A Sant Andreu de Llavaneres, a les vint-i-una hores del dia 29 de juliol de 2009, sota la presidència de l'Il.lm. Alcalde-President Bernat Graupera i Fàbregas (CiU), es reuneixen els Tinents Alcalde senyors Josep Molina i Marchán (CiU), Josep Molins i Puig (CiU), Juan Manuel García i Concepción (CiU) i la senyora Sandra Carreras i Ruiz (CiU) i els Regidors Joan Mora i Buch (ERC-AM), Joan Rubal i Díaz (GLL-EPM), Antoni Majó i Vivés (PP), Carlos Bartomeu i Castro (PP), la senyora Carme Bastida i Marco (PSC-PM) i senyor Josep Ruiz i Royo (SOS LLAVANERES), a l'objecte de celebrar sessió ORDINÀRIA DEL PLE DE L'AJUNTAMENT, assistits pel Secretari senyor Josep Lluís Valentín i Martínez. Ha excusat la seva assistència la senyora Susana Clerici (PP) i el senyor Víctor Ros i Casas (PP). El senyor Alcalde expressa el seu condol per la mort dels Bombers de la Generalitat de Catalunya i condemna l'atemptat d'ETA a Burgos. Atès que s'ha obtingut el quòrum d'assistència previst a l'article 98. c) del Decret Legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei Municipal i de Règim Local de Catalunya, es declara vàlidament constituït el Ple de l'Ajuntament i es passa a conèixer els assumptes inclosos a l'ordre del dia. 1. APROVACIÓ, SI S'ESCAU, DE L'ACTA DE LA SESSIÓ CELEBRADA EL DIA 22 DE JUNY DE 2009. Sotmesa a votació, s'aprova per unanimitat l'acta de la sessió celebrada el dia 22 de juny de 2009, sense cap esmena. 2. CONTROL I FISCALITZACIÓ DELS ÒRGANS DE GOVERN: A) RESOLUCIONS DE L'ALCALDIA. - Del decret núm. 251/2009 al núm. 303/2009, de 21 de juliol. El Ple de l'Ajuntament es dóna per assabentat de les Resolucions de l'Alcaldia esmentades. 3. APROVACIÓ DEFINITIVA DE LA DEROGACIÓ DE L'ORDENANÇA FISCAL NÚM. 31, REGULADORA DE LA TAXA PEL SERVEI DE TINENÇA D'ANIMALS DOMÈSTICS. Es dóna compte del següent Dictamen del President de la Comissió Informativa General: "APROVACIÓ DEFINITIVA DE LA DEROGACIÓ DE L'ORDENANÇA FISCAL NÚM. 31, REGULADORA DE LA TAXA PEL SERVEI DE TINENÇA D'ANIMALS DOMÈSTICS. Atès que el Ple de l'Ajuntament en sessió ordinària de 29 d'abril de 2009 va aprovar provisionalment la derogació de l'Ordenança Fiscal núm. 31, reguladora de la Taxa pel servei de tinença d'animals domèstics. Atès que l'esmentat acord va ser sotmès a informació pública durant el període de trenta dies hàbils mitjançant la publicació d'un edicte en el tauler d'anuncis de l'Ajuntament i en el Butlletí Oficial de la Província número 123, de 23 de maig de 2009, sense que s'hagin produït reclamacions. Atès que d'acord amb el calendari fiscal aprovat per a l'any 2009 el termini per al pagament de l'esmentada taxa és el comprès entre el dia 4 de setembre i el dia 4 de novembre de 2009. 1 Atès que es considera adient no posar al cobrament l'esmentada taxa corresponent a l'any 2009 i introduir una modificació en l'acord en el sentit de donar caràcter retroactiu a l'1 de gener de 2009 a l'esmentada derogació. Atès que una recent línia jurisprudencial del Tribunal Suprem dóna cobertura legal a la possibilitat de donar caràcter retroactiu a una ordenança fiscal. Vist l'informe de la Comissió Informativa General de data 20 de juliol de 2009. Vist l'article 17 i concordants del Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el text refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals; es proposa al Ple de la Corporació l'adopció del següent acord: Primer.- APROVAR DEFINITIVAMENT la derogació de l'Ordenança fiscal núm. 31, reguladora de la Taxa pel servei de tinença d'animals, amb efectes des del dia 1 de gener de 2009. Segon.- PUBLICAR en el Butlletí Oficial de la Província el present acord. Tercer.- TRAMETRE al Departament de Governació i Administracions Públiques el present acord, de conformitat amb allò que preveu l'article 2.d) del Decret 94/1995, de 21 de febrer, d'assignació de funcions en matèria d'hisendes locals als Departaments de Governació i d'Economia i Finances. Quart.- NOTIFICAR el present acord a l'Organisme de Gestió Tributària de la Diputació de Barcelona, als efectes oportuns." El senyor Alcalde explica breument l'assumpte. Sotmès a votació l'assumpte resulta aprovat per unanimitat, sense cap esmena. 4. APROVACIÓ DEL CONVENI DE PRESTACIÓ DE SERVEIS DE CERTIFICACIÓ DIGITAL A SUBSCRIURE AMB L'AGÈNCIA CATALANA DE CERTIFICACIÓ ­ CATCERT. Es dóna compte del següent Dictamen del President de la Comissió Informativa General: "APROVACIÓ DEL CONVENI DE PRESTACIÓ DE SERVEIS DE CERTIFICACIÓ DIGITAL A SUBSCRIURE AMB L'AGÈNCIA CATALANA DE CERTIFICACIÓ ­ CATCert. Vist l'esborrany del conveni de prestació de serveis de certificació digital a subscriure amb l'Agència Catalana de Certificació ­ CATCert. Vist l'informe del Tècnic Auxiliar d'Informàtica. Vist l'informe de la Comissió Informativa General de data 20 de juliol de 2009. Atès que d'acord amb l'article 66.1 de la Llei 31/2002, de 30 de desembre, de mesures fiscals i administratives, CATCert pot subscriure convenis amb persones, entitats i corporacions que exerceixin funcions públiques en què s'estableixin les condicions que aquestes han de complir per participar en els tràmits necessaris per a l'obtenció de certificats electrònics, expedits per la citada Agència, en particular en la identificació i el registre dels sol·licitants dels certificats. En virtut de tot això, es proposa al Ple de la Corporació l'adopció del següent acord: Primer.