Ajuntament de SANT ANDREU DE LLAVANERES Secretaria NÚM. JGL2021/72 ACTA DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL 01/12/2021 Núm: JGL2021/72 Data: 01/12/2021 Horari: de 11:00h a 11:52h Sessió: ordinària, primera convocatòria Assisteixen: ALBERT SALA MARTINEZ GEMMA MARTIN VILLANOVA JORDI ROLDOS SALA MARIA TERESA VIDAL PEIG S'excusen: JOAN MORA BUCH La sessió es celebra a distància per mitjans electrònics i telemàtics (videoconferència) donant- se compliment als requisits previstos a l'article 46.3 introduït per la Disposició Final Segona del Reial Decret-llei 11/2020, de 31 de març. Oberta la sessió per la presidència, la senyora Gemma Martín i Villanova, Alcaldessa Accidental i comprovat pel Secretari Josep Lluís Valentín i Martínez l'existència de quòrum necessari perquè pugui ser vàlid iniciar-la, es passa a l'examen i deliberació dels assumptes inclosos a l'ordre del dia. 1. APROVACIÓ DE L'ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA CELEBRADA EL DIA 23 DE NOVEMBRE DE 2021, NÚM. JGL2021/70 Es dóna per llegida la minuta de l'acta de la sessió ordinària, número JGL2021/70, de data 23 de novembre de 2021, que s'aprova per assentiment, sense cap esmena. 2. COMPETÈNCIES RESOLUTIVES (EN VIRTUT DE LA DELEGACIÓ DE L'ALCALDIA) 2.01 AUTORITZACIÓ-DISPOSICIÓ (AD) DE DESPESES En compliment del que disposa la Base 21 en relació a la Base 16.2, de les Bases d'Execució del pressupost municipal per a l'any 2021, la Junta de Govern Local acorda per unanimitat aprovar els documents d'autorització-disposició de despeses (AD) per un import superior a 1.800,00 euros. S'adjunta la relació de documents AD amb un import total de 31.442,42 euros. 1 NIF: P 0819600 H Plaça de la Vila, 1 08392 Sant Andreu de Llavaneres Tel. 93 702 36 00 www.ajllavaneres.cat Ajuntament de SANT ANDREU DE LLAVANERES Secretaria NÚM. JGL2021/72 2.02 RATIFICACIÓ DEL DECRET D'ALCALDIA NÚM. 2021/1119, DE 24 DE NOVEMBRE, D'ATORGAMENT DE LLICÈNCIA PER PORTAR A TERME EL MULTIFOC ORGANITZAT PER LA COLLA DE DIABLES DE LLAVANERES «ELS BANYUTS DEL CASAL DE LLAVANERES» Es dóna compte del Decret d'Alcaldia número 2021/1119, de 24 de novembre, d'atorgament de llicència per portar a terme el Multifoc organitzat per la Colla de Diables de Llavaneres "Els Banyuts del Casal de Llavaneres» dins del marc de la festa major de Sant Andreu 2021: «DECRET 2021/1119 Atès que el dia 27 de novembre de 2021, a les 19.00 hores està previst portar a terme el Multifoc per part de la Colla de Diables de Llavaneres «Els Banyuts del Casal de Llavaneres», tot això dins el marc de la festa d'hivern de Sant Andreu de 2021. Vist que els llocs de llançament dels multi foc serà a la Plaça de la Vila (terrat de la casa de la Vila), a l'Ametllareda (Escola Sant Nicolau) i el Parc de Sant Pere (Pista Central). Vist que la colla «Els Banyuts de Llavaneres» aporta la documentació i l'assegurança de l'any vigent fins a 31 d'octubre de 2022. Vist el que determina el RD 989/2015 de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el Reglament d'articles pirotècnics i cartutxeria. Vist que la manifestació festiva que és objecte d'aquesta autorització es regula per la Instrucció Tècnica Complementària número 18 de l'esmentat reglament (ITC 18 «Manifestaciones festivas religiosas, culturales y tradicionales»), atès que en l'acte s'utilitzaran artificis pirotècnics, per una quantitat de 35,357 Kg, segons els certificats que s'adjunten de data 11 de maig de 2020, emesos per la mercantil «Antiga casa Estalella S.L.» amb NIF. B-08958209. Vist que en data 24 de novembre de 2021 es va trametre la corresponent sol·licitud al «Ministerio de Política Territorial y Función Pública» per a manifestacions festives amb ús de pirotècnia, amb menys de 50 Kg NEC. Vist