Ajuntament de SANT ANDREU DE LLAVANERES ACTA DEL PLE DE L'AJUNTAMENT NÚM. 03/2011 A Sant Andreu de Llavaneres, a les vint-i-una hores del dia 23 de febrer de 2011, sota la presidència de l'Il.lm. Alcalde-President Bernat Graupera i Fàbregas (CiU), es reuneixen els Tinents Alcalde senyors, senyor Josep Molina i Marchán (CiU), Josep Molins i Puig (CiU), Juan Manuel García i Concepción (CiU) i la senyora Sandra Carreras i Ruiz (CiU) i els Regidors Joan Mora i Buch (ERC- AM), Joan Rubal i Díaz (GLL-EPM), Regidora senyora Susana Clerici (PP), Antoni Majó i Vivés (PP), Carlos Bartomeu i Castro (PP), senyor Josep Ruiz i Royo (SOS LLAVANERES) i el Regidor senyor Víctor Ros i Casas (Regidor no adscrit) a l'objecte de celebrar sessió ORDINÀRIA DEL PLE DE L'AJUNTAMENT, assistits pel Secretari senyor Josep Lluís Valentín i Martínez. Han excusat la seva assistència la senyora Carme Bastida i Marco (PSC-PM). Atès que s'ha obtingut el quòrum d'assistència previst a l'article 98. c) del Decret Legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei Municipal i de Règim Local de Catalunya, es declara vàlidament constituït el Ple de l'Ajuntament i es passa a conèixer els assumptes inclosos a l'ordre del dia. 1. APROVACIÓ, SI S'ESCAU, DE L'ACTA DE LA SESSIÓ CELEBRADA EL DIA 26 DE GENER DE 2011. Es dóna compte de l'acta de la sessió celebrada el dia 26 de gener de 2011 que s'aprova per unanimitat, sense cap esmena. 2. CONTROL I FISCALITZACIÓ DELS ÒRGANS DE GOVERN: A) RESOLUCIONS DE L'ALCALDIA. Es dóna compte del Decret 026/2011 al Decret 085/2011. El Regidor senyor Josep Ruiz i Royo, del Grup Municipal de SOS LLAVANERES, respecte els Decrets números 29 i 30, demana poder consultar l'expedient i l'informe del Regidor de Recursos Humans que motiva l'atorgament o la denegació. El Regidor senyor Carlos Bartomeu i Castro, del Grup Municipal del PP, en relació als mateixos Decrets, afirma que no hi ha informes jurídics que avalin aquesta decisió. Demana que si hi ha informes se li facin arribar. El senyor Alcalde afirma que hi ha informes de tots els caps de Departaments i també de l'Alcaldia. El Ple de l'Ajuntament es dóna per assabentat de les resolucions de l'Alcaldia. El senyor Alcalde proposa el debat i votació conjunta dels assumptes 3 i 4 inclosos a l'ordre del dia, proposta que és acceptada per unanimitat. En conseqüència, es dóna compte dels dictàmens següents del President de la Comissió Informativa General: 3. AUTORITZACIÓ DE LA COMPATIBILITAT DE L'ACTIVITAT PRIVADA DE LA SENYORA M.C.L., PERSONAL LABORAL DE L'AJUNTAMENT. "AUTORITZACIÓ DE LA COMPATIBILITAT DE L'ACTIVITAT PRIVADA DE LA SENYORA M.L.C. PERSONAL LABORAL TEMPORAL DE L'AJUNTAMENT. La Sra. M.C.L., personal laboral temporal, Auxiliar administrativa, ha manifestat el seu interès per desenvolupar una segona activitat de caràcter privat en l'àmbit de la restauració i ha sol·licitat de la Corporació que li sigui concedida la preceptiva autorització i declarada la compatibilitat amb l'activitat desenvolupada en el sector públic. La jornada de la senyora M.C.L., Auxiliar administrativa municipal, és de 37 hores i 30 minuts setmanals (jornada completa). NIF: P 0819600 H Plaça de la Vila, 1 08392 Sant Andreu de Llavaneres Tel. 93 702 36 00 Fax 93 702 36 37 1 www.santandreudellavaneres.cat L'article 329 del Decret 214/1990, de 30 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament del personal al servei de les entitats locals (en endavant RPEL), estableix la possibilitat de reconèixer la compatibilitat per a l'exercici d'activitats privades, sempre que la suma de les jornades de l'activitat pública principal i de l'activitat privada no superi la jornada ordinària establerta a l'entitat local incrementada en un 50% i que no hi hagi coincidència horària en l'exercici d'ambdues activitats. L'article 343.2 del RPEL disposa que l'autorització de compatibilitat resta condicionada a l'estricte compliment de la jornada i l'horari en els llocs de caràcter públic. L'article 14 de la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'Incompatibilitats del personal al servei de les Administracions Públiques, disposa que correspon al del Ple de l'Ajuntament la competència per a l'autorització d'activitats privades. Per la seva part, l'article 344 del RPEL disposa que en el àmbit de la entitats locals la competència per resoldre les declaracions de compatibilitat correspon al Ple de la Corporació. Vist l'informe favorable de Secretaria. Vist l'informe de la Comissió Informativa General de data 14 de febrer de 2011. Per tot això, es proposa: Primer.- AUTORITZAR la compatibilitat de l'activitat privada declarada. Segon.- FER CONSTAR que el reconeixement per part de l'Ajuntament d'aquesta compatibilitat no implicarà en cap cas: a) Condició més beneficiosa que pugui ser al·legada en el cas de que l' Ajuntament modifiqui l'horari de prestació de serveis. b) Impediment per desenvolupar les seves tasques fora de l' horari habitual de treball quan el funcionament del servei ho requereixi. Tercer.- FER CONSTAR que aquesta autorització restarà sense efecte en els supòsits següents: - Si l'activitat privada impedís o menyscabés l'estricte compliment dels deures o en comprometés la seva imparcialitat o independència. - Si l'activitat privada tingués alguna relació amb els assumptes que la persona conegui per raó del càrrec. Quart.- NOTIFICAR el present acord a la interessada, al Departament de Personal, així com als representants de personal laboral, als efectes adients." 4. AUTORITZACIÓ DE LA COMPATIBILITAT DE L'ACTIVITAT PRIVADA DEL SENYOR L.A.R, PERSONAL LABORAL DE L'AJUNTAMENT. "AUTORITZACIÓ DE LA COMPATIBILITAT DE L'ACTIVITAT PRIVADA DEL SENYOR L.A.R., PERSONAL LABORAL FIX DE L'AJUNTAMENT. El Sr. L.A.R., personal laboral fix, peó de la Brigada Municipal, ha manifestat el seu interès per desenvolupar una segona activitat de caràcter privat com a jardiner, i ha sol·licitat de la Corporació que li sigui concedida la preceptiva autorització i declarada la compatibilitat amb l'activitat desenvolupada en el sector públic. La jornada del senyor L.A.R., com a peó de la Brigada Municipal és de 37 hores i 30 minuts setmanals (jornada completa). 