Ajuntament de SANT ANDREU DE LLAVANERES ACTA DEL PLE DE L'AJUNTAMENT NÚM. 05/2011 A Sant Andreu de Llavaneres, a les vint-i-una hores del dia 30 de març de 2011, sota la presidència de l'Il.lm. Alcalde-President Bernat Graupera i Fàbregas (CiU), es reuneixen els Tinents Alcalde senyors, senyor Josep Molina i Marchán (CiU), Josep Molins i Puig (CiU), Juan Manuel García i Concepción (CiU) i la senyora Sandra Carreras i Ruiz (CiU) i els Regidors Joan Mora i Buch (ERC-AM), Joan Rubal i Díaz (GLL-EPM), Regidora senyora Susana Clerici (PP), Antoni Majó i Vivés (PP), Carlos Bartomeu i Castro (PP), senyora Carme Bastida i Marco (PSC-PM), senyor Josep Ruiz i Royo (SOS LLAVANERES) i el Regidor senyor Víctor Ros i Casas (Regidor no adscrit) a l'objecte de celebrar sessió ORDINÀRIA DEL PLE DE L'AJUNTAMENT, assistits pel Secretari senyor Josep Lluís Valentín i Martínez. Atès que s'ha obtingut el quòrum d'assistència previst a l'article 98. c) del Decret Legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei Municipal i de Règim Local de Catalunya, es declara vàlidament constituït el Ple de l'Ajuntament i es passa a conèixer els assumptes inclosos a l'ordre del dia. El senyor Alcalde felicita a la senyora Mireia Bonjoch pel guardó atorgat per la Federació Catalana d'Atletisme amb el qual ha estat distingida com la millor atleta júnior de la temporada 2010. 1. APROVACIÓ, SI S'ESCAU, DE L'ACTA DE LA SESSIÓ CELEBRADA EL DIA 23 DE FEBRER DE 2011. Es dóna compte de l'acta de la sessió celebrada el dia 23 de febrer de 2011 que s'aprova per unanimitat, sense cap esmena. 2. APROVACIÓ, SI S'ESCAU, DE L'ACTA DE LA SESSIÓ CELEBRADA EL DIA 7 DE MARÇ DE 2011. Es dóna compte de l'acta de la sessió celebrada el dia 7 de març de 2011 que s'aprova per unanimitat, sense cap esmena. 3. CONTROL I FISCALITZACIÓ DELS ÒRGANS DE GOVERN: A) RESOLUCIONS DE L'ALCALDIA. El Ple de l'Ajuntament es dóna per assabentat de les resolucions de l'Alcaldia del Decret núm. 086/2011, de 16 de febrer, al Decret núm. 176/2011, de 22 de març. 4. APROVACIÓ INICIAL DEL PLA MUNICIPAL DE PREVENCIÓ D'INCENDIS FORESTALS (PPI), 2011-2015. Es dóna compte del següent Dictamen del President de la Comissió Informativa General: "APROVACIÓ INICIAL DEL PLA MUNICIPAL DE PREVENCIÓ D'INCENDIS FORESTALS DE SANT ANDREU DE LLAVANERES Atès que l'Oficina Tècnica de Prevenció Municipal d'Incendis Forestals, Àrea d'Espais Naturals de la Diputació de Barcelona, ha elaborat un Pla de prevenció d'incendis forestals per aquest municipi. El Pla de prevenció d'incendis forestals (PPI) és l'eina que el Servei de Prevenció d'Incendis de la Diputació de Barcelona posa a disposició dels municipis per prevenir els incendis forestals, i, en el cas que se'n produeixin, limitar-ne els efectes i fer-ne més fàcil la seva extinció. La duració d'aquest Pla és quinquennal (2011-2015) i es considera necessari disposar d'aquest Pla i per poder garantir la prevenció i extinció d'incendis forestals. NIF: P 0819600 H Plaça de la Vila, 1 08392 Sant Andreu de Llavaneres Tel. 93 702 36 00 Fax 93 702 36 37 1 www.santandreudellavaneres.cat Vist que la Diputació de Barcelona es fa càrrec del 85% del cost de l'actuació i el 15% restant l'ha d'assumir l'Ajuntament, el resum del cost anual seria el següent: ANY DESPESA APORTACIÓ APORTACIÓ TOTAL DIPUTACIÓ BCN AJUNTAMENT 2011 5.830,00 4.955,50 874,50 2012 4.640,00 4.641,00 819,00 2013 5.460,00 4.641,00 819,00 2014 5.460,00 4.641,00 819,00 2015 5.830,00 4.955,50 874,50 Vist l'informe favorable dels