Ajuntament de SANT ANDREU DE LLAVANERES ACTA DEL PLE DE L'AJUNTAMENT NÚM. 12/2014 A Sant Andreu de Llavaneres, a les vint-i-unes hores del dia 10 de juny de 2014, sota la presidència de l'Il.lm Juan Manuel García Concepción (CIU), es reuneixen els Tinents d'Alcalde senyors Lluís Nogueras i Moulines (CIU), Joan Mora i Buch (ERC-AM), Joan Rubal i Díaz (GLL-EPM), la senyora Mireia Neira i Marí (PSC-PM), i el senyor Josep Ruiz i Royo (SOS LLAVANERES) i els Regidors senyora, Marta Alsina i Freginals (CIU), senyors Albert Sala i Martínez (Esquerra-AM), la senyora Gemma Martín i Villanova (Esquerra-AM), els senyors Emili Minguell i Parent (GLL-E), Carlos Bartomeu i Castro (PP), Antoni Costa i Matas (PP), Bernat Graupera i Fàbregas (Regidor no adscrit), Josep Molins i Puig (Regidor no adscrit), Salvador Ramon i Pauli (Regidor no adscrit) i senyora Sandra Carreras i Ruiz (Regidora no adscrita) , a l'objecte de celebrar sessió EXTRAORDINÀRIA I URGENT DEL PLE DE L'AJUNTAMENT, assistits pel Secretari senyor Josep Lluís Valentín i Martínez. Ha excusat la seva assistència el Regidor senyor Antoni Majó i Vives (PP). Atès que s'ha obtingut el quòrum d'assistència previst a l'article 98. c) del Decret Legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei Municipal i de Règim Local de Catalunya, es declara vàlidament constituït el Ple de l'Ajuntament i es passa a conèixer els assumptes inclosos a l'ordre del dia. 1. RATIFICACIÓ DE LA URGÈNCIA DE LA SESSIÓ. El senyor Albert Sala i Martínez, del Grup Municipal d'ERC-AM, Regidor-Delegat d'Hisenda, justifica la urgència de la sessió i recorda que es va enviar un e-mail als regidors informant del tema. Sotmesa a votació la urgència de la sessió, s'aprova per unanimitat. 2.- MODIFICACIÓ DE LES CONDICIONS FINANCERES DEL CONTRACTE DE PRÉSTEC DE 29 DE MAIG DE 2012 (PRIMERA FASE DEL MECANISME DE PAGAMENT A PROVEÏDORS). Es dóna compte de la següent proposta d'acord d'Alcaldia: "MODIFICACIÓ CONDICIONS FINANCERES CONTRACTE DE PRÈSTEC DE 29 DE MAIG DE 2012 (PRIMERA FASE MECANISME PAGAMENT A PROVEÏDORS) Vista la Resolució de 13 de maig de 2014, de la Secretaria General de Coordinación Autonómica y Local, publicada al BOE número 117, de 14 de maig, per la qual es dóna compliment a l'Acord de la Comissió Delegada del Govern per Assumptes Econòmics, de 24 d'abril de 2014, per la modificació de determinades condicions financeres de les operacions d'endeutament subscrites amb càrrec al mecanisme de finançament pel pagament als proveïdors de les entitats locals, la qual ha establert tres tipus de mesures a les quals es poden acollir les entitats locals que van formalitzar préstecs en la primera fase del mecanisme de pagament a proveïdors, el qual es va regular mitjançant Reial Decret-Llei 4/2012, de 24 de febrer. Atès que aquestes mesures són les següents: a) Ampliació del període d'amortització a vint (20) anys i del de carència en dos (2) més i reducció del tipus d'interès en els termes fixats en l'esmentat Acord de la Comissió Delegada del Govern per Assumptes Econòmics, de 24 d'abril de 2014. b) Ampliació del període de carència en un (1) any més, mantenint l'inicial d'amortització de deu (10) anys, i reducció del tipus d'interès en els termes que fixa l'Acord. c) Una major reducció, respecte dels casos anteriors, del tipus d'interès en els termes que fixa l'Acord, mantenint els inicials períodes d'amortització i de carència. Vist que, d'acord amb les indicacions del Ministeri d'Hisenda i Administracions Públiques, aquest Ajuntament només pot optar per la mesura b) o c). Vist que aquest Ajuntament, en data 29 de maig de 2012, va signar un contracte de préstec amb el Bankinter (Fondo para la financiación de los pagos a proveedores), el qual preveu a la seva clàusula setena, apartat 1, NIF: P 0819600 H Plaça de la Vila, 1 08392 Sant Andreu de Llavaneres Tel. 93 702 36 00 Fax 93 702 36 37 1 www.santandreudellavaneres.cat Ajuntament de SANT ANDREU DE LLAVANERES que el tipus d'interès corresponent al primer trimestre serà l'Euribor tres (3) mesos a 14 de maig de 2012 més el diferencial de 525 punts bàsics, és a dir, 5,939%. Atès que es considera adient pels interessos d'aquest Ajuntament acollir-se a la mesura c), consistent en una reducció màxima del diferencial aplicable sobre l'Euribor a tres mesos, de manera que es practicarà una reducció de 140 punts i, per tant, resultarà que els punts bàsics aplicables seran 385, tal i com preveu l'apartat novè de l'Acord de la Comissió Delegada del Govern per Assumptes Econòmics, de 24 d'abril de 2014 Vist que, d'acord amb la clàusula tercera de l'esmentat Acord per tal que l'Ajuntament es pugui acollir a aquesta mesura és obligatori que es comprometi, a més a més, mitjançant acord del Ple de la Corporació, a complir les condicions següents: 1. Adhesió automàtica al punt general d'entrada de factures electròniques de l'Administració General de l'Estat (FACE), d'acord amb el previst a la Llei 25/2013, de 27 de desembre, d'impuls de la factura electrònica i creació del registre contable de factures del Sector Públic. 