2 Ajuntament de SANT ANDREU DE LLAVANERES L'article 329 del Decret 214/1990, de 30 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament del personal al servei de les entitats locals (en endavant RPEL), estableix la possibilitat de reconèixer la compatibilitat per a l'exercici d'activitats privades, sempre que la suma de les jornades de l'activitat pública principal i de l'activitat privada no superi la jornada ordinària establerta a l'entitat local incrementada en un 50% i que no hi hagi coincidència horària en l'exercici d'ambdues activitats. L'article 343.2 del RPEL disposa que l'autorització de compatibilitat resta condicionada a l'estricte compliment de la jornada i l'horari en els llocs de caràcter públic. L'article 14 de la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'Incompatibilitats del personal al servei de les Administracions Públiques, disposa que correspon al del Ple de l'Ajuntament la competència per a l'autorització d'activitats privades. Per la seva part, l'article 344 del RPEL disposa que en el àmbit de la entitats locals la competència per resoldre les declaracions de compatibilitat correspon al Ple de la Corporació. Vist l'informe de Secretaria. Vist l'informe de la Comissió Informativa General de data 14 de febrer de 2011. Per tot això, es proposa: Primer.- AUTORITZAR la compatibilitat de l'activitat privada declarada. Segon.- FER CONSTAR que el reconeixement per part de l'Ajuntament d'aquesta compatibilitat no implicarà en cap cas: a) Condició més beneficiosa que pugui ser al·legada en el cas de que l' Ajuntament modifiqui l'horari de prestació de serveis. b) Impediment per desenvolupar les seves tasques fora de l' horari habitual de treball quan el funcionament del servei ho requereixi. Tercer.- FER CONSTAR que aquesta autorització restarà sense efecte en els supòsits següents: - Si l'activitat privada impedís o menyscabés l'estricte compliment dels deures o en comprometés la seva imparcialitat o independència. - Si l'activitat privada tingués alguna relació amb els assumptes que la persona conegui per raó del càrrec. Quart.- NOTIFICAR el present acord a l'interessat, al Departament de Personal, així com als representants de personal laboral, als efectes adients." Sotmesos a votació els assumptes s'aproven per unanimitat sense cap esmena. 5. MODIFICACIÓ DE L'ACORD PLENARI DE 26 D'OCTUBRE DE 1999, EN RELACIÓ A LA SUPERFÍCIE CEDIDA A LA GENERALITAT DE CATALUNYA CORRESPONENT AL SOLAR DE L'INSTITUT DE LLAVANERES. Es dóna compte del següent Dictamen del President de la Comissió Informativa General: "MODIFICACIÓ DE L'ACORD PLENARI DE 26 D'OCTUBRE DE 1999, EN RELACIÓ A LA SUPERFÍCIE CEDIDA A LA GENERALITAT DE CATALUNYA CORRESPONENT AL SOLAR DE L'INSTITUT DE LLAVANERES. Atès que el Ple de l'Ajuntament en sessió de 26 d'octubre de 1999 va constituir un dret de superfície a favor de la Generalitat de Catalunya sobre un terreny de 13.037,51 m2 (finca el Perelló). Atès que posteriorment, el 21 de març de 2001, es aprovar definitivament el Pla Especial d'ordenació NIF: P 0819600 H Plaça de la Vila, 1 08392 Sant Andreu de Llavaneres Tel. 93 702 36 00 Fax 93 702 36 37 3 www.santandreudellavaneres.cat del sistema d'equipaments situat a les finques de Can Caralt i el Perelló, el què comportà una nova medició de la finca objecte del dret de superfície resultant un total de 12.052 m2. Atès que en el Registre de la Propietat consta inscrita la finca municipal anomenada el Perelló amb una superfície de 12.052 m2. Vist l'escrit de data 7 de desembre de 2010 del Departament d'Educació en el qual es sol·licita que el Ple de l'Ajuntament adopti un acord de modificació de la superfície cedida al seu moment per la de 12.052 m2., atesa la discrepància en la superfície de la finca per tal de poder formalitzar l'expedient patrimonial de cessió a favor de la Generalitat de Catalunya. Vist l'informe de la Comissió Informativa General de data 14 de febrer de 2011. En virtut de tot això, es proposa al Ple de l'Ajuntament l'adopció del següent acord: Primer.- MODIFICAR l'acord del Ple de l'Ajuntament de data 26 d'octubre de 1999 en el sentit de MODIFICAR la superfície de la finca municipal anomenada el Perelló cedida al seu moment per la de 12.052 m2, per tal de constituir un dret de superfície per un període de 75 anys a favor de la Generalitat de Catalunya amb la finalitat de què el destini a institut d'educació secundària. Segon.- INDICAR que la descripció dels límits de la finca cedida de 12.052 m2 pels quatre punts cardinals és la següent: Limita: - Al Nord, amb la Carretera de Sant Vicenç de Montalt. - Al Sud, amb la finca amb referència cadastral 7325003, propietat de Maria Antonia Lozoya Florit, amb la finca amb referència cadastral 7324501, propietat de Francisco Bertran Casas, amb la finca amb referència cadastral 7324502, propietat de Carmen Casas Rey, amb la finca amb referència cadastral 7324503, propietat de Maria Palomo Pou, i amb la finca amb referència cadastral 7325002, propietat dels germans del Castillo López. - A l'Est, amb el Passeig de la Gleva i amb el Passeig del Perelló. - I a l'Oest, amb la parcel·la A del Pla especial d'ordenació del sistema d'equipaments de les finques Can Caralt i el Perelló. La referència cadastral de la finca cedida és: 7325001DG5072N0001AG" Sotmès a votació l'assumpte resulta aprovat per unanimitat sense cap esmena. El senyor Alcalde proposa el debat i votació conjunta dels assumptes 6 i 7 inclosos a l'ordre del dia, proposta que és acceptada per unanimitat. En conseqüència, es dóna compte dels dictàmens següents del President de la Comissió Informativa General: 6. APROVACIÓ DEL PLA DIRECTOR DE CLAVEGUERAM DE SANT ANDREU DE LLAVANERES. "APROVACIÓ DEL PLA DIRECTOR DE CLAVEGUERAM DE SANT ANDREU DE LLAVANERES Atès que aquest Ajuntament, adherit al Protocol General del Pla de Concertació Xarxa Municipis de Qualitat 2008-2011 de la Diputació de Barcelona, en data 7 d'abril de 2009 va sol·licitar assistència a la Direcció de Serveis d'Habitatge, Urbanisme i Activitats de la Diputació de Barcelona, per la redacció d'un Pla Director de la Xarxa Municipal de Clavegueram (sistema de recollida d'aigües pluvials i residuals). Atès que es considera necessari redactar el Pla Director de la Xarxa Municipal de Clavegueram de Sant Andreu de Llavaneres, d'una banda per conèixer la situació actual de la xarxa de clavegueram, tant pel que fa a la seva geometria, com l'estat de manteniment, així com conèixer el funcionament hidràulic i les possibles deficiències actuals, funcionals o estructurals i, d'una altra, per poder proposar les actuacions corresponents per tal de solucionar els problemes detectats. Atès que en data 30 d'abril de 2009 es va signar el conveni específic amb la Diputació de Barcelona per la redacció d'un Pla Director de la Xarxa Municipal de Clavegueram mitjançant suport tècnic, el qual consisteix en el fet que una empresa externa procedeixi a la redacció de l'esmentat Pla. 4 Ajuntament de SANT ANDREU DE LLAVANERES Vist que la Diputació de Barcelona, en aquest cas, ha contractat a l'empresa TYPSA, Técnica y Proyectos, S.A. per tal que procedeixi a redactar el Pla Director de la Xarxa Municipal de Clavegueram de Sant Andreu de Llavaneres. Vist el projecte executiu del Pla Director de la Xarxa Municipal de Clavegueram redactat per TYPSA, Técnica y Proyectos, S.A. Vist l'informe favorable dels Serveis Tècnics Municipals. Vist que el contingut del projecte s'ajusta al que determina l'article 24 del Decret 179/1995, de 13 de juny, pel qual s'aprova el Reglament d'obres, activitats i serveis dels ens locals. Vist l'informe de la Comissió Informativa General de data 14 de febrer de 2011. Vistos els articles 37, 38 i concordants del Decret 179/1995, de 13 de juny, pel qual s'aprova el Reglament d'obres, activitats i serveis dels ens locals; es proposa al Ple de l'Ajuntament l'adopció del següent acord: Primer.