Serveis Tècnics Municipals. Vist l'informe favorable del Departament d'Intervenció. Vist que el contingut del projecte s'ajusta al que determina l'article 24 del Decret 179/1995, de 13 de juny, pel qual s'aprova el Reglament d'obres, activitats i serveis dels ens locals. Vist l'informe de la Comissió Informativa General de data 21 de març de 2011. Vistos els articles 37, 38 i concordants del Decret 179/1995, de 13 de juny, pel qual s'aprova el Reglament d'obres, activitats i serveis dels ens locals; es proposa al Ple de l'Ajuntament l'adopció del següent acord: Primer.- APROVAR INICIALMENT el Pla Municipal de Prevenció d'Incendis, elaborat per l'Oficina Tècnica de Prevenció Municipal d'Incendis Forestals, Àrea d'Espais Naturals de la Diputació de Barcelona. Segon.- SOTMETRE a informació pública l'esmentat Pla per un període de trenta dies mitjançant la publicació d'un edicte en el tauler d'anuncis de l'Ajuntament, B.O.P. i D.O.G.C., durant el qual es podran formular reclamacions i al·legacions. Tercer.- CONSIDERAR aprovat definitivament el Pla sense necessitat d'adoptar un nou acord, en el cas que no es presenti cap reclamació o al·legació durant el període d'informació pública. Quart.- NOTIFICAR el present acord als interessats. Cinquè.- COMPROMETRE'S a consignar cada any en el pressupost municipal una quantitat econòmica destinada al Pla Municipal de Prevenció d'Incendis." El Regidor senyor Víctor Ros i Casas, Regidor no adscrit, explica que el Pla Municipal de Prevenció d'Incendis s'aplicarà per part de l'ADF i per voluntaris. Hi ha moltes persones que han col·laborat durant molts anys. Manifesta el seu sincer agraïment a tothom que hi ha col·laborat. El senyor Alcalde proposa a tots els Regidors adherir-se a l'agraïment formulat . Sotmès a votació l'assumpte resulta aprovat per unanimitat sense cap esmena. 5. APROVACIÓ INICIAL DEL PLA DIRECTOR DEL SERVEI D'ABASTAMENT D'AIGUA DE SANT ANDREU DE LLAVANERES. Es dóna compte del següent Dictamen del President de la Comissió Informativa General: "APROVACIÓ INICIAL DEL PLA DIRECTOR D'ABASTAMENT D'AIGUA POTABLE DE SANT ANDREU DE LLAVANERES Atès que aquest Ajuntament, adherit al Protocol General del Pla de Concertació Xarxa Municipis de 2 Ajuntament de SANT ANDREU DE LLAVANERES Qualitat 2008-2011 de la Diputació de Barcelona, en data 7 d'abril de 2008 va sol·licitar assistència a la Direcció de Serveis d'Habitatge, Urbanisme i Activitats de la Diputació de Barcelona, per la redacció d'un Pla Director d'abastament d'aigua potable. Atès que es considera necessari redactar el Pla Director d'abastament d'aigua potable de Sant Andreu de Llavaneres, d'una banda per conèixer la situació actual de la xarxa d'abastament d'aigua potable, com l'estat de manteniment, així com conèixer el funcionament hidràulic i les possibles deficiències actuals, funcionals o estructurals i, d'una altra, per poder proposar les actuacions corresponents per tal de solucionar els problemes detectats. Atès que en data 11 de novembre de 2008 es va signar el conveni específic amb la Diputació de Barcelona per la redacció d'un Pla Director d'abastament d'aigua potable de Sant Andreu de Llavaneres mitjançant suport tècnic, el qual consisteix en el fet que una empresa externa procedeixi a la redacció de l'esmentat Pla. Vist que la Diputació de Barcelona, en aquest cas, ha contractat a l'empresa TYPSA, Técnica y Proyectos, S.A. per tal que procedeixi a redactar el Pla Director d'abastament d'aigua potable de Sant Andreu de