- APROVAR el conveni de prestació de serveis de certificació digital a subscriure amb l'Agència Catalana de Certificació ­ CATCert. El text de l'esmentat conveni s'incorpora com annex al present acord a tots els efectes legals. Segon.- FACULTAR a l'Alcalde-President de l'Ajuntament perquè subscrigui l'esmentat conveni. 2 Tercer.- NOTIFICAR el present acord a l'Agència Catalana de Certificació ­ CATCert." El senyor Alcalde explica breument l'assumpte. Sotmès a votació l'assumpte resulta aprovat per unanimitat, sense cap esmena. 5. ADJUDICACIÓ PROVISIONAL DEL CONTRACTE DE LA VENDA, MITJANÇANT PROCEDIMENT OBERT AMB VARIS CRITERIS D'ADJUDICACIÓ, DE CINC FINQUES DE TITULARITAT MUNICIPAL INCLOSES EN ELS SECTORS URBANÍSTICS DEL PP-13, POLÍGON 1, PETITA INDÚSTRIA, I PP-14, POLÍGON 2, PETITA INDÚSTRIA. Es dóna compte del següent Dictamen del President de la Comissió Informativa General: "ADJUDICACIÓ PROVISIONAL DEL CONTRACTE DE COMPRA VENDA, MITJANÇANT PROCEDIMENT OBERT AMB VARIS CRITERIS D'ADJUDICACIÓ , DE CINC FINQUES DE TITULARITAT MUNICIPAL INCLOSES EN ELS SECTORS URBANÍSTICS DEL PP-13 POLÍGON 1 PETITA INDUSTRIA I PP-14 POLÍGON 2 PETITA INDUSTRIA. Atès que el Ple de l'Ajuntament en sessió ordinària celebrada el dia 29 d'abril de 2009 va aprovar el Plec de Clàusules Econòmiques i Administratives Particulars que regien el contracte d'alienació (compravenda) de béns patrimonials de propietat municipal. Atès que l'esmentada licitació es va publicar en el Butlletí Oficial de la Província núm. 119, de 19 de maig de 2009, i en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya núm. 5381, de 18 de maig de 2009. Vist l'informe favorable de data 9 de juliol de 2009 del Departament de Governació i Administracions Públiques. Vista l'acta de la mesa de contractació de data 14 de juliol de 2009. Vist l'informe d'Intervenció. Vist l'informe de la Comissió Informativa General de data 20 de juliol de 2009. Vistos els articles 135 i concordants de la Llei 30/2007, de 30 d'octubre, de Contractes del Sector Públic (LCSP); es proposa al Ple de la Corporació l'adopció del següent acord: Primer.- DECLARAR vàlid l'acte de licitació. Segon.- ADJUDICAR PROVISIONALMENT el contracte d'alienació (compra-venda) de béns patrimonials de propietat municipal, a GRUP CENTRE DIGITAL PRINT 2000 S.L, d'acord amb els preus següents: - Finca 1': 218.045 - Finca 2': 372.651 - Finca 3': 284.526 - Finca 4': 227.858 - Finca 5': 226.920 Tercer.- REQUERIR l'adjudicatari perquè en el termini màxim de quinze dies hàbils a comptar des de la darrera publicació, en el perfil del contractant del web municipal, de l'acord d'aprovació provisional presenti la documentació prevista a l'article 135.4 de la LCSP i constitueixi la garantia definitiva, consistent en el 5% de l'import d'adjudicació, IVA exclòs. Quart.- ELEVAR a definitiva l'adjudicació provisional en el supòsit de què l'adjudicatari hagi presentat la documentació esmentada i hagi constituït la garantia definitiva. 3 Cinquè.- FACULTAR l'Alcalde-President de l'Ajuntament perquè assistit pel Secretari de la Corporació signi el contracte administratiu corresponent i els documents que siguin necessaris per fer efectiu el present acord. Sisè.- NOTIFICAR el present acord als interessats als efectes oportuns." El senyor Alcalde explica breument l'assumpte. El Regidor senyor Joan Mora i Buch, del Grup Municipal d'ERC-AM, pregunta si l'empresa està disposada a adquirir les cinc finques. El Regidor senyor Carlos Bartomeu i Castro, del Grup Municipal del PP, pensa que davant de la situació actual, la taxació és inferior a la d'abans. Considera que no és el moment idoni per vendre. Anuncia la seva abstenció. Sotmès a votació, s'obté el resultat següent: nou vots a favor (CIU, PSC-PM, GLL-EPM, SOS LLAVANERES i ERC-AM) i dues abstencions (PP). Per tant, resulta aprovat l'assumpte sense cap esmena. 6. APROVACIÓ DEL CONVENI ENTRE L'EMPRESA PÚBLICA ADMINISTRACIÓ, PROMOCIÓ I GESTIÓ, S.A. (ADIGSA) I L'AJUNTAMENT DE SANT ANDREU DE LLAVANERES, PEL QUAL ES CEDEIX L'ÚS DEL PROGRAMA INFORMÀTIC DE REGISTRE DE SOL·LICITANTS D'HABITATGES AMB PROTECCIÓ OFICIAL. Es dóna compte del següent Dictamen del President de la Comissió Informativa General: "APROVACIÓ DEL CONVENI ENTRE L'EMPRESA PÚBLICA ADMINISTRACIÓ, PROMOCIÓ I GESTIÓ, SA (ADIGSA), I L'AJUNTAMENT DE SANT ANDREU DE LLAVANERES, PEL QUAL ES CEDEIX L'ÚS DEL PROGRAMA INFORMÀTIC DE REGISTRE DE SOL.LICITANTS D'HABITATGES AMB PROTECCIÓ OFICIAL. Vist l'esborrany del conveni entre l'empresa pública Administració, Promoció i Gestió, S.A. (ADIGSA) i l'Ajuntament de Sant Andreu de Llavaneres, pel qual es cedeix l'ús del programa informàtic de registre de sol·licitants d'habitatges amb protecció oficial. Atès que aquesta aplicació informàtica facilitarà la gestió del Registre de sol·licitants d'habitatges amb protecció oficial, d'acord amb el que estableix el títol V, capítol IV, secció segona de la Llei 18/2007, del dret a l'habitatge. Vist l'informe de la Comissió Informativa General de data 20 de juliol de 2009. En virtut de tot això, es proposa al Ple de la Corporació l'adopció del següent acord: Primer.