- APROVAR INICIALMENT el Pla Director de la Xarxa Municipal de Clavegueram redactat per TYPSA, Técnica y Proyectos, S.A. Segon.- SOTMETRE a informació pública l'esmentat Pla per un període de trenta dies mitjançant la publicació d'un edicte en el tauler d'anuncis de l'Ajuntament, B.O.P. i D.O.G.C., durant el qual es podran formular reclamacions i al.legacions. Tercer.- CONSIDERAR aprovat definitivament el Pla sense necessitat d'adoptar un nou acord, en el cas que no es presenti cap reclamació o al·legació durant el període d'informació pública. Quart.- NOTIFICAR el present acord als interessats. Cinquè.- COMPROMETRE'S a consignar cada any en el pressupost municipal una quantitat econòmica destinada a les obres i actuacions previstes en el Pla Director per adequar la xarxa de clavegueram." 7. APROVACIÓ DEL PLA DIRECTOR DE L'ENLLUMENAT PÚBLIC DE SANT ANDREU DE LLAVANERES. "APROVACIÓ DEL PLA DIRECTOR L'ENLLUMENAT PÚBLIC DE SANT ANDREU DE LLAVANERES Atès que aquest Ajuntament, adherit al Protocol General del Pla de Concertació Xarxa Municipis de Qualitat 2008-2011 de la Diputació de Barcelona, en data 7 d'abril de 2008 va sol·licitar assistència a la Direcció de Serveis d'Habitatge, Urbanisme i Activitats de la Diputació de Barcelona, per la redacció d'un Pla Director de l'enllumenat públic municipal. Atès que es considera necessari redactar el Pla Director de l'enllumenat públic de Sant Andreu de Llavaneres, entre d'altres, per definir les característiques de les instal·lacions per assolir un nivell de servei adequat, per millorar les condicions de seguretat i qualitat de vida ciutadana, per fomentar i dirigir la participació ciutadana i reduir l'impacte mediambiental. Atès que en data 17 de novembre de 2008 es va signar el conveni específic amb la Diputació de Barcelona per la redacció d'un Pla Director de l'enllumenat públic municipal mitjançant suport tècnic, el qual consisteix en el fet que una empresa externa procedeixi a la redacció de l'esmentat Pla. Vist que la Diputació de Barcelona, en aquest cas, ha contractat a l'empresa Miatec Innova, S.L. per tal que procedeixi a redactar el Pla Director de l'enllumenat públic municipal. Vist el projecte executiu del Pla Director de l'enllumenat públic municipal redactat per l'enginyer senyor Manel Roig i Cunill, de l'empresa Miatec Innova, S.L. Vist l'informe favorable dels Serveis Tècnics Municipals. Vist que el contingut del projecte s'ajusta al que determina l'article 24 del Decret 179/1995, de 13 de juny, pel qual s'aprova el Reglament d'obres, activitats i serveis dels ens locals. Vist l'informe de la Comissió Informativa General de data 14 de febrer de 2011. NIF: P 0819600 H Plaça de la Vila, 1 08392 Sant Andreu de Llavaneres Tel. 93 702 36 00 Fax 93 702 36 37 5 www.santandreudellavaneres.cat Vistos els articles 37, 38 i concordants del Decret 179/1995, de 13 de juny, pel qual s'aprova el Reglament d'obres, activitats i serveis dels ens locals; es proposa al Ple de l'Ajuntament l'adopció del següent acord: Primer.- APROVAR INICIALMENT el Pla Director de l'enllumenat públic de Sant Andreu de Llavaneres redactat per l'enginyer senyor Manel Roig i Cunill, de l'empresa Miatec Innova, S.L. Segon.- SOTMETRE a informació pública l'esmentat Pla per un període de trenta dies mitjançant la publicació d'un edicte en el tauler d'anuncis de l'Ajuntament, B.O.P. i D.O.G.C., durant el qual es podran formular reclamacions i al.legacions. Tercer.- CONSIDERAR aprovat definitivament el Pla sense necessitat d'adoptar un nou acord, en el cas que no es presenti cap reclamació o al·legació durant el període d'informació pública. Quart.- NOTIFICAR el present acord als interessats. Cinquè.-.COMPROMETRE'S a consignar cada any en el pressupost municipal una quantitat econòmica destinada a les obres i actuacions previstes al Pla Director per adequar la xarxa d'enllumenat públic." El senyor Alcalde felicita a la Regidora d' Urbanisme per la tasca duta a terme per modernitzar l'Administració. El Regidor senyor Josep Ruiz i Royo, del Grup Municipal de SOS LLAVANERES, comenta que aquests Plans tenen un cost per l'Ajuntament, el Pla de Clavegueram 14.000 euros i el Pla d'Enllumenat 8.000 euros. La Diputació de Barcelona n'ha subvencionat una part. El cost no és de 3.000 euros com es va dir a la Comissió Informativa. El senyor Ruiz, en relació al Pla d'enllumenat, llegeix l'informe tècnic, pensa que caldria revisar les factures, consums i revisar les tarifes. Concretament, el senyor Ruiz destaca dues factures de consums elèctrics a Can Amat de 2.772 i 5.024 euros, pensa que són molt elevades. El senyor Ruiz recorda que per un tema d'eficiència energètica l'Ajuntament es va adherir al Pacte d'Alcaldes però no es va procedir a la tramitació. Manifesta el següent: "S'ha revisat a nivell global la facturació de la companyia elèctrica en el període 2007-2009, i s'ha trobat prou dispersió de resultats com per recomanar una revisió de detallada de tots els rebuts de cara a identificar els possibles errors i les possibles reclamacions a la companyia. Vull fer referència de la possibilitat de canviar les tarifes TUR (tarifa d'últim recurs) Poso com exemple dues factures de Factor Energia, aprovades en la Junta de Govern del dia 14 de febrer d'enguany, d'una banda l'enllumenat de Can Amat entre els dies 22 de novembre i 23 de desembre de 2010, de 2.772 euros, i de l'altre, l'enllumenat del carrer Can Sans entre els dies 16 de novembre i 20 de desembre de 2010, de 5.024 euros, en aquest cas la potència contractada és d'1,9 kw i els facturats reals 47.434. Recordo que l'Ajuntament es va adherir al Pacte d'Alcaldes per l'energia sostenible a través d'una moció que es va aprovar, però