Llavaneres. Vist el projecte executiu del Pla Director d'abastament d'aigua potable redactat per TYPSA, Técnica y Proyectos, S.A. Vist l'informe favorable dels Serveis Tècnics Municipals. Vist que el contingut del projecte s'ajusta al que determina l'article 24 del Decret 179/1995, de 13 de juny, pel qual s'aprova el Reglament d'obres, activitats i serveis dels ens locals. Vist l'informe de la Comissió Informativa General de data 21 de març de 2011. Vistos els articles 37, 38 i concordants del Decret 179/1995, de 13 de juny, pel qual s'aprova el Reglament d'obres, activitats i serveis dels ens locals; es proposa al Ple de l'Ajuntament l'adopció del següent acord: Primer.- APROVAR INICIALMENT el Pla Director d'abastament d'aigua potable redactat per TYPSA, Técnica y Proyectos, S.A. Segon.- SOTMETRE a informació pública l'esmentat Pla per un període de trenta dies mitjançant la publicació d'un edicte en el tauler d'anuncis de l'Ajuntament, B.O.P. i D.O.G.C., durant el qual es podran formular reclamacions i al.legacions. Tercer.- CONSIDERAR aprovat definitivament el Pla sense necessitat d'adoptar un nou acord, en el cas que no es presenti cap reclamació o al·legació durant el període d'informació pública. Quart.- NOTIFICAR el present acord als interessats. Cinquè.- COMPROMETRE'S a consignar cada any en el pressupost municipal una quantitat econòmica destinada a les obres i actuacions previstes en el Pla Director per adequar l'abastament d'aigua potable." El senyor Alcalde agraeix la tasca duta a terme per la Regidora d'Urbanisme. El Regidor senyor Víctor Ros i Casas, Regidor no adscrit, demana a la senyora Sandra Carreras, Regidora d'Urbanisme, que tingui en compte les propostes del senyor Eduard Cot, enginyer municipal. Sotmès a votació l'assumpte resulta aprovat per unanimitat sense cap esmena. 6. APROVACIÓ DE LA SEGONA ADDENDA AL CONVENI URBANÍSTIC SIGNAT EN DATA 23 D'OCTUBRE DE 2009 ENTRE L'AJUNTAMENT DE SANT ANDREU DE LLAVANERES I LA MERCANTIL "CENTROS TURISTICOS HISPANO DOMINICANOS, S.A." NIF: P 0819600 H Plaça de la Vila, 1 08392 Sant Andreu de Llavaneres Tel. 93 702 36 00 Fax 93 702 36 37 3 www.santandreudellavaneres.cat Es dóna compte del següent Dictamen del President de la Comissió Informativa General: "APROVACIÓ DE LA SEGONA ADDENDA AL CONVENI URBANÍSTIC SIGNAT EN DATA 23 D'OCTUBRE DE 2009 ENTRE L'AJUNTAMENT DE SANT ANDREU DE LLAVANERES I LA MERCANTIL " CENTROS TURÍSTICOS HISPANO DOMINICANOS S.A.". Vist que en data 25 de novembre de 2009, el Ple de l'Ajuntament va acordar sotmetre a informació pública el conveni urbanístic a signar entre la mercantil "Centros Turísticos Hispano Dominicanos, S.A." i l'Ajuntament de Sant Andreu de Llavaneres, en virtut del qual aquest Ajuntament obtindria una finca que podria destinar a aparcament al servei dels usuaris de l'estació de ferrocarril, a canvi d'admetre l'activitat d'aparthotel en la finca de la mercantil la qual té com a ús principal l'hoteler. Vist que es van detectar uns errors materials i en el Ple del mes de febrer de 2010 es va aprovar la primera addenda al conveni signat entre la mercantil "Centros Turísticos Hispano Dominicanos, S.A." i l'Ajuntament de Sant Andreu de Llavaneres, de correcció d'errada material del conveni i d'inclusió d'una clàusula de publicitat telemàtica urbanística. Vist que per part de l'entitat pública empresarial Administrador de Infraestructuras Ferroviarias (ADIF), s'aporta una escriptura de cessió de terreny de data 27 d'abril de 1900 i posterior inscripció