A Sant Andreu de Llavaneres, a les vint-i-una hores del dia 4 de març de 2009, sota la presidència de l'Il.lm. Alcalde-President Bernat Graupera i Fàbregas (CiU), es reuneixen els Tinents d'Alcalde senyors Josep Molina i Marchán (CiU) i Josep Molins i Puig (CiU) i els Regidors senyors Juan Manuel García i Concepción (CiU), senyora Sandra Carreras i Ruiz (CiU), Joan Mora i Buch (ERC-AM), Joan Rubal i Díaz (GLL-EPM),Víctor Ros i Casas (PP), Antoni Majó i Vivés (PP), Carlos Bartomeu i Castro (PP), senyora Susana Graciela Clerici (PP), la senyora Carmen Bastida i Marco (PSC-PM) i senyor Josep Ruiz i Royo (SOS LLAVANERES), a l'objecte de celebrar sessió ORDINÀRIA DEL PLE DE L'AJUNTAMENT, assistits pel Secretari senyor Josep Lluís Valentín i Martínez. Atès que s'ha obtingut el quòrum d'assistència previst a l'article 98. c) del Decret Legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei Municipal i de Règim Local de Catalunya, es declara vàlidament constituït el Ple de l'Ajuntament i es passa a conèixer els assumptes inclosos a l'ordre del dia. El senyor Alcalde fa un preàmbul: explica el contingut del Decret de cessament del senyor Joan Mora i Buch (ERC-AM) i recorda el pacte de govern 2007-2011. Comenta que no comparteix les actuacions del senyor Mora, perquè hi ha hagut intromissions en altres Regidories i deslleialtat envers l'Alcalde. Lamenta la decisió del Regidor senyor Joan Rubal i Díaz (GLL-EPM) de sortir del govern. El senyor Alcalde pensa que s'obre una etapa de més diàleg i demana a tots els Regidors que treballin pel municipi. 1.- APROVACIÓ, SI S'ESCAU, DE L'ACTA DE LA SESSIÓ CELEBRADA EL DIA 21 DE GENER DE 2009. Sotmesa a votació, s'aprova per unanimitat l'acta de la sessió celebrada el dia 21 de gener de 2009, sense cap esmena. 2.- CONTROL I FISCALITZACIÓ DELS ÒRGANS DE GOVERN. A) RESOLUCIONS DE L'ALCALDIA - Decret núm. 006/2009, de 15 de gener, al decret núm. 86/2009, de 25 de febrer. El senyor Alcalde explica el contingut del Decret número 33/2009, manifesta que quan el POUM estigui aprovat les obres seran legals. Informa que les obres estan aturades. El procediment que s'ha seguit és l'habitual. També comenta que s'està preparant un conveni urbanístic perquè el propietari cedeixi l'aparcament al costat de l'estació de Renfe. El Regidor senyor Josep Ruiz i Royo, del Grup Municipal de SOS LLAVANERES, en referència al Decret 33/2009, comenta que, actualment, són obres il·legals. Quan el POUM estigui aprovat seran legals, pregunta quan estarà aprovat el POUM. El Regidor senyor Joan Rubal i Díaz, del Grup Municipal de GLL-EPM, considera que s'ha de complir ara la normativa vigent. Comenta que el PERI de Can Sanç està suspès. Pensa que una cessió futura no pot justificar una obra il·legal. Afirma que ell i el senyor Joan Mora van haver d'insistir perquè es signés el Decret d'aturada d'obres. Pregunta si algun membre de CIU 1 va intercedir perquè s'autoritzessin les obres, ja que el Decret de la suspensió es va fer un mes més tard. La Regidora Carme Bastida i Marco, del Grup Municipal del PSC-PM, es refereix al Decret 87/2009, lamenta les formes amb les quals s'ha produït el cessament. Vol fer constar el seu reconeixement al senyor Mora i la seva honestedat. El Regidor senyor Joan Mora i Buch, del Grup Municipal de ERC-AM, reconeix que li sorprenen les manifestacions de l'Alcalde respecte la seva expulsió del govern. Recorda el pacte de govern, i pensa que ERC no s'ha separat gens del pacte. Tècnicament mai no ha fet intromissions en altres Regidories, però políticament ha fiscalitzat altres Regidors. El senyor Mora afirma que el detonant ha estat la legalització de la paret dels grafits. Recorda que l'Ajuntament Jove Electrònic es va explicar com un èxit i el Ple ho va aprovar dins de les propostes per als joves. Es van redactar unes bases per grafits. Demana explicacions a l'Alcalde de les intromissions. Per últim, en relació a la feina feta, destaca la Regidoria de Participació Ciutadana en relació a l'Ajuntament Jove. El Regidor senyor Víctor Ros i Casas, del Grup Municipal del PP, pensa que en la primera intervenció de l'Alcalde, aquest no ha utilitzat el to adequat. Pensa que el diàleg no ha de ser una necessitat, si no que s'ha de fer per convicció. Ofereix diàleg per part del seu Grup. Menciona al senyor Joan Mora i al senyor Joan Rubal, si bé ha tingut diferències amb ells, també hi ha respecte. Els felicita per la feina feta. El senyor Alcalde, en referència al Decret número 33/2009, afirma que només van passar dos dies des de que es van iniciar les obres i fins que es va signar el Decret. El senyor Joan Rubal, afirma que el dia 28 de febrer l'Alcalde li va dir que enviava la Policia Local a aturar les obres, gairebé un mes després de l'informe tècnic de l'arquitecte municipal. La senyora Sandra Carreras i Ruiz, del Grup Municipal de CiU, Regidora-Delegada d'Urbanisme, comenta que les obres s'ajusten a les Normes Subsidiàries, no són il·legals. El senyor Joan Mora, vol deixar constància del reconeixement nacional i internacional del projecte de l'Ajuntament Jove. També recorda que va aconseguir el màxim de diners del PUOSC, consistent en 1,2 milions d'euros per al municipi. Finalment, el Ple de l'Ajuntament es dóna per assabentat de les Resolucions de l'Alcaldia. 3.-. RATIFICACIÓ DE L'ACORD DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL DE DATA 16 DE FEBRER DE 2009, D'APROVACIÓ DE LA DELEGACIÓ A FAVOR DEL CONSELL COMARCAL DEL MARESME DE LA CONTRACTACIÓ, GESTIÓ I SEGUIMENT DEL SERVEI D'AJUDA A DOMICILI (SAD) DE DEPENDÈNCIA I D'APROVACIÓ DEL CONVENI DE COL.LABORACIÓ INTERADMINISTRATIVA ENTRE EL CONSELL COMARCAL DEL MARESME I L'AJUNTAMENT DE SANT ANDREU DE LLAVANERES. Es dóna compte del següent dictamen del President de la Comissió Informativa General: "RATIFICACIÓ DE L'ACORD DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL DE DATA 16 DE FEBRER DE 2009, D'APROVACIÓ DE LA DELEGACIÓ A FAVOR DEL CONSELL COMARCAL DEL MARESME DE LA CONTRACTACIÓ, GESTIÓ I SEGUIMENT DEL SERVEI D'AJUDA A DOMICILI (SAD) DE DEPENDÈNCIA I D'APROVACIÓ DEL CONVENI DE COL.LABORACIÓ INTERADMINISTRATIVA ENTRE EL CONSELL COMARCAL DEL MARESME I L'AJUNTAMENT DE SANT ANDREU DE LLAVANERES. 2 La Junta de Govern Local, en sessió ordinària celebrada el dia 16 de febrer de 2009 va adoptar, entre d'altres, el següent acord: "APROVACIÓ DE LA DELEGACIÓ AL CONSELL COMARCAL DEL MARESME DE LA GESTIÓ I EL SEGUIMENT DEL SERVEI D'ATENCIÓ DOMICILIÀRIA I APROVACIÓ DEL CONVENI. Vist el conveni de col·laboració interadministrativa entre el Consell Comarcal del Maresme i l'Ajuntament de Sant Andreu de Llavaneres per la gestió i el seguiment del servei d'atenció domiciliària (SAD). Atès que es considera adient procedir a la delegació al Consell Comarcal del Maresme de la gestió de l'esmentat servei. Atès que es considera que la prestació dels serveis objecte de l'esmentat conveni és d'interès per aquesta corporació, especialment perquè suposa una important reducció del cost de serveis. Vist l'informe favorable del Departament de Serveis Socials. Vist l'informe favorable de Secretaria. Vist l'informe favorable del Departament d'Intervenció. Vist l'article 47.2.h) de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases de Règim Local; l'article 114.3.e) del Decret Legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei Municipal i de Règim Local de Catalunya; els articles 303 a 309 del Decret 179/1995, de 13 de juny, pel qual s'aprova el Reglament d'obres, activitats i serveis dels ens locals, es proposa al Ple de la Corporació l'adopció del següent acord: Primer.- DELEGAR en el Consell Comarcal del Maresme la gestió i el seguiment del servei d'atenció domiciliària, pel que fa al SAD de dependència. Segon.