fins la setmana passada encara ningú s'havia preocupat, fins i tot en la Comissió Informativa ningú del govern sabia que era això, doncs deixi'm que li expliqui: -Si s'hagués enviat l'acord del Ple ja tindríem, com molts altre pobles, augments. Però no cal buscar culpables, la solució ja està en marxa, i això que el senyor Alcalde diu que l'oposició només posa pals a la roda, pregunti al tècnic qui s'ha preocupat d'aquest tema. -Cal omplir una fitxa demanant suport tècnic, la Diputació encomanarà a una consultora que faci un estudi energètic, com va fer amb la instal·lació de mòduls fotovoltaics en edifici municipals, totalment gratis, cost zero per l'Ajuntament. També estan valorant la possibilitat de redactar els plecs de clàusules per treure a concurs les instal·lacions que puguin sortir de l'estudi, l'Ajuntament podria percebre un cànon per la venda de l'energia (això si que són ingressos extres per les malmeses finances municipals." També apunta que, si s'hagués tramitat l'expedient d'adhesió al Pacte d'Alcaldes, l'Ajuntament s'hagués pogut beneficiar d'un estudi gratuït d'eficiència energètica dut a terme per la Diputació de 6 Ajuntament de SANT ANDREU DE LLAVANERES Barcelona. Per últim, el senyor Ruiz demana al senyor Alcalde que prioritzi els temes i que es podrien obtenir ingressos extres per la venda d'energia elèctrica produïda per plaques fotovoltàiques. La senyora Sandra Carreras i Ruiz, del Grup Municipal de CiU, Regidora-Delegada d'Urbanisme, pensa que el senyor Ruiz confon temes. Sotmesos a votació els assumptes resulten aprovats per unanimitat sense cap esmena. 8. MOCIÓ DEL GRUP MUNICIPAL DE SOS LLAVANERES, INSTANT AL GOVERN DE L'ESTAT A MODIFICAR LA LLEI HIPOTECÀRIA. El Grup Municipal de S.O.S Llavaneres, i en representació seva , el regidor i portaveu senyor Josep Ruiz Royo, presenta al Ple la següent MOCIÓ: "MOCIÓ INSTANT AL GOVERN DE L'ESTAT A MODIFICAR LA LLEI HIPOTECÀRIA A FI DE REGULAR LA DACIÓ EN PAGAMENT I ADOPTAR LES MESURES NECESSÀRIES PER EVITAR ELS DESNONAMENTS PER MOTIUS ECONÒMICS : Atès que amb l'esclat de la crisi i l'augment de l'atur, centenars de milers de famílies han arribat a una situació límit que no els permet cobrir les seves necessitats més bàsiques. Atès que segons les dades del Consell General del Poder Judicial, només entre 2007 i 2010 en a l'estat Espanyol s'hauran produït prop de 300.000 podria arribar a la xifra de 500.000. Atès que quan això succeeix, les famílies no només s'enfronten a la pèrdua de seu habitatge sinó també a una condemna financera de per vida: l'entitat bancària interposa una demanda i s'inicia el procés d'execució hipotecària que finalitza amb la subhasta de d'immoble. Si la subhasta queda deserta (cosa que en l'actual context de crisi passa en més del 90% dels casos), amb la llei vigent l'entitat bancària s'adjudica l'habitatge pel 50% del valor de taxació i segueix reclamant el pagament del deute restant, més els interessos i costes judicials, a les persones en situació d'insolvència,mitjançant nòmines, comptes corrents, etc, així com embargaments als avaladors. És a dir, a més de perdre l'habitatge, milers de famílies s'enfronten a una condemna financera de per vida que es tradueix en una condemna a l'exclusió social i l'economia submergida. . Atès que aquesta legislació que permet que les entitats financeres s'adjudiquin els habitatges pel 50% del valor de taxació no només és anòmala i no té comparativa amb les legislacions d'altres països del nostre entorn, sinó que a més era desconeguda per les famílies quan van signar els contractes hipotecaris. Fet que se suma a la publicitat enganyosa amb la que es van comercialitzar la majoria d'aquestes hipoteques, a la sobrevaloració en les taxacions i al llenguatge de difícil comprensió utilitzat en els contractes que ara es descobreix que en molts casos amagava tot tipus de clàusules abusives, com és el cas de les clàusules sòl. Atès que considerem inadmissible i totalment injust que en un Estat social i democràtic de dret, totes les conseqüències de la crisi recaiguin sobre la part més vulnerable del contracte hipotecari i en canvi les entitats financeres, en bona mesura responsables de l'actual crisi, NIF: P 0819600 H Plaça de la Vila, 1 08392 Sant Andreu de Llavaneres Tel. 93 702 36 00 Fax 93 702 36 37 7 www.santandreudellavaneres.cat rebin ajudes milionàries que surten dels impostos, sense haver d'assumir cap responsabilitat, alhora que segueixen generant milers de milions de beneficis anuals. Atès que tot el aquí exposat vulnera l'actual marc jurídic, ja que el dret a l'habitatge és un mandat constitucional, especialment recollit en l'article 47 de la Constitució espanyola, que diu: "Tots els espanyols tenen dret a un habitatge digne i adequat. Els poders públics promouran les condicions necessàries i establiran les normes pertinents per fer efectiu aquest dret ... " però també en l'article 33, que limita clarament el dret a la propietat privada al compliment de la seva funció social (i que a dia d'avui s'incompleix sistemàticament en els pisos buits acumulats per bancs i caixes), o en el article 24 que garanteix la tutela judicial (vulnerat en els processos de execucions hipotecàries on es produeix clara indefensió). així com els compromisos jurídics en matèria de dret a l'habitatge assumits per l'estat espanyol al ratificar tractats internacionals vinculants com són, entre altres, la Declaració Universal de Drets Humans (article 25) i el Pacte Internacional de Drets Econòmics, socials i culturals (Article 11), especialment a partir de la seva Observació General número 4-que concreta el contingut del dret a un habitatge adequant-hi l'observació General n º 7-que defineix els desallotjaments forçosos com una de les principals vulneracions del dret a l'habitatge. Atès que tot el que aquí s'ha exposat depèn bàsicament d'una normativa de competència estatal, però els efectes dramàtics es concreten en l'àmbit municipal, ja que és als ajuntaments a on es dirigeixen majoritàriament les persones i famílies afectades a la recerca d'ajuda. Així, els ajuntaments es converteixen en doblement perjudicats: en primer lloc perquè es vulneren els drets fonamentals dels seus ciutadans, en segon lloc, perquè en ple context de crisi, quan els recursos són més escassos que mai, reben totes les peticions d'ajuda de les persones i famílies empobrides. Atès que la pèrdua d'habitatge privat a l'individuo o la família de tota residència, i que, al seu torn, l'absència de residència se'ls exclou de tota via administrativa, comportant per això la pèrdua de drets, impedint a les persones afectades realitzar-se tant professional com familiarment Atès que, com a conseqüència de l'anterior, els desnonaments quan suposen el manteniment d'un deute en forma de condemna financera comporten alts nivells d'inseguretat que desencadenen l' alteració de l'ordre públic i la pau social, i considerant que els ajuntaments tenen l'encàrrec de mantenir la seguretat i l'ordre en conjunt del territori municipal, El Ple Municipal del 23 de febrer de 2011 adopta els següents acords: Primer.