registral en data 3 d'octubre de 1900, i atès que la situació descrita pot provocar un conflicte de doble immatriculació de finques, el qual només pot ser resolt davant la jurisdicció civil ordinària. Vist que en el cas que la finca objecte de cessió pogués ser adscrita pel jutge civil corresponent a l'empresa pública ADIF, de manera que no es podria materialitzar la cessió de l'esmentada finca en favor de l'Ajuntament, s'ha redactat la " Segona addenda al Conveni Urbanístic Castell de Mar " Vist l'article 22.2.c) de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases de Règim Local, en la seva redacció donada per la Disposició Addicional Novena del Reial Decret Legislatiu 2/2008 de 20 de juny pel qual s'aprova el text refós de la llei del sòl. Vist l'informe de la Comissió Informativa General de data 21 de març de 2011. Vist el que determina l'article 11 del Reial Decret Legislatiu 2/2008, de 20 de juny, pel qual s'aprova el text refós de la llei del sòl, es proposa al Ple de la Corporació l'adopció del següent acord: Primer.- SOTMETRE la segona addenda al conveni urbanístic signat en data 23 d'octubre de 2009 entre l'Ajuntament de Sant Andreu de Llavaneres i la mercantil "Centros Turísticos Hispano Dominicanos S:A" a informació pública pel termini d'un mes mitjançant la publicació d'edictes al tauler d'anuncis i al web de l'Ajuntament, al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona i a un dels diaris de premsa periòdica de més divulgació a l'àmbit provincial, amb l'objecte que els interessats formulin al·legacions que considerin oportunes. El text de l'esmentat conveni s'incorpora com a annex al present acord a tots els efectes legals. Segon.- CONSIDERAR aprovat el document, si no es presenten al·legacions en el termini atorgat a l'efecte, restant aquest incorporat a la documentació del POUM el qual ha de ser objecte d'aprovació. Tercer.-. FACULTAR l'Alcalde-President de l'Ajuntament per a la signatura de l'esmentat conveni i de tots els documents que siguin necessaris per fer efectiu el present acord. Quart.- NOTIFICAR el present acord a tots els interessats, als efectes oportuns." El senyor Alcalde fa una breu explicació. El Regidor senyor Víctor Ros i Casas, Regidor no adscrit, comenta que la Regidora d'Urbanisme l'ha informat sobre aquest tema, i anuncia el seu vot a favor. 4 Ajuntament de SANT ANDREU DE LLAVANERES El Regidor senyor Josep Ruiz i Royo, del Grup Municipal de SOS LLAVANERES, recorda que en el Ple celebrat el dia 25 de novembre de 2009 va votar en contra perquè es donava un canvi de qualificació urbanística al propietari per un aparcament de 1.200 m2 perquè hi havia un interès públic. Amb aquest conveni, però, es canvia i la superfície passa a ser de 288 m2. El valor no és el mateix i recorda que va demanar un informe tècnic de valoració a la Comissió Informativa General. El senyor Ruiz pregunta si el canvi de qualificació urbanística d'hotel a aparthotel a canvi de la cessió a l'Ajuntament de 288 m2 està justificada. Anuncia el seu vot en contra. El Regidor senyor Joan Rubal i Díaz, del Grup Municipal de GLL-EPM, recorda que ja li va semblar precipitat el primer conveni, ja que l'ADIF podria expropiar el terreny destinat a aparcament i era malbaratar recursos, ja que l'Ajuntament podia obtenir el terreny sense cost. Ara es canvia per 288 m2 per fer dues voreres, afirma que no hi ha informe tècnic de valoració a l'expedient. Pensa que no es defensen els interessos de l'Ajuntament i que s'està donant un