- APROVAR el conveni entre l'empresa pública Administració, Promoció i Gestió, S.A. (ADIGSA) i l'Ajuntament de Sant Andreu de Llavaneres, pel qual es cedeix l'ús del programa informàtic de registre de sol·licitants d'habitatges amb protecció oficial. El text de l'esmentat conveni s'incorpora com annex al present acord a tots els efectes legals. Segon.- NOMENAR una funcionària de carrera de l'Ajuntament com a interlocutora de l'Ajuntament, de conformitat amb la clàusula 3.1 del conveni. Tercer.- FACULTAR a l'Alcalde-President de l'Ajuntament perquè subscrigui l'esmentat conveni. Quart.- NOTIFICAR el present acord a l'empresa pública Administració, Promoció i Gestió, S.A. (ADIGSA), als efectes oportuns." El senyor Alcalde explica breument l'assumpte. 4 La senyora Sandra Carreras i Ruiz, del Grup Municipal de CiU, Regidora-Delegada d'Urbanisme, explica que és obligatori disposar d'un registre comú de sol·licitants. Sotmès a votació l'assumpte resulta aprovat per unanimitat, sense cap esmena. 7. MOCIÓ DEL GRUP MUNICIPAL DE GENT DE LLAVANERES PER A LA LIMITACIÓ DEL PAS DE VEHICLES AL PASSEIG DE LA RIERA. Es dóna compte de la moció següent: "El Grup Municipal de Gent de Llavaneres, i en representació seva, el regidor i portaveu senyor Joan Rubal Díaz, presenta al Ple la següent MOCIÓ PER A LA LIMITACIÓ DEL PAS DE VEHICLES AL PASSEIG DE LA RIERA. EXPOSICIÓ DE MOTIUS El passat 29 d'abril aquest Ple va aprovar una moció que establia una limitació del pas de vehicles pel passeig de la Riera en el tram comprés entre el carrer de l'Alzina (sota l'autopista) i el camí de can Pi durant els caps de setmana. Aquesta limitació tenia com a objectiu garantir un major confort i, sobretot, una major seguretat en els desplaçaments a peu i en bicicleta que es produeixen en aquest eix. L'execució del que establia la moció s'ha dut a terme pel govern a mitjans de juliol, gairebé 3 mesos després d'aprovar-se en Ple. D'acord amb el que expressàvem en defensar la moció, no hi ha hagut efectes negatius derivats d'aquesta mesura: no s'ha afectat negativament a la mobilitat bàsica de residents o dels serveis ni al nivell de servei de l'av. Sant Andreu més enllà de la seva capacitat, que es troba encara molt lluny de la seva capacitat. Si s'ha aconseguit, però, millorar les condicions de mobilitat a peu i en bicicleta els períodes de limitació que, recordem, són els caps de setmana i s'ha aconseguit també millorar la qualitat de vida dels residents de l'Ametllareda, especialment dels que tenen el seu habitatge en la filera més propera al passeig de la Riera, on hi una menor afectació del soroll per trànsit del que patien abans. Davant d'això, Gent de Llavaneres creu que cal fer una passa endavant per crear aquestes condicions a la resta de l'eix. Tenint en compte que el trànsit en cap de setmana és més reduït que els dies feiners i que la mobilitat és bàsicament de lleure i compres. Atenent que, com s'ha dit, la capacitat de l'avinguda de Sant Andreu està molt per sobre del trànsit actual. Atenent que els principals centres atractors de mobilitat de l'eix, els centres escolars, no tenen activitat durant el cap de setmana. Atenent a que els recorreguts a peu i en bicicleta tenen com a punts principals d'origen i destinació el centre (Parc Verge de Montserrat) i la zona esportiva de Sant Pere, el passeig marítim i la platja. Gent de Llavaneres proposa al Ple l'adopció del següent ACORD: PRIMER. Limitar el pas de vehicles a motor pel passeig de la Riera en la resta dels trams que encara són oberts en cap de setmana i completar com a ús preferent de vianants i ciclistes durant el cap de setmana tot l'eix de la Riera, entre l'av. de Catalunya i el polisportiu de Sant Pere. 5 Aquesta limitació no afectarà a residents als habitatges en el propi eix o a vehicles de serveis, que podran utilitzar el vial. Per tal que aquesta mesura pugui beneficiar als usuaris en els moments de major demanda, com és l'època d'estiu, es proposa l'execució de la mateixa per a ser efectiva a partir de la segona setmana del mes d'agost de 2009 un cop s'hagi pogut informar convenientment a residents i usuaris. Joan Rubal Díaz Regidor del Grup Municipal de Gent de Llavaneres Sant Andreu de Llavaneres, a 22 de juliol de 2009." El Regidor senyor Joan Rubal i Díaz, del Grup Municipal de GLL-APM, explica breument la moció. Recorda els antecedents explicant que es va aprovar el dia 29 d'abril de 2009 i l'actuació s'ha portat a terme tres mesos després. Valora positivament l'actuació feta. El senyor Rubal agraeix al senyor Juan García, Regidor de Governació, l'ampliació del tram. Afirma que no hi hagut cap efecte negatiu, i que sí s'ha aconseguit millorar les condicions de mobilitat, tant a peu com amb bicicleta El Regidor senyor Josep Ruiz i Royo, del Grup Municipal de SOS LLAVANERES, anuncia el seu vot a favor, recorda que hi ha peticions dels usuaris al Registre d'Entrada. Considera que cal pacificar aquesta via. La Regidora senyora Carme Bastida i Marco, del Grup Municipal del PSC-PM, manifesta que està d'acord amb el fons de la moció, es vol garantir una mobilitat sostenible, però el tractament urbanístic i la secció de la Riera no fa possible aquesta solució. Cal actuar per recuperar la Riera i buscar una via paral·lela. Proposa que s'inclogui en el FEIL 2010 la recuperació de la