-Demanar al Govern central que, tal com ve proposant la Plataforma d'afectats per la Hipoteca i altres organitzacions socials, aprovi una modificació de la regulació hipotecària que inclogui la figura de la dació en pagament perqué la mesura no depengui de la voluntat judicial ,de manera que, en els casos de residència habitual, si el banc executa la hipoteca i es queda amb l'habitatge, la totalitat del deute (Principal, més interessos i costes judicials) quedi liquidada, tal com succeeix en altres països de la UE o als EUA. Segon.-Instar el Govern a aprovar una moratòria o implementar les mesures necessàries per paralitzar els desnonaments de les famílies en situació d'insolvència sobrevinguda i involuntària. Per als milers de desnonaments i produïts, que s'aprovin amb caràcter d'urgència mesures destinades a que els milers de pisos buits que estan acumulant les entitats financeres com a conseqüència d'aquests embargaments siguin posats immediatament a disposició 8 Ajuntament de SANT ANDREU DE LLAVANERES de les famílies desnonades i sense recursos i que puguin disposar d'un arrendament o un usdefruit vitalici , no superant mai el 30% de la renda familiar disponible. Tercer.-Més enllà de les mesures de competència estatal, estudiar les mesures a emprendre a nivell municipal per paralitzar els desnonaments, creant una comissió especial mixta en què participin representants del ple municipal i de les associacions d'afectats, veïnals i altres organitzacions socials coneixedores de la problemàtica. L'objectiu principal d'aquesta comissió serà buscar alternatives que evitin els desnonaments per motius econòmics. En els casos que no sigui possible, garantir el reallotjament digne de les famílies afectades. Quart.-Traslladar aquests acords al Consell de Ministres, i en especial al Ministeri d'Economia i al Ministeri de Justícia, així com als grups parlamentaris del Congrés i el Senat, al Parlament autonòmic , a la federació de municipis,a la Plataforma d'afectats per la Hipoteca,associacions de consumidors,sindicats i a les associacions veïnals del nostre municipi." El senyor Ruiz demana la lectura íntegra de la moció. Es tracta d'una moció amb càrrega de justícía social. El Regidor senyor Víctor Ros i Casas, del Grup Municipal Mixt, recorda que les competències en aquesta matèria són de l'Estat i, que per tant, és al Congrés dels Diputats on s'han de presentar aquestes propostes. A més a més, pensa que la Comissió mixta que es preveu al dispositiu tercer de la moció no serviria per res. El Regidor senyor Joan Rubal i Díaz, del Grup Municipal de GLL-EPM, creu que es tracta d'un tema de sensibilitat social i que des de l'Ajuntament es podria fer alguna cosa, com ara reallotjar a les famílies desafavorides. El Regidor senyor Joan Mora i Buch, del Grup Municipal d'ERC-AM, anuncia el seu suport a la moció. El Regidor senyor Carlos Bartomeu i Castro, del Grup Municipal del PP, es dirigeix al senyor Ruiz i li comenta que fa campanya electoral dos mesos abans, ja que aquesta situació ja fa anys que es produeix i el senyor Ruiz presenta la moció ara. El senyor Bartomeu es mostra d'acord amb el senyor Ros, en el sentit que es tracta d'una competència que no pertany a l'Ajuntament i que la proposta s'hauria de dirigir al Congrés. El senyor Alcalde també pensa que es tracta d'un tema d'àmbit estatal i li sembla insòlit crear una comissió municipal per aquest tema. El senyor Ruiz es dirigeix al senyor Bartomeu i li recorda que el Ple anterior el seu Grup conjuntament amb el Grup no adscrit, va presentar una moció perquè l'Ajuntament assumís el cost dels aliments de catorze famílies del municipi, pensa que això sí que és electoralisme. També recorda al senyor Alcalde que presenta mocions referents a temes d'àmbit de Catalunya; recorda la moció en relació a les denúncies d'immigració, etc... Sotmesa a votació la moció s'obté el resultat següent: 3 (tres) vots a favor (SOS LLAVANERES, ERC-AM i GLL-EPM), 4 (quatre) vots en contra (PP i del Regidor no adscrit) i 5 (cinc) abstencions (CIU). Per tant, la moció resulta rebutjada. 9. MOCIÓ DEL GRUP MUNICIPAL D'ERC PER A LA CONSTITUCIÓ A LLAVANERES D'UN SISTEMA DE BANC D'ALIMENTS. "El Grup Municipal d'Esquerra Republicana de Catalunya i en la seva representació el regidor senyor Joan Mora i Buch presenta al proper ple la següent proposta de Moció per a la constitució a Llavaneres d'un sistema de Banc d'Aliments. Exposició de motius: NIF: P 0819600 H Plaça de la Vila, 1 08392 Sant Andreu de Llavaneres Tel. 93 702 36 00 Fax 93 702 36 37 9 www.santandreudellavaneres.cat La població del nostre municipi, tot i comptar amb un nivell de renta més alt que la mitjana comarcal, no s'ha pogut escapar dels efectes de la crisi econòmica que estem patint d'ença uns anys enrere. L'augment d'atur lligat a l'alt endeutament de moltes famílies augmenta el risc de manca de recursos i també el risc d'exclusió. Els serveis socials del nostre municipi han detectat un augment de casos de famílies que no tenen suficients recursos per subsistir, es tracta de famílies amb fills i en molts casos, amb una dèbil xarxa familiar i d'amistats, fet que empeny aquestes famílies a demanar aliments. En aquest cas, cal destacar que la demanada d'aliments a Serveis Socials s'ha més que duplicat en els darrers temps, creant un problema de subsistència alimentaria al nostre municipi. Atès que Càritas-Llavaneres i la Unió de Botiguers han mostrat la seva voluntat en lluitar contra l'exclusió social. Atès que la disponibilitat d'aliments ens permet ajudar ara i aquí les persones i famílies afectades, per superar els moments actuals de crisi econòmica. Atès que la Declaració de Drets Humans reconeix l'alimentació suficient i saludable de les persones com un dels drets més peremptori. Atès que recollir aliments donats per persones usuàries d'Unió de Botiguers, per després repartir-los a les famílies que més ho necessiten del nostre entorn més proper, ajudarà a pal·liar la pobresa i la marginació local. És per això que el nostre grup municipal demana a l'Ajuntament de Sant Andreu de Llavaneres que adopti els següents ACORDS: Primer.