Ajuntament de SANT ANDREU DE LLAVANERES Ordenança Fiscal núm. 19 TAXA PER L'OCUPACIÓ DE TERRENYS D'ÚS PÚBLIC AMB TAULES I CADIRES AMB FINALITAT LUCRATIVA Article 1. Fonament i naturalesa A l'empara del previst als articles 57 i 20.3.l) del text refós de la Llei reguladora de les Hisendes Locals aprovat pel Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març (TRHL), de conformitat amb el que disposen els articles 15 a 19 d'aquest text legal, aquest Ajuntament estableix la taxa per l'ocupació de terrenys d'ús públic amb taules, cadires, tribunes, taulats i altres elements anàlegs, amb finalitat lucrativa que es regirà per la present Ordenança fiscal. Article 2. Fet imposable Constitueix el fet imposable de la taxa l'aprofitament especial del domini públic local que té lloc mitjançant l'ocupació de terrenys d'ús públic amb taules, cadires, tribunes, taulats i altres elements anàlegs, amb finalitat lucrativa, en els supòsits previstos a l'article 6 d'aquesta Ordenança. Article 3. Subjectes passius Són subjectes passius les persones físiques i jurídiques, així com les entitats a què es refereix l'article 35.4 de la Llei General Tributària a favor de les quals s'atorguin les llicències, o els qui es beneficiïn de l'aprofitament, si és que es va procedir sense l'autorització corresponent. Article 4. Responsables 1. Són responsables tributaris les persones físiques i jurídiques determinades com a tals a la Llei General Tributària i a l'Ordenança General. 2. La derivació de responsabilitat requerirà que, prèvia audiència de l'interessat, es dicti acte administratiu, en els termes previstos a la Llei General Tributària. Article 5. Beneficis fiscals 1. L'Estat, les Comunitats Autònomes i les Entitats locals no estaran obligats al pagament de la taxa quan sol·licitin llicència per a l'ocupació de l'ús públic local amb els materials descrits a l'article 1 necessaris per als serveis públics de comunicacions que explotin directament i per a altres usos que immediatament interessin a la seguretat ciutadana o a la defensa nacional. 2. No s'aplicaran bonificacions ni reduccions per a la determinació del deute. Article 6. Quota tributària La quota a satisfer per aquesta taxa serà de 7,50 euros per metre quadrat per mes. Regles particulars d'aplicació a) Si el nombre de metres quadrats de l'aprofitament no era sencer, s'arrodonirà per excés per a obtenir la superfície ocupada. b) Si, com a conseqüència de la col·locació de veles, marquesines, separadors, barbacoes i altres elements auxiliars, es delimita una superfície més gran que la que ocupen les taules i les cadires, es prendrà la superior com a base de càlcul. NIF: P 0819600 H Plaça de la Vila, 1 08392 Sant Andreu de Llavaneres Tel. 93 702 36 00 Fax 93 702 36 37 www.ajllavaneres.cat Ajuntament de SANT ANDREU DE LLAVANERES c) La quota minima a liquidar serà de 7,50 euros/m2. d) Tots els aprofitaments realitzats sense autorització administrativa es consideren anuals. Article 7. Acreditament 1. La taxa s'acreditarà quan s'iniciï el gaudiment de l'aprofitament especial, moment que, a aquests efectes, s'entén que coincideix amb el de concessió de la llicència, si la mateixa fou sol·licitada. 2. Sense perjudici del previst en el punt anterior, serà precís dipositar l'import de la taxa quan es presenti la sol·licitud d'autorització per a gaudir de l'aprofitament especial. 3. Quan s'ha produït el gaudiment de l'aprofitament especial sense sol·licitar llicència, l'acreditament de la taxa té lloc en el moment de l'inici d'aquest aprofitament. Article 8. Període impositiu 1. El període impositiu serà el temps durant el qual s'ha autoritzat que es dugui a terme l'ocupació de la via pública mitjançant taules, cadires, tribunes, taulats i altres elements anàlegs amb finalitat lucrativa. A efectes de la determinació de la taxa, es tindran en compte els mòduls establerts a l'article 6. 