Normesd'Organitzaciói FuncionamentdelCentre EscolaMunicipaldeMúsicaLlavaneres Dadesdelcentre EscolaMunicipaldeMúsicaLlavaneres CarreteradeSantVicenç,14­EdificiCarCaralt 08392­SantAndreudeLlavaneres Tlf:937929280 @:escolamusica@ajllavaneres.cat Codidecentre:08060681 1. Introducció LesNormesd'OrganitzacióiFuncionamentdelCentre(NOFC)ésuninstrumentquehad'ajudar al bon funcionament de l'escola. Per això tracta d'aquells aspectes sobre els què convé que hi hagi un criteri suficientment clar. En la seva elaboració han participat tots els sectors representatsenelConsellEscolar. Entotallònoprevistenaquestreglament,seràd'aplicaciólanormativavigentencadamoment. 2.MarcNormatiu - Article48.3delaLleiOrgànicad'Educació,2/2006,de3demaig. - Article65delaLleid'EducaciódeCatalunya,12/2009,de10dejuliol. - Decret 179/93, de 27 de juliol, pel qual es regulen les escoles de música i dansa d'ensenyamentsnoreglatsaCatalunya. - ConvenidecreacióEMMLlavaneres,de24denovembrede2004. - Reglamentd'EscoladeMúsicaLlavaneres. 3.Àmbitd'aplicació Aquestes NOFC són d'aplicació a tots els membres de la comunitat educativa de l'Escola MunicipaldeMúsicaLlavaneres: · Alumnat · Professorat · Personald'administracióiservei(PAS) · Pares,maresi/otutorsdel'alumnat · Personesoentitatsqueparticipindelesactivitatsdel'escola LesNOFCsónd'aplicacióatotl'edificionestrobal'escola(CarreteradeSantVicenç,14).També a qualsevol lloc on s'hagués de desplaçar la comunitat educativa per tal de realitzar l'activitat pròpiadelcentre. Corresponaladirecciódel'escolaialConsellEscolarvetllarperquèaquestesNOFCs'apliquin. 4.Titularitat L'Escola Municipal de Música Llavaneres és de titularitat municipal, gestionada per l'AjuntamentdeSantAndreudeLlavaneres. És un centre autoritzat per conveni amb el Departament d'Ensenyament, amb codi de centre 08060681. 5.Estructurad'organitzacióigestió 5.1.Òrgansunipersonals Els òrgans unipersonals són el director/a i el coordinador/a pedagògic/a, els quals constitueixenl'equipdirectiu. L'equipdirectiutélessegüentsfuncions: · Desenvolupar allò previst al Projecte Educatiu de Centre, i realitzar-ne les corresponentsavaluacions. · Proposaractuacionsiprendredecisionsrelativesal'organitzaciódelavidaacadèmica, la coordinació pedagògica, i la qualitat de l'activitat educativa, cultural, artística i relacionaldel'escola. · Articular les propostes del Claustre, de la Comissió pedagògica i de les comissions de treball,obélesquepuguipresentaratítolpersonalalgundelsmembresdel Claustre. · Supervisariorientarlesactuacionsdetotselsprofessionalsadscritsal servei. · Coordinacióamblaregidoriad'educaciódel'ajuntament. · Aplicar i fer complir les normes de funcionament de l'escola recollides en aquest document. · Avaluarelfuncionamentdelservei. 5.1.1.Director/a És competència del director/a la responsabilitat sobre la docència, la coordinació de la gestió econòmica, del personal i de la infraestructura. També l'adequació del projecte educatiu, així comlaprojecciódelcentreal'entornialavidaculturaldeSantAndreudeLlavaneres. Assumeix la direcció de totes les activitats de l'escola, en fa el seguiment i vetlla per la seva coordinació i qualitat d'acord amb l'aplicació del Projecte Educatiu i les directrius de la titularitat. Funcions: · Representaralcentreial'Administracióeducativa. · Complirifercomplirleslleis,lesnormesielsprocedimentsvigentsvetllantperlaseva correctaaplicacióal'escola. · Dirigiricoordinartoteslesactivitatsdel'escola. · Coordinar l'elaboració del projecte Educatiu, del NOFC, la Memòria i el Pla Anual de l'escola. · Dirigiricoordinarelpersonaladscrital'escola. · Mantenir i potenciar adequadament els canals d'informació i comunicació envers les famíliesielpersonaldel'escola. · Convocaripresidirelsactesacadèmicsilesreunionsdelsòrganscol·legiatsdel'escola. · Gestionar, davant