AJUTS PER LA PÈRDUA D'UN HABITATGE PER DESNONAMENT TERMINIS Es pot presentar en qualsevol moment. REQUISITS QUE CAL COMPLIR Es pot sol·licitar aquesta prestació: 1. Per al pagament del lloguer 2. Per al pagament del lloguer i per a fer front a les despeses de fiança i d'accés a l'habitatge que s'hagin ocasionat. Les persones que com a conseqüència d'un procés de desnonament o d'execució hipotecària, o altres processos reconeguts en què s'hagi perdut l'habitatge, podran gaudir d'aquesta prestació sempre que: 1. Resideixin a Catalunya. 2. Hagin perdut l'habitatge com a conseqüència d'un procés de desnonament, d'execució hipotecària o altres processos reconeguts i validats d'intermediació en què s'hagi perdut l'habitatge, com en casos de dació en pagament, que quedin degudament acreditats 3. No tinguin ni la persona sol·licitant ni cap altre membre de la unitat de convivència un habitatge en propietat, llevat que no en disposin de l'ús i gaudi. 4. L'habitatge s'ha de destinar a residència habitual i permanent de la persona sol·licitant. S'entén com a tal, l'habitatge que constitueixi el seu domicili en el padró municipal. 5. Estiguin en condicions de poder pagar el lloguer. 6. Els ingressos de la unitat de convivència de la qual forma part la persona sol·licitant en el moment de presentar la sol·licitud (ingressos mensuals ponderats d'acord amb el nombre de membres que en formen part i de la zona on estigui ubicat l'habitatge), no poden ser superiors a 2,5 vegades l'IRSC (Indicador de Renda de Suficiència de Catalunya). Aquest import és pot trobar a: www.agenciahabitatge.cat S' entén per unitat de convivència el conjunt de persones empadronades en un domicili amb independència de si tenen relació de parentiu entre si. Si en la unitat de convivència hi ha una o més persones afectades per alguna discapacitat amb un grau igual o superior al 65 %, així declarada per l'ICASS, els ingressos d'aquesta unitat s'hauran de comparar amb els del tram següent. 7. No poden accedir a aquestes prestacions les persones llogateres d'habitatges de parcs públics ni tampoc les persones que hagin rebut l'oferiment per accedir a un habitatge del parc públic de lloguer i no l'hagin acceptat. 8. Siguin titulars d'un contracte de lloguer d'un habitatge o estiguin en procés de cerca d'habitatge. En aquest supòsit, es podrà dictar una resolució favorable d'atorgament de la prestació condicionada a l'aportació del contracte d'arrendament en el termini de 60 dies, comptats a partir de l'endemà de la data de la notificació de la resolució favorable. 9. Estiguin al corrent del pagament dels rebuts de lloguer. 10. No hagin transcorregut més de 24 mesos entre la data en què es deixa l'habitatge i se sol·licita la prestació. 11. La data d'entrada en vigor del nou contracte no sigui anterior en 60 dies a la data en què es deixa l'habitatge, excepte en els casos de dació en pagament, en què aquest termini pot ser de 180 dies. La data que es deixa l'habitatge és la data que consta en el document de retorn de les claus. El document de dació és la data de llançament, la data de la dació o dels altres documents. 12. La quantia màxima d'aquesta prestació és la següent, segons els casos: · En cas de sol·licitar l'ajut per al pagament dels rebuts de lloguer 2.400 anuals. · En cas de sol·licitar l'ajut per al pagament dels rebuts de lloguer i les despeses de fiança: o 600 per fer front a despeses de fiança i d'accés a l'habitatge en règim de lloguer, en aquest cas no poden haver transcorregut més de 3 mesos entre la data de la signatura del contracte d'arrendament i la presentació de la sol·licitud. o 2.400 anuals, per al pagament dels rebuts de lloguer o Quan l'import del lloguer sigui inferior a 2.400 anuals, la prestació s'atorgarà pel 60% de l'import anual del lloguer L' import de la renda de lloguer que ha de pagar la persona sol·licitant no pot superar l'import mensual màxim de 600 a la demarcació de Barcelona 13. Aquesta prestació només pot ser atorgada una vegada. 14. Cal fer el pagament del lloguer de l'habitatge per al qual se sol·licita la prestació a través d'una entitat financera pel sistema de transferència o càrrec a compte, també s'accepta el pagament a través de l'administrador de la finca. 