- APROVAR el conveni de col·laboració interadministrativa entre el Consell Comarcal del Maresme i l'Ajuntament de Sant Andreu de Llavaneres per la gestió i el seguiment del servei d'atenció domiciliària. El període de vigència del conveni serà de l'1 d'abril al 31 de desembre de 2009. El text del conveni s'adjunta com a annex al present acord a tots els efectes legals. Tercer.- FACULTAR el senyor Alcalde-President de l'Ajuntament, perquè signi tota la documentació necessària per fer efectiu aquest acord. Quart.- APLICAR la despesa de 4.471,20 euros amb càrrec a la partida núm. 313.220.09 del Pressupost municipal de l'any 2009. Cinquè.- TRAMETRE l'acord d'aprovació del conveni i una còpia del mateix a la Direcció General d'Administració Local del Departament de Governació i Administracions Públiques. Sisè.- DONAR COMPTE del present acord al Ple de l'Ajuntament, als efectes de la seva ratificació. Setè.- NOTIFICAR el present acord al Consell Comarcal del Maresme, al Departament de Serveis Socials i al Departament d'Intervenció als efectes oportuns." Vist l'informe de la Comissió Informativa General de data 23 de febrer de 2009, es proposa al Ple de la Corporació l'adopció del següent acord: 3 Primer.- RATIFICAR l'acord de la Junta de Govern Local de data 16 de febrer de 2009, d'aprovació de la delegació a favor del Consell Comarcal del Maresme de la contractació, gestió i seguiment del servei d'ajuda a domicili (SAD) de dependència i d'aprovació del conveni de col·laboració interadministrativa entre el Consell Comarcal del Maresme i l'Ajuntament de Sant Andreu de Llavaneres. Segon.- NOTIFICAR el present acord al Consell Comarcal del Maresme, als efectes oportuns." El senyor Alcalde explica breument l'assumpte. El Regidor senyor Joan Mora i Buch, del Grup Municipal ERC-AM, fa una sèrie d'aclariments del tema. Explica que és un servei subvencionat pel Consell Comarcal del Maresme. Sotmès a votació l'assumpte resulta aprovat per unanimitat, sense cap esmena. 4.- APROVACIÓ DE LA DELEGACIÓ A FAVOR DE L'AJUNTAMENT DE SANT VICENÇ DE MONTALT DE LA GESTIÓ ADMINISTRATIVA DE LA LICITACIÓ CONJUNTA DEL SERVEI DE NETEJA DELS IMMOBLES MUNICIPALS I APROVACIÓ DEL CONVENI DE COL.LABORACIÓ INTERADMINISTRATIVA ENTRE ELS AJUNTAMENTS DE CALDES D'ESTRAC, SANT VICENÇ DE MONTALT I SANT ANDREU DE LLAVANERES. Es dóna compte del següent dictamen del President de la Comissió Informativa General: "APROVACIÓ DE LA DELEGACIÓ A FAVOR DE L'AJUNTAMENT DE SANT VICENÇ DE MONTALT DE LA GESTIÓ ADMINISTRATIVA DE LA LICITACIÓ CONJUNTA DEL SERVEI DE NETEJA DELS IMMOBLES MUNICIPALS I APROVACIÓ DEL CONVENI DE COL.LABORACIÓ INTERADMINISTRATIVA ENTRE ELS AJUNTAMENTS DE CALDES D'ESTRAC, SANT VICENÇ DE MONTALT I SANT ANDREU DE LLAVANERES. Vist el conveni de col·laboració interadministrativa entre els Ajuntaments de Caldes d'Estrac, Sant Vicenç de Montalt i Sant Andreu de Llavaneres per a la licitació conjunta del servei de neteja dels immobles municipals. Atès que es considera que la prestació dels serveis objecte de l'esmentat conveni és d'interès comú per a les tres corporacions locals. Atès que es considera adient procedir a la delegació en l'Ajuntament de Sant Vicenç de Montalt de les facultats de gestió previstes a la clàusula segona del conveni. Vist l'informe de Secretaria. Vist l'informe de la Comissió Informativa General de data 23 de febrer de 2009. Vist l'article 47.2.h) de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases de Règim Local; l'article 114.3.e) del Decret Legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei Municipal i de Règim Local de Catalunya; els articles 303 a 309 del Decret 179/1995, de 13 de juny, pel qual s'aprova el Reglament d'obres, activitats i serveis dels ens locals, es proposa al Ple de la Corporació l'adopció del següent acord: Primer.- DELEGAR en l'Ajuntament de Sant Vicenç de Montalt la gestió administrativa per tal de portar a terme la licitació conjunta dels serveis de neteja dels immobles municipals. Segon.- APROVAR el conveni de col·laboració interadministrativa entre els Ajuntaments de Caldes d'Estrac, Sant Vicenç de Montalt i Sant Andreu de Llavaneres per a la licitació conjunta del servei de neteja dels immobles municipals. El text del conveni s'adjunta com a annex al present acord a tots els efectes legals. 4 Tercer.- FACULTAR el senyor Alcalde-President de l'Ajuntament, perquè signi tota la documentació necessària per fer efectiu aquest acord. Quart.- TRAMETRE l'acord d'aprovació del conveni i una còpia del mateix a la Direcció General d'Administració Local del Departament de Governació i Administracions Públiques. Cinquè.- NOTIFICAR el present acord als Ajuntaments de Caldes d'Estrac i de Sant Vicenç de Montalt, als efectes oportuns." El senyor Alcalde explica breument l'assumpte. Considera que aquest conveni comportarà un estalvi econòmic i una millora de la qualitat del servei. El Regidor senyor Josep Ruiz i Royo, del Grup Municipal de SOS LLAVANERES, demana al senyor Alcalde, que li faci arribar la documentació següent: cost econòmic de les empreses de neteja, quantitat d'hores i quantes persones del municipi hi treballen. Demana que es tingui en compte les persones del municipi que hi treballen, que es respectin els contractes de treball i que s'augmentin les contractacions de les persones del municipi. La Regidora senyora Carme Bastida i Marco, del Grup Municipal del PSC-PM, manifesta que està d'acord amb la gestió conjunta, però amb criteri. Comenta que manquen dades, no hi ha un estudi econòmic sobre l'estalvi, ni sobre el servei. La senyora Bastida pensa que, si es licita aquest contracte i el criteri de pagament va en funció del número d'habitants, Sant Andreu de Llavaneres hi surt perdent. Afirma que vetllarà perquè es mantinguin els llocs de treball de les persones del municipi. Per últim, anuncia la seva abstenció per manca d'informació. El Regidor senyor Joan Rubal i Díaz, del Grup Municipal de GLL-EPM, afirma que només es delega a l'Ajuntament de Sant Vicenç de Montalt, la tramitació administrativa. La senyora Bastida llegeix la clàusula cinquena del conveni per confirmar que el criteri de pagament va en funció del número d'habitants. El senyor Josep Molina i Marchán, Regidor-Delegat d'Hisenda, Promoció Econòmica, Comerç, Turisme i Recursos Humans, del Grup Municipal de CiU, comenta que el plec de clàusules es redactarà en base a les hores de servei. El senyor Alcalde explica que el conveni del sector de neteja obliga a la subrogació del personal. Finalitzat el debat i sotmès a votació l'assumpte s'obté el resultat següent: 12 (dotze) vots a favor dels Grups Municipals de CIU, PP, SOS LLAVANERES, ERC-AM i GLL-EPM i 1 (una) abstenció del Grup Municipal de PSC-PM. Per tant, l'assumpte resulta aprovat sense cap esmena. 5.- ADJUDICACIÓ DEL CONTRACTE PER A L'ALIENACIÓ DEL SÒL MUNICIPAL UBICAT AL SECTOR DE CAN RIVIÈRE PER A LA PROMOCIÓ I EXPLOTACIÓ D'HABITATGE PROTEGIT EN RÈGIM DE VENDA. Es dóna compte del següent dictamen del President de la Comissió Informativa General: "APROVACIÓ DE LA PROPOSTA REALITZADA PER LA DIPUTACIÓ DE BARCELONA D'ADJUDICACIÓ DEL CONTRACTE D'ALIENACIÓ DEL SOL MUNICIPAL UBICAT A LA FINCA DE CAN RIVIERE PER A LA PROMOCIO DE VPO. Atès que el Ple de l'Ajuntament, en sessió celebrada el dia 31 d'octubre de 2007, va aprovar el Conveni marc de col·laboració amb la Diputació de Barcelona en matèria d'Urbanisme, Habitatge i activitats productives, el qual es va signar amb data 10 de desembre de 2007. 