que en data 23 de novembre de 2021, s'ha dut a terme la comunicació de crema al Departament d'Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural. Vist que la manifestació festiva objecte d'aquesta sol·licitud, ha estat reconeguda com a tradicional pel conseller competent en matèria de cultura mitjançant la resolució CLT/1502/2016 de 10 de juny, de reconeixement del caràcter religiós, cultural o tradicional de les manifestacions festives amb ús d'artificis de pirotècnia que se celebrin a Catalunya. Atès que s'ha sol·licitat la presència dels membres de l'ADF, als efectes de prevenció i extinció d'incendis, i de la Creu Roja, als efectes de salvaments. Vist que la proposta presentada per la colla «Els Banyuts del Casal de Llavaneres», compleix amb els requeriments determinats a la ITC 18 del RD 989/2015 de 30 d'octubre. Atès que, el material pirotècnic que utilitzarà la colla «Els Banyuts del Casal de Llavaneres», compleix els requisits exigits. En virtut de tot això, RESOLC : 2 NIF: P 0819600 H Plaça de la Vila, 1 08392 Sant Andreu de Llavaneres Tel. 93 702 36 00 www.ajllavaneres.cat Ajuntament de SANT ANDREU DE LLAVANERES Secretaria NÚM. JGL2021/72 Primer.- ATORGAR la llicència per a la celebració el dia 27 de novembre de 2021 dels següents actes: a les 19 hores està previst portar a terme el Multifoc per part de la Colla de Diables de Llavaneres «Els Banyuts del Casal de Llavaneres», tot això dins el marc de la festa d'hivern de Sant Andreu de 2021, d'acord amb el projecte presentat i amb subjecció a les mesures de seguretat bàsiques indicades en la part expositiva del present acord i amb la normativa vigent. Segon.- ORDENAR al Cap de la Policia Local i al Cap de la Brigada dels Serveis Municipals, perquè vetllin pel compliment de les mesures de seguretat i els requisits necessaris per a aquest acte. Tercer.- NOTIFICAR el present acord als interessats, al Cap de la Policia Local i al Cap de la Brigada municipal als efectes oportuns. Quart.- DONAR COMPTE d'aquesta resolució a la Junta de Govern Local, en la propera sessió que es celebri.» La Junta de Govern Local acorda per unanimitat ratificar l'esmentat Decret. 2.03 APROVACIÓ DEL PLA DE SEGURETAT I SALUT DE LES OBRES PER A LA RENOVACIÓ, REPARACIÓ I MANTENIMENT DE DIFERENTS TRAMS DE PAVIMENT ASFÀLTIC DEL MUNICIPI DEL TERME MUNICIPAL DE SANT ANDREU DE LLAVANERES Atès que la Junta de Govern Local celebrada en data 26 d'octubre de 2021 va adjudicar el lot núm. 2 (paviment asfàltic) del contracte d'obres per a la renovació, reparació i manteniment de diferents trams de paviment asfàltic i voreres del municipi del terme municipal de Sant Andreu de Llavaneres, a l'empresa Asfalts de l'Anoia, S.L., amb CIF. B63343206, per un import de 97.530,43 euros, IVA exclòs, per ser la proposició econòmicament més avantatjosa. Vist que l'empresa Asfalts de l'Anoia, S.L. ha redactat el Pla de seguretat i salut de les obres esmentades. Vist l'informe favorable de l'arquitecta tècnica municipal. Vist el Reial Decret 1627/1997, de 24 d'octubre, pel qual s'estableixen disposicions mínimes de seguretat i de salut en les obres de construcció. En virtut de tot això, la Junta de Govern Local acorda per unanimitat: Primer.- DESIGNAR a la senyora Cristina Muñoz Pastor, arquitecta tècnica municipal, com a coordinadora de seguretat i salut de les obres per a la renovació, reparació i manteniment de diferents trams de paviment asfàltic del municipi del terme municipal de Sant Andreu de Llavaneres. Segon.- APROVAR el Pla de Seguretat i Salut de les obres per a la renovació, reparació i manteniment de diferents trams de paviment asfàltic del municipi del terme municipal de Sant Andreu de Llavaneres, redactat per l'empresa Asfalts de l'Anoia, S.L.. Tercer.