Ajuntament de SANT ANDREU DE LLAVANERES ACTA DEL PLE DE L'AJUNTAMENT NÚM. 14/2014 A Sant Andreu de Llavaneres, a les vint-i-unes hores del dia 29 de juliol de 2014, sota la presidència de l'Il.lm Juan Manuel García Concepción (CIU), es reuneixen els Tinents d'Alcalde senyors Lluís Nogueras i Moulines (CIU), Joan Mora i Buch (ERC-AM), Joan Rubal i Díaz (GLL-E), la senyora Mireia Neira i Marí (PSC-PM), i el senyor Josep Ruiz i Royo (SOS LLAVANERES) i els Regidors senyora, Marta Alsina i Freginals (CIU), senyors Albert Sala i Martínez (Esquerra-AM), la senyora Gemma Martín i Villanova (Esquerra-AM), els senyors Carlos Bartomeu i Castro (PP), Antoni Costa i Matas (PP), Antoni Majó i Vives (PP), Bernat Graupera i Fàbregas (Regidor no adscrit), Josep Molins i Puig (Regidor no adscrit), Salvador Ramon i Paulí (Regidor no adscrit) i la senyora Sandra Carreras i Ruiz (Regidora no adscrita), a l'objecte de celebrar sessió ORDINÀRIA DEL PLE DE L'AJUNTAMENT, assistits pel Secretari senyor Josep Lluís Valentín i Martínez. Ha excusat la seva assistència el senyor Emili Minguell i Parent (GLL-E). Atès que s'ha obtingut el quòrum d'assistència previst a l'article 98. c) del Decret Legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei Municipal i de Règim Local de Catalunya, es declara vàlidament constituït el Ple de l'Ajuntament i es passa a conèixer els assumptes inclosos a l'ordre del dia. El senyor Alcalde expressa el seu condol a la família del senyor Cristòbal Moreno i Repiso, que fou treballador d'aquest Ajuntament. El senyor Bernat Graupera i Fàbregas, Regidor no adscrit, es queixa per la no admissió d'algunes preguntes i precs que va presentar en termini al registre municipal. El senyor Alcalde li respon que no s'han inclòs a l'ordre del dia perquè ja van ser contestades en l'anterior Ple i són repeticions. 1.- APROVACIÓ, SI S'ESCAU, DE L'ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA CELEBRADA EL DIA 25 DE JUNY DE 2014. S'aprova per unanimitat, sense cap esmena, l'acta de la sessió ordinària celebrada el dia 25 de juny de 2014. 2.- CONTROL I FISCALITZACIÓ DELS ÒRGANS DE GOVERN: A) RESOLUCIONS DE L'ALCALDIA I REGIDORS-DELEGATS. - Decret núm. 291/2014, de 18 de juny, al - Decret núm. 343/2014, de 17 de juliol. El senyor Bernat Graupera i Fàbregas, Regidor no adscrit, demana explicacions sobre els Decrets número 296, 312, 314 i 322. També pregunta el perquè s'ha ha utilitzat la fórmula de la informació reservada en el Decret número 328. El Regidor senyor Carlos Bartomeu i Castro, del Grup Municipal del PP, demana informació sobre els Decrets números 324, 328 i 337. El senyor Joan Rubal i Díaz, del Grup Municipal de GLL-E, Regidor-Delegat de Recursos Humans, explica, pel que fa al Decret número 324, que s'ha dictat amb la voluntat de regularitzar una sèrie de condicions laborals. Pel que fa als Decrets números 296 i 328, el senyor Rubal explica breument el contingut, i concreta que el Decret número 328 fa referència a un incident de feina d'un treballador de la Brigada Municipal. El senyor Josep Ruiz i Royo, del Grup Municipal SOS LLAVANERES, Regidor-Delegat d'Urbanisme, explica breument el Decret número 322. L'Alcalde crida a l'ordre per primera vegada al senyor Bernat Graupera i Fàbregas, Regidor no adscrit, per 1 NIF: P 0819600 H Plaça de la Vila, 1 08392 Sant Andreu de Llavaneres Tel. 93 702 36 00 Fax 93 702 36 37 www.santandreudellavaneres.cat dirigir-se directament al senyor Ruiz sense sol·licitar la paraula a la Presidència. El Ple de l'Ajuntament es dóna per assabentat de les resolucions de l'Alcaldia. 3.