Ajuntament de SANT ANDREU DE LLAVANERES ACTA DEL PLE DE L'AJUNTAMENT NÚM. 15/2014 A Sant Andreu de Llavaneres, a les vint-i-una hores del dia 23 de setembre de 2014, sota la presidència de l'Il.lm Alcalde-President Juan Manuel García Concepción (CIU), es reuneixen els Tinents d'Alcalde senyors Lluís Nogueras i Moulines (CIU), Joan Mora i Buch (ERC-AM), la senyora Mireia Neira i Marí (PSC-PM) i el senyor Josep Ruiz i Royo (SOS LLAVANERES) i els Regidors senyora, Marta Alsina i Freginals (CIU), senyors Albert Sala i Martínez (Esquerra-AM), la senyora Gemma Martín i Villanova (Esquerra-AM), els senyors Joan Rubal i Díaz (GLL-EPM), Emili Minguell i Parent (GLL-E), Carlos Bartomeu i Castro (PP), Antoni Costa i Matas (PP), Antoni Majó i Vives (PP), Bernat Graupera i Fàbregas (Regidor no adscrit), Josep Molins i Puig (Regidor no adscrit), Salvador Ramon i Pauli (Regidor no adscrit) i senyora Sandra Carreras i Ruiz (Regidora no adscrita), a l'objecte de celebrar sessió EXTRAORDINÀRIA DEL PLE DE L'AJUNTAMENT, assistits pel Secretari senyor Josep Lluís Valentín i Martínez. Atès que s'ha obtingut el quòrum d'assistència previst a l'article 98. c) del Decret Legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei Municipal i de Règim Local de Catalunya, es declara vàlidament constituït el Ple de l'Ajuntament i es passa a conèixer els assumptes inclosos a l'ordre del dia. El senyor Alcalde vol expressar el condol de la Corporació pel decés del senyor Eduard González Puga, que va formar part de l'Ajuntament Jove l'any 2002. 1.- APROVACIÓ DEL COMPTE GENERAL DEL PRESSUPOST, EXERCICI 2013. Es dóna compte del següent Dictamen del President de la Comissió Especial de Comptes: "APROVACIÓ DEL COMPTE GENERAL DE L'AJUNTAMENT, EXERCICI 2013. Vist l'expedient del Compte General del Pressupost, exercici 2013, integrat pel compte anual de l'Entitat, el de l'organisme autònom Museu-Arxiu, el l'organisme autònom Ràdio i Televisió de Llavaneres (RTVLL), el de l'organisme autònom Cavalcada de Reis i el de la Societat mercantil "Llavaneres Societat Municipal, S.L.". Atès que en compliment de l'article 212, apartat 3, del Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, el Compte General s'ha d'exposar al públic durant 15 dies, durant els quals i vuit més, els interessats podran presentar reclamacions, objeccions i observacions. Vist l'informe de la Comissió Especial de Comptes de data 31 de juliol de 2014 i atès que l'esmentat compte ha estat exposat al públic mitjançant la publicació d'un edicte en el tauler d'anuncis de l'Ajuntament, en el lloc web municipal i en el Butlletí Oficial de la Província de 7 d'agost de 2014. Atès que el termini d'informació pública va finalitzar el dia 4 de setembre de 2014, sense que s'hagin presentat reclamacions, objeccions i observacions. Vist l'Informe d'Intervenció. Vist l'article 41 de la Llei 18/2010, de 7 de juny, de la Sindicatura de Comptes, (publicada al DOGC núm. 5648, d'11.06.2010); es proposa al Ple de la Corporació l'adopció del següent acord: Primer.- APROVAR el Compte General del Pressupost, corresponent a l'exercici de 2013, integrat per: - El propi de l'Entitat. - El de l'Organisme Autònom Museu-Arxiu. - El de l'Organisme Autònom Ràdio i Televisió de Llavaneres (RTVLL). - El de l'Organisme Autònom Cavalcada de Reis. - El de la societat mercantil "Llavaneres Societat Municipal, S.L.". Segon.