- NOTIFICAR el present acord als interessats als efectes oportuns. 3 NIF: P 0819600 H Plaça de la Vila, 1 08392 Sant Andreu de Llavaneres Tel. 93 702 36 00 www.ajllavaneres.cat Ajuntament de SANT ANDREU DE LLAVANERES Secretaria NÚM. JGL2021/72 2.04 LLICÈNCIES URBANÍSTIQUES LLICÈNCIA D'OBRES MAJORS EXP. 2021/933 ­ YULIA KRYLOVA Antecedents de fet: Vista la sol·licitud presentada a aquest Ajuntament en data 12 d'abril de 2021, amb registre d'entrada 2021/3094: EXPEDIENT: 2021/933 ­ 42/2021 SOL·LICITANT: YULIA KRYLOVA NIE: Y4967192-B REPRESENTANT: ROSSEND JULIÀ MORERA DNI: 38.758.411-F ADREÇA DE L'OBRA: PG DE BELL AIRE, NÚM 42 OBRES A REALITZAR: REFORMA D'HABITATGE I NOVA CONSTRUCCIÓ AUXILIAR PRESSUPOST: 82.982,20 TÈCNIC REDACTOR: ROSSEND JULIÀ MORERA Fonaments de dret: Resultant que s'han complert els tràmits procedimentals establerts pels articles 71 al 81 del Decret 179/1995, de 13 de juny, pel qual s'aprova el reglament d'obres, activitats i serveis dels ens locals. Considerant que, d'acord amb l'informe emès pels serveis tècnics municipals en data 28 d'octubre de 2021,els actes d'edificació i ús del sòl l'autorització dels quals se sol·licita són conformes a la vigent normativa urbanística reguladora amb les condicions que s'especifiquen a la llicència. Vist l'informe jurídic de data 24 de novembre de 2021. Vist el que disposen els articles 187 al 188 del text consolidat del Decret Legislatiu 1/2010, de 3 d'agost, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei d'Urbanisme, l'article 5, 13 i 14 del Decret 64/2014, de 13 de maig, pel qual s'aprova el Reglament sobre la protecció de la legalitat urbanística, i d'altra legislació concordant i aplicable. De conformitat amb els antecedents exposats, i vistes les atribucions que en aquesta matèria confereix l'article 53.1.r) del Decret Legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la lei municipal i de règim local de Catalunya, i l'article 21.1.q) de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases del Règim Local. Atès que l'òrgan competent per la concessió de llicències urbanístiques és la Junta de Govern Local, en virtut de la delegació efectuada per l'alcalde mitjançant Decret 434/2019, de 17 de juny. En virtut de tot això, la Junta de Govern Local acorda per unanimitat: Primer.- Concedir la llicència municipal d'obres majors, salvant el dret de propietat i sense perjudici de tercers, a la Sra Yulia Krylova, amb NIE Y4967192-B, per la realització de les obres de reforma d'habitatge i nova construcció auxiliar, d'acord a amb la documentació tècnica aportada, redactada pel tècnic Rossend Julià Morera, i que queda incorporada a la llicència 4 NIF: P 0819600 H Plaça de la Vila, 1 08392 Sant Andreu de Llavaneres Tel. 93 702 36 00 www.ajllavaneres.cat Ajuntament de SANT ANDREU DE LLAVANERES Secretaria NÚM. JGL2021/72 urbanística com a condició material de la mateixa. Segon.- Sotmetre la llicència al compliment de les següents condicions: 1ª.- El termini d'execució de les obres serà d'un any per a començar-les i tres anys per acabar-les, amb possibilitat de pròrroga per la meitat del temps inicialment concedit, sol·licitada de manera justificada abans de l'acabament del termini de vigència. En ambdós casos, els terminis s'han de comptar des de la data de notificació al promotor, d'aquesta llicència. 2ª.