Ajuntament de SANT ANDREU DE LLAVANERES ACTA DEL PLE DE L'AJUNTAMENT NÚM. 02/2016 A Sant Andreu de Llavaneres, a les vint-i-una hores del dia 23 de febrer de 2016, sota la presidència de l'Il·lm Alcalde-President Joan Mora i Buch (ERC-AM), es reuneixen els Tinents d'Alcalde senyors Albert Sala i Martínez (ERC-AM), Joan Rubal i Díaz (Acord-E), la senyora Gemma Martín i Villanova (ERC-AM), Jordi Roldós i Sala (ERC-AM) i Josep Ruiz i Royo (Acord-E) i els Regidors senyors Xavier Noms i Casals (ERC- AM), les senyores Anna Sosa i Ròdenas (ERC-AM), Maria Teresa Vidal i Peig (ERC-AM), Mireia Neira i Marí (Acord-E), els senyors Emili Minguell i Parent (Acord-E), Xavier Melo i Bulbena (CIU), senyor Lluís Nogueras i Moulines (CIU), la senyora Marta Alsina i Freginals (CIU), Víctor Ros i Casas (PP), Carlos Bartomeu i Castro (PP) i Carlos Sánchez i Nicolau (C's), a l'objecte de celebrar sessió ORDINÀRIA DEL PLE DE L'AJUNTAMENT, assistits per la Secretària Accidental senyora Sílvia Casals Brutau. 1. APROVACIÓ, SI S'ESCAU, DE L'ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA CELEBRADA EL DIA 26 DE GENER DE 2016. Sotmesa a votació l'aprovació de l'acta del dia 26 de gener de 2016, s'aprova per unanimitat, sense cap esmena. 2. CONTROL I FISCALITZACIÓ DELS ÒRGANS DE GOVERN: A) RESOLUCIONS DE L'ALCALDIA I REGIDORS-DELEGATS. El Ple de l'Ajuntament es dóna per assabentat de les resolucions de l'Alcaldia. 3. APROVACIÓ DEL PLA D'ACCIÓ MUNICIPAL (PAM) PEL PERÍODE 2016-2019. Es dóna compte del següent Dictamen del President de la Comissió Informativa General: "APROVACIÓ PLA D'ACCIÓ MUNICIPAL (PAM) DEL PERÍODE 2016-2019 Atès que el plans d'acció municipal són documents estratègics i de planificació que defineix quins són els objectius, les línies a seguir, les intencions i les accions més rellevants que configuren l'acció del Govern municipal durant un període temps. Atès que el Pla d'Acció Municipal (PAM) esdevé el compromís públic i comú amb la ciutadania d'aquest govern, i, per tant, és fruit de la seva visió sobre la situació, necessitats i perspectives del nostre poble i del seus ciutadans i ciutadanes. Vist que es pretén que el PAM de Sant Andreu de Llavaneres pel període 2016-2019 sigui flexible per adaptar-se a un entorn canviant i dinàmic i, al mateix temps, es basi en un model de poble sostenible, ampliant i millorant els serveis municipals, incorporant nous equipaments públics o millorant els existents i millorant els espais i la via pública. Atès que aquest govern vol aconseguir un Ajuntament ben gestionat, sanejat i al servei de tots els ciutadans i ciutadanes i que tingui com a valors la transparència i l'eficàcia aprofitant al màxim els seus recursos. Vist el PAM pel període 2016-2019 que s'incorpora al present acord a tots els efectes legals, mitjançant annex. Vist l'informe de la Comissió Informativa General de data 16 de febrer de 2016. Es proposa al Ple de la Corporació l'adopció del següent acord: Primer.- APROVAR el Pla d'Acció Municipal (PAM) pel període 2016-2019. 1 NIF: P 0819600 H Plaça de la Vila, 1 08392 Sant Andreu de Llavaneres Tel. 93 702 36 00 Fax 93 702 36 37 www..ajllavaneres.cat Ajuntament de SANT ANDREU DE LLAVANERES Segon.- PUBLICAR el PAM al web municipal i fer-en difusió.» L'Alcalde comenta que s'ha lliurat el PAM a tots els grups municipals. Informa que el PAM recull la proposta del Grup Municipal del PP sobre la drogodependència i la del Grup Municipal de CIU respecte als gossos. L'Alcalde es compromet a portar a terme les propostes recollides al PAM durant el mandat. El Regidor Carlos Sánchez i Nicolau, del Grup Municipal de C's, llegeix el següent escrit: "Una vegada estudiada la proposta que l'equip de govern ens presenta pel període 2015-2019 sobre actuació municipal, i després d'escoltar en Comissió Informativa les seves explicacions, i les valoracions de les altres forces polítiques, considerem