Riera. Per últim, la senyora Bastida proposa crear una Taula de Mobilitat. Anuncia la seva abstenció. El Regidor senyor Joan Mora i Buch, del Grup Municipal d'ERC-AM, pensa que la proposta és interessant però que ara no és una solució al problema del trànsit. Ell proposa el doble sentit de l'Avinguda de la Mare de Déu de Montserrat. Afegeix que aquesta moció serà una bona opció quan s'hagi resolt el tema de la mobilitat. Anuncia la seva abstenció. El senyor Carlos Bartomeu i Castro, del Grup Municipal del PP, comparteix els arguments del senyor Mora i de la senyora Bastida. Anuncia la seva abstenció. El senyor Alcalde manifesta que està d'acord amb el fons de la moció i explica que ja s'està treballant perquè la Riera sigui un passeig de vianants i ciclistes. Considera molt dràstica la restricció de vehicles. Anuncia el seu vot en contra. El senyor Alcalde comenta que s'ha sol·licitat informe tècnic a la Diputació de Barcelona respecte el doble sentit de l'Avinguda de la Mare de Déu de Montserrat. El senyor Rubal respon a les observacions de la resta de Grups Municipals. Sotmesa a votació, s'obté el resultat següent: dos vots a favor (GLL-EPM i SOS LLAVANERES), cinc vots en contra (CIU) i quatre abstencions (PP, PSC-PM i ERC-AM). Per tant, la moció resulta rebutjada. 6 8. MOCIÓ DEL GRUP MUNICIPAL DE GENT DE LLAVANERES PER A LA REVOCACIÓ DE L'ACORD DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL PER A L'ADJUDICACIÓ DEL CONTRACTE DE SUBMINISTRAMENT DE CÀMERES DE VIDEOVIGILÀNCIA DE TRÀNSIT. Es dóna compte de la moció següent: "El Grup Municipal de Gent de Llavaneres i en representació seva el regidor i portaveu senyor Joan Rubal Díaz, presenta al Ple la següent MOCIÓ PER A LA REVOCACIÓ DE L'ACORD DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL PER A L'ADJUDICACIÓ DEL CONTRACTE DE SUBMINISTRAMENT DE CÀMERES DE VIDEOVIGILÀNCIA DE TRÀNSIT. EXPOSICIÓ DE MOTIUS El passat 15 de juny la Junta de Govern Local va aprovar l'adjudicació a una empresa del contracte de subministrament de càmeres de videovigilància de trànsit per un import de 43.378,72 euros (IVA inclòs). Aquesta aprovació es va fer tot i tenir informes desfavorables d'intervenció i de secretaria. Concretament l'informe d'intervenció diu que no s'inclou en l'expedient el plec de clàusules administratives particulars, ni el de condicions tècniques de l'equipament a subministrar ni del servei a prestar, com tampoc una homogeneització de les ofertes presentades (és a dir, que no es poden comparar) i tampoc no hi ha una valoració d'acord amb criteris objectius. Diu aquest informe: "...atès que el procediment no s'ajusta al que disposa la normativa de contractació, l'informe de la intervenció municipal es restringeix al punt de vista merament pressupostari". Tot i que no ho diu expressament, s'entén pel raonament exposat que, fora del que fa a la partida pressupostària, l'informe és òbviament desfavorable. Pel que fa a l'informe de secretaria, es fa referència a diverses qüestions que regula la Llei de Contractes del Sector Públic. Algunes observacions que fa l'informe: 1.- "La celebració d'un contracte per part de l'Administració Pública requereix la prèvia tramitació del corresponent expedient, que ha d'incloure, entre altres, els plecs de clàusules administratives i particulars i el de prescripcions tècniques". És a dir, que el Plec de Clàusules Administratives és un requisit: ES NECESSARI QUE HI SIGUI, i en aquest cas no hi és. 2.- Diu també aquest informe que "l'omissió dels plecs, tant el de Clàusules Administratives com el de Prescripcions Tècniques pot determinar la nul·litat de tot l'expedient perquè es prescindeix del procediment legal establert. Aquest informe acaba aquesta part dient: "Per la qual cosa, es considera que no procedeix l'adjudicació del contracte..." A continuació, l'informe els fa parar atenció també en la normativa de l'Agència Catalana de Protecció de Dades; concretament en la Instrucció 1/2009 de 10 de febrer. S'informa al govern municipal que una mesura "intrusiva" com la instal·lació de càmeres pot ser legitima si és proporcionada a través d'una triple anàlisi de la necessitat de la mesura, la seva idoneïtat i el caràcter proporcional en sentit estricte. Òbviament ­ remarca l'informe ­ "Això vol dir que cal fer una anàlisi prèvia" que justifiqui la mesura i que cal elaborar una Memòria prèvia. És a dir, s'ha de fer abans d'adjudicar el contracte. Aquesta condició tampoc la compleix aquest expedient: no existeix aquesta memòria. L'informe recorda i vol fer constar que "l'incompliment de la normativa en matèria de protecció de dades de caràcter personal és especialment greu i les sancions previstes (...) són d'una quantia elevada. 7 Sovint s'ha fet gala del bon nivell de seguretat ciutadana del municipi i tampoc no es donen problemes de trànsit que justifiquin càmeres i una despesa com aquesta de més de 43.000 euros. Pels motius expressats i per una darrera raó: en un moment de crisi econòmica com la que patim cal valorar molt com i en què es gasten els diners públics; per això es proposa al Ple l'adopció del següent ACORD .