els serveis competents, la dotació de recursos materials i personals del'escola. · Assignar al professorat les matèries, l'alumnat i l'horari en el marc general de les necessitats de l'escola i el seu projecte educatiu, una vegada escoltades les seves propostes. · Establir els horaris col·lectius de l'escola i vetllar per l'adequació dels horaris individualsproposatspelprofessorat. · Visarlescertificacionsielsdocumentsoficialsdelcentre. · Fomentar i coordinar la participació de tots els sectors que intervenen en la vida de l'escola. · VetllarpelcomplimentdelesNOFC. · Elaborarundocumentamblesdadesdelcentreil'estadística,seguintlesdirectriusdel Departamentd'EnsenyamentdelaGeneralitatdeCatalunya · Serlapersonadereferènciaperal'AMPA,odelegaraquicorrespongui,depenentdels temesatractar. · Fomentar i mantenir relacions de col·laboració amb altres entitats educatives i culturalsdelaciutat. · Avaluar els projectes i programes realitzats durant el curs i proposar-ne, si s'escau, adaptacionsi/omodificacionsperalasevamillora. · Informariassessorarenelprocésde preinscripció. · Ferelcertificatdeconvalidacióielaborarelpladeseguimentil'avaluaciódel'alumnat quecursasimultàniamentESOiestudisdemúsica,ifer-hoarribaralscentreseducatius corresponents. · Custodiarelmaterialielsrecursosbibliogràfics,discogràficsid'instrumentsimantenir actualitzatelseuinventari. · Coordinaritenircursdelautilitzaciódelmaterialielsrecursosdidàctics. · Coordinar el manteniment del material didàctic, dels instruments i dels aparells electrònicsi/oinformàticsquesónpropietatdel'escola. 5.1.2.Coordinador/apedagògic/a És competència del coordinador/a pedagògic/a l'impuls de l'organització, coordinació, planificació, avaluació i seguiment de les activitats del centre: tutoria, horaris, propostes d'innovació,encoordinació,aixícomdeelsvinculadesalapromocióexterna,ambeldirector/a del'escola. Funcions: · Coordinar i vetllar per l'execució de les activitats de caràcter acadèmic, tenint en comptelaprogramaciódelesactivitatsdel'escola. · Coordinar i vetllar pel compliment dels objectius pedagògics d'acord amb el Projecte EducatiuielProjecteCurricular. · Confeccionar els horaris acadèmics i la distribució dels grups i de les aules en col·laboracióambdireccióivetllarpelseucompliment. · SupervisaricoordinarlesactivitatsdelsDepartaments. · Coordinarelprogramad'activitatsd'orientacióitutoriaal'escola. · VetllarpelcomplimentdelscriterisquefixielClaustredeprofessorssobreavaluaciói promociódelsalumnesaaltrescursosi/oprogrames. · Avaluar les tasques realitzades durant el curs i, si s'escau, proposar adaptacions i/o modificacions. · Coordinar amb la Secretaria de l'Escola de Música el procés de preinscripció i matriculacióiprocurarlainformacióiassessoramentnecessarials usuaris/es. · Donarsuportenl'elaboraciódelaMemòriaAnuald'activitats. · Coordinar les activitats docents de l'escola, pel que fa a la planificació, el seguiment i l'avaluacióinterna,atravésdelsdepartaments. · Organitzarl'atencióal'alumnatencasd'absènciadelprofessorat. · Substituireldirectorelcasd'absènciaomalaltia. · Coordinar l'elaboració del Projecte Curricular de l'escola, procurant la col·laboració i participaciódelprofessorativetllarpelseucomplimentenelsdiferentsnivells. · Coordinareldesenvolupamentdel'acciótutorial. · Coordinarelprocésd'avaluaciódel'aprenentatgedel'alumnatenrelacióalsobjectius fixatsenelprojecteCurricular. · Coordinarlessessionsd'avaluació. · Coordinarlespropostesformativesid'innovacióproposadesdesdelsdepartaments. · Establir conjuntament amb el director els horaris col·lectius de l'escola i vetllar per l'adequaciódelshorarisindividualsproposatspelprofessorat. · Qualsevol altra funció que li pugui ser encomanada pel Director en l'àmbit de la seva competència. · Exercir la secretaria de les reunions que celebrin els òrgans col·legiats i aixecar les actescorresponents. 