}Les 3 viles{c}: consolidar-se com a destinació turística de qualitat, amb la garantia de comptar amb una àmplia oferta cultural, de lleure i esportiva que es fa possible gràcies a la unió de les tres poblacions. Ho han destacat així els alcaldes de les tres poblacions: Bernat Graupera, de Llavaneres, Miquel Àngel Martínez, de Sant Vicenç de Montalt, i Joaquim Arnó, de Caldes d'Estrac, en la presentació pública de la guia. Els alcaldes han manifestat la satisfacció de veure com avança aquest projecte conjunt de cooperació i de mancomunació de serveis, que més enllà de la promoció turística, està suposant un treball coordinat en moltes altres àrees municipals. {+}{#290}./ARXIUS/ANY2009/PROMOCIOECONOMICA/3VILES2.jpg{#}{+} {n}El compromís d'anar de la mà{n} El llibre recull imatges i textos que mostren els trets característics més rellevants de {c}Les 3 viles{c}, i fa especial èmfasi en la bellesa del paisatge, enclavat entre el mar i la muntanya, en la variada oferta d'activitats culturals i esportives, i en la riquesa de la gastronomia local. De la guia, se n'han editat 15.000 exemplars, en català, castellà, anglès i francès, que es distribuiran per establiments turístics de la comarca. El llibre compta amb el patrocini d'Acesa i la col·laboració de la Diputació de Barcelona. Els tres municipis fa temps que van decidir unir esforços per tal de promocionar-se turísticament i econòmicament. El primer pas es va fer l'any 2007 amb la presentació de la marca de {c}Les 3 viles{c}, després de dos anys de treball conjunt. Aquesta marca aplega, des d´aleshores, sota un mateix logotip, el comerç i el turisme de les poblacions de Sant Andreu de Llavaneres, Sant Vicenç de Montalt i Caldes d'Estrac. Entre els trets característics que des d´aleshores s'han promocionat conjuntament i que en aquesta guia hi tenen un pes específic molt important, en destaca la gastronomia, el comerç, i l'oferta d'activitats esportives, de lleure i de cultura. Recordem que el logotip de {c}Les 3 viles{c} representa els eixos més característics de les tres poblacions: el mar i la muntanya, i l'eslògan, {c}El Plaer de Viure{c}, transmet la idea de qualitat de vida, i incideix en la recerca d'un turisme de qualitat. Un dels objectius de la guia turística és exposar a través d'imatges i de textos la variada oferta de lleure dels tres municipis que, en total, ofereixen: un port esportiu, tres camps de golf, una hípica, més de 50 restaurants, sales d'exposicions i museus de prestigi, un centre de termalisme i talassoteràpia i jornades i fires gastronòmiques amb productes amb marca de garantia de qualitat, com els pèsols de Llavaneres. L'acte s'ha tancat amb un piscolabis amb productes típics de {c}Les 3 viles{c}, que com a postres ha tingut els carquinyolis de Sant Vicenç i la coca de Llavaneres.
Informació publicada el 10 de juliol de 2009