5 Vista la proposta realitzada per la Diputació de Barcelona , d'adjudicació del contracte d'alienació del sòl municipal ubicat a la finca de Can Rivière, per a la promoció i explotació d'habitatge protegit en règim de venda, a l'empresa "BONESTIL GRANOLLERS SL", per un import de 165.368,92 Euros, (cent seixanta-cinc mil tres-cents seixanta vuit euros amb noranta-dos cèntims ) IVA Inclòs. Vist que en dates 11 de juliol i 28 d'octubre de 2008, per part de la Direcció General d'Administració Local s'emet informe favorable a l'alienació per part de l'Ajuntament de Sant Andreu de Llavaneres a favor de l'adjudicatari que resulti seleccionat entre les empreses inscrites al Registre d'entitats promotores de l'habitatge protegit, de la Diputació de Barcelona. Vist que d'acord amb el que determina l'article 41.1 del Decret 336/1988 de 17 d'octubre pel qual s'aprova el Reglament de Patrimoni dels Ens Locals ( RPC), l'alienació de béns ha de ser acordada pel Ple de la Corporació. Atès que la quantitat de la venda no excedeix del 10% dels recursos ordinaris, l'acord pot ser adoptat per majoria simple. Vist que el present acord dona compliment al que determina l'article 156.2 del DL 1/2005 de 26 de juliol pel qual s'aprova el text Refós de la llei d'Urbanisme. Vist l'informe de l'interventor municipal que consta a l'expedient. Vist l'informe de la Comissió Informativa General de data 23 de febrer de 2009. Vistos els articles 85 i següents del Reial Decret Legislatiu 2/2000, de 16 de juny, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de Contractes de les Administracions Públiques; es proposa al Ple de la Corporació l'adopció del següent acord: Primer.- APROVAR la proposta d'adjudicació presentada per la Gerència de Serveis d'Habitatge, Urbanisme i Activitat de la Diputació de Barcelona. Segon.- ADJUDICAR el contracte d'alienació del sòl municipal ubicat a la finca de Can Rivière, per a la promoció i explotació d'habitatge protegit en règim de venda, a l'empresa "BONESTIL GRANOLLERS SL", per un import de 165.368,92 Euros, (cent seixanta-cinc mil tres-cents seixanta vuit Euros amb noranta-dos cèntims ) IVA Inclòs, i sota les condicions que estableixen el plec de prescripcions tècniques, el quadre de característiques i el plec de condicions administratives que el complementa, i d'altres normatives que li siguin d'aplicació. Tercer.- Notificar la present resolució als interessats en l'expedient." El senyor Alcalde explica breument l'assumpte. La senyora Sandra Carreras i Ruiz, del Grup Municipal de CiU, Regidora-Delegada d'Urbanisme, explica breument l'assumpte. El Regidor senyor Josep Ruiz i Royo, del Grup Municipal de SOS LLAVANERES, explica que l'empresa adjudicatària és petita i informa de les dades del Registre Mercantil. Demana que es prengui consciència de la situació i que es demanin garanties. El Regidor senyor Joan Rubal i Díaz, del Grup Municipal de GLL-EPM, confia en què no hi hagi cap problema, ja que aquesta empresa està registrada a la Diputació de Barcelona. Recorda, però, que GLL- EPM, va mostrar-se en contra del procés que es va seguir per declarar les persones admeses i les excloses, però, en cap cas, va votar en contra de la construcció d'habitatges de protecció oficial. Sotmès a votació l'assumpte resulta aprovat per unanimitat, sense cap esmena. 6 6.- APROVACIÓ DEL TEXT REFÓS DEL PLA ESPECIAL DE PROTECCIÓ DE PATRIMONI DE LA FINCA SITUADA AL PASSEIG DE LES MONGES, NÚM. 48, CONEGUDA COM A CAN CORNELL O CAN GRAUPERA. El senyor Alcalde, anuncia la seva abstenció en la votació d'aquest assumpte, d'acord amb el previst a l'article 76 de la Llei 7/1985, de 2 abril, Reguladora de Bases del Règim Local, el qual regula els casos en els que els membres de les Corporacions hauran d'abstenir-se de participar en la decisió i execució de qualsevol assumpte quan concorri alguna de les causes previstes a l'article 28 de la Llei 30/92, de 26 de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, entre les quals es preveu el fet de tenir parentiu amb l'interessat. Es dóna compte del següent dictamen del President de la Comissió Informativa General: "APROVACIÓ DEL TEXT REFÓS DEL PLA ESPECIAL D'ORDENACIÓ DE PROTECCIÓ DE PATRIMONI DE LA FINCA SITUADA AL PASSEIG DE LES MONGES NÚMERO 48, CONEGUDA COM A CAN CORNELL O CAN GRAUPERA. Atès que la Comissió Territorial d'Urbanisme de Barcelona en sessió celebrada el dia 29 de gener de 2009 va acordar suspendre l'aprovació definitiva del Pla Especial de Protecció de Patrimoni de la finca situada al Passeig de les Monges número 48, coneguda com a Can Cornell o Can Graupera, fins que es presentés un text refós, aprovat pel Ple de l'Ajuntament, que incorporés un conjunt de prescripcions que consten a l'acord. Vist el document del Pla Especial , redactat per l'arquitecte Ricardo Salvadó i Roca. Vist l'informe favorable de l'arquitecte municipal que consta a l'expedient. Vist l'informe de la Comissió Informativa General de data 23 de febrer de 2009. Vist l'article 22.2.c) de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases de Règim Local, en la seva nova redacció donada per la Llei 57/2003, de 16 de desembre, de mesures per a la modernització del govern local; l'article 89.5 i concordants del DL 1/2005, de 26 de juliol, pel qual s'aprova la refosa d'urbanisme, es proposa al Ple de la Corporació l'adopció del següent acord: Primer.- APROVAR el text refós del Pla Especial de Protecció de Patrimoni de la finca situada al Passeig de les Monges número 48, coneguda com a Can Cornell o Can Graupera, promogut per Carlos Graupera i Fàbregas i redactat per l'arquitecte Ricardo Salvadó i Roca, amb la incorporació de les prescripcions contingudes a l'acord de la Comissió d'Urbanisme de Barcelona de 29 de gener de 2009. L'esmentat document s'incorpora al present acord com a annex a tots els efectes legals. Segon.- TRAMETRE el document complet per triplicat exemplar i degudament diligenciat a la Comissió Territorial d'Urbanisme de Barcelona perquè, si s'escau, n'atorgui l'aprovació definitiva." Sotmès a votació l'assumpte resulta aprovat per unanimitat dels dotze (12) membres, sense cap esmena. 7.- APROVACIÓ DEL PROJECTE MICROESPECIALITATS DE LA POLICIA LOCAL I ASSIGNACIÓ D'UN PLUS ALS CAPORALS I ALS AGENTS QUE EL DESENVOLUPIN. L'Alcalde proposa la retirada d'aquest punt de l'ordre del dia. D'acord amb l'article 92.1 del Reial Decret 2568/1986, de 28 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament d'Organització, Funcionament i Règim Jurídic de les Entitats Locals, s'acorda per majoria dels membres presents, retirar aquest punt de l'ordre del dia. 8.- MOCIÓ DEL GRUP MUNICIPAL D'ERC PER LA INTERNACIONALITZACIÓ DEL DRET A TENIR UN ESTAT PROPI DEL POBLE CATALÀ. 7 Es dóna compte de la moció següent: "El Grup Municipal d'Esquerra Republicana de Catalunya i en la seva representació el regidor senyor Joan Mora i Buch presenta al proper ple la següent proposta de moció per la internacionalització del dret a tenir un Estat propi del poble català. En un món globalitzat com l'actual, Catalunya travessa una cruïlla històrica difícil i a la vegada decisiva. Trenta anys després de la recuperació de les nostres pròpies institucions d'autogovern, aquest, per bé que limitat, ha suposat un important avenç en el benestar de la societat catalana, en l'aprofundiment i en la seva adaptació a les demandes socials, econòmiques i culturals que se'ns han plantejat durant aquests temps. Amb tot, el manteniment i la contínua millora del nostre país com un model de societat avançada i moderna, competitiva i capdavantera en la transmissió de valors cívics i socials progressistes necessiten assolir nous objectius i requereixen nous instruments que no permeten l'actual marc constitucional espanyol. També és imprescindible una capacitat política que tampoc no està a la disposició de la classe política catalana a causa de la manca de sobirania amb què l'Estat Espanyol ha dotat a les autonomies. Els reptes per a la continuïtat d'una Catalunya moderna