- RATIFICACIÓ DEL DECRET DE L'ALCALDIA NÚM. 324/2014, DE 7 DE JULIOL, DE REGULACIÓ DE CONDICIONS DE TREBALL DEL PERSONAL FUNCIONARI I LABORAL. Es dóna compte del següent Dictamen del President de la Comissió Informativa General: "RATIFICACIÓ DEL DECRET DE L'ALCALDIA NÚM. 324/2014, DE 7 DE JULIOL, DE REGULACIÓ DE CONDICIONS DE TREBALL DEL PERSONAL FUNCIONARI I LABORAL. Vist que el Regidor-Delegat de Recursos Humans, en data 7 de juliol de 2014, va dictar la següent resolució: "DECRET 324/2014 Atès que desena reunió de la Comissió Paritària Comú (Pacte Regulador de les Condicions de Treball del Personal Funcionari i del Conveni Col·lectiu del Personal Laboral de l'Ajuntament de Sant Andreu de Llavaneres) celebrada el dia 11 de juliol de 2013, es va acordar que els treballadors de l'Ajuntament podrien gaudir dels dies de vacances solts, i, per tant l'article 12.2 del Pacte Regulador de les Condicions de Treball del Personal Funcionari i del Conveni Col·lectiu del Personal Laboral de l'Ajuntament de Sant Andreu de Llavaneres, ambdós documents aprovats pel Ple de l'Ajuntament en sessió celebrada el dia 17 de setembre de 2008, que preveu el següent: "(...)Els funcionaris podran dividir les seves vacances en tres períodes, essent els dies gaudits com a mínim de 5 dies laborals. No podrà quedar cap servei desatès." , no serà d'aplicació. Atès que aquesta mesura s'ha aplicat des del moment de la celebració de l'esmentada reunió, tot i que el Pacte Regulador de les Condicions de Treball del Personal Funcionari i del Conveni Col·lectiu del Personal Laboral de l'Ajuntament de Sant Andreu de Llavaneres, es troben plenament vigents i sense que s'hagi formalitzat degudament. Atès que mitjançant una circular de l'Alcaldia, de data 3 de maig de 2013, es va procedir a regular el gaudiment del permís per hospitalització d'un familiar, previst a l'article 13, apartat 1r, d) del Pacte Regulador de les condicions de treball del personal funcionari de l'Ajuntament i del conveni col·lectiu del personal laboral de l'Ajuntament de Sant Andreu de Llavaneres. Vist que s'estableixen una sèrie de condicions per tal de poder gaudir d'aquest permís, entre les quals que els dissabtes computaran com a dies laborables i que el gaudiment d'aquest dies de permís ha de ser continuat en el temps, és a dir, comencen a computar a partir del dia d'ingrés (inclòs) i no es poden fraccionar. Atès que catorzena reunió de la Comissió Paritària Comú del Pacte Regulador de les Condicions de Treball del Personal Funcionari i del Conveni Col·lectiu del Personal Laboral de l'Ajuntament de Sant Andreu de Llavaneres, celebrada el dia 5 de juny de 2014, es va acordar, entre d'altres, la modificació de l'article 10.1 del Pacte Regulador de les Condicions de Treball del Personal Funcionari i del Conveni Col·lectiu del Personal Laboral de l'Ajuntament de Sant Andreu de Llavaneres, ambdós documents aprovats pel Ple de l'Ajuntament en sessió celebrada el dia 17 de setembre de 2008, que determina el següent: "L'horari de treball serà des de les 7,30 hores fins a les 15,00 hores. No obstant, s'estableix un horari flexible d'entrada, pel personal d'oficines, des de les 7,30 hores fins a les 8,15 hores. Aquesta flexibilitat s'ha de recuperar dins del mes natural.", en el sentit que es podrà entrar a treballar a partir de les 7.00 hores i sortir a partir de les 14.00 hores, sempre i quan es recuperi dins del mes natural i es cobreixi la franja d'atenció al públic. Atès que es considera adient, per temes organitzatius i per garantir el bon funcionament dels serveis municipals i, de la mateixa manera, afavorir la conciliació de la vida personal, familiar i laboral del personal d'aquest Ajuntament, que els dissabtes no es considerin com a dies laborables a efectes de còmput d'aquest permís, si no festius, que s'estableixi un període màxim de temps de 20 dies per poder gaudir d'aquest permís, sempre i quan el familiar continuï ingressat. 