- TRAMETRE a la Sindicatura de Comptes de Catalunya un exemplar de l'esmentat compte, NIF: P 0819600 H Plaça de la Vila, 1 08392 Sant Andreu de Llavaneres Tel. 93 702 36 00 Fax 93 702 36 37 1 www.santandreudellavaneres.cat Ajuntament de SANT ANDREU DE LLAVANERES juntament amb còpia de l'expedient administratiu." El senyor Bernat Graupera i Fàbregas, Regidor no adscrit, manifesta que com es tracta del Compte General de l'any 2013, any que ell va governar, anuncia el seu vot a favor. Vol fer, però, una sèrie de puntualitzacions. Explica que hi ha una tendència positiva gràcies a la tasca de control i estalvi, pel que fa al pressupost de l'any 2007 aquest va ser de 22 milions d'euros i l'any 2013 de 13 milions. Destaca el gran esforç del govern anterior. A les 21,03 hores s'incorpora la senyora Sandra Carreras i Ruiz, Regidora no adscrita. El senyor Graupera recorda que el govern actual va anunciar una auditoria que no s'ha fet. Pregunta si es farà i si no es fa el perquè. El senyor Albert Sala i Martínez, del Grup Municipal d'ERC-AM, Regidor-Delegat d'Hisenda, confirma que la tendència de l'any 2013 és positiva i creu que el 2014 serà millor. El senyor Sala, en relació a l'auditoria, explica que al setembre s'aprovaran els comptes de l'any 2013 i que hi ha hagut un intens treball per part de l'equip d'Intervenció, reconeix que no ha estat una feina fàcil. Sotmès a votació l'assumpte resulta aprovat per unanimitat. 2.- APROVACIÓ DEL COMPTE DE GESTIÓ RECAPTATÒRIA, EXERCICI 2013. Es dóna compte del següent Dictamen del President de la Comissió Informativa General: "APROVACIÓ DELS COMPTES DE GESTIÓ I RECAPTACIÓ, EXERCICI 2013. Vistos els Comptes de gestió i recaptació realitzat per l'Organisme de Gestió Tributària (ORGT) durant l'exercici 2013, corresponent a aquest Ajuntament, els quals inclouen el Compte de Gestió Recaptatòria de tributs i el Compte de Gestió Recaptatòria de les multes de trànsit. Vist l'informe de la Tresoreria municipal. Vist l'informe de la Intervenció Accidental municipal. Vist l'informe de la Comissió Informativa General, de data 18 de setembre de 2014; es proposa al Ple de la Corporació l'adopció de l'acord següent: Primer.- APROVAR el Compte de gestió i recaptació realitzat per l'Organisme de Gestió Tributària de la Diputació de Barcelona durant l'exercici 2013, corresponent a l'Ajuntament de Sant Andreu de Llavaneres. Segon.- NOTIFICAR el present acord a l'Organisme de Gestió Tributària de la Diputació de Barcelona pel seu coneixement i als efectes oportuns." El senyor Bernat Graupera i Fàbregas, Regidor no adscrit, pensa que no cal una auditoria per revisar els comptes de l'Organisme de Gestió Tributària perquè hi confia. Té la sensació que el govern no farà l'auditoria que va anunciar. Sotmès a votació l'assumpte resulta aprovat per unanimitat. 3.- APROVACIÓ INICIAL DE L'EXPEDIENT DE MODIFICACIÓ DE CRÈDITS NÚM. 5/2014. Es dóna compte del següent Dictamen del President de la Comissió Informativa General: "APROVACIÓ INICIAL DE L'EXPEDIENT DE MODIFICACIÓ DE CRÈDITS NÚM. 5/2014. 