2. Quan no s'autoritzi l'ocupació esmentada al punt anterior, o per causes no imputables al subjecte passiu no es pugui beneficiar de l'aprofitament sol·licitat, procedirà la devolució de la taxa satisfeta. Article 9. Règim de declaració i d'ingrés 1. La taxa s'exigirà en règim d'autoliquidació. 2. Quan es sol·liciti autorització per a l'ocupació de la via pública amb taules, cadires, tribunes, taulats i altres elements anàlegs, amb finalitat lucrativa es presentarà degudament complimentat l'imprès d'autoliquidació de la taxa. Alternativament, poden presentar-se en el Servei Municipal corresponent els elements de la declaració a l'objecte que el funcionari municipal competent presti l'assistència necessària per a determinar el deute. 3. S'expedirà un abonaré a l'interessat, a l'objecte que pugui satisfer la quota en aquell moment, o en el termini de deu dies, en els llocs de pagament indicats en el propi abonaré. 4. Si l'aprofitament especial anual del domini públic autoritzat s'estén a varis exercicis, la taxa corresponent al segon exercici i següents s'acreditarà el primer dia de cada any natural i el període impositiu comprendrà l'any natural, excepte en els supòsits d'inici o cessament en l'exercici de l'activitat. En aquest cas el període impositiu s'ajustarà a aquesta circumstància. Article 10. Infraccions i sancions Pel que respecta a les infraccions i sancions tributàries que, en relació a la taxa regulada en aquesta Ordenança, resultin procedents, s'aplicarà el que disposa la Llei General Tributària i l'Ordenança General. Article 11. Gestió per delegació 1. Si la gestió, la inspecció i la recaptació del tribut han estat delegades total o parcialment en la Diputació de Barcelona, les normes contingudes als articles anteriors seran aplicables a les actuacions que ha de fer l'Administració delegada. 2. L'Organisme de Gestió Tributària establirà els circuits administratius més adients per aconseguir la NIF: P 0819600 H Plaça de la Vila, 1 08392 Sant Andreu de Llavaneres Tel. 93 702 36 00 Fax 93 702 36 37 www.ajllavaneres.cat Ajuntament de SANT ANDREU DE LLAVANERES col·laboració de les organitzacions representatives dels subjectes passius amb el fi de simplificar el compliment de les obligacions formals i materials derivades d'aquelles, o els procediments de liquidació o recaptació. 3. Totes les actuacions de gestió, inspecció i recaptació que dugui a terme l'Organisme de Gestió Tributària s'ajustaran al que preveu la normativa vigent i la seva Ordenança General de Gestió, Inspecció i Recaptació, aplicable als processos de gestió dels ingressos locals, la titularitat dels quals correspon als Municipis de la província de Barcelona que han delegat les seves facultats en la Diputació. Disposició Addicional. Modificació dels preceptes de l'ordenança i de les referències que fa a la normativa vigent, amb motiu de la promulgació de normes posteriors. Els preceptes d'aquesta Ordenança fiscal que, per raons sistemàtiques reprodueixin aspectes de la legislació vigent i altres normes de desenvolupament, i aquells en què es facin remissions a preceptes d'aquesta, s'entendrà que són automàticament modificats i/o substituïts, en el moment en què es produeixi la modificació dels preceptes legals i reglamentaris de què porten causa. Disposició final La present Ordenança fiscal, aprovada provisionalment pel Ple de la Corporació en sessió celebrada el dia 27 d'octubre de 2015 entrarà en vigor l'1 de gener de 2016, i continuarà vigent mentre no s'acordi la modificació o derogació. En cas de modificació parcial, els articles no modificats continuaran vigents. NIF: P 0819600 H Plaça de la Vila, 1 08392 Sant Andreu de Llavaneres Tel. 93 702 36 00 Fax 93 702 36 37 www.ajllavaneres.cat