Ajuntament de SANT ANDREU DE LLAVANERES Secretaria NÚM. JGL2024/16 ACTA DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL 22/04/2024 Núm: JGL2024/16 Data: 22/04/2024 Horari: de 20:05h a 20:50h Sessió: ordinària, primera convocatòria Assisteixen: Alexandre Neira Marí, Alcalde-President Antoni Majó Vives, Segon Tinent d'Alcalde Àngels Solà Jiménez, Tercera Tinent d'Alcalde Juan Pedro Arnau Vergel, Quart Tinent d'Alcalde Josep Ruiz Royo, Cinquè Tinent d'Alcalde S'excusen: Carlos Sánchez Nicolau, Primer Tinent d'Alcalde També assisteix el regidor José María Azorín Armela. La sessió se celebra de manera presencial. Oberta la sessió per la presidència i comprovat pel secretari Josep Lluís Valentín i Martínez l'existència de quòrum necessari perquè pugui ser vàlid iniciar-la, es passa a l'examen i deliberació dels assumptes inclosos en l'ordre del dia. 1. APROVACIÓ DE L'ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA CELEBRADA EL DIA 15 D'ABRIL DE 2024, NÚM. JGL2023/15 Es dona per llegida la minuta de l'acta de la sessió ordinària, número JGL2023/15, de data 15 d'abril de 2024, que s'aprova per assentiment, sense cap esmena. 2. COMPETÈNCIES RESOLUTIVES (EN VIRTUT DE LA DELEGACIÓ DE L'ALCALDIA) 2.01 AUTORITZACIÓ-DISPOSICIÓ (AD) DE DESPESES En compliment del que disposa la Base d'Execució 26.2.a) del pressupost municipal per a l'any 2024, la Junta de Govern Local acorda per unanimitat aprovar els documents d'autorització- disposició de despeses (AD) per un import superior a 1.800,00 euros, IVA exclòs. S'adjunta la relació de documents AD amb un import total de 131.763,47 euros. 1 NIF: P 0819600 H Plaça de la Vila, 1 08392 Sant Andreu de Llavaneres Tel. 93 702 36 00 www.ajllavaneres.cat Ajuntament de SANT ANDREU DE LLAVANERES Secretaria NÚM. JGL2024/16 2.02 ATORGAMENT DIRECTE DE SUBVENCIÓ A ENTITAT, ANY 2024 EXP. 2024/1736 ­ ASSOCIACIÓ CASAL DE LA GENT GRAN Vista l'Ordenança de subvencions de l'Ajuntament de Sant Andreu de Llavaneres aprovada per sessió ordinària del Ple de la corporació en data 25 de novembre de 2014 i en la seva aprovació definitiva pel Decret 37/2015, de 27 de gener. Vista la modificació de l'esmentada ordenança, aprovada definitivament per Decret d'Alcaldia número 2022/1030, de 24 de novembre de 2022. Vist que la Llei General de Subvencions, en l'article 22.2 a) i l'Ordenança de Subvencions de l'Ajuntament de Sant Andreu de Llavaneres, en els articles 5 i 7 preveuen la possibilitat que la forma d'atorgament d'una subvenció sigui la concessió directa, si estan previstes nominalment en el pressupost, entre altres supòsits. Atès que el pressupost municipal per a l'exercici 2024 va entrar en vigor el dia 1 de gener de 2024. Vist el Pla Estratègic de Subvencions 2024 de l'Ajuntament de Sant Andreu de Llavaneres. Vist que a la partida número 201 3372 48901 del pressupost municipal per l'any 2024, es contempla una subvenció nominativa a l'entitat «Associació Casal de la Gent Gran», d'un import de 5.000,00 euros, i, per tant, es dona compliment a l'article 7 de l'Ordenança General reguladora de l'atorgament de subvencions, que autoritza l'atorgament de subvencions a entitats de forma directa, sense necessitat de concurs públic. Atès que en data 16 d'abril, mitjançant instància registrada d'entrada amb el número 2024/4272, l'Associació Casal de la Gent Gran, va sol·licitar la subvenció assignada en el pressupost municipal de l'exercici 2024 i una bestreta del 50% de l'esmentada subvenció. Vista la documentació presentada per l'entitat sol·licitant en compliment d'allò que disposa la legislació en matèria de subvencions. Vist l'informe favorable de la tècnica de Serveis socials. Vist l'informe favorable del departament d'intervenció. En virtut de tot això, la Junta de Govern Local acorda per unanimitat: Primer.