2 NIF: P 0819600 H Plaça de la Vila, 1 08392 Sant Andreu de Llavaneres Tel. 93 702 36 00 Fax 93 702 36 37 www.santandreudellavaneres.cat Ajuntament de SANT ANDREU DE LLAVANERES Vist l'expedient de modificació de crèdits núm. 5/2014 mitjançant concessió de crèdits extraordinaris, suplement de crèdits i transferències de crèdit. Vista la Memòria de la Regidoria d'Hisenda justificativa de l'expedient redactada en compliment de l'article 37.2 del Reial Decret 500/90 de 20 d'abril. Vist l'informe de la Intervenció municipal. Vist l'informe de la Comissió Informativa General de 18 de setembre de 2014. Vistos els articles 168, 169, 177 i concordants del Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 març, pel qual s' aprova el text refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals; els articles 35, 37, 40, 42 i 43 i concordants del Reial Decret 500/1990, de 20 d'abril; així com les Bases d'execució del pressupost municipal per a l'exercici 2014, prorrogat de 2013. En virtut de tot això, es proposa al Ple de l'Ajuntament l'adopció del següent acord: Primer.- APROVAR INICIALMENT l'expedient de modificació de crèdits núm. 5/2014 mitjançant concessió de crèdits extraordinaris, suplement de crèdits i transferències de crèdit d'acord amb el detall que s'indica a continuació: Transferència de crèdits Baixa pressupostària Partida Descripció Import inicial Baixa Import definitiu 3.500,00 469,50 3.030,50 133 203 00 Lloguer maquinària, instal·lacions i utillatge 290.000,00 10.500,00 279.500,00 162 467 05 Al consorci de residus Sòlids del Maresme 4.500,00 1.000,00 3.500,00 169 213 11 Manteniment de maquinària 1.000,00 481,21 518,79 133 220 00 Despeses materials oficina 4.800,00 2.400,00 2.400,00 321 226 34 Casal d'estiu 401.713,24 5.200,00 396.513,24 321 227 15 Escola Bressol Minerva 705.513,24 20.050,71 685.462,53 TOTAL Alta pressupostària Partida Descripció Import inicial Alta Import definitiu 400,00 30,10 430,10 133 226 99 Altres despeses diverses 256.000,00 500,00 256.500,00 163 227 19 Neteja viària NIF: P 0819600 H Plaça de la Vila, 1 08392 Sant Andreu de Llavaneres Tel. 93 702 36 00 Fax 93 702 36 37 3 www.santandreudellavaneres.cat Ajuntament de SANT ANDREU DE LLAVANERES 4.000,00 1.000,00 5.000,00 169 221 15 Eines i utillatges de la brigada 1.200,00 2.000,00 3.200,00 169 623 00 Eines de la brigada 95.999,56 7.000,00 102.999,56 171 210 02 Manteniment de jardineria 2.500,00 1.000,00 3.500,00 171 203 00 Lloguer de maquinària 7.500,00 920,61 8.420,61 151 213 21 Manteniment pilones 29.000,00 6.000,00 35.000,00 320 226 19 Activitats àrea 4.875,00 1.600,00 6.475,00 320 226 35 Revisions i vacunacions escola 401.474,56 20.050,71 421.525,27 Crèdit extraordinari Minoració de partides existents Partida Descripció Import inicial Baixa Import definitiu 40.000,00 40.000,00 - 161 619 13 Canonada Roca de la Nao 18.500,00 14.000,00 4.500,00 231 489 01 Casal de la Gent Gran 22.000,00 16.000,00 6.000,00 324 226 37 Transport 80.500,00 70.000,00 10.500,00 TOTAL Nous ingressos Partida Descripció Import inicial Ingrés Import definitiu 1.950.000,00 13.487,72 1.963.487,72 420 00 Participació en Tributs de l'Estat Quotes urbanització Políg. III del Sector 19 Pla de - 47.971,36 47.971,36 396 16 Sant Pere 1.950.000,00 61.459,08 2.011.459,08 TOTAL 4 NIF: P 0819600 H Plaça de la Vila, 1 08392 Sant Andreu de Llavaneres Tel. 93 702 36 00 Fax 93 702 36 37 www.santandreudellavaneres.cat Ajuntament de SANT ANDREU DE LLAVANERES T