2 Ajuntament de SANT ANDREU DE LLAVANERES Atès que per les mateixes raons també es considera adient que es computi l'entrada al lloc de treball a partir de les 7.00 hores i es permeti la sortida un cop finalitzada l'atenció al públic, és a dir, a partir de les 14.00 hores. Atès que es considera adient i necessari formalitzar aquestes situacions que fins ara s'aplicaven. Atès que aquestes mesures no comporten cap despesa econòmica per l'Ajuntament. Vist l'article 21.1,h) de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local, que estableix com a competència de l'Alcalde el desenvolupament de la direcció superior de tot el personal i l'article 21.3 de la mateixa Llei, segons el qual es tracta d'una atribució indelegable per part de l'Alcalde. Vistos els articles 53.1,i) i 53.3 del Decret Legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya que disposen el mateix que els articles esmentats. Fent ús de l'esmentada atribució, HE RESOLT: Primer.- REGULAR les següents condicions de treball dels funcionaris i treballadors de l'Ajuntament: A) Permís per hospitalització, accident o malaltia greu d'un familiar de la següent manera: - En els casos d'intervenció quirúrgica sense hospitalització, el permís serà d'un (1) dia, que coincidirà amb el dia de la intervenció. - En el casos d'hospitalització la durada del permís serà igual a la durada de l'hospitalització, en el sentit que no es podran gaudir de més dies de permís dels que duri l'hospitalització amb els següents màxims: · Familiar de primer grau (consanguinitat o afinitat): tres (3) dies hàbils, quan el succés es produeixi en la mateixa localitat i cinc (5) dies hàbils quan el succés es produeixi en diferent localitat (entenent com a "localitat" la del lloc de treball). · Familiar de segon grau (consanguinitat o afinitat): dos (2) dies hàbils, quan el succés es produeixi en la mateixa localitat i quatre (4) dies hàbils quan el succés es produeixi en diferent localitat (entenent com a "localitat" la del lloc de treball). · Els dissabtes es consideraran dies festius pel que fa al còmput d'aquest permís. · El gaudiment d'aquests dies es podrà fraccionar durant un període màxim de 20 dies. En cap cas, es podran gaudir dels dies de permís en dates posteriors a l'hospitalització. - Per tal de justificar aquest permís, el treballador haurà d'aportar un justificant on consti el dia de l'ingrés i el dia de l'alta. El justificant on consti l'alta es podrà aportar amb posterioritat al gaudiment del permís. B) Jornada i horaris: l'entrada al lloc de treball del personal d'oficines computarà a partir de les 7.00 hores i es permetrà la sortida un cop finalitzada l'atenció al públic, és a dir, a partir de les 14.00 hores. Per tant, es podrà entrar a treballar a partir de les 7.00 hores i sortir a partir de les 14.00 hores, sempre i quan es recuperi dins del mes natural i es cobreixi la franja d'atenció al públic. El personal dels serveis municipals que tinguin aprovat un horari especial no veuran modificat el mateix. C) Vacances: els dies de vacances es podran gaudir solts. Segon.- COMPROMETRE'S a què el contingut de la present resolució formi part del nou Acord de funcionaris i Conveni Col·lectiu de personal laboral. Tercer.- RATIFICAR la present resolució al proper Ple que es celebri. Quart.- DETERMINAR que la data d'efectes serà la de la present resolució. Cinquè.-NOTIFICAR l'esmentada resolució als representants del personal laboral i funcionari de 3 NIF: P 0819600 H Plaça de la Vila, 1 08392 Sant Andreu de Llavaneres Tel. 93 702 36 00 Fax 93 702 36 37 www.santandreudellavaneres.cat l'Ajuntament i al Departament d'Intervenció als efectes oportuns." Vist l'informe de la Comissió Informativa General de data 22 de juliol de 2014. Es proposa al Ple de la Corporació l'adopció del següent acord: Primer.- RATIFICAR el Decret dictat pel Regidor-Delegat de Recursos Humans número 324/2014, de data 7 de juliol, de regulació de condicions de treball del personal funcionari i laboral. Segon.