5.2.Òrgansdegoverniparticipació 5.2.1.ConsellEscolar ElConsellescolarestàformatper: · Eldirectorodirectora · Elcoordinadorolacoordinadorapedagògica · Unounarepresentantdel'ajuntament · Elsilesrepresentantsdelprofessoratelegitspelclaustre(5 membres) · Elsilesrepresentantsdel'alumnatidelsparesimaresotutors,elegitsrespectivament perellsientreells.(2alumnesi3pares/mares) · Representantdel'AMPA(1membre) · Unounarepresentantdelpersonald'administracióiserveis,elegitperientreaquest personal. Funcions: · Participarenl'aprovaciódelprojecteeducatiuilessevesmodificacions. · Participar en l'aprovació de la programació general anual, de la memòria anual, de les normesdefuncionament,id'altresprotocolsidocuments. · Avaluarl'aplicaciódelprojecteeducatiuidelessevesmodificacionsaixícomdelaresta dedocumentsdegestiódelcentre. · Aprovar les propostes d'acords de corresponsabilitat, convenis i altres acords de col·laboraciódelcentreambentitatsiinstitucions. · Intervenirenelprocedimentd'admissiód'alumnes. · Participar en el procediment de selecció i en la proposta de cessament del director o directora. · Intervenirenlaresoluciódelsconflictesi,siescau,revisarlessancionsalsalumnes. · Vetllarpelcorrecteexercicidedretsideuresdel'alumnat. · Aprovar les directrius per a la programació d'activitats escolars complementàries i d'activitatsextraescolars,iavaluar-neeldesenvolupament. · Participarenlesanàlisisilesavaluacionsdelfuncionamentgeneraldelcentreiconèixer l'evoluciódelrendimentescolar. · Aprovarelscriterisdecol·laboracióambaltrescentresiambl'entorn. · Qualsevolaltrequelisiguiatribuïdaperlesnormeslegalsoreglamentàries. Elconsellescolardelcentreesreuneixpreceptivamentunavegadaaltrimestreisemprequeel convocaeldirectorodirectoradelcentreohosol·licitaalmenysunterçdelsseusmembres. Encasdeproduir-seunabaixad'unmembredelConsellEscolar,entraràelprimersuplentde les llistes de suplències, segons el resultat de les darreres eleccions. En cas que les llistes estiguin exhaurides, el sector afectat per la baixa proposarà un nou membre del seu sector i estaràactiufinslafinalitzaciódelperíodeassignat. 5.2.2.ClaustredelProfessorat ElClaustredeProfessorsésl'òrgandeparticipacióenlagestiódel'accióeducativadelcentre. Està integrat, obligatòriament, per la totalitat de professors i professores de l'escola i presidit pelDirector/a. · Se celebraran reunions amb caràcter ordinari, com a mínim, una vegada al trimestre. Quan alguna circumstància concreta ho requereixi, es podrà convocar amb caràcter extraordinari. · Pot ser convocat pel Director a iniciativa pròpia o a petició de, com a mínim, una tercerapartdelsprofessorsqueelcomposen. · Pertalqueespuguicelebrardegudament,caldràquehiassisteixin,comamínim,dos terçosdelsprofessors/esqueelcomposen. · Caldràunajustificacióperescritencasd'absència. Funcions: · Programarlesactivitatsdocentsdel'escola. · Redactar,manteniractualitzatiavaluardeformacontinuadaelProjecte Curricular. · Fixaricoordinarcriterisperal'exerciciiavaluaciódelatasca docent. · Fixar i coordinar criteris sobre l'avaluació dels alumnes i la seva promoció a altres cursosoprogrames. · Coordinarlesfuncionsd'orientacióitutoriadel'alumnat. · Promoure iniciatives en l'àmbit de l'experimentació i les investigacions pedagògiques pròpiesdel'activitatdel'escola. · Participar en l'elaboració del Projecte Educatiu, el Pla Anual, la Memòria Anual i les Normesd'OrganitzacióiFuncionamentdelCentre. · InformariaportarpropostesalConsellescolarial'EquipDirectiusobrel'organitzaciói programació general de l'escola i per al desenvolupament de les activitats complementàriesi/oextracurriculars. · EscollirelsseusrepresentantsenelConsellescolar. · Qualsevol altra que li pugui ser encomanada, en l'àmbit de les seves funcions, per l'EquipDirectiu. 