i pròspera en l'era de la globalització només podran ser superats si es desenvolupen polítiques ambicioses en el benestar social, en les infraestructures i els transports, en l'educació, en la recerca, en la societat del coneixement, en l'economia, en la indústria i en tots els àmbits que l'evolució futura demandi. Aquestes polítiques ambicioses no són factibles sense un marc polític i jurídic adequat. L'actual marc, amb serioses limitacions que les recents reformes estatutàries han posat al descobert, agreujat per l'històric i persistent espoli fiscal al qual estem sotmesos, no podrà resoldre el nou finançament i farà del tot impossible la realització d'aquestes polítiques ambicioses i les inversions necessàries que es requereixen per fer front als reptes de la globalització amb garanties d'èxit. Tot això, juntament amb les constants i sistemàtiques retallades de les nostres competències d'autogovern i els reiterats atacs contra la nostra llengua i cultura, posen en perill la nostra mateixa supervivència com a nació; més si tenim en compte que a Europa o es disposa d' un Estat propi o no s'hi compta. Davant de tot això i en el context en què ens trobem ara, el conjunt de la classe política i els sectors socials del nostre país hauríem de reflexionar molt seriosament sobre quin és el futur ens espera si no posseïm un Estat propi. Ha arribat el moment que els catalans i catalanes decidim el nostre futur. És el moment d'apostar amb decisió per esdevenir una nació sobirana plenament reconeguda en el context internacional i poder desplegar totes les nostres capacitats col·lectives. El dret a decidir és un dret democràtic i cívic que cal que totes les institucions sorgides de la voluntat popular pregonin i defensin. Més encara quan exercir aquest dret és la manera que avui disposem els catalans i les catalanes per encarar el nostre futur amb garanties de progrés i cohesió social. Progrés i cohesió social necessaris íntimament lligats a una llibertat i capacitat més grans del país per decidir les pròpies polítiques. En els darrers mesos ha anat consolidant-se una iniciativa sorgida de la societat civil: Deu mil a Brussel·les per l'Autodeterminació de la nació catalana (Deumil.cat); l'objectiu de la qual és que milers de catalans i catalanes es manifestin el proper 7 de març pels carrers de Brussel·les -capital de les institucions europees- sota el crit de "Volem l'Estat propi!" en defensa i reclamant l'autodeterminació del nostre poble. Deu mil a Brussel·les per l'Autodeterminació de la nació catalana pretén aconseguir que l'autodeterminació del nostre poble figuri en l'agenda internacional, especialment l'europea, i que els 8 partits polítics nacionals es declarin compromesos amb aquest dret i a treballar per a garantir-ne l'exercici. La iniciativa de la marxa a Brussel·les és de caràcter transversal i està totalment oberta al ciutadà individual, com també a les associacions que conformen la nostra societat civil, especialment les plataformes que en els darrers temps han estat protagonistes de les mobilitzacions més grans en resposta a les agressions contra les nostres llibertats i que reclamen el dret a decidir. També es dirigeix als sectors professionals i agents socials, empresarials i sindicals que entenen que la defensa dels seus sectors i interessos va íntimament lligada a una major capacitat del país per decidir les pròpies polítiques. I, sobretot, va dirigida al ciutadà català que, cansat que no se l'escolti, vol manifestar amb la seva pròpia veu a Europa, i al món, la nostra voluntat de ser una nació lliure. Deumil.cat no està sotmès a cap sigla política específica i vol treballar obertament, mantenint l'autonomia de les persones, organitzacions i plataformes que persegueixin el mateix objectiu: l'autodeterminació de la nació catalana. L'èxit de la iniciativa constituirà una oportunitat d'or per rellançar internacionalment el nostre dret a decidir. La marxa a Brussel·les servirà perquè el món, i Europa en particular, ens vegin als catalans i catalanes com una nació compromesa amb els valors cívics i democràtics. Constituirà una mostra de la nostra forma de ser, amb la presència i participació de la nostra cultura popular i una porta oberta als valors democràtics, cívics i solidaris que empeny la marxa a Brussel·les, mostrant la nostra inequívoca voluntat europeista des de fa generacions i la nostra determinació de participar en la construcció de la unitat europea com a catalans. Per a tot això, el nostre grup municipal demana que el ple de l'Ajuntament de Sant Andreu de Llavaneres l'adopció dels següents acords: 1.- Adhesió del Ple de la Corporació Municipal als objectius de la manifestació ciutadana que recorrerà pels carrers de Brussel·les el proper 7 de març. Objectius que no són altres que aconseguir posar el dret de decidir a tenir un Estat propi del poble català en l'agenda internacional i en la centralitat del debat polític català, per tal que la nostra classe política es comprometi a treballar per a garantir el seu exercici. 2.- Comprometre's aquest Ple de l'Ajuntament a fomentar dinàmiques que ajudin a fer conèixer internacionalment la reivindicació del dret de decidir a tenir un Estat propi català. Impulsant contactes institucionals internacionals amb autoritats locals d'Europa i del món en general. 3.- Comunicar aquests acords a l'organització de la manifestació ciutadana a Brussel·les Deumil.cat; al Consell Comarcal; a la Diputació provincial; al Parlament i Govern de Catalunya. Així com al Parlament i Comissió europees. Nani Mora i Buch, Grup Municipal d'Esquerra, 25 de gener de 2009." El Regidor senyor Joan Mora i Buch, del Grup Municipal d'ERC-AM, explica breument l'assumpte. El Regidor senyor Josep Ruiz i Royo, del Grup Municipal SOS LLAVANERES, comenta que es tracta d'un tema supramunicipal. Anuncia el seu vot a favor. Recorda, però, que va proposar una moció també per un tema supramunicipal, concretament sobre la independència de Kosovo, i el Ple no ho va aprovar. El Regidor senyor Joan Rubal i Díaz, del Grup Municipal de GLL-EPM anuncia la seva abstenció. La Regidora senyora Carme Bastida i Marco, del Grup Municipal de PSC-PM, anuncia el seu vot en contra. El seu Grup Municipal defensa l'Estat de les Autonomies. El Regidor senyor Víctor Ros i Casas, del Grup Municipal del PP, anuncia que respecta la posició d'ERC-AM, però anuncia que el seu Grup votarà en contra. 9 El senyor Josep Molina i Marchán, Portaveu del Grup Municipal de CiU, afirma que el seu Grup donarà llibertat de vot als seus Regidors. El Regidor senyor Joan Mora i Buch, del Grup Municipal d'ERC-AM, demana coherència a CIU pel tema del catalanisme. Finalitzat el debat i sotmesa a votació la moció, s'obté el resultat següent: 4 (quatre) vots a favor dels senyor Josep Ruiz (SOS LLAVANERES), senyor Joan Mora i Buch (ERC-AM), senyor Bernat Graupera i Fàbregas (CIU) i senyor Josep Molins i Puig (CIU); 3 (tres) abstencions dels senyor Josep Molina i Marchán (CIU), la senyora Sandra Carrera i Ortiz (CIU) i Joan Rubal i Díaz (GLL-EPM) i 6 (sis) vots en contra, del senyor Juan Manuel García i Concepción (CiU),la senyora Carme Bastida i Marco (PSC-PM), Víctor Ros i Casas (PP), Antoni Majó i Vivés (PP), Carlos Bartomeu i Castro (PP) i senyora Susana Graciela Clerici (PP). Per tant, la moció resulta rebutjada. 9.