- APROVAR l'atorgament directe de la subvenció a persones físiques i jurídiques, corresponents a l'exercici de 2024, en la quantitat que es relaciona a continuació; aplicant la despesa amb càrrec a la partida pressupostària que s'indica: Any Partida Expressió Import atorgat 2024 201 3372 48901 ASSOCIACIÓ CASAL DE LA GENT GRAN 5.000,00 Segon.- APROVAR l'atorgament d'una bestreta del 50% de l'import de la subvenció concedida. Tercer.- FACULTAR el senyor alcalde per fer efectiu el pagament de 2.500,00 euros, import del 2 NIF: P 0819600 H Plaça de la Vila, 1 08392 Sant Andreu de Llavaneres Tel. 93 702 36 00 www.ajllavaneres.cat Ajuntament de SANT ANDREU DE LLAVANERES Secretaria NÚM. JGL2024/16 50% de la subvenció concedida. Quart.- L'entitat beneficiària haurà de justificar la subvenció en el termini i mitjançant la presentació de la documentació prevista a l'article 15 de l'Ordenança General reguladora de l'atorgament de subvencions. Cinquè.- TRAMETRE a la Base de Dades Nacional de Subvencions (BDNS), que opera com a sistema nacional de publicitat de subvencions, la documentació corresponent a la present subvenció. Sisè.- NOTIFICAR el present acord a l'interessat als efectes oportuns. Setè.- COMUNICAR el present acord al departament d'Intervenció de l'Ajuntament. 2.03 APROVACIÓ DE LA REVISIÓ DE PREUS DEL CONTRACTE DE CONCESSIÓ ADMINISTRATIVA PER A LA GESTIÓ DEL SERVEI DE LA DEIXALLERIA DE LES 3 VILES, PEL PERÍODE COMPRÈS ENTRE DESEMBRE 2022 I DESEMBRE 2023 Atès que l'empresa ARCA del Maresme, S.L.L. és adjudicatària de la concessió administrativa per a la gestió del servei de la deixalleria municipal que dona servei a Caldes d'Estrac, Sant Vicenç de Montalt i Sant Andreu de Llavaneres, segons acord del Ple de l'Ajuntament de data 27 d'abril de 2011. Atès que en data 25 de juliol de 2011 el Ple de l'Ajuntament va aprovar la modificació del contracte signat en data 13 de maig de 2011, entre aquest Ajuntament i l'empresa ARCA del Maresme Empresa Inserció, S.L.L., per la gestió, mitjançant concessió administrativa, de la deixalleria municipal que dona servei a Caldes d'Estrac, Sant Vicenç de Montalt i Sant Andreu de Llavaneres, en el sentit que l'empresa concessionària deixava de prestar la gestió de la fracció de voluminosos (rebuig) produïda per la deixalleria de les 3 Viles i que, per tant, per la qual cosa el preu del contracte va passar a ser de 114.627,41 euros anuals IVA exclòs a 105.469,91 euros anuals IVA exclòs. Atès que l'empresa Arca del Maresme, S.L.L. es va transformar en Arca Serveis Ambientals Empresa Inserció, SLU, amb qui es manté el contracte de gestió de serveis indicat. Vist que la Junta de Govern Local en sessió ordinària celebrada el dia 16 de setembre de 2020 va aprovar la revisió de preus pel període comprès entre el desembre de 2018 i el desembre de 2019. Vist que la Junta de Govern Local en sessió ordinària celebrada el dia 28 de març de 2023 va aprovar la revisió de preus pel període comprès entre el desembre de 2019 i el desembre de 2022. Vist que el Ple de l'Ajuntament de Sant Andreu de Llavaneres va aprovar, en data 26 de març de 2024 i amb efectes retroactius des del 21 d'agost de 2020, la continuïtat de la gestió del servei de deixalleria en base a què determina