- a) La caducitat de la llicència es produeix pel transcurs d'ambdós terminis sense haver començat les obres o bé sense haver-les acabat. b) Si la llicència urbanística ha caducat, les obres no es poden iniciar ni prosseguir si no se'n demana i se n'obté una de nova, ajustada a l'ordenació urbanística en vigor, llevat dels casos en què s'hagi acordat la suspensió de l'atorgament. c) Les persones titulars d'una llicència urbanística tenen dret a obtenir una pròrroga tant del termini de començament com del termini d'acabament de les obres, i l'obtenen, en virtut de la llei, per la meitat del termini de què es tracti, si la sol·liciten d'una manera justificada abans d'exhaurir-se els terminis establerts. La llicència prorrogada per aquest procediment no queda afectada pels acords regulats a l'article 73 del D.L 1/2010 de 3 d'agost pel qual s'aprova el Text refós de la llei d'urbanisme. 3ª.- Un cop finalitzades les construccions, instal·lacions o obres, en el termini d'un mes comptador des del dia següent a la seva terminació, s'haurà de comunicar per escrit davant d'aquest Ajuntament el final d'obres, al mateix temps, els subjectes passius hauran de presentar una declaració del cost real i efectiu d'aquelles, així com els documents que considerin oportuns per acreditar el cost i consignat. 4ª.- La renúncia o separació del tècnic o facultatiu director, implicarà la immediata i total paralització de l'obra i no es podrà reprendre sense complimentar les mateixes condicions que inicialment foren precises. 5ª.- Les façanes son subjectes a la servitud gratuïta d'instal·lació de les plaques, números o suports que l'Ajuntament determini per a fins públics. 6ª.- De no existir voravia en front de l'edifici, el propietari estarà obligat a construir-la al seu càrrec, utilitzant els materials i subjecte al model, amplada i rasants que s'assenyalin, en tota la llargada de l'immoble afrontador amb la via pública. 7ª.- Si es tracta d'una construcció o d'una reconstrucció d'un edifici és obligatori instal·lar una tanca de protecció que no podrà impedir el trànsit públic. Les bastides que s'utilitzaran hauran d'acomodar-se a les prescripcions de seguretat del personal empleat a les obres i de les persones que transiten per la via pública. 8ª.- La concessió d'aquesta llicència no prejutja, en cap cas, l'autorització per a instal·lar activitats molestes, insalubres, nocives o perilloses. 9ª.- Abans de retirar la llicència caldrà aportar la següent documentació: 1.1. Dipòsit de la fiança, per un import de 1.000 , per respondre dels serveis urbanístics existents en el lloc. 1.2. Contracte d'acceptació de residus generats a l'obra, amb un gestor de residus autoritzat, tal com s'estableix a l'article 11.c de la redacció actual del Decret 89/2010, per tal de garantir la correcta destinació dels dels residus separats per tipus, en què hi haurà de constar el codi del 5 NIF: P 0819600 H Plaça de la Vila, 1 08392 Sant Andreu de Llavaneres Tel. 93 702 36 00 www.ajllavaneres.cat Ajuntament de SANT ANDREU DE LLAVANERES Secretaria NÚM. JGL2021/72 gestor, el domicili de l'obra, i l'import rebut en concepte de dipòsit per a la posterior gestió. 1.3. Fulls d'assumpció de la direcció facultativa de l'obre i de la direcció d'execució de l'obra, visats pels corresponents col·legis professionals. 1.4. Designació del contractista que porti a terme les obres. 10ª.- Abans del començament de les obres caldrà aportar la següent documentació: 2.1. Un exemplar del projecte executiu, en suport digital, signat per un tècnic competent, i visat pel corresponent Col·legi Professional, acompanyat d'una declaració responsable signada pel tècnic redactor conforme aquest document no contravé les determinacions del projecte bàsic objecte de la llicència. Cas que el projecte executiu modifiqui substancialment les determinacions del projecte bàsic, caldrà tramitar una modificació de la llicència. Cas que les modificacions no siguin substancials, caldrà que s'efectuï una comunicació prèvia en els termes establerts a l'article 76 del Decret 64/2014, de 13 de maig, pel qual s'aprova el Reglament sobre protecció de la legalitat urbanística. 2.2.