6.Organitzaciópedagògicadelcentre 6.1.Departaments El claustre de professors estarà estructurat en diferents Departaments, que s'agruparan per especialitats, nivells o altres raons argumentades que facilitin la seva funcionalitat a l'hora d'organitzarl'activitatdel'escola. Cadaprofessorestaràadscrita,comamínim,unDepartament,delqualformaràpartdeforma plenaambtotselsdretsideuresqueaixòcomporta.Algunprofessor/apodràestarassignata mésd'undepartament,perraonsd'organitzaciódel'activitatacadèmicad'uncursdeterminat. CadaDepartamentesreunirà,comamínim,unavegadaalquadrimestre.Esfaràunaprevisió del calendari de reunions que quedarà inclosa al Pla Anual del Centre. Tanmateix caldrà informarperescritaquestaconvocatòriaambespecificaciódel'ordredeldiadelareunió. Funcions: · Coordinarl'activitatpedagògicadelsprofessorsqueintegrenel Departament. · Dissenyar eines per a l'avaluació anual de l'activitat docent dels membres del Departamentiimplementarlescorresponentstasquesd'avaluació. · Elaboraripresentarprogrames,accions,activitatspedagògiques,iniciativesomillores queafavoreixinl'organitzaciódelDepartament. · Avaluar i mantenir actualitzat el Projecte Curricular en aquelles parts que siguin competènciadelDepartament. · Coordinari,sis'escau,revisariconsensuarelmodeld'informeescritques'entregaals alumnesoalsseusparesimares. · Proposar i organitzar les activitats complementàries, extracurriculars així com les sortidesorganitzadespelDepartament. · Elaborar i revisar els programes i el calendari de proves i d'audicions de manera coordinada · Custodiar i mantenir en perfecte estat d'ús, en coordinació amb l'equip directiu, el materialielsrecursosdidàcticsceditsalDepartament. · Prepararmaterialpersicalsersubstituïtenalgunaclasse. 6.2.Comissions Lescomissionsdetreballserangrupsderecercaiaprofundimentsobretemesproposatsperel professorati/oequipdirectiu,queesdesenvoluparanpergrupsdeprofessorssegonsinteressos personalsihoresnolectiveslliures. 7.Convivènciaifuncionament 7.1.Mecanismesifórmulesperalapromociódelaconvivènciailaresoluciódeconflictes Correspon a tota la comunitat educativa fomentar la convivència entre les persones, i el respecte envers les instal·lacions i equipaments, el compliment d'aquest reglament i la participació i col·laboració activa per tal d'afavorir el millor aprenentatge i un bon clima de treball. Ateseslescaracterístiquesdelscentreseducatiusd'ensenyamentmusical,elpersonaldocentiel personal d'administració i serveis, vetllaran en tot moment per la creació d'un clima que col·labori al bon desenvolupament de les tasques educatives que li corresponen. Atès que es tractad'unsensenyamentsdecaràctervoluntari,ésdegranimportàncialacreaciód'unambient derespecteenversl'aprenentatgedelacreacióartísticailainterpretaciómusicalindividualien grup. Caldrà doncs, que el professorat tingui present aquests aspectes en avaluar l'alumne i estigui amatentalaincorporaciódemesuresquefacilitinaquestambientpertaldegarantirl`absència desituacionsquepuguingenerarconflicte. Aquestdocumenttipificaaquestsaspectesienproposalaregulacióamblafinalitatd'evitarel conflicteidefacilitar-nelacorrecteresolucióencasqueesprodueixi. Amb la detecció del conflicte, s'iniciarà el procediment de resolució que haurà de respectar el següent ordre: s'intentarà resoldre'l amb el professor i/o tutor, en cas de no ser possible, intervindràl'equipdirectiu.ElConsellEscolarhad'avaluarelresultatdel'aplicaciód'aquestes mesuresipotproposarl'adaptaciódemesuresperalasevaresolució. Elrespectedelesnormesdeconvivènciadinsl'escolacomprèn,perpartdetotselsmembresde lacomunitateducativa,lesobligacionssegüents: · Respectar la llibertat de consciè