- NOTIFICAR el present acord als representants del personal als efectes oportuns." El senyor Joan Rubal i Díaz, del Grup Municipal de GLL-E, Regidor-Delegat de Recursos Humans, explica breument l'assumpte. Mitjançant aquest Decret es regularitzen i formalitzen algunes condicions laborals que es venien aplicant al personal de l'Ajuntament. El senyor Bernat Graupera i Fàbregas, Regidor no adscrit, demana al govern que es posi a treballar per signar el pacte laboral i portar-lo al Ple i que no es facin "pegats". El senyor Graupera anuncia la seva abstenció perquè no se li ha consultat res i demana responsabilitat en la negociació perquè té repercussions econòmiques importants i s'adreça específicament al Regidor d'Hisenda. També fa referència a la festa de Mobilitat i al cost econòmic que suposa la compensació d'hores. El Regidor senyor Carlos Bartomeu i Castro, del Grup Municipal del PP, explica que es tracta d'un paquet de mesures que ell va negociar amb els representants dels treballadors per formar part del conveni laboral. Manifesta que no està en contra del Decret, però que li hagués agradat que se li hagués informat abans. Anuncia la seva abstenció. El senyor Rubal agraeix el to utilitzat pel senyor Bartomeu i recorda que el conveni del personal de l'Ajutament no està tancat i que les mesures d'aquest Decret són un avanç de mesures pactades per l'anterior govern. El senyor Rubal es dirigeix al senyor Graupera i li recorda que ell regulava les condicions dels treballadors mitjançant circulars, i això sí que són "pegats". Per últim, el senyor Rubal comenta que la voluntat del govern és tancar el conveni el més aviat possible. Sotmès a votació l'assumpte, s'obté el resultat següent: 10 (deu) vots a favor dels Grups Municipals de CIU, ERC-AM, GLL-E, PSC-PM, SOS LLAVANERES i del Regidor no adscrit senyor Salvador Ramon i Paulí i 6 (sis) abstencions del Grup Municipal del PP, del Regidor no adscrit senyor Josep Molins i Puig, del Regidor no adscrit senyor Bernat Graupera i Fàbregas i de la Regidora no adscrita senyora Sandra Carreras i Ruiz. Per tant, l'assumpte resulta aprovat sense cap esmena. 4.- APROVACIÓ DE LA RECTIFICACIÓ DE L'ERRADA MATERIAL EN L'ACORD DEL PLE D'ORGANITZACIÓ DE DATA 8 D'ABRIL DE 2014, PEL QUE FA A LA COMPOSICIÓ DEL CONSELL D'ADMINISTRACIÓ DE LA MERCANTIL LLAVANERES SOCIETAT MUNICIPAL, SLU. Es dóna compte del següent Dictamen del President de la Comissió Informativa General: "APROVACIÓ DE LA RECTIFICACIÓ DE L'ERRADA MATERIAL EN L'ACORD DEL PLE D'ORGANITZACIÓ DE DATA 8 D'ABRIL DE 2014, PEL QUE FA A LA COMPOSICIÓ DEL CONSELL D'ADMINISTRACIÓ DE LA MERCANTIL LLAVANERES SOCIETAT MUNICIPAL, SLU. Atès que mitjançant Decret número 238/2012, de 10 d'abril, es va aprovar definitivament la modificació de l'article 13 dels Estatuts de la Societat Mercantil "Llavaneres Societat Municipal, S.L.". Atès que l'esmentada modificació fou publicada al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona en data 23 d'abril de 2012 i la posterior correcció d'errada material al mateix Butlletí en data 8 de maig de 2012. 4 Ajuntament de SANT ANDREU DE LLAVANERES Atès que, d'acord amb aquesta modificació, el text vigent de l'article 13 dels esmentats Estatuts: "Article 13 El Consell d'Administració és l'òrgan d'administració, gestió i representació permanent de la societat. Estarà format per un President/a, un Vicepresident/a, un Regidor/a del/s Grup/s Municipal/s que intergri/in el govern municipal i un Regidor/a en representació de/ls Grup/s Municipal/s de l'oposició El Ple de l'Ajuntament designarà els membres. El President tindrà vot de qualitat en cas d'empat." Atès que el Ple de l'Ajuntament en sessió extraordinària d'organització, celebrada el 8 d'abril de 2014, es va aprovar, entre d'altres, els nomenaments de representants de la corporació en òrgans col·legiats competència del Ple, en el sentit següent: "(...) Primer.- NOMENAR com a representants