- que l'Ajuntament de Sant Andreu de Llavaneres coordini i lideri, mitjançant l'àrea de Benestar Social, la constitució d'un Banc d'Aliments a Llavaneres, comptant amb el suport i col·laboració de Càritas i Unió de Botiguers. Segon.- que Càritas tramiti les ajudes obtingudes pel Banc d'Aliments, mitjançant la coordinació de l'àrea de Benestar Social. Tercer.- que les ajudes siguin generalitzades a totes aquelles famílies que acreditin problemes econòmics i risc d'exclusió social. Quart.- comunicar el present projecte a l'associació `Fundació Banc dels Aliments de Barcelona', a fi de comptar amb el seu suport i assessorament." El senyor Mora recorda que es va plantejar el tema en l'anterior Ple arrel de la moció presentada pel 10 Ajuntament de SANT ANDREU DE LLAVANERES Grup Municipal del PP i del Regidor no adscrit demanant ajut a Cáritas per catorze famílies del municipi. Comenta que aquest tema s'ha parlat prèviament amb la Unió de Botiguers i Serveis del Municipi. El Regidor senyor Víctor Ros i Casas, Regidor no adscrit, afirma que es posicionarà d'acord amb la senyora Susana Clerici, del Grup Municipal del PP un cop l'hagi escoltada. El Regidor senyor Josep Ruiz i Royo, del Grup Municipal de SOS LLAVANERES, anuncia que donarà suport a la moció. El Regidor senyor Joan Rubal i Díaz, del Grup Municipal de GLL-EPM, anuncia que donarà suport a la moció, perquè considerà que té caràcter universal. La Regidora senyora Susana Clerici, del Grup Municipal del PP, explica que Cáritas té un Banc d'Aliments, que rep l'ajut del comerç local. La Creu Roja també disposa d'un Banc d'Aliments. La senyora Clerici comenta que els Serveis Socials Municipals sempre han distribuït i coordinat el repartiment dels aliments. La senyora Clerici no entén quin sentit té crear un tercer Banc d'Aliments i li preocupa que el senyor Mora no hagi parlat prèviament amb les tècniques de Serveis Socials, ja que pretendre que coordinin un tercer Banc d'Aliments comportaria un col·lapse del servei. El senyor Alcalde recorda que hi ha un conveni amb la Creu Roja i que, a més a més, es reparteixen els excedents que facilita la Unió de Botiguers. Considera que tot el que proposa la moció ja s'està duent a terme, a part d'això, afegeix que les tècniques de Serveis Socials desconeixen aquesta moció. El senyor Mora demana que es creï un Banc d'Aliments amb caràcter permanent a les botigues i que ho reculli Cáritas i després ho distribueixi. Sotmesa a votació la moció s'obté el resultat següent: 3 (tres) vots a favor (SOS LLAVANERES, ERC-AM i GLL-EPM), 4 (quatre) vots en contra (PP i del Regidor no adscrit) i 5 (cinc) abstencions (CIU). Per tant, la moció resulta rebutjada. 10. PREGUNTES DEL GRUP MUNICIPAL DE SOS LLAVANERES. D. Josep Ruiz i Royo com a portaveu i regidor del grup municipal SOS LLAVANERES presenta les següents preguntes al Ple del 23 de febrer de 2011 En relació amb les obres del PAM Rocaferrera: En el ple del 26 de maig de 2010 és va informar que l'Ajuntament va signar, amb data 4 de juny de 2009, l'Acta de Recepció de les Obres "condicionada a una sèrie de repassos i reparacions"; i en el ple del 3 de novembre de 2010 es va informar que el Director de les obres i Els Serveis Tècnics Municipals han decidit que "els repassos i reparacions ja han finalitzat". NIF: P 0819600 H Plaça de la Vila, 1 08392 Sant Andreu de Llavaneres Tel. 93 702 36 00 Fax 93 702 36 37 11 www.santandreudellavaneres.cat És sol·licita la següent informació a la Regidora d'Urbanisme: 1.Si les obres ja estan finalitzades, suposem que el "Compte de Liquidació Definitiu del Projecte" esta pendent a l'espera de la resolució judicial sobre els recursos contenciosos (per via judicial) interposats per alguns veïns. a) Quants recursos contenciosos (en via judicial) hi ha pendents? Informació resumida sobre: nom demandant, motiu bàsic, si és al Jutjat Contenciós o al Tribunal Superior de Justícia, y nº del recurs. La senyora Sandra Carreras i Ruiz, del Grup Municipal de CiU, Regidora-Delegada d'Urbanisme, respon que ho pot consular al Departament de Secretaria. b) Hi ha altres motius coneguts i importants que impedeixin la realització del "Compte de Liquidació Definitiu"? La senyora Carreras respon que no. 11. PREGUNTES DEL GRUP MUNICIPAL DE GENT DE LLAVANERES. PREGUNTES DEL GRUP MUNICIPAL DE GENT DE LLAVANERES a la regidora d'Urbanisme, senyora Sandra Carreras i Ruiz 1. Senyora Carreras, creu vostè que és cert que, amb el trencament amb PROINOSA (ara ALTIARE) per la construcció de la zona esportiva s'evitarà la construcció dels habitatges previstos a la zona de les Alzines, l'antic institut i el poliesportiu? La senyora Sandra Carreras i Ruiz, del Grup Municipal de CiU, Regidora-Delegada d'Urbanisme, respon que depèn de la voluntat de qui governi. PREGUNTES DEL GRUP MUNICIPAL DE GENT DE LLAVANERES al regidor de Governació i Medi Ambient, Juan Manuel García Concepción 1. Com a membre que es de la taula paritària de seguiment del conveni col·lectiu, s'ha reunit vostè o algun membre del seu govern per a determinar amb els representants sindicals el pagament dels plusos per qualitat del treball o algun altre? El senyor Juan Manuel García i Concepción (CiU), Regidor-Delegat de Governació, contesta que sí i que s'ha convocat la Mesa Paritària. 2. Vostè és el regidor responsable de la Policia Local i de la Brigada Municipal. Ha participat vostè de la decisió del NO pagament de plusos a alguns membres de la Policia Local i de la Brigada? El senyor García es remet als informes i les recomanacions dels tècnics. 3. Si no hi ha participat, comparteix la decisió expressada per l'alcalde per no pagar-los? El senyor García no respon. 4. Entenem que pot haver motius per no pagar un plus. Com defensa vostè als treballadors dels seus departaments de les arbitrarietats que es puguin cometre en aquest tema? El senyor García explica que ell sempre defensa els treballadors. 5. Ha intentat canviar l'opinió de l'alcalde per restituir el plus a algun dels treballadors al que 12 Ajuntament de SANT ANDREU DE LLAVANERES se'ls ha negat el pagament? El senyor García no respon. 6. El cap de la Policia Local va signar un informe justificant el pagament del plus a tots els agents. No se sent ignorat i desautoritzat en aquest tema igual que el Cap de la Policia Local? El senyor García respon que la primera part de la pregunta no és certa i que no se sent ignorat. 