2. Adhesió automàtica a la Plataforma Emprende en 3, prevista a l'Acord del Consell de Ministres per impulsar i agilitzar els tràmits per l'inici de l'activitat empresarial de 24 de maig de 2013. 3. Substitució immediata de, com a mínim un 30% de llicències i autoritzacions d'inici d'activitat econòmica per declaracions responsables i l'elaboració d'un informe d'avaluació de les normes de l'entitat local que han de modificar-se per la seva incompatibilitat amb la unitat de mercat, segons la Llei 20/2013, de 9 de desembre. Vist que, a part del compliment de les condicions anteriors, la setena clàusula d'aquest Acord també exigeix o bé l'aprovació d'un nou pla d'ajust o bé la confirmació de l'existent, sempre i quan contempli les condicions exigides. Vist que el Ple de l'Ajuntament, en sessió celebrada el dia 30 de març de 2012, va aprovar el Pla d'Ajust elaborat per l'Interventor Accidental en compliment de l'article 7.1 del Reial Decret-llei 4/2012, de 24 de febrer. Atès que el Ministeri d'Hisenda i Administracions Públiques, en data 30 d'abril de 2012, va informar favorablement sobre l'esmentat Pla. Vist l'informe favorable emès per l'Interventor Accidental. Atès que el termini per trametre al Ministeri la sol·licitud i l'acord finalitza el dia 14 de juny de 2014. En virtut de tot això, es proposa al Ple de la Corporació l'adopció del següent acord: Primer.- ACOLLIR-SE a la mesura de reducció del tipus d'interès, reduint el màxim diferencial aplicable en un sobre l'Euribor a tres mesos, de manera que es practicarà una reducció de 140 punts bàsics prevista a la Resolució de 13 de maig de 2014, de la Secretaria General de Coordinación Autonómica y Local i ACCEPTAR les condicions fixades pel Ministeri d'Hisenda i Administracions Públiques mitjançant la Resolució de 13 de maig de 2014 de la Secretaria General de Coordinació Autonòmica i Local, per la modificació de determinades condicions financeres de les operacions d'endeutament subscrites amb càrrec al mecanisme de financiació pel pagament als proveïdors de les entitats locals. Segon.- APROVAR les condicions generals i el compromís de la Corporació d'adoptar les mesures següents: 1. Adhesió automàtica al punt general d'entrada de factures electròniques de l'Administració General de l'Estat (FACE), d'acord amb el previst a la Llei 25/2013, de 27 de desembre, d'impuls de la factura electrònica i creació del registre contable de factures del Sector Públic. 2. Adhesió automàtica a la Plataforma Emprende en 3, prevista a l'Acord del Consell de Ministres per impulsar i agilitzar els tràmits per l'inici de l'activitat empresarial de 24 de maig de 2013. 3. Procedir a la substitució immediata de les llicències o autoritzacions, que representen com a mínim un 30% de llicències i autoritzacions d'inici d'activitat econòmica per declaracions responsables. L'esmentat llistat s'incorpora com a Annex I al present acord a tots els efectes legals, i elaborar un informe d'avaluació de les normes de l'entitat local que han de modificar-se per la seva incompatibilitat amb la unitat de mercat, segons 2 NIF: P 0819600 H Plaça de la Vila, 1 08392 Sant Andreu de Llavaneres Tel. 93 702 36 00 Fax 93 702 36 37 www.santandreudellavaneres.cat Ajuntament de SANT ANDREU DE LLAVANERES la Llei 20/2013, de 9 de desembre. Aquest informe s'incorpora com a Annex II al present acord a tots els efectes legals. Tercer.- CONFIRMAR en tots els seus termes el Pla d'Ajust aprovat pel Ple de l'Ajuntament en data 30 de març de 2012. L'esmentat Pla s'incorpora com a Annex III al present acord a tots els efectes legals. Quart.- COMUNICAR el present acord al Ministeri d'Hisenda i Administracions Públiques als efectes oportuns." El senyor Albert Sala i Martínez, del Grup Municipal d'ERC-AM, Regidor-Delegat d'Hisenda, explica breument l'assumpte. El senyor Bernat Graupera i Fàbregas, Regidor no adscrit, manifesta que considera més adient l'opció c). Afirma que coincideix amb la proposta del Regidor d'Hisenda i esmenta les mesures d'adhesió 1, 2 i 3. També confirma el Pla d'Ajust aprovat l'any 2012. Per últim, el senyor Graupera, recorda que està esperant l'auditoria a la qual es va comprometre el govern. El Regidor senyor Carlos Bartomeu i Castro, del Grup Municipal del PP, afirma que ell també hagués optat per la mesura c), per l'estalvi que suposa per l'Ajuntament. Afegeix que la gestió macro-econòmica a nivell nacional del PP està donant resultats positius. Sotmès a votació l'assumpte resulta aprovat per unanimitat, sense cap esmena. Els membres del Govern renuncien a cobrar l'assistència a aquest Ple. I no havent més assumptes que tractar, el senyor Alcalde aixeca la sessió a les 21,10 hores. En dono fe. NIF: P 0819600 H Plaça de la Vila, 1 08392 Sant Andreu de Llavaneres Tel. 93 702 36 00 Fax 93 702 36 37 3 www.santandreudellavaneres.cat