- Que la Junta de Govern Local revoqui o anul·li l'acord d'adjudicació de subministrament de càmeres de videovigilància de trànsit així com els procediments relacionats amb aquest expedient que s'hagin pogut engegar o derivar de l'acord de Junta esmentat. Joan Rubal Díaz Regidor del Grup Municipal de Gent de Llavaneres Sant Andreu de Llavaneres, a 22 de juliol de 2009" El senyor Alcalde anuncia el seu vot a favor. Reconeix que es va córrer massa i que no es va fer el plec de clàusules administratives particulars. Assegura que la propera Junta de Govern Local aprovarà els plecs i es farà el procediment correctament. El senyor Rubal llegeix íntegrament la moció. El senyor Rubal pensa que les càmeres de trànsit tenen sentit si es pot modificar la regulació en funció de la situació del trànsit. També pensa que les ofertes presentades per les diferents empreses són difícilment comparables. Creu que cal fer un plec de clàusules clar i transparent i expressa el seu desig de què no es torni a repetir la situació. El Regidor senyor Josep Ruiz i Royo, del Grup Municipal de SOS LLAVANERES, pregunta perquè s'ha de fer aquesta despesa tant important en un moment en què la situació econòmica és complicada. Demana explicacions de la necessitat d'instal·lar les càmeres al senyor Juan García. La senyora Carme Bastida i Marco, del Grup Municipal del PSC-PM, felicita al senyor Rubal per la tasca duta a terme. La senyora Bastida retreu al govern el fet que es publiqués la notícia a la premsa malgrat que el procediment no era correcte. Demana més responsabilitat al govern. Considera que no es poden permetre irregularitats administratives. El Regidor senyor Joan Mora i Buch, del Grup Municipal d'ERC-AM, pensa que la situació es repeteix. Recorda els tres expedients amb informes desfavorables per part dels tècnics municipals que es van aprovar en una Junta de Govern Local anterior dels quals se'n va parlar al Ple anterior. Per últim, el senyor Mora expressa la seva sorpresa per la manera d'actuar del govern, pensa que s'ha perdut el temps. El Regidor senyor Carlos Bartomeu i Castro, del Grup Municipal del PP, recorda el debat del Ple anterior. No entén que es procedeixi a fer adjudicacions en la Junta de Govern Local amb informes negatius del Secretari i de l'Interventor. Es pregunta que hagués passat si el senyor Rubal no hagués presentat aquesta moció. El senyor Alcalde explica que les càmeres tenen partida al pressupost municipal, està previst instal·lar-les a l'any 2009. També explica que únicament es pretén controlar el trànsit. Existeixen a molts llocs. El senyor Alcalde afirma que en altres mandats no era usual fer un plec de clàusules. El Regidor senyor Joan Rubal i Díaz, del Grup Municipal de GLL-APM, creu que els plecs de clàusules són la garantia que té l'Ajuntament de què es compleixen les condicions i de què la concurrència farà baixar els preus i pujar la qualitat del contracte, ja que s'adjudicarà a la millor oferta. 8 La senyora Carme Bastida i Marco, del Grup Municipal del PSC-PM, pensa que no té res a veure la previsió que es faci al pressupost, cal complir el que preveu la Llei de Contractes del Sector Públic. Demana responsabilitat al govern. El Regidor senyor Joan Mora i Buch, del Grup Municipal d'ERC-AM, també pensa que no significa res que en el pressupost s'hagi previst la instal·lació de les càmeres, cal fer les coses ben fetes. El senyor Bartomeu reitera la seva opinió de que si no s'hagués presentat aquesta moció per part del Grup Municipal de GLL-EPM, no s'hagués anul·lat l'acord. Sotmesa a votació la moció resulta aprovada per unanimitat, sense cap esmena. 9. MOCIÓ DEL GRUP MUNICIPAL D'ERC PER A LA PARTICIPACIÓ DE L'INTERVENTOR EN EL PLE MUNICIPAL. Es dóna compte de la moció següent: "El Grup Municipal d'Esquerra Republicana de Catalunya i en la seva representació el regidor senyor Joan Mora i Buch presenta al proper ple la següent proposta de moció per la participació de l'Interventor en el Ple Municipal. Atès que la funció de l'interventor té com objecte fiscalitzar tots els actes de les entitats locals i els seus òrgans autònoms, que donin lloc al reconeixement, liquidació de drets, i obligacions de contingut econòmic. Atès que l'article 214 del text refós de la Llei d'Hisendes Locals detalla que l'exercici de l'interventor és la revisió de tot document o expedient susceptible de produir drets o obligacions amb contingut econòmic. La intervenció formal de l'ordenació de pagament, la intervenció material de pagament i la intervenció i comprovació material de les intervencions i les aplicacions de les subvencions. Atès que l'art. 78.2 del RD 3046/1977, de 6 d'octubre, disposa que l'Interventor assistirà a les Sessions Plenàries de la Corporació amb veu però sense vot; i que els arts. 92.3 b) LRBRL i 163 TRRL consideren la funció pública necessària en totes les Corporacions Locals la de control i fiscalització interna de la gestió econòmica i financera. Atès que per dur a terme les funcions abans detallades, l'interventor haurà d'assistir al Ple Municipal. Per a tot això, el nostre grup municipal demana al ple de l'Ajuntament de Sant Andreu de Llavaneres l'adopció dels següents acords: 1. Que el Plenari de la Corporació Municipal incorpori la presència amb veu però sense vot de l'interventor municipal sempre que així ho requereixi qualsevol grup municipal, en el transcurs de la Comissió Informativa Municipal. Nani Mora i Buch, Grup Municipal d'Esquerra, 21 de juliol de 2009" El senyor Mora fa una breu explicació. El Regidor senyor Josep Ruiz i Royo, del Grup Municipal de SOS LLAVANERES, anuncia el seu vot a favor, pensa que la presència de l'Interventor pot donar fluïdesa a les sessions plenàries. El Regidor senyor Joan Rubal i Díaz, del Grup Municipal de GLL-APM, anuncia el seu vot a favor, també creu que la presència de l'Interventor pot donar fluïdesa a les sessions plenàries a la vista dels plens dels últims mesos. 