- MOCIÓ DE TOTS ELS GRUPS MUNICIPALS EN DEFENSA DE LA FESTA DEL FOC. "MOCIÓ TOTS ELS GRUPS MUNICIPALS en defensa de la festa del foc. D'ençà la primavera de 2007, la Directiva 2007/23/CE, de 23 de maig, del Parlament europeu i del Consell sobre la posada al mercat d'articles pirotècnics ha anat generant una inquietud creixent entre els grups de foc de Catalunya (balls de diables, bèsties de foc i colles de foc), que temen els efectes restrictius que pugui suposar l'aplicació d'aquesta directiva. Aquesta directiva té tres anys per a la seva transposició (els Estats membres han d'adaptar i publicar com a molt tard el 4 de gener de 2010 les disposicions necessàries per donar-ne compliment) s'adreça a la fabricació, l'emmagatzematge i, en tercer lloc, al seu ús professional o recreatiu. És en aquest darrer punt que es perceben limitacions o fins i tot amenaces al futur de correfocs, diables infantils o festes amb pirotècnia. La feina feta fins avui amb l'associacionisme i el municipalisme, i un bon treball legislatiu els propers mesos, ens pot permetre superar els esculls a que la Directiva ens aboca. Atès que el Departament de Cultura i Mitjans de Comunicació de la Generalitat ja ha elaborat un document amb les consideracions que ha d'incorporar el Reial Decret de transposició de l'esmentada directiva europea des del punt de vista de la utilització d'articles pirotècnics en les manifestacions de cultura popular i per tal que la transposició de la directiva europea a la normativa de l'Estat espanyol no col·lisioni amb les nostres tradicions i costums. Atès que el Ministerio de indústria a través del director general adjunt de Mines y cap de l'àrea de Explosivos y Pirotecnia , ha comunicat la voluntat d'elaborar l'esborrany de la transposició espanyola abans del mes d'abril per tal de disposar del segon semestre per tramitar-ho com a reial decret després de passar per informació pública i el Consell d'estat. Atès que en el marc de la Comissió Mixta Departament/Món Local, òrgan permanent de col·laboració entre el Departament, les diputacions i les entitats associatives d'ens locals, es va crear un grup de treball sobre la Directiva que es va reunir aquest mes de gener. En la reunió del passat 30 gener, es va consensuar un document que inclou les consideracions que ha d'incorporar el Reial Decret de transposició de l'esmentada directiva. 10 Atès que des del Centre de Promoció de la Cultura Popular i Tradicional Catalana s'organitzarà, enguany, una jornada de debat sobre l'esborrany de reial decret adreçada a tots els agents vinculats: grups de foc, programadors, tècnics de cultura, empreses pirotècniques i tècnics de protecció civil. Atès que els materials pirotècnics són utilitzats en les diferents manifestacions de cultura popular i tradicional des del segle XIV. Vist l'informe de la Comissió Informativa General de data 23 de febrer de 2009; es proposa al Ple de la Corporació l'adopció del següent acord: Primer.- Que l'Ajuntament de Sant Andreu de Llavaneres doni ple suport a totes les accions del govern de la Generalitat en les negociacions que porti a terme amb el Govern d'Espanya com a òrgan competent, per tal d'establir el caràcter singular dels elements festius de cultura popular i tradicionals catalans, mitjançant una regulació específica en l'ús dels materials pirotècnics, que garanteixi el correcte desenvolupament dels diferents representacions festives dels grups de foc i de les corresponents colles infantils a l'hora de transposar la citada directiva europea 2007/23/CE de 23 de maig. Segon.- Que es comuniqui aquesta resolució a tots els balls de diables, bèsties de foc i colles de foc del nostre poble així com que se'ls mantingui informats puntualment sobre el desenvolupament i avenços d'aquestes negociacions. Tercer.- Demanem que al Govern de la Generalitat de Catalunya, a través del seu Departament de Cultura i Mitjans de Comunicació, que convoqui una jornada de treball amb els representants del municipalisme i els grups de cultura popular, mitjançant les corresponents agrupacions o federacions afectades per la normativa per informar, avaluar i concretar les propostes que garanteixin l'objectiu d'aquesta moció. - Bernat Graupera i Fàbregas, Alcalde-President de l'Ajuntament, del Grup Municipal de CiU. - Grup Municipal del PP: Sr. Víctor Ros i Casas. - Grup Municipal d'ERC-AM: Sr. Joan Mora i Buch. - Grup Municipal del PSC-PM: Sra. Carme Bastida i Marco. - Grup Municipal de GLL-EPM: Sr. Joan Rubal i Díaz. - Grup Municipal de S.O.S. LLAVANERES: Sr. Josep Ruiz i Royo. Sant Andreu de Llavaneres, 24 de febrer de 2009." Sotmès a votació, la moció resulta aprovada per unanimitat, sense cap esmena. 10.- MOCIÓ DEL GRUP MUNICIPAL DEL PP PER A L'ADEQUACIÓ DE LES TAXES I IMPOSTOS MUNICIPALS A L'IPC REAL. Es dóna compte de la moció següent: "Els senyors Víctor Ros i Casas, Antoni Majó i Vives, Carlos Bartomeu i Castro i la senyora Susana Clerici López, Regidors del Grup Municipal el Partit Popular de Sant Andreu de Llavaneres, presenta la següent MOCIÓ pel seu debat i votació pel Ple Municipal. Exposició de motius: 11 Atès que, les taxes i els impostos que aquest Ajuntament aplica als ciutadans de Sant Andreu de Llavaneres a l'any 2009 són, com a mínim, un 5% més elevades, i en moltes casos, superiors al que s'estava aplicant durant l'any 2008. Donat que, en el Ple on es van aprovar les Ordenances Fiscals de finals de 2008, i segons paraules del Regidor d'Hisenda, les taxes i els impostos s'incrementaven amb l'IPC previst, i que segons el mateix Regidor d'Hisenda havia de ser del 5%. Finalment, l'IPC real de l'any 2008, ha resultat ser del 1,5 % (més de tres vegades inferior al calculat pel govern municipal), donant-se, a més a més, la circumstància que aquest variació no és només conjuntural, si no que continua a la baixa, ja que l'IPC dels últims dotze mesos, gener 2008-gener 2009, ha resultat ser del 0,8%. Considerant l'actual època, no només de crisi, si no també de rescissió econòmica que estem patint, i per tots coneguda, i desitjant que aquest Ajuntament es sensibilitzi amb les famílies de la nostra població, per la qual cosa, el Grup Municipal del PARTIT POPULAR, proposa al Ple l'aprovació de la següent: PROPOSTA D'ACORD: 1) - Adequació de l'increment de les taxes i impostos Municipals a l'IPC real, és a dir, 1,5%, amb la consegüent modificació a la baixa dels imports de les mencionades taxes i impostos, tot això amb efectes des de l'1 de gener de 2009. 2) ­ Devolució als ciutadans dels possibles imports pagats de més, arran de la present moció. Sant Andreu de Llavaneres, vint de febrer de 2009." El Regidor senyor Carlos Bartomeu i Castro, del Grup Municipal del PP, justifica la moció per la difícil situació econòmica actual. Llegeix el següent escrit: "Crec que està suficientment clar el que sol·licitem. Estem veien una situació econòmica complicada, per no dir difícil. Això és el que ens ha induït a la presentació de la moció. Entenem que, en el moment de preparar les taxes i els impostos del 2009, vostès van preveure un IPC del 5%, però la realitat de desembre de 2008 va ser d'un IPC de l'1,5%. Davant d'aquesta realitat, i amb la situació econòmica general, no és la nostra intenció buscar culpables sinó buscar solucions, extraordinàries com la que proposem, que ajudin a les butxaques dels llavanerencs en la mida del possible. Aquest ànim, i no un altre, és el que ens ha motivat a presentar la nostra moció. Creiem que és difícil trobar solucions legals a la pujada de impostos com l'IBI -contribució­ amb efectes de primer de gener, el que si podem fer és demanar que l'adequació dels impostos per 2010 sigui sensiblement inferior l'IPC del 2009. El que sí podem, si volem, és modificar totes les taxes aprovades per vostès de manera que el seu augment sigui el de l' IPC real, és a dir l'1,5%. D'aquesta manera els llavanerencs veurem que, l'aigua, el clavegueram, les brosses, els residus comercials etc, en lloc d'augmentar entre un 5% i fins un 15-20% en el cas de l'aigua, disminueixen fins l'1,5%. De totes maneres, pot ser que sigui necessari un ple per a la modificació de les ordenances i que la seva aplicació benefici es faci l'abans possible als llavanerencs, sol·licitem que no s'esperi fins el pròxim ple si no que, en cas d'aprovar-se la present moció, es convoqui un ple extraordinari en un màxim de dues setmanes." El senyor Bartomeu demana que l'augment d'impostos per l'any 2010 sigui sensiblement inferior. També demana una disminució de les taxes a l'IPC real (1,5%)de l'any 2009. 