tracte de favor a una determinada persona. La Regidora senyora Carme Bastida i Marco, del Grup Municipal del PSC-PM, demana a la Regidora d'Urbanisme que li expliqui i li aclareixi el tema. Pensa que es tracta d'un document preventiu degut a la nova situació, ja que el conveni ja es va votar al seu dia. La senyora Bastida considera que el més important és l'interès públic. El Regidor senyor Joan Mora i Buch, del Grup Municipal d'ERC-AM, recorda la seva intervenció en la sessió del Ple celebrat el dia 25 de novembre de 2009: "Crec que aquest conveni aporta poc benefici al poble de Llavaneres perquè els terrenys que aconsegueix l'ajuntament estan afectats per RENFE i carreteres. Recordar que aquest conveni ve provocat perquè els titulars de la finca inicien unes obres que no corresponien a la llicencia demanada, estant en el govern vaig demanar aturar les obres. Aquest és un conveni que es porta a Ple per validar una irregularitat. Crec que les pressions que vaig fer perquè aturessin les obres va ser determinant, fins el punt de provocar la meva expulsió del govern. Anuncia el seu vot en contra." El senyor Mora afirma que no hi ha una valoració dels terrenys que rebria l'Ajuntament que serien 288 m2 per fer voreres. El Regidor senyor Carlos Bartomeu i Castro, del Grup Municipal del PP, s'adhereix al posicionament del senyor Ros i de la senyora Bastida i anuncia el seu suport. La senyora Sandra Carreras i Ruiz, del Grup Municipal de CiU, Regidora-Delegada d'Urbanisme, fa una breu explicació tècnica. Pensa que amb aquesta operació surt guanyant l'Ajuntament i afirma que no hi ha valors perquè no es pot valorar. Sotmès a votació l'assumpte s'obté el resultat següent: 9 (nou) vots a favor (CIU, PP, Regidor no adscrit i PSC-PM) i 3 (tres) vots en contra (ERC-APM, GLL-EPM i SOS LLAVANERES). Per tant, l'assumpte resulta aprovat sense cap esmena. El senyor Alcalde proposa el debat conjunt i votació separada dels assumptes 7 i 8 inclosos a l'ordre del dia, proposta que és acceptada per unanimitat. En conseqüència, es dóna compte dels dictàmens següents del President de la Comissió Informativa General: NIF: P 0819600 H Plaça de la Vila, 1 08392 Sant Andreu de Llavaneres Tel. 93 702 36 00 Fax 93 702 36 37 5 www.santandreudellavaneres.cat 7. FORMULACIÓ DEL REQUERIMENT PREVI, PREVIST A L'ARTICLE 44 DE LA LLEI 29/1998, DE 13 DE JULIOL, REGULADORA DE LA JURISDICCIÓ CONTENCIOSA ADMINISTRATIVA, CONTRA L'ACORD DE LA CTUB DE 27 DE GENER DE 2011, D'APROVACIÓ DEFINITIVA AMB PRESCRIPCIONS DEL POUM. "FORMULACIÓ DEL REQUERIMENT PREVI, PREVIST A L'ARTICLE 44 DE LA LLEI 29/1998, DE 13 DE JULIOL, REGULADORA DE LA JURISDICCIÓ CONTENCIOSA ADMINISTRATIVA, CONTRA L'ACORD DE LA CTUB DE 27 DE GENER DE 2011, D'APROVACIÓ DEFINITIVA AMB PRESCRIPCIONS DEL POUM. Atès que la Comissió Territorial d'Urbanisme de Barcelona en sessió celebrada el dia 27 de gener de 2011 va acordar aprovar definitivament el Pla d'ordenació urbanística municipal de Sant Andreu de Llavaneres i supeditar-ne la publicació al DOGC i conseqüent executivitat a l'aportació d'un text refós aprovat per l'òrgan que ha atorgat l'aprovació provisional (el Ple de l'Ajuntament) amb la incorporació d'un conjunt de prescripcions que s'indiquen en el propi acord i en l'informe tècnic i jurídic de 24 de gener de 2011, annex a l'esmentat acord. Atès que l'esmentat acord va ser notificat a aquest Ajuntament el dia 3 de febrer de 2011. Atès que contra l'esmentat acord es pot formular el requeriment previ que preveu l'article 