l'article 235 a) del Reglament d'obres, activitats i serveis (ROAS). Vista la sol·licitud amb registre d'entrada 2024/1878, de 21 de març, presentada per la senyora xxxxxxxxxxxxx, en nom i representació de l'empresa Arca Serveis Ambientals Empresa Inserció, SLU, en la que sol·licita que s'apliqui la clàusula 30 del Plec de clàusules econòmiques, administratives i tècniques que van regir el concurs per la gestió del servei de la deixalleria 3 NIF: P 0819600 H Plaça de la Vila, 1 08392 Sant Andreu de Llavaneres Tel. 93 702 36 00 www.ajllavaneres.cat Ajuntament de SANT ANDREU DE LLAVANERES Secretaria NÚM. JGL2024/16 municipal de les 3 Viles, en què es determina que el preu de contracte experimentarà anualment, l'increment de l'Índex Oficial de Preus al Consum (IPC). Vist que se sol·licita la revisió de preus del període comprès entre el desembre de 2022 i el desembre de 2023. Vist que l'ARCA del Maresme aporta documentació justificativa de l'increment oficial de l'IPC pel període sol·licitat, que és d'un 3,1%. Atès que el preu mensual del servei, un cop aplicada l'actualització pertinent, serà de 10.949,69 euros abans d'IVA, i un total anual de 131.396,28 euros + 10% d'IVA. Vist que a la partida número 330 1622 2270004 (Gestió de la deixalleria) del pressupost municipal vigent, hi ha la consignació necessària i suficient per atendre la despesa esmentada. Vist l'informe conjunt del tècnic municipal de Medi Ambient i del secretari i Interventor accidental, de data 18 d'abril de 2024. Vist l'article 77 de la Llei 30/2007, de 30 d'octubre, de Contractes del Sector Públic, norma d'aplicació en virtut de la Disposició Transitòria Primera, apartat 1, del Reial decret legislatiu 3/2011, de 14 de novembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de contractes del Sector Públic. Atès que l'òrgan competent per a aprovar les actualitzacions de preus és la Junta de Govern Local, en compliment d'allò que disposa el Decret d'Alcaldia núm. 2023/848, de data 20 de juny. En virtut de tot això, la Junta de Govern Local acorda per unanimitat: Primer.- APROVAR el coeficient del 3,1% de revisió de preus pel període comprès entre el desembre de 2022 i el desembre de 2023 amb l'empresa Arca Serveis Ambientals Empresa Inserció, SLU pel contracte del servei de la deixalleria municipal que dona servei a Caldes d'Estrac, Sant Vicenç de Montalt i Sant Andreu de Llavaneres, quedant un preu anual de 131.396,28 euros, IVA exclòs. Segon.- APROVAR la quantitat resultant de l'actualització de preus pel període comprès entre desembre 2022 i desembre 2023 per un total de 3.846,11 euros + IVA (10%). Tercer.- APLICAR la despesa de 4.230,72 euros corresponent a l'import de la revisió de preus amb IVA inclòs en l'aplicació pressupostària 330 1622 2270004 del pressupost municipal vigent. Quart.- NOTIFICAR el present acord a l'Arca Serveis Ambientals Empresa Inserció, SLU, als Ajuntaments de Caldes d'Estrac i Sant Vicenç de Montalt i a la Intervenció de l'Ajuntament als efectes oportuns. 2.04 LLICÈNCIES URBANÍSTIQUES COMUNICACIONS PRÈVIES D'OBRES La Junta de Govern Local acorda per unanimitat: 4 NIF: P 0819600 H Plaça de la Vila, 1 08392 Sant Andreu de Llavaneres Tel. 93 702 36 00 www.ajllavaneres.cat Ajuntament de SANT ANDREU DE LLAVANERES Secretaria NÚM. JGL2024/16 Primer.