12 Pensa que no cal esperar al proper Ple ordinari, demana que es faci un Ple extraordinari en un màxim de dues setmanes. El senyor Alcalde explica que l'IPC va baixar. Explica que la proposta de CIU consisteix en disminuir les taxes de l'any 2009 tenint en compte l'IPC real i assumir el compromís de què l'augment de les taxes, de cara a l'any 2010, sigui el més reduït possible. El Regidor senyor Josep Ruiz i Royo, del Grup Municipal de SOS LLAVANERES, manifesta la seva sorpresa enfront la decisió de l'Alcalde, perquè el Grup Municipal de SOS LLAVANERES ho va criticar en el seu dia, quan es va aprovar el Pressupost. Proposa altres mesures, com ara congelar els impostos de cara a l'any 2010. Anuncia el seu suport a la moció. El Regidor senyor Joan Rubal i Díaz, del Grup Municipal de GLL-EPM, pensa que és una mesura justa. Les taxes han de cobrir el cost del servei. Anuncia el seu suport a la moció. La senyora Carme Bastida i Marco, del Grup Municipal PSC-PM, celebra el canvi de discurs de CIU, perquè aquestes mesures van a favor de la població. També recorda que, en el seu programa electoral, es va acordar que l'augment de les taxes es faria d'acord amb el màxim de l'IPC. El Regidor senyor Joan Mora i Buch del Grup Municipal de GLL-AM, manifesta la seva sorpresa respecte la resposta de CIU. Recorda que ell va votar a favor del Pressupost. Pensa que no hi ha hagut en cap moment transparència i fidelitat perquè el seu Grup estava al Govern i en nou dies no se'l va informar de la proposta de CIU. El Regidor senyor Carlos Bartomeu i Castro, del Grup Municipal del PP, agraeix el suport a la moció perquè el benefici recau sobre la totalitat del poble. Finalment, el text de la moció esmentada que es sotmet a votació és el següent: "Els senyors Víctor Ros i Casas, Antoni Majó i Vives, Carlos Bartomeu i Castro i la senyora Susana Clerici López, Regidors del Grup Municipal el Partit Popular de Sant Andreu de Llavaneres, presenta la següent MOCIÓ pel seu debat i votació pel Ple Municipal. Exposició de motius: Atès que, les taxes i els impostos que aquest Ajuntament aplica als ciutadans de Sant Andreu de Llavaneres a l'any 2009 són, com a mínim, un 5% més elevades, i en moltes casos, superiors al que s'estava aplicant durant l'any 2008. Donat que, en el Ple on es van aprovar les Ordenances Fiscals de finals de 2008, i segons paraules del Regidor d'Hisenda, les taxes i els impostos s'incrementaven amb l'IPC previst, i que segons el mateix Regidor d'Hisenda havia de ser del 5%. Finalment, l'IPC real de l'any 2008, ha resultat ser del 1,5 % (més de tres vegades inferior al calculat pel govern municipal), donant-se, a més a més, la circumstància que aquest variació no és només conjuntural, si no que continua a la baixa, ja que l'IPC dels últims dotze mesos, gener 2008-gener 2009, ha resultat ser del 0,8%. Considerant l'actual època, no només de crisi, sinó també de rescissió econòmica que estem patint, i per tots coneguda, i desitjant que aquest Ajuntament es sensibilitzi amb les famílies de la nostra població, per la qual cosa, el Grup Municipal del PARTIT POPULAR, proposa al Ple l'aprovació de la següent: PROPOSTA D'ACORD: 1. Adequació de l'increment de les taxes i impostos Municipals a l'IPC real, és a dir, 1,5%, amb la consegüent modificació a la baixa dels imports de les mencionades taxes i impostos, tot això amb efectes des de l'1 de gener de 2009." 13 Sotmès a votació la moció resultada aprovada per unanimitat, amb les esmenes proposades. 11.- MOCIÓ DEL GRUP MUNICIPAL DE SOS LLAVANERES PER A LA CONVOCATÒRIA D'UNA CONSULTA POPULAR EN RELACIÓ A L'APROVACIÓ DEL POUM. Es dóna compte de la moció següent: "MOCIÓ DEL GRUP MUNICIPAL SOS LLAVANERES EXPOSICIO DE FETS: SOS LLAVANERES es va crear i es va presentar a les eleccions municipals amb el principal objectiu de defensar que Llavaneres seguís sent un poble. L'actual govern municipal està desenvolupant el mateix POUM de l'anterior legislatura amb les mateixes premisses de duplicar la població de Llavaneres. Vista la situació actual de crisi en el sector immobiliari i que molts convenis signats són impugnables de dret, alguns amb procés obert als jutjats instats per la Fiscalia Anticorrupció. I tenint en compte que segons la llei municipal i de règim local en l'article 159 en el seu apartat 159.1 diu: "Els alcaldes amb l'acord previ del ple per majoria absoluta, podem sotmetre a consulta popular els assumptes de la competència pròpia municipal i de caràcter local que siguin d'especial importància als interessos dels veïns, llevat dels relatius a les finances locals". PROPOSTA D'ACORD Demanar que es voti en el ple municipal la proposta de convocatòria d'una CONSULTA POPULAR per saber l'opinió dels llavanerencs respecte a l'aprovació o no del nou POUM. Sant Andreu de Llavaneres, 23 de febrer de 2009 Josep Ruiz Royo Portaveu del Grup Municipal SOS LLAVANERES." El Regidor senyor Josep Ruiz i Royo, del Grup Municipal de SOS LLAVANERES, demana que la consulta sigui vinculant i amb l'ànim de consensuar el text de la pregunta . Afirma que el seu Grup Municipal vol un poble de qualitat, no de quantitat. Pensa que s'està en el mateix punt que en la primera aprovació inicial del POUM. El senyor Ruiz recorda que quan l'Alcalde quan estava a l'oposició van enviar una carta a la població en la qual es posicionava clarament per limitar el creixement Afirma que ara hi ha hagut un canvi de govern, i ell només ha tingut una reunió amb l'equip redactor. No sap si hi ha pla d'equipaments. El senyor Ruiz posa el següent exemple: al solar que hi ha davant de les Lloses, el POUM preveu la construcció de 803 pisos. Demana a tots els Grups Municipals que reflexionin sobre el tema. Afegeix que s'han fet consultes populars en relació al POUM en molts altres municipis. El Regidor senyor Joan Rubal i Díaz, del Grup Municipal de GLL-EPM, llegeix el següent escrit: "A Gent de Llavaneres creiem que les consultes populars es poden fer sobre temes molt, molt i molt concrets de SI o NO, d'alternatives que es puguin definir amb claredat. Però en un tema tan complex com 14 el POUM no. En tot cas, la consulta la podrien haver fet vostès des de la seva plataforma abans de conèixer l'opinió dels ciutadans sobre temes que afectin el POUM, per així tenir més arguments i aglutinar més opinions fonamentades i no després. Ja li vaig avançar la meva opinió en Comissió Informativa, en aquest tema, a nosaltres que podem arribar a informació i assessorament expert amb més facilitat que qualsevol ciutadà, de vegades, se'ns poden escapar alguns aspectes. Parteix, segons la meva opinió, d'un supòsit fals. Em podria dir que "no es deixa que el poble", li haig de respondre que Gent de Llavaneres va celebrar alguna reunió informativa oberta on es va debatre entre d'altres sobre l'espai natural i la línia de definició de muntanya, sobre la protecció o no d'aquesta i de la possible inclusió de territori dins el Parc Montnegre-Corredor (per exemple). Digui'm quin esforç han fet des de SOS per informar. Quantes reunions obertes al públic han fet des de SOS sent aquest el seu tema estrella i el motiu per a la seva constitució i alternativa electoral. Quantes reunions obertes al públic?. Senyor Ruiz, la pregunta POUM sí o no, no té lloc. Una cosa més, també cal preveure que més enllà de l'estètica democràtica (i populista) d'una