9 El senyor Alcalde matisa que hauria d'assistir l'Interventor als plens quan es tracti de temes econòmics, encara que moltes qüestions les podrà resoldre en la Comissió Informativa General. El senyor Mora manifesta que manté la moció en tots els seus termes. Sotmesa a votació la moció resulta aprovada per unanimitat, sense cap esmena. 10. PREGUNTES DEL GRUP MUNICIPAL DE GENT DE LLAVANERES. "PREGUNTES DEL GRUP MUNICIPAL DE GENT DE LLAVANERES al govern, 1. En l'actual situació de crisi econòmica i de restricció de crèdit a les entitats bancàries i davant la possibilitat d'un nombre important de casos en què els adjudicataris no puguin afrontar econòmicament el pagament i hagin de renunciar al pis, s'ha previst alguna mesura per part de l'Ajuntament com a propietari dels habitatges? 2.- Durant el mes de juny, els veïns de Can Soldevila, al costat de Ca l'Alfaro van sol·licitar mitjançant instància al govern mesures per reduir el nombre d'actes a Ca l'Alfaro, així com per controlar els nivells de soroll dels espectacles i dels d'aldarulls que, de vegades, un cop acabats els actes es produeixen alterant el descans dels veïns. Quina resposta s'ha donat a aquesta instància i quines mesures s'han pres o es pensen prendre en aquest sentit?. 3. Com pensa el govern afrontar el pagament complet del mòdul per a la Policia del qual van adjudicar l'adquisició, tot i els informes negatius de secretaria, d'intervenció i d'urbanisme? Quan està previst que s'instal·li? Joan Rubal Díaz Regidor de Gent de Llavaneres Sant Andreu de Llavaneres, 22 de juliol de 2009" Pel que fa a la pregunta número 1, la senyora Sandra Carreras i Ruiz, del Grup Municipal de CiU, Regidora-Delegada d'Urbanisme, contesta que havent-t'hi una llista de 240 persones per 36 pisos confia en què s'adjudiquin. Si l'Ajuntament es queda algun pis explica que es destinarà a usos socials. Afirma que es farà la corresponent previsió al pressupost municipal. Respecta la pregunta número 2, el Regidor senyor Josep Molins i Puig, del Grup Municipal de CIU, Regidor-Delegat de les Àrees de Cultura, Festes i Esports, afirma que es tracta d'una reivindicació de fa molts anys. També explica que es tracta de l'únic espai de què es disposa per fer actes. S'estan buscant altres espais. El senyor Rubal insisteix en què es procedeixi a realitzar un control de soroll i que s'utilitzi Ca l'Alfaro només per actes municipals. Per últim, el senyor Josep Molina i Marchán, Regidor-Delegat d'Hisenda, del Grup Municipal de CiU, contesta a la pregunta número 3, explica que hi ha dues empreses diferents, una pel mòdul i una altra pel transport i la instal·lació. 10 La senyora Sandra Carreras i Ruiz, del Grup Municipal de CiU, Regidora-Delegada d'Urbanisme, explica que entrarà en funcionament el dia 10 d'agost de 2009. 11. PREGUNTES DEL GRUP MUNICIPAL D'ERC . "El Grup Municipal d'Esquerra i en la seva representació el regidor senyor Joan Mora i Buch, presentat al Ple les següents preguntes: Preguntes: 1. Després de les converses i proposta d'ERC per la reordenació viària dels carrers del Sector Surray. Quines mesures s'han pres per emprendre la reordenació? 2. Després de que el concurs per la licitació del bar del Camp de Futbol quedés desert, quines mesures emprendrà el govern per desenvolupar aquest servei? 3. El Govern municipal té previst fer un concurs per licitar el bar del Pavelló Municipal? 4. Després de la licitació per posar un bar dins del recinte de Ca l'Alfaro, com està el procés? 5. Quina ha estat la recaptació Pro-Mulla't d'enguany? S´ha involucrat a les entitats per tal de repartir o millorar les activitats i la recaptació de l'any passat?. 6. Per què no hem estat informats de les propostes de subvencions FEDER?. 7. Quins projectes han estat presentats per rebre subvencions FEDER?. Sant Andreu de Llavaneres, 21 de juliol de 2009." Pel que fa a la pregunta número 1, la senyora Sandra Carreras i Ruiz, del Grup Municipal de CiU, Regidora-Delegada d'Urbanisme, explica que s'ha fet una proposta i s'executarà a mitjans de setembre la senyalització. Es tracta del carrer Mallorca. El senyor Josep Molina i Marchán, Regidor-Delegat d'Hisenda, del Grup Municipal de CiU, respon a la pregunta número 2. Afirma que es col·locaran màquines expenedores. El senyor Molina també contesta a la pregunta número 3, afirmant que no es procedirà a fer cap concurs per licitar el bar del Pavelló Municipal, i que es col·locaran màquines expenedores. Respecta la pregunta número 4, el senyor Molina explica que hi ha una proposta per posar un bar dins del recinte de Ca l'Alfaro, però que aquesta no s'ajusta al plec de clàusules. Pel que fa a la pregunta número 5, el senyor Alcalde explica que la recaptació ha estat inferior a 200,00 euros. Afirma que la recaptació ha baixat a tot