que: En línies generals estem d'acord amb el se'ns planteja, fent especial atenció a aspectes que des del nostre grup considerem importants: 1. Estem totalment d'acord amb l'última part del primer paràgraf de la introducció on diu "...acostar posicions entre administració i ciutadans, crear nous pont de diàleg i reimpulsar la participació ciutadana. Només així trencarem les barreres de la vella manera de fer política." Han arribat ja nous temps, i la gent espera de nosaltres, unes altres actituds i implicació. en aquest sentit sempre ens hi trobaran, i a mes a mes amb voluntat de pedagogia respecte d'aquells temes que sovint són desconeguts. 2. Com a línies generals hi ha dos temes que ens semblen molt importants, les persones i l'economia. Respecte de les persones, considerem positivament el treball que es planteja respecte del benestar social i la convivència. Respecte de l'economia, creiem fonamental incidir en la creació de llocs de treball i impulsar la creació de riquesa, aspectes que generen perspectives de futur tant per projectes vitals de les persones com per projectes de futur de les empreses. En aquest sentit, tant pel que es refereix a les persones com a les empreses, hem començat a aportar de forma humil i modesta, algunes propostes, en les que seguirem treballant, i pensant en noves iniciatives, donat l'ambient de col·laboració que a data d'avui hem constatat. 3. Esperant que aquest pla, tot i està dissenyat, tingui la voluntat d'incloure noves propostes i iniciatives, ens resta quedar a l'espera de que se'n doni publicitat amb terminis i previsions a curt, mig i llarg termini, i quedem a la seva disposició en tot allò que es cregui que podem ser útils. Per tot això, el nostre vot es favorable. Moltes gràcies." El Regidor senyor Víctor Ros i Casas, del Grup Municipal del PP, comenta que a la Comissió Informativa General el seu Grup Municipal va demanar que s'afegissin deu punts, dels quals només s'ha inclòs el re - ferent a la drogodepèndencia. Considera que els altres punts també eren importants per ells. Està d'acord amb la resta del PAM, però anuncia que hi votarà en contra. El Regidor senyor Xavier Melo i Bulbena, del Grup Municipal de CIU, anuncia que tot i que s'ha incorporat la proposta sobre els gossos que el seu Grup va proposar, s'abstindrà en la votació. 2 Ajuntament de SANT ANDREU DE LLAVANERES Sotmès a votació l'assumpte, s'obté el resultat següent: 11 (onze) vots a favor dels Grups Municipals d'ERC- AM, Acord-E i C's, 2 (dos) vots en contra, del Grup Municipal del PP i 3 (tres) abstencions del Grup Munici - pals de CIU. Per tant, l'assumpte resulta aprovat sense cap esmena. 4. APROVACIÓ DEL LOGOTIP DEL SERVEI MUNICIPAL D'AIGÜES. Es dóna compte del següent Dictamen del President de la Comissió Informativa General: "APROVACIÓ LOGOTIP SERVEI AIGÜES Atès que els ens locals poden adoptar logotips que reforcin la imatge corporativa dels seus departaments per tal de dotar de reforçar i destacar la imatge corporativa. Atès que es considera adient que el Servei Municipal d'Aigües disposi d'un logotip o imatge gràfica que el distingeixi. Vist que, segons l'article 18 del Decret 139/2007, de 26 de juny, pel qual es regulen la denominació, els símbols i el registre d'ens locals de Catalunya, els símbols del municipi són l'escut, la bandera i l'emblema, i, per tant un logotip no es considera un símbol. Atès que per tal de donar la màxima difusió i consens es considera adient que sigui el Ple l'òrgan que aprovi l'adopció de l'esmentat logotip. Vist l'informe de la Tècnica de Comunicació. Vist l'informe de la Comissió Informativa General de data 16 de febrer de 2016. Es proposa al Ple de la Corporació l'adopció del següent acord: Primer.- APROVAR el logotip del Servei Municipal d'Aigües. Segon.