7. En la revista municipal que està a punt de sortir s'anuncia l'augment d'impropis en les fraccions de residus en envasos i en l'orgànica. Pot dir-nos els percentatges d'impropis anteriors i els actuals? El senyor García llegeix un informe tècnic on s'explica tot. 8. Sap vostè com afectarà la nostra factura municipal pel tractament de residus? El senyor García explica que cada tona es paga a 25,99 euros i que els costos per l'any 2011 es sobrepassaran en 20.000 euros. PREGUNTES DEL GRUP MUNICIPAL DE GENT DE LLAVANERES al regidor d'Hisenda, senyor Josep Molina i Marchán 1. En quantes ocasions s'han reunit amb l'Interventor per a preparar l'aplicació del pla de Viabilitat econòmica?. El senyor Josep Molina i Marchán, Regidor Delegat d'Hisenda, del Grup Municipal de CIU, respon que setmanalment parla amb ell de tots els temes. 2. Com pensen aplicar el Pla? El senyor Molina explica que a la Comissió Informativa General els Grups Municipals van demanar més temps i el govern els ha donat temps. 3. Quin calendari d'aplicació tenen previst? Ho exposarà al proper Ple 4. Per tal de delimitar possibles responsabilitats judicials: es fa vostè responsable del pagament de les factures pel canvi de neumàtics del cotxe del senyor alcalde aprovades en Junta el passat dilluns dia 7 de febrer per un import total de 581,85 euros? El senyor Molina explica que l'òrgan responsable és la Junta de Govern Local. 5. Si no és així com explica que sigui l'alcalde i no el regidor d'Hisenda qui aprovi els pagaments? El senyor Molina contesta que l'ordenador de pagaments per llei és l'Alcalde. 6. Per què no han mostrat a tots els grups de l'oposició la part del Pla de Viabilitat econòmica elaborat per la Diputació que contempla escenaris diferents del número 1 que volen aprovar? El senyor Molina fa una breu explicació. 7. Quants escenaris planteja l'esmentat Estudi de Viabilitat? El senyor Molina explica que existeix una altra opció i que en poden existir més. PREGUNTES DEL GRUP MUNICIPAL DE GENT DE LLAVANERES a l'alcalde, Bernat Graupera i Fàbregas NIF: P 0819600 H Plaça de la Vila, 1 08392 Sant Andreu de Llavaneres Tel. 93 702 36 00 Fax 93 702 36 37 13 www.santandreudellavaneres.cat 1. Quins criteris ha seguit per a suprimir els complements salarials de productivitat i assiduïtat, a alguns dels empleats de l'Ajuntament? El senyor Alcalde respon que, bàsicament, ha seguit els que marca el conveni i els informes tècnics. 2. El Pacte regulador de les condicions de treball del personal funcionari i laboral de l'Ajuntament (conveni laboral) preveu que es mantingui una reunió amb els representants sindicals (amb veu i sense vot) per a la valoració del pagament o no del complement de productivitat. Per què no ha seguit el que preveu el conveni col·lectiu respecte a aquest tema? El senyor Rubal apunta que els Decrets són del dia 18 de gener i la Mesa Paritària la convoca el dia 11 de febrer. El senyor Alcalde explica que s'ha celebrat una reunió de la Mesa Paritària per parlar del tema a petició dels sindicats. 3. Per què ha tingut en compte l'informe del Cap de la Policia en uns casos i no en altres per al pagament dels complements salarials? El senyor Alcalde es remet a l'informe del Cap de la Policia Local. 4. Ha utilitzat aquests plusos com a eina per "castigar" alguns treballadors per motius diferents al concepte que contempla el plus salarial? El senyor Alcalde respon que no. 5. És conscient que aquest comportament derivarà probablement en demandes al Contenciós Administratiu que ens continuaran costant diners que no tenim? El senyor Alcalde pensa que tothom té dret a accedir als Tribunals. 6. En aquest tema, l'Ajuntament acaba d'aprovar una factura d'assessoria jurídica de 5.400 euros pel judici contra les 3 funcionàries de l'OAC. Un judici que ha perdut vostè i l'Ajuntament i que ens podíem haver estalviat. Quin ha estat el cost total d'aquest procediment judicial per a l'Ajuntament? El senyor Alcalde respon que el cost és el que consta a la factura. 7. Quin va ser el cost dels serveis jurídics prestats a l'Ajuntament en la denúncia El senyor Alcalde respon que el cost és el que consta a la factura. 8. Per què convoca la reunió de la Comissió Paritària Comuna en un horari que no és el pactat amb els treballadors i sindicats? El senyor Alcalde contesta que per temes d'agenda. 9. Quantes factures de pneumàtics del seu vehicle particular ha pagat l'Ajuntament? El senyor Alcalde explica que vàries. 10. Quin cost total han tingut aquestes factures? El senyor Alcalde li contesta que ho miri al Departament d'Intervenció, que l'autoritza a consultar directament la documentació al Departament d'Intervenció. El senyor Alcalde crida a l'ordre al senyor Rubal per primera vegada. 14 Ajuntament de SANT ANDREU DE LLAVANERES 11. Quines altres reparacions en béns privats de l'alcalde ha pagat l'ajuntament? El senyor Alcalde respon que cap. 12. Quin procediment ha seguit per a pagar aquestes factures? El senyor Alcalde que s'ha seguit el procediment que diu la norma. 13. En la qüestió del canvi de proveïdor de serveis de correus i la contractació d'una nova empresa, ha actuat vetllant pels interessos de l'Ajuntament o per motius d'interès particular? El senyor Alcalde contesta que ha vetllat pels interessos de l'Ajuntament. El senyor Alcalde afegeix que consti la pregunta al senyor Rubal si algun dia aclarirà si quan va encarregar l'estudi de mobilitat quan era Regidor de Mobiltat que va demanar l'Ajuntament a la Generalitat de Catalunya, el senyor Rubal va defensar els interessos municipals o els seus particulars. El senyor Alcalde crida a l'ordre al senyor Rubal per segona vegada. 12. PREGUNTES DEL GRUP MUNICIPAL D'ERC. Sr. Alcalde En el passat ple li vaig fer un prec referent a la contractació per part de l'ajuntament amb DISMAIL 2010 S.L. per el servei d'enviament i gestió de correspondència personalitzada, catàlegs i altres, tal i com diu la notificació hi ha un informe favorable del departament d'intervenció en data del dia 27 de Desembre de 2010. 1- Em pot donar còpia de dit informe? El senyor Alcalde explica que no hi ha hagut cap adjudicació, perquè l'empresa no va presentar la documentació i es va acordar tornar a contractar a Correus. 2- Em pot dir quin període té el contracte? El senyor Alcalde explica que no hi ha hagut cap adjudicació, perquè l'empresa no va presentar la documentació i es va acordar tornar a contractar a Correus. 3- Pensa complir el contracte? El senyor Alcalde explica que no hi ha hagut cap adjudicació, perquè l'empresa no va presentar la documentació i es va acordar tornar a contractar a Correus. En el prec també li vaig demanar que no passes com l'empresa de subministrament de carburant que s'ha tornat a la que ja teníem. 