consulta d'aquesta mena CAL VALORAR-NE LES CONSEQÜÈNCIES. Si la resposta és NO, també aniran fent consultes sobre com ha de ser llavors el POUM?. Posarà a referèndum cada tema? L'habitatge, la delimitació de la franja de protecció, negociaran finca a finca? El carrer passarà per aquesta finca i no per aquesta altra? Com ho faran? És un tema d'interès públic i de la SEVA responsabilitat. Assumeixi-la. El que pot acabar passant si prospera la seva moció, és que acabarem en un buit normatiu (o regulats per normes antigues i no tant restrictives ni tant respectuoses amb l'entorn) i, mentre, passa el temps...i les conseqüències les pagarà el poble. Els regidors són prou representatius i si s'equivoquen en les seves decisions o la gent que els han votat no es veu prou representada sempre té l'opció de no tornar-los a votar. És el que té la democràcia , que no acaba de ser perfecta...però dels imperfectes és el millor sistema. Vostè ha tingut reunió sense cap altre representant polític amb l'equip redactat per demanar informació." La Regidora senyora Carme Bastida i Marco, del Grup Municipal del PSC-PM, afirma que li sorprèn que el senyor Ruiz parli de responsabilitat. No es pot traslladar la responsabilitat al poble, cal prendre decisions. La Llei d'Urbanisme de Catalunya, obliga a aprovar un POUM i protegir el municipi. Anuncia el seu vot en contra. El Regidor senyor Joan Mora i Buch, del Grup Municipal d'ERC-AM, explica que el POUM s'està modificant contínuament , s'està treballant per disminuir el número d'habitatges. Demana responsabilitat al Grup Municipal de SOS LLAVANERES. El senyor Víctor Ros i Casas, del Grup Municipal del PP, considera que el senyor Ruiz fa demagògia. Pensa que els Regidors, com a representants del poble, han d'actuar amb responsabilitat. Anuncia el seu vot en contra. La senyora Sandra Carreras i Ruiz, del Grup Municipal de CiU, Regidora-Delegada d'Urbanisme, comenta que s'ha demanat el Pla d'Equipaments a la Diputació de Barcelona. Pensa que s'ha de fer un nou POUM. Ofereix diàleg. Fa una sèrie d'aclariments tècnics. El senyor Regidor Josep Ruiz i Royo, del Grup Municipal de SOS LLAVANERES, afirma que sí vol que s'aprovi el POUM, però adequat a les necessitats reals del municipi. 15 Sotmès a votació la moció s'obté el resultat següent: 1 (un) vot a favor, del Grup Municipal de SOS LLAVANERES i 12 (dotze) vots en contra de CIU, PP, PSC-PM, ERC-AM i GLL-EPM, per tant, la moció resulta rebutjada. 12.- MOCIÓ DEL GRUP MUNICIPAL DEL PSC PER A L'ADEQUACIÓ COM A APARCAMENT PÚBLIC DE L'ANTIC CAMP DE FUTBOL. Es dóna compte de la moció següent: "Carme Bastida Marco amb DNI 38844895 B com a portaveu i regidora del grup PSC-PM de l'Ajuntament de Sant Andreu de Llavaneres presenta la següent moció al Ple del 4 de març de 2009: Donat que l'Antic Camp de Futbol està concebut com aparcament públic i vist que no compleix les condicions a l'efecte, només és necessari veure el seu estat especialment quan plou, que els ciutadans han de fer un esforç per arribar als seus cotxes ja que es converteix en una bassa d'aigua. I donat que la provisionalitat amb què es va preveure, es planteja de llarga durada. PROPOSEM 1.- Elaboració de les necessitats globals de l'antic camp de futbol com a aparcament públic. 2.- Dotació pressupostària per les accions que es considerin. 3.- Adequació del paviment per tal de facilitar l'estacionament i el trànsit de cotxes i persones i altres actuacions per tal d'habilitar al recinte com a pàrquing públic (retirar elements no desitjats, faltaria senyalítica i papereres). Carme Bastida Dilluns 23 de Febrer de 2009" La Regidora senyora Carme Bastida i Marco, del Grup Municipal del PSC-PM, agraeix l'interès del senyor Juan Manuel García Concepción pel tema. El Regidor senyor Josep Ruiz i Royo, del Grup Municipal de SOS LLAVANERES, comenta que es deixen els vehicles molts dies i demana que una part del camp de fútbol es mantingui com a tal. El Regidor senyor Joan Rubal i Díaz, del Grup Municipal de GLL-EPM, afirma que, abans que es presentes la moció, el govern anterior ja havia previst actuacions al respecte. El Regidor senyor Joan Mora i Buch, del Grup Municipal d'ERC-AM, pensa que hi ha altres espais destinats a l'esport i al lleure. No considera adient barrejar la zona esportiva amb aparcament. Demana tolerància i que es faci el concurs de grafits al camp de futbol antic. El Regidor senyor Víctor Ros i Casas, del Grup Municipal del PP, pensa que es tracta de corregir una mancança de serveis. Anuncia el seu vot a favor. El senyor Alcalde recorda que l'antic camp de futbol no és propietat de l'Ajuntament. Cal demanar permís al propietari. El Regidor senyor Juan Manuel García Concepción, del Grup Municipal de CIU, informa breument de les actuacions dutes a terme. S'arranjarà l'aparcament perquè ara la provisionalitat serà més llarga. La Regidora senyora Carme Bastida i Marco, del Grup Municipal del PSC-PM, comenta que cal donar un servei de qualitat. 16 Celebra que s'hagi previst la creació d'un aparcament. Recorda que la decisió de fer ús d'aparcament va ser del govern. Sotmès a votació la moció resultada aprovada per unanimitat. 13.- MOCIÓ DEL GRUP MUNICIPAL DEL PSC PER A LA REDACCIÓ D'UN REGLAMENT DE PROTOCOL, HONORS I DISTINCIONS DE L'AJUNTAMENT. Es dóna compte de la moció següent: "Carme Bastida Marco amb DNI 38844895 B com a portaveu i regidora del grup PSC-PM de l'Ajuntament de Sant Andreu de Llavaneres presenta la següent moció al Ple del 4 de març de 2009: Donat que no existeix cap regulació al respecte ni reconeixement per aquelles persones que han dedicat part de la seva vida al municipi i mereixen del nostre reconeixement, Entenent els conceptes a regular de la següent manera: Protocol; ordenament i aplicació sistemàtica de les normes de cortesia en les relacions oficials entre les institucions i les autoritats del municipi. Reconeix els privilegis i les precedències de les autoritats en els actes oficials i el seu tractament. El seu objectiu és donar dignitat als actes públics. Cerimonial ; és el conjunt de formalitats que cal observar en la celebració d'un acte oficial. I El seu objectiu és donar solemnitat i pompa als actes públics. Honors i distincions: són les atribucions de dignitat conferides a títol de reconeixement, a persona natural o jurídica, per raó dels seus mèrits. PROPOSEM 1.- Creació d'un grup de treball format per representants de totes les forces polítiques per tal d'elaborar un Reglament de protocol, honors i distincions de l'Ajuntament de Llavaneres. Carme Bastida Dilluns 23 de Febrer de 2009." La Regidora senyora Carme Bastida i Marco, del Grup Municipal del PSC-PM, explica breument l'assumpte. Sotmès a votació la moció resultada aprovada per unanimitat. 14.