- INCLOURE el logotip a totes les cartes i comunicacions oficials del Servei Municipal d'Aigües.» El senyor Albert Sala i Martínez, del Grup Municipal d'ERC-AM, Regidor-Delegat d'Hisenda, explica que en la facturació del Servei d'Aigües del mes d'abril ja s'incorporarà el nou logotip. El Regidor senyor Carlos Bartomeu i Castro, del Grup Municipal del PP, pregunta qui ha dissenyat el logotip del Servei d'Aigües. El senyor Sala respon que l'ha dissenyat la senyora Laia Solé Espriu. Sotmès a votació l'assumpte resulta aprovat per unanimitat, sense cap esmena. 5. APROVACIÓ DE LA MODIFICACIÓ DEL CONTRACTE DE DATA 15 DE JULIOL DE 2005, DE GESTIÓ DEL SERVEI DE RECOLLIDA DE RESIDUS I NETEJA VIÀRIA AMB FOMENTO DE CONSTRUCCIONES Y CONTRATAS, S.A. (FCC, S.A.) CONSISTENT EN L'AMPLIACIÓ DEL SERVEI DE NETEJA VIÀRIA. Es dóna compte del següent Dictamen del President de la Comissió Informativa General: "APROVACIÓ DE LA MODIFICACIÓ DEL CONTRACTE DE DATA 15 DE JULIOL DE 2005, DE GESTIÓ DEL SERVEI DE RECOLLIDA DE RESIDUS I NETEJA VIÀRIA AMB FOMENTO DE CONSTRUCCIONES Y CONTRATAS, S.A. (FCC, S.A.) CONSISTENT EN L'AMPLIACIÓ DEL SERVEI DE NETEJA VIÀRIA 3 NIF: P 0819600 H Plaça de la Vila, 1 08392 Sant Andreu de Llavaneres Tel. 93 702 36 00 Fax 93 702 36 37 www..ajllavaneres.cat Ajuntament de SANT ANDREU DE LLAVANERES Atès que en data 15 de juliol de 2005 es va formalitzar el contracte administratiu amb Fomento de Construcciones y Contratas, S.A., de concessió administrativa per a la gestió del servei de recollida i trasllat de residus municipals i del servei de neteja viària, amb subjecció al Plec de clàusules econòmiques i administratives particulars i al Plec de clàusules tècniques per a l'adjudicació del contracte de concessió administrativa per a la gestió del servei de recollida i trasllat de residus sòlids urbans municipals, de la fracció orgànica, de voluminosos, d'esporga, de piles i de residus comercials i del servei de neteja viària del municipi de Sant Andreu de Llavaneres, aprovats pel Ple de l'Ajuntament en data 1 de desembre de 2004. L'esmentat contracte tenia una durada inicial de vuit anys, compresos entre el 15 de juliol de 2005 i el 14 de juliol de 2013, ambdós inclosos. Atès que en data 28 de gener de 2013 el Ple de l'Ajuntament va adoptar el següent acord: "... Tercer.- APROVAR la pròrroga del contracte de 15 de juliol de 2005 amb Fomento de Construcciones y Contratas, S.A. per un període de set (7) anys, compresos entre l'1 de gener de 2013 i el 31 de desembre de 2019, ambdós inclosos. En conseqüència, la vigència del contracte fins el 15 de juliol de 2013 queda extingida i es substitueix pel període de pròrroga de set (7) anys esmentat amb efectes des de l'1 de gener de 2013. ..." Atès que en data 7 de gener de 2016, número de registre d'entrada 43/2016, Fomento de Construcciones y Contratas, S.A. ha presentat un escrit en virtut del qual formula una oferta econòmica per a l'ampliació del servei de neteja viària a resultes de la petició formulada per la Regidoria de Serveis de l'Ajuntament. Atès que aquesta ampliació del servei de neteja viària té un cost de 122.313,91 Euros, IVA exclòs, i un cost total de 134.545,31 Euros, IVA inclòs, (el tipus d'IVA aplicable és el 10%). Atès que en data 12 de febrer de 2016 el tècnic municipal de medi ambient ha emès un informes en el qual explica en què consisteix l'ampliació del servei de neteja viària i també informa que la modificació del contracte projectada (increment) no supera el 10% de l'import d'adjudicació. Atès que es considera que l'ampliació del servei de neteja viària és d'interès públic. Vist l'informe de Secretaria i de la Intervenció Accidental. Vist l'informe de la Comissió Informativa General de data 16 de febrer de 2016. Vistos els articles 59.1, 101, 157 i 163 del Reial Decret Legislatiu 2/2000, de 16 de juny, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de Contractes de les Administracions Públiques, legislació aplicable a l'esmentat contracte I les seves modificacions; es proposa al Ple de la Corporació l'adopció del següent acord: Primer.