Catalunya. Aquest any no s'han involucrat les entitats, explica que a Sant Andreu de Llavaneres s'ha fet la mateixa campanya de publicitat que a tot Catalunya. També comenta que cal donar seguretat a tots els actes del "Mulla't". El senyor Alcalde explica que l'entitat "Mulla't" va fer una carta d'advertiment al senyor Mora en la qual es feia consta que els actes que es duien a terme a Sant Andreu de Llavaneres no s'ajustaven a l'habitual, recorda que l'any passat es fa un "Mulla't" de 24 hores. El Regidor senyor Joan Mora i Buch, del Grup Municipal d'ERC-AM, puntualitza aquest tema. Respecte la pregunta número 6, l'Alcalde explica que s'ha presentat una petició per via telemàtica. Per últim, el senyor Alcalde contesta a la pregunta número 7 explicant el projecte presentat. El senyor Mora opina que cal informar a l'oposició de les sol·licituds de subvencions. A més a més, afirma que la sol·licitud del FEDER s'ha presentat fora de termini, que era de tres mesos. I afirma que no ens l'atorgaran. 11 El senyor Alcalde afirma que l'Ajuntament té una sol·licitud validada, i que, en tot cas, és un problema telemàtic de la Generalitat de Catalunya. Afegeix que li sorprèn la valoració negativa del senyor Mora afirmant que no es concedirà la subvenció. Urgència No figurant a l'ordre del dia l'assumpte tractat a continuació, es declara urgent per unanimitat, d'acord amb allò que disposa l'article 91.4 del R.O.F.: Es dóna compte de la següent proposta d'acord presentada pel senyor Alcalde: "DESESTIMACIÓ DEL RECURS DE REPOSICIÓ PRESENTAT PER "BONESTIL GRANOLLERS S.L ", CONTRA LA DESESTIMACIÓ DE DEIXAR SENSE EFECTE LA PENALITZACIÓ DERIVADA DE LA RENUNCIA DE L'ADJUDICACIÓ DE L'ALIENACIÓ DE SÒL MUNICIPAL. Vist que en data 23 de juliol d'enguany, es presenta recurs de reposició contra la desestimació de les al·legacions presentades en data 26 de maig, en les quals es demanava que es deixés sense efecte l'aplicació de la penalització derivada de la renúncia a l'adjudicació d'alienació del sòl municipal ubicat a la finca de Can Riviere, per a la promoció i explotació d'habitatge protegit . Vist que en el mateix recurs es demana que, a l'empara de l'article 111 de la Llei 30/92 de 26 de novembre de Règim Jurídic i Procediment Administratiu Comú, es suspengui l'executivitat de la resolució impugnada i, per tant, l'obligació de pagar la quantitat de 16.536 euros ( setze mil cinc-cents cinquanta trenta sis euros ) a l'Ajuntament de Sant Andreu de Llavaneres. Vist que d'acord amb el que determina l'article esmentat, en cas de no contestar-se la petició de forma expressa en el termini de 30 dies, la suspensió s'entén atorgada Vist l'informe del tècnic d'administració general municipal de data 24 de juliol de 2009. Vistos els articles 37, 38 i concordants del Decret 179/1995, de 13 de juny, pel qual s'aprova el Reglament d'obres, activitats i serveis dels ens locals; es proposa al Ple de la Corporació l'adopció del següent acord: Primer.- RATIFICAR la urgència de la inclusió en l'ordre del dia de Ple del present assumpte. Segon. RATIFICAR el decret de l'alcaldia número 280-09, de data 26 de juny de 2009, mitjançant el qual es desestimen les al·legacions presentades en data 26 de maig per "BONESTIL GRANOLLERS S.L ", en les quals es demanava que es deixés sense efecte l'aplicació de la penalització derivada de la renúncia a l'adjudicació d'alienació del sòl municipal ubicat a la finca de Can Rivière, per a la promoció i explotació d'habitatge protegit Tercer..- DESESTIMAR el recurs de reposició presentat per "BONESTIL GRANOLLERS S.L ", en data 23 de juliol de 2009. Quart.- DENEGAR la suspensió de l'executivitat de la resolució impugnada i, per tant, de l'obligació de pagar la quantitat de 16.536 Euros ( setze mil cinc-cents cinquanta trenta sis Euros ) a l'Ajuntament de Sant Andreu de Llavaneres Cinquè.- REQUERIR la mercantil BONESTIL GRANOLLERS, S.L. perquè ingressi a la tresoreria municipal (número de compte 2042-0051-81-3110000010), la quantitat de 16.536 Euros ( setze mil cinc- cents cinquanta trenta sis Euros ), en concepte de penalització del 10% del preu de l'adjudicació del contracte, d'acord amb el que determina el punt 1p4) del plec de clàusules administratives particulars." 12 Sotmès a votació l'assumpte resulta aprovat per unanimitat, sense cap esmena. 12. INFORMES I PRECS. El Regidor senyor Josep Ruiz i Royo, del Grup Municipal de SOS LLAVANERES, felicita al senyor Josep Molins pels focs artificials de la Festa Major de la Minerva. El senyor Ruiz demana informació sobre la licitació conjunta de neteja d'edificis. També demana informació sobre la subvenció per actuacions de caire paisatgístic, el termini de la qual finalitzava el dia 22 de juliol d'enguany, vol saber si s'ha sol·licitat aquesta subvenció. Seguidament, el senyor Ruiz es dirigeix al senyor Molina perquè l'informi sobre l'existència d'un contracte entre l'Ajuntament i algun proveïdor de combustible. Recorda al senyor García que s'han presentat diferents queixes per la neteja dels contenidors i de la via pública. Prega, també, que es netegi la platja, encara hi ha restes de focs artificials. Per últim, el senyor Ruiz comenta que ara que s'ha adquirit la grua municipal, pregunta quan està previst que entri en funcionament. El Regidor senyor