4- Em pot donar còpia de l'informe d'intervenció que justificava el canvi d'empresa de subministrament de carburant i el nou informe que justifiqui el canvi a la primera empresa? El senyor Alcalde contesta que es decanta per l'oferta més econòmica. 5- Em pot donar còpia de la despesa de manteniment de les màquines expenedores de tiquet de la zona blava i la recaptació de les mateixes de l'any 2010? El senyor Alcalde diu que li farà arribar el Regidor de Governació. 6-En el passat ple li vaig fer un prec sobre una reclamació que feia la presidenta del veïnat del Grup Betlem sobre una canonada que desprèn pèrdues de líquids que es creu que son fecals, la primera notificació personal es va fer la primavera passada i la reclamació el dia 7 de Desembre per instància. Pensen fer alguna actuació al respecte? El senyor Juan García i Concepción, Regidor-Delegat de Serveis, del Grup Municipal de CIU, respon que s'hi està treballant. En els plens quan preguntem per factures o relació de despeses sempre em diu que sigui jo mateix que revisi les factures. 7-Puc repassar les factures de despesa de carburant de l'any 2010? El senyor Alcalde l'autoritza a consultar la documentació directament al Departament d'Intervenció. NIF: P 0819600 H Plaça de la Vila, 1 08392 Sant Andreu de Llavaneres Tel. 93 702 36 00 Fax 93 702 36 37 15 www.santandreudellavaneres.cat 8-Si no em dona la relació de factures de manteniment de les maquines de la zona blava, puc repassar les factures? El senyor Alcalde l'autoritza a consultar la documentació directament al Departament d'Intervenció. 13.INFORMES I PRECS. La senyora Sandra Carreras i Ruiz, del Grup Municipal de CiU, Regidora-Delegada d'Urbanisme, informa que ha entrat en funcionament el semàfor instal·lat davant l'estació de ferrocarril i han finalitzat les obres de millora d'accessibilitat d'entorn a l'estació. Vol fer constar de forma expressa l'agraïment a la senyora Jytte Thomsen pel treball que van desenvolupar de forma conjunta amb ella davant el Ministeri de Foment perquè fossin autoritzades les esmentades actuacions. El Regidor senyor Víctor Ros i Casas, Regidor no adscrit, recorda que avui fa trenta anys que es va produir l'intent de cop d'estat i tots els actes institucionals s'han iniciat amb paraules de record. Li sobta que el senyor Alcalde a l'inici del Ple no hagi manifestat res. El senyor Regidor Josep Ruiz i Royo, del Grup Municipal de SOS LLAVANERES, es dirigeix al Regidor senyor Juan García per comentar-li que en el semàfor instal·lat davant de l'estació hi ha un senyal que anuncia el pas de vianants i que tapa el semàfor, demana que s'arrangi. El senyor Ruiz també li comenta al senyor García que davant de Les Lloses hi pintats els senyals del bus, demana si es podrien instal·lar en un altre lloc. Seguidament, apunta que hi hagut un augment del 24% de la fracció orgànica i dels impropis, li recorda la pregunta que ha fet el Grup Municipal de GLL-EPM: Sap vostè com afectarà la nostra factura municipal pel tractament de residus? El senyor Ruiz recorda al senyor Alcalde que en data 21 de gener d'enguany va demanar per escrit els informes relatius al POUM. Explica que ja han passat deu dies i encara no els té. Si demà no se'ls han lliurat, els tornarà a demanar. El senyor Ruiz li diu al senyor Alcalde si s'ha valorat el cost real del trasllat de la pista d'half i l'horari. El senyor Ruiz es dirigeix al senyor Alcalde i llegeix el següent escrit inclòs en la revista municipal: "(...) l'alcalde va decidir trencar el conveni amb l'empresa i recuperar la concessió de la zona esportiva municipal, el sòl municipal reservat a habitatges de protecció pública del sector dels Ametllers i la propietat de l'antic camp de futbol, del frontó i de la piscina municipal, amb la qual cosa s'evita la construcció d'habitatges al centre de la vila (...)" El senyor Ruiz puntualitza que no va ser l'Alcalde qui va decidir resoldre el contracte sinó el Ple de l'Ajuntament. El Regidor senyor Joan Rubal i Díaz, del Grup Municipal de GLL-EPM, felicita a la senyora Carreras pel semàfor que s'ha instal·lat davant de l'estació, li reconeix a ella personalment la tasca i no al govern. Afegeix que per la seva esposa va ser una satisfacció treballar per Sant Andreu de Llavaneres. El senyor Rubal es dirigeix al senyor García per comentar-li que s'ha retirat el servei porta a porta en algunes zones del municipi i que ha empitjorat la situació, a més a més, s'han tramès cartes anunciant un augment d'impostos. Per últim, el senyor Rubal considera indigne l'escrit de l'Alcalde a la revista municipal i demana que no ho torni a fer. 16 Ajuntament de SANT ANDREU DE LLAVANERES El Regidor senyor Joan Mora i Buch, del Grup Municipal d'ERC-AM, torna a fer el mateix prec que en les altres sessions plenàries: que s'arregli el llum del carrer dels Ametllers que està fos. En el mateix sentit, el senyor Mora demana que es reparin les faroles trencades de l'Avinguda de Can Badrinas. El senyor Mora també demana que es senyalitizi la prohibició d'entrada de gossos a la pista de fútbol El Balis. Pel que fa a la mini deixalleria, el senyor Mora considera que la seva ubicació priva la visió dels cotxes del pas de zebra, situat davant de Ca l'Alfaro El senyor Mora considera que l'Alcalde utilitza la revista municipal com a espai electoral, ja que no va ser l'Alcalde qui va decidir trencar el contracte amb Proinosa, tal i com recull la pàgina 3 de la última edició de la revista, si no el Ple. El senyor Mora també vol fer constar el mal estat en què es troben les platges municipal i demana que es netegi el litoral. Pel que fa a l'estació de tren, el senyor Mora recorda que no es tracta d'una obra duta a terme pel govern i que l'Alcalde, en aquest sentit menteix. Per últim, el senyor Mora vol fer constar que en el seu moment va anar al Departament de Governació a demanar diners per les obres de la Rotonda de la Nacional II. El senyor Carlos Bartomeu i Castro, del Grup Municipal del PP, considera que el senyor Alcalde fa un ús electoralista de la revista municipal, concretament explica que en la pàgina 4 de la mateixa consta que el Pressupost per l'any 2011 no es va aprovar perquè els Grup de l'oposició no el van aprovar, i això no és cert, ja que no hi ha pressupost per l'any 2011 per la incapacitat de consens per part del govern municipal, i demana que el senyor Alcalde ho reconegui. Essent les 22,45 hores, el Sr. Alcalde aixeca la sessió de la qual s'estén la present acta. En dono fe. NIF: P 0819600 H Plaça de la Vila, 1 08392 Sant Andreu de Llavaneres Tel. 93 702 36 00 Fax 93 702 36 37 17 www.santandreudellavaneres.cat