15. Tenir domiciliat el cobrament de la prestació en una entitat financera. DOCUMENTACIÓ QUE CAL APORTAR Juntament amb la sol·licitud de la prestació: 1. Original i fotocòpia o fotocòpia compulsada del DNI/NIE vigent, o document equivalent, de la persona sol·licitant i de tots els membres que formen la unitat de convivència. Si algun dels membres de la unitat de convivència no disposa de DNI/NIE, haurà de presentar el document identificatiu de què disposi. En cas de persones nouvingudes que han obtingut el DNI, han de fer constar a la sol·licitud, a més de la referència d'aquests documents, el NIE que tenien abans d'obtenir el DNI. 2. Informe socioeconòmic emès pels serveis socials municipals d'atenció primària o especialitzats, sobre la situació de la unitat de convivència. 3. Certificat de convivència, actualitzat a la data de presentació de la sol·licitud, que acrediti la residència habitual a l'habitatge de totes les persones que formen la unitat de convivència. 4. Justificant dels ingressos de cadascuna de les persones que formen la unitat de convivència majors de 16 anys. Per acreditar els ingressos caldrà aportar: · Original i fotocòpia o fotocòpia compulsada de les tres últimes nòmines prèvies a la presentació de la sol·licitud. En el cas de no poder aportar-les perquè encara no se'n disposa, cal presentar el contracte de treball. · Si són de treballadors per compte propi, cal presentar la darrera declaració trimestral de l'IRPF. · En cas de persones en situació d'atur, certificat/s de l'oficina de treball amb l'import percebut els tres últims mesos previs a la presentació de la sol·licitud. · Si són pensionistes, certificat/s emès per l'òrgan o òrgans pagadors de l'import a percebre durant l'any en curs. 5. Fotocòpia compulsada del llibre de família, si escau. 6. Sentència judicial o conveni de separació o divorci, si s'escau. 7. Informe de vida laboral emès per la Tresoreria de la Seguretat Social de la persona sol·licitant i de totes les persones en edat laboral (majors de 16 anys) que formen part de la unitat de convivència. 1. Fotocòpia compulsada del contracte de lloguer. Han d'aportar el contracte de lloguer, cessió o de sotsarrendament i per aquells contractes signats a partir de l'1 de juny de 2013 caldrà acreditar el compliment de la obligació de l'arrendatari del pagament de la fiança a l'arrendador, segons conformitat amb el que estableix la Llei 29/1994. 8. vigent registrat i amb la fiança dipositada a l'Institut Català del Sòl. (INCASOL ). 9. Documentació acreditativa del procés de desnonament o d'execució hipotecària de l'habitatge o altres processos reconeguts i validats d'intermediació en què s'hagi perdut l'habitatge, com en casos de dació en pagament, on s'hagi viscut amb anterioritat. 10. Fotocòpia compulsada o document acreditatiu de la data de llançament, abandonament o dació de l'habitatge anterior. 11. Justificació d'haver pagat 3 mensualitats de lloguer o 6 quotes hipotecàries de l'habitatge anterior, si no queda justificat a la documentació del procés. 12. Full de dades bancàries per a pagaments de l'Agència de l'Habitatge de Catalunya del compte on vol cobrar la prestació, formalitzat a nom del sol·licitant amb diligència de conformitat de l'entitat bancària en conveni amb l'Agència de l'Habitatge de Catalunya. (Model 1, incorporat en el formulari de sol·licitud). 13. Si el compte on vol cobrar la prestació es diferent al compte des d'on es fa el pagament del lloguer, cal presentar el full de dades bancàries del compte des d'on es fa el pagament de lloguer, que ha de ser de la mateixa entitat bancària on es vol cobrar la prestació. (Model 1, incorporat en el formulari de sol·licitud). 14. Full de dades bancàries del compte on es fa el pagament de lloguer (propietari/administrador de l'habitatge), nomes en el supòsit de pagament per transferència i en cas de no aportar cap justificant d'aquestes dades. 15. Tots els rebuts de lloguer pagats de l'habitatge pel qual se sol·licita l'ajut, fins a la data de presentació de la sol·licitud, en els quals consti la referència, el CIF de l'emissor del rebut i el Sufix. 16. La documentació conforme la persona sol·licitant ha fet el pagament de les despeses de la fiança i també cal presentar les factures de la resta de les despeses per a poder cobrar els 600. 17. En el cas de les persones que estan pendents d'accedir a un habitatge en règim d'arrendament o que havent-hi accedit encara no puguin disposar dels rebuts pagats, s'haurà de presentar el contracte d'arrendament i el rebut corresponent en un termini màxim de 60 dies a partir de l'endemà de rebre la notificació de la resolució positiva condicionada. L'Agència de l'Habitatge, si ho considera convenient per a la resolució de les sol·licituds, pot demanar documentació complementària a les persones interessades.