Joan Rubal i Díaz, del Grup Municipal de GLL-APM, felicita a la Regidora d'Urbanisme i al Regidor de Medi Ambient per la millora del Parc de la Llorita. El senyor Rubal prega que el menjador del Casal de la Gent Gran no es tanqui el mes d'agost perquè creu que hi ha la necessitat de prestar aquest servei. També comenta que, en data 9 de juliol d'aquest any, l'Alcalde va enviar una carta a la Confraria en la qual demanava la retirada de cartells i feia un avís de possibles sancions. Considera que el to és excessiu i que hauria de demanar disculpes. El senyor Rubal en relació a les al·legacions al Pla Territorial de la Regió Metropolitana, explica que l'Alcalde ha demanat la col·laboració a tots els Grups i després utilitza la seva feina, perquè en la roda de premsa celebrada avui només han assistit els alcaldes de les tres viles. Seguidament, recorda que en data 14 de juliol, va sol·licitar per escrit la documentació relativa al consum i facturació de combustible. Demana que se li faciliti aquesta documentació. El senyor Rubal es dirigeix al senyor García per deixar constància que estan trencats els mecanismes dels contenidors i que no es recullen les restes de poda. Demana que es vetlli per la seva recollida. La senyora Regidora Carme Bastida i Marco, del Grup Municipal del PSC-PM, explica que el seu Grup va assistir a la reunió i per temes tècnics no està d'acord amb les al·legacions al Pla Territorial de la Regió Metropolitana. La senyora Bastida destaca el to negatiu de la nota de premsa de l'Ajuntament de Sant Andreu de Llavaneres, en el sentit de què el PSC no s'ha afegit a les al·legacions. També demana informació sobre la subvenció de 89.000 euros concedida per l'AMTU. Pensa que la mala gestió ha fet perdre 17.900 euros. 13 Pregunta que es farà amb els 263.000 euros que l'Estat pagarà a l'Ajuntament en concepte de l'IBI de l'autopista dels anys 2003-2006. Demana més informació. La senyora Bastida apunta que avui es tanca el segon any de mandat i encara no hi ha Programa d'Actuació Municipal. El Regidor senyor Joan Mora i Buch, del Grup Municipal d'ERC-AM, es dirigeix al senyor Josep Molins per comentar-li que, en època de crisi comprèn que qualsevol estalvi és bo, però explica que ha tingut dificultats per poder llegir el programa de la Festa Major, perquè la lletra era excessivament petita. El senyor Mora comenta a l'Alcalde que el canvi d'espai de l'esplai de persones discapacitades, que s'havia d'ubicar al CEIP Labandària no s'ha fet. També comenta al senyor Molina que Ca l'Alfaro continua obert a qualsevol hora, tot i el sistema de control que s'ha instal·lat. Prega que, després de la despesa de 20.000 euros, es posi en marxa el sistema. El senyor Mora pregunta a l'Alcalde com es portarà a terme el procés de participació de l'Ajuntament Jove Electrònic. Recorda que en el Ple del dia 21 de gener d'enguany es van aprovar una sèrie de propostes. Demana que es compleixin. Pel que fa a les colònies, comenta al senyor Alcalde que han tingut un cost de 140 euros per persona , però per les persones discapacitades el cost és de 450 euros, pensa que és un greuge comparatiu. Demana que es reconsideri el tema i s'iguali el cost per als ciutadans. El senyor Mora, per últim manifesta, que no ha pogut assistir a la roda de premsa pel tema de les al·legacions al Pla Territorial, perquè es fa a les 10 del matí i ell treballa. Demana més transparència en els temes. El Regidor senyor Carlos Bartomeu i Castro, del Grup Municipal del PP, es congratula del cobrament de l'IBI de l'autopista. Al respecte, comenta que ha estat possible gràcies a la iniciativa del govern anterior del PP, concretament del senyor Víctor Ros. Demana que l'actual govern ho reconegui. El senyor Bartomeu vol saber el cost total de la Festa Major i el cost dels ajuts concedits a les famílies, de forma periòdica, en virtut del Pla de xoc. Pensa que la carta de l'Alcalde enviada a tota la població és electoralista. En demana el cost i la partida corresponent del pressupost. Afirma que és la segona vegada que es fa, la primera vegada va ser quan el senyor Graupera era Regidor d'Hisenda. Demana que no es gasti diner públic en aquest tema. Per últim, el senyor Bartomeu, demana que se li faciliti un informe firmat per l'Interventor, on consti el cost total , des de l'inici del mandat, de les despeses de l'Alcalde (sou, seguretat social, dietes...). El Regidor senyor Antoni Majó i Vives, del Grup Municipal del PP, demana informació sobre les obres de la nova zona esportiva. També recorda que fa uns plens, va manifestar que hi havia un mur caigut a l'Avinguda de Jaume Brutau, demana que s'actuï. El senyor Alcalde explica que la licitació per la neteja dels immobles ho porta l'Ajuntament de Sant Vicenç de Montalt. Reconeix que cal revisar el contracte de neteja de les platges. 14 Pel que fa al tancament durant el mes d'agost del Casal d'Avis explica que ha estat una proposta de l'equip tècnic de Serveis Socials. El senyor Alcalde justifica la carta a la Confraria. També reconeix que cal millorar la recollida de les restes de poda. Per últim, el senyor Alcalde explica que s'estan fent més millores a la zona esportiva. Essent les 23,00 hores, el Sr. Alcalde aixeca la sessió de la qual s'estén la present acta. En dono fe. 15