- PREGUNTES DEL GRUP MUNICIPAL DEL PP EN RELACIÓ ALS AJUTS A LES FAMÍLIES DAVANT LA CRISI. Es dóna compte de la pregunta següent: "La senyora Susana Clerici, Regidora en representació del Grup Municipal del PARTIT POPULAR de Sant Andreu de Llavaneres, exposa, per ser contestada en el Ple Municipal la següent: PREGUNTA 17 Tenint en compte la greu crisi que pateixen moltes famílies de la nostra població, algunes de les quals es troben que un o més dels seus integrants estan a l'atur, motivant que aquestes famílies es trobin en una situació nova, que canvia la forma de vida dels pares i fills al seu càrrec. Al marge del que estrictament i puntualment s'ha anat fent des de la Regidoria de Serveis Socials. Existeix per part de l'Equip de Govern algun Pla de xoc, destinat a ajudar a aquestes famílies? S'han tingut en compte noves propostes d'ajut amb la finalitat de facilitar a aquestes famílies la continuïtat de la participació en la vida social i cultural del municipi?, ja que al trobar-se en situació d'atur els hi resulta més difícil continuar amb aquestes activitats. Des de l'àmbit de l'ocupació, s'ha programat algun ajut que ampliï les polítiques en aquest sector perquè les persones en aquesta situació trobin una sortida a la mateixa? En cas afirmatiu, en què consisteix el Pla d'acció i/o d'ajudes? A quines Regidories afecta? Quin és el calendari d'acció previst? Moltes gràcies." La Regidora senyora Susana Clerici , del Grup Municipal del PP, explica breument la pregunta. Pensa que el Pla d'Ajuts no ha d'incloure només els ajuts de Serveis Socials o Promoció Econòmica, ha de ser més ampli. Pregunta si hi ha un estudi de les famílies en atur, quantes són. Explica que han disminuït les inscripcions en activitats degut a la crisi. Agraeix la tasca del senyor Mora com a Regidor de Serveis Socials. El Regidor senyor Joan Mora i Buch, del Grup Municipal d'ERC-AM, agraeix la feina al personal de l'Ajuntament i el reconeixement de la senyora Clerici. El senyor Alcalde explica breument una sèrie d'actuacions, que s'estan duent a terme en relació a aquest tema. Finalment, el Ple es dóna per assabentat. Abans de passar al punt d'informes i precs, la Regidora senyora Carme Bastida i Marco, del Grup Municipal del PSC-PM, comenta que els Grups de l'oposició donen oportunitat de diàleg i consens al govern, i que hi ha una moció per urgència de tots els Grups de l'oposició. El senyor Mora comenta que si no s'accepta la moció, es demanarà un Ple extraordinari, d'acord amb el previst a l'article 21 del Reglament Orgànic Municipal. El senyor Regidor Víctor Ros i Casas, del Grup Municipal del PP, comenta que la moció no ha entrat per Registre. El senyor Alcalde, a les 23,10 hores, suspèn la sessió cinc minuts. A les 23,15 es reprèn la sessió. D'acord amb l'article 91.4 del ROF, s'inclou en l'ordre del dia la següent moció com a punt d'urgència, la qual s'ha estimat per unanimitat: "Els grups municipals del PP, ERC, PSC, GLL i SOS, presentem al Ple la següent proposta de moció sobre la modificació de la periodicitat de les sessions plenàries. 18 Atès que el Ple, en conformitat amb el que disposa l'article 52 del TRLMRLC i el 22 de la LRBRL i altres normes jurídiques, té, com a pròpies, les funcions de controlar i fiscalitzar els òrgans de govern. Atès que del Ple depenen les aprovacions i modificacions de reglaments orgànics, ordenances, pressupostos, plantilles, reglaments municipals, tramitacions urbanístiques així com la transferència de les seves funcions a altres administracions o la determinació de la forma en què l'Ajuntament gestionarà els serveis municipals. Atès que l'actual conjuntura política reclama realitzar un major esforç de diàleg, entesa i fiscalització entre el govern i els grups que formen part de l'oposició. Atès que els grups municipals que presentem aquesta moció tenen una ferma voluntat d'intervenir amb més periodicitat i més directament en la gestió municipal en l'àmbit de les seves competències. Per tot això, els grups sotasignants proposen al Ple de l'Ajuntament de Sant Andreu de Llavaneres l'adopció dels següents ACORDS: 1. Establir la convocatòria ordinària del Ple Municipal el darrer dimecres de cada mes, i en cas que sigui festiu l'anterior a aquest. 2. Modificar el punt 8 del Ple d'Organització d'aquesta Corporació, celebrat el passat 6 de juliol de 2007, i retornar al Ple Municipal totes les delegacions de competències que en aquest ple van ser transferides a la Junta de Govern Local: (22.2.j), 22.2.k), 22.2.m), 22.2n), 22.2ñ), 22.2.i), 22.2.o) de la LRBRL. A Sant Andreu de Llavaneres, 4 de març de 2009. Víctor Ros Casas Joan "Nani" Mora i Buch Portaveu del Grup del PP Portaveu del Grup d'ERC Carme Bastida Marco Joan Rubal Díaz Portaveu del Grup del PSC Portaveu del Grup de GLL Josep Ruiz Royo Portaveu del Grup de SOS-Llavaneres" El senyor Alcalde anuncia la seva abstenció a la moció. El Regidor senyor Joan Mora i Buch, del Grup Municipal d'ERC-AM, explica la moció degut a la minoria del govern municipal. Vol consensuar totes les propostes. Afegeix que la voluntat del seu Grup Municipal ha sigut celebrar un ple ordinari cada mes i que es retornin competències al Ple de la Junta de Govern Local. El senyor Regidor Víctor Ros i Casas, del Grup Municipal del PP, afirma que vol ajudar a tirar endavant l'acció de govern. 19 El Regidor senyor Joan Rubal i Díaz, del Grup Municipal de GLL-EPM, puntualitza la funció de fiscalització de l'oposició. Sotmès a votació la moció s'obté el resultat següent: 8 (vuit) vots a favor, del Grup Municipal de SOS LLAVANERES, PP, PSC-PM, ERC-AM i GLL-EPM i 5 (cinc) abstencions de CIU, per tant, la moció resulta aprovada. 15.- INFORMES, PRECS I PREGUNTES. El senyor Josep Molina i Marchán, Regidor-Delegat d'Hisenda, Promoció Econòmica, Comerç, Turisme i Recursos Humans, del Grup Municipal de CiU, comenta a la senyora Bastida que li lliurarà un dossier de les mesures adoptades contra la crisi. També informa que la Junta de Govern Local celebrada el dia 2 de març de 2009, va aprovar l'expedient de modificació de crèdits 1/2009. El senyor Regidor Josep Ruiz i Royo, del Grup Municipal de SOS LLAVANERES, pregunta al senyor Molins quines millores es faran al Pavelló i a les piscines. El senyor Alcalde afirma que es tracta d'una pregunta. El senyor Rubal agraeix a tots els treballadors de l'Ajuntament la tasca feta. Pregunta si ha anat algú a la jornada organitzada per l'AMTU. L'Alcalde contesta que no. El senyor Rubal creu que l'Alcalde ha comès error en parlar de deslleialtat del senyor Mora. Pensa que cal assumir la nova situació. També prega que el Govern es posi a treballar pel poble. El senyor Rubal afegeix que el seu Grup Municipal té fet el Pla d'Actuació Municipal (PAM) de les seves Regidories. Demana que el govern presenti el PAM global. La Regidora senyora Carme Bastida i Marco, del Grup Municipal del PSC-PM, prega que es doni una resposta a la instància presentada pels veïns del pisos del carrer Tordera pel despreniment de terres. Seguidament, la senyora Bastida, torna a demanar més formes, més diàleg i més criteri i que es presenti un pla d'austeritat per l'Ajuntament de Sant Andreu de Llavaneres en el qual es continguin mesures concretes. El Regidor senyor Joan Mora i Buch, del Grup Municipal d'ERC-AM, formula un prec a l'Alcalde, i li demana que es prengui seriosament les Regidories que fins el dia 26 de febrer d'enguany gestionava, i està a la seva disposició per dur a terme el traspàs. Per últim, el senyor Mora, demana que es deixin parets "legals", a l'antic camp de futbol per fer-hi grafits. El senyor Regidor Víctor Ros i Casas, del Grup Municipal del PP, prega que es faci un calendari del POUM i demana diàleg. 20 També comenta que, possiblement, la Universitat Europea de Catalunya, s'instal·li a Mataró, i recorda les gestions dutes a terme per l'anterior govern al respecte perquè s'instal·lés a Sant Andreu de Llavaneres i que no va continuar l'actual govern. Recorda que es va perdre el Museu d'Art Contemporani. El senyor Ros vol deixar constància que el senyor Alcalde va manifestar que l'anterior govern va demostrar una certa permisivitat pel que fa al tema de les drogues, i vol aclarir que l'anterior govern va actuar per eradicar-ho. El Regidor senyor Carlos Bartomeu i Castro, del Grup Municipal del PP, prega la Grup Municipal de CIU, que no faci ús de la revista municipal per difondre mentides, i concretament es refereix a la revista de març i demana una explicació o rectificació a la propera revista municipal. Comenta que, si es torna a repetir l'actuació, posarà el tema en mans dels serveis jurídics del seu Partit. Essent les 24,00 hores, el Sr. Alcalde aixeca la sessió de la qual s'estén la present acta. En dono fe. 21