Dijous, 27 de juliol

Ajuntament de Sant Andreu de Llavaneres

Pancarta de portada
Notícies
Excel·lent valoració de la segona reunió del Pressupost Participatiu 2018

Molt bona acollida en la sessió informativa celebrada el passat dimecres 17 de maig, que va servir per donar a conèixer el funcionament intern de l'Ajuntament als membres de l'equip de treball 2017.

Pressupost Participatiu Llavaneres 2018

La Sala de Plens de l'Ajuntament de Sant Andreu de Llavaneres va acollir la segona reunió del Pressupost Participatiu 2018, un procés mitjançant el qual l'ens local sotmetrà a decisió d'un equip de treball una partida de 100.000 euros del Pressupost Municipal per a l'any 2018. El regidor d'Economia, Participació i Transparència, Albert Sala, expressa que "l'equip de govern municipal creu fermament en l'impuls i la potenciació de polítiques de participació ciutadana, ja que representen un estàndard bàsic de qualitat democràtica, per això des de l'Ajuntament s'ha engegat aquest procés inclusiu i innovador per segon exercici consecutiu".

Durant la segona reunió del Pressupost Participatiu 2018, una quarantena d'assistents -entre veïns i veïnes de l'equip de treball, tècnics municipals i polítics locals- van establir les bases d'aquesta iniciativa que té com a objectiu promoure la implicació ciutadana en els afers públics i en la gestió dels recursos municipals. Després de la presentació inicial, els tècnics de les àrees d'Economia, Urbanisme, Benestar Social, Educació i Seguretat Ciutadana van donar detalls sobre el funcionament intern de l'Ajuntament i també van facilitar més eines i coneixements als membres de l'equip de treball per tal d'afrontar amb èxit les properes trobades d'aquest procés de participació ciutadana. En acabat, el torn de debat obert va posar de manifest l'alt interès i implicació dels llavanerencs i llavanerenques que hi van assistir. En aquest sentit, Sala manifesta que "l'excel·lent resposta dels veïns i veïnes posa de manifest la importància d'aprofundir en una democràcia participativa; cal seguir treballant bidireccionalment entre ciutadania i administració local per tal de resoldre, tots plegats, qüestions públiques que ens afecten de manera col·lectiva".

La propera trobada tindrà lloc el dimecres 31 de maig, a les 20 hores, a la Sala de Plens de l'Ajuntament, on els membres que formen part de l'equip de treball faran una pluja d'idees per incloure noves propostes i projectes en aquest procés participatiu que dóna a la ciutadania la capacitat de deliberar i decidir l'assignació d'una part dels recursos públics.

El segon Pressupost Participatiu a Llavaneres
Després de seleccionar aleatòriament 400 persones seguint criteris de representativitat territorial, un total de 32 llavanerencs i llavanerenques van respondre a la invitació formal de l'Ajuntament i van constituir durant el passat mes d'abril, en la primera reunió del Pressupost Participatiu 2018, el nou equip de treball.

En total, als veïns i veïnes se'ls convida a prendre part en cinc reunions, entre els mesos de maig a juliol, a la sala de plens de l'Ajuntament. Després de la sessió prevista per al 31 de maig en què els assistents faran la pluja d'idees, el proper 14 de juny es procedirà a la validació tècnica de propostes. L'última sessió tindrà lloc el dimecres 5 de juliol, quan es decidirà finalment la tria dels projectes a executar durant l'any 2018 amb els 100.000 euros del Pressupost Participatiu.

Informació publicada el 19 de maig de 2017 Compartir:Comparteix al facebookCompartir a Twitter
Informació relacionada
Tria vint-i-cinc opcions de les següents propostes
Adreçat a entitats registrades al RMAEC de l'Ajuntament de Llavaneres: segona convocatòria!
Una quarantena de veïns trien catorze projectes valorats en 100.000 euros que s'inclouran en el pressupost municipal del 2017
Pluja d'idees en la segona sessió del procés participatiu per decidir el pressupost del 2017

AJUNTAMENT
Plaça de la Vila, 1
08392 Sant Andreu de Llavaneres
Tel. 937 023 600 - Fax 937 023 637