- DONAR-SE PER ASSABENTADA de les següents comunicacions prèvies d'obres sol·licitades i APROVAR les liquidacions de les taxes urbanístiques comunicades d'acord amb l'Ordenança Fiscal número 7 que consten a la següent relació: DATA EXP DNI/NIF/NIE NOM EMPLAÇAMENT OBRA/INST. BASE IMP. QUOTA ICIO TAXA REG. Instal·lació plaques 27/12/23 2024/33 xxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxx 7.319,00 112,71 X X fotovoltaiques 29/02/24 2024/1016 xxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxx Cata Geotermia 3.240,00 48,924 X X 15/03/24 2024/1297 xxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxx Reformes varies 6.879,55 105,94 X X 19/03/24 2024/1348 xxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxx Reformar el bany 2.952,00 45,46 X X 01/04/24 2024/1517 xxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxx Reformes varies 6.830,00 105,18 X X Instal·lació plaques 03/04/24 2024/1554 xxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxx 5.904,11 90,92 X X fotovoltaiques 04/04/24 2024/1571 xxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxx Reformes varies 22.575,00 347,65 X X Impermeabilitzar el 08/04/24 2024/1614 xxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx 3.425,00 52,74 X X terrat Segon.- DONAR COMPTE dels acords anteriors a l'Organisme de Gestió Tributària, als efectes de la gestió i recaptació de l'Impost sobre Construccions, Instal·lacions i Obres, i de la recaptació de les taxes urbanístiques comunicades. LLICÈNCIA D'OBRES MENORS ABOCAMENT DE TERRES PER FER UN REBLIMENT DEL TERRENY DE L'ANTIGA BASSA DE TITULARITAT MUNICIPAL SITUADA A LA URBANITZACIÓ ROCA DE LA NAO EXP. 2024/1099 ­ TRANSPORTS I EXCAVACIONS JOCAR, S.L. EXPEDIENT NÚM. 2024/1099 LLIC. URBANÍSTICA - 015/2024 SOL·LICITANT TRANSPORTS I EXCAVACIONS JOCAR SL NIF: B60856994 REPRESENTANT xxxxxxxxxxxxx DNI: xxxxxxxxxx ADREÇA DE L'OBRA: xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx OBRES A REALITZAR: Abocament de terres REF. CADASTRAL: xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx Fonaments de dret: Resultant que s'han complert els tràmits procedimentals establerts pels articles 71 al 81 del Decret 179/1995, de 13 de juny, pel qual s'aprova el reglament d'obres, activitats i serveis dels ens locals. Vista la documentació que acompanya a la sol·licitud presentada pel Sr xxxxxxxxxxxxxxxxx, actuant en representació de la mercantil TRANSPORTS I EXCAVACIONS JOCAR SL , per dur a terme l'abocament de 728,00 m3 de volum de terres per tal de fer un rebliment del terreny de l'antiga bassa municipal. Vist l'informe favorable de l'arquitecta tècnic municipal de data 12 d'abril de 2024 en el qual es 5 NIF: P 0819600 H Plaça de la Vila, 1 08392 Sant Andreu de Llavaneres Tel. 93 702 36 00 www.ajllavaneres.cat Ajuntament de SANT ANDREU DE LLAVANERES Secretaria NÚM. JGL2024/16 determinen les condicions particulars de la llicència. Atès que la finca en la qual se sol·licita fer l'abocament és de titularitat municipal i té la referència cadastral xxxxxxxxxxxxxxxxxx. Vist l'informe jurídic de data 22 d'abril de 2024. Vist el que disposen els articles 187 al 188 del text consolidat del Decret legislatiu 1/2010, de 3 d'agost, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei d'Urbanisme, l'article 5, 13 i 14 del Decret 64/2014, de 13 de maig, pel qual s'aprova el Reglament sobre la protecció de la legalitat urbanística, i d'altra legislació concordant i aplicable. De conformitat amb els antecedents exposats, i vistes les atribucions que en aquesta matèria confereix l'article 53.1.r) del Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la llei municipal i de règim local de Catalunya, i l'article 21.1.q) de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bas