- APROVAR la modificació del contracte administratiu de data 15 de juliol de 2005 formalitzat amb Fomento de Construcciones y Contratas, S.A., de concessió administrativa per a la gestió del servei de recollida i trasllat de residus municipals i del servei de neteja viària. La modificació del contracte consisteix en l'ampliació del servei de neteja viària per un import anual de 122.313,91 Euros, IVA exclòs, Segon.- APLICAR la despesa amb càrrec a l'aplicació pressupostària número 163 22719 del pressupost municipal vigent. 4 Ajuntament de SANT ANDREU DE LLAVANERES Tercer.- DETERMINAR que la data d'efectes econòmics de la present modificació del contracte administratiu serà l'1 de gener de 2016 perquè l'ampliació del servei de neteja viària es ve prestant de forma efectiva des d'aquella data. Quart.-NOTIFICAR el present acord a Fomento de Construcciones y Contratas, S.A. i a la Intervenció Municipal als efectes oportuns, juntament amb còpia dels informes emesos." El senyor Jordi Roldós i Sala, del Grup Municipal d'ERC-AM, Regidor-Delegat de les Àrees de Medi Ambient, Serveis Municipals i Manteniment, explica que des de l'any 2013, s'ha anat perdent personal . Pensa que és ne- cessari tenir-ho tot net i, per tant, és necessari que s'incorpori personal. També informa que l'increment del cost és de 134.545,31 euros, IVA inclòs. Sotmès a votació l'assumpte resulta aprovat per unanimitat, sense cap esmena. 6. PREGUNTA DEL GRUP MUNICIPAL DE CIUTADANS C'S, RELATIVA A INCIDÈNCIA A L'ESCOLA JAUME LLULL. El Grup Municipal Ciutadans C's ­ Llavaneres, a través del seu Regidor-Portaveu, Carlos Sánchez Nicola, a l'empara del que preveu l'article 9.2 Reglament Orgànica Municipal, R.O.M., de l'Ajuntament de Sant Andreu de Llavaneres, l'article 97.7 del Reglament d'Organització, Funcionament i Règim Jurídic de les Entitats Locals, R.O.F. i altre legislació aplicable, presenta la següent pregunta perquè s'inclogui en l'ordre del dia de la propera sessió Ordinària del Ple que es convoca per al proper 23 de febrer d'enguany, als efectes de la seva valoració. Pregunta relativa a incidència a l'Escola Jaume Llull Exposició de Motius Coincidint amb la celebració de la Setmana Cultural, a l'Escola Jaume Llull es va projectar un vídeo relatiu a les tradicions catalanes. En aquest vídeo, es mostren imatges de la nostra gastronomia, tradicions, vestimenta típica, etc, però al final hi ha una referència a la independència, que molts pares han valorat fora de context. Aquest fet, ha donat lloc, a queixes i la sol·licitud d'explicacions a la direcció de l'Escola. Independentment de les accions que els pares puguin dur a terme, les quals no entrem a valorar. Té previst la Regidoria d'Ensenyament, en la forma que estimi convenient, alguna iniciativa o manifestació en relació a aquests fets? El senyor Sánchez formula la pregunta. La senyora Anna Sosa i Ròdenas, del Grup Municipal d'ERC-AM, Regidora-Delegada d'Ensenyament, respon que va parlar amb la Directora de l'escola i que es va tractar d'un error humà, doncs un dels grups va passar la totalitat del vídeo quan la última part no s'havia de passar. L'escola va passar una circular demanat disculpes a les famílies. 7. PREGUNTES DEL GRUP MUNICIPAL DE CIU. 1.- Atès que en Junta de Govern Local Extraordinària de data 1 de febrer de 2016 es va aprovar el plec de clàusules administratives i tècniques per a la contractació del subministrament de lluminàries i làmpades de les instal·lacions d'enllumenat exterior municipal mitjançant procediment harmonitzat, ens agradaria que el Regidor de l'Àrea ens informés de quina és la situació, així com si aquesta operació tindrà algun cost per a l'Ajuntament?. 5 NIF: P 0819600 H Plaça de la Vila, 1 08392 Sant Andreu de Llavaneres Tel. 93 702 36 00 Fax 93 702 36 37 www..ajllavaneres.cat Ajuntament de SANT ANDREU DE