44 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa-administrativa, en el termini de dos mesos des de la notificació de l'acord. Vist el document del text refós del Pla d'ordenació urbanística municipal, promogut per l'Ajuntament de Sant Andreu de Llavaneres. Vist l'informe de Secretaria. Vist l'informe de la Comissió Informativa General de data 21 de març de 2011. Vist l'article 22.2.j) de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases de Règim Local, en la seva nova redacció donada per la Llei 57/2003, de 16 de desembre, de mesures per a la modernització del govern local; es proposa al Ple de la Corporació l'adopció del següent acord: Primer.- FORMULAR el requeriment previ que preveu l'article 44 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa-administrativa. L'esmentat requeriment s'incorpora al present acord com a annex a tots els efectes legals. Segon.- TRAMETRE el document complet a la Comissió Territorial d'Urbanisme de Barcelona." 8.APROVACIÓ DEL TEXT REFÓS DEL PLA D'ORDENACIÓ URBANÍSTICA MUNICIPAL (P.O.U.M.). "APROVACIÓ DEL TEXT REFÓS DEL PLA D'ORDENACIÓ URBANÍSTICA MUNICIPAL (P.O.U.M.) Atès que la Comissió Territorial d'Urbanisme de Barcelona en sessió celebrada el dia 27 de gener de 2011 va acordar aprovar definitivament el Pla d'ordenació urbanística municipal de Sant Andreu de Llavaneres i supeditar-ne la publicació al DOGC i consegüent executivitat a l'aportació d'un text refós aprovat per l'òrgan que ha atorgat l'aprovació provisional (el Ple de l'Ajuntament) amb la incorporació d'un conjunt de prescripcions que s'indiquen en el propi acord i en l'informe tècnic i jurídic de 24 de gener de 2011, annex a l'esmentat acord. Vist el document del text refós del Pla d'ordenació urbanística municipal, promogut per l'Ajuntament de Sant Andreu de Llavaneres. Vist l'informe de Secretaria. Vist l'informe de la Comissió Informativa General de data 21 de març de 2011. 6 Ajuntament de SANT ANDREU DE LLAVANERES Vist l'article 22.2.c) de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases de Règim Local, en la seva nova redacció donada per la Llei 57/2003, de 16 de desembre, de mesures per a la modernització del govern local; els articles 83 i concordants del DL 1/2005; es proposa al Ple de la Corporació l'adopció del següent acord: Primer.- APROVAR el text refós del Pla d'ordenació urbanística municipal, promogut per l'Ajuntament de Sant Andreu de Llavaneres, amb la incorporació de les prescripcions contingudes a l'acord de la Comissió d'Urbanisme de Barcelona de 27 de gener de 2011, excepte aquelles que són objecte del requeriment previ previst a l'article 44 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa. L'esmentat document s'incorpora al present acord com a annex a tots els efectes legals. Segon.- TRAMETRE el document complet per triplicat exemplar i degudament diligenciat a la Comissió Territorial d'Urbanisme de Barcelona perquè, si s'escau, doni la conformitat i acordi la publicació al DOGC i consegüent executivitat." El Regidor senyor Víctor Ros i Casas, Regidor no adscrit, explica que aquesta és la última aprovació municipal del POUM. Afirma que el document no varia respecte l'aprovació provisional i que és habitual l'elaboració d'un text refós en l'aprovació del POUM. El senyor Ros demana coherència i explica que aquest POUM no té diferències substancials respecte el POUM elaborat en l'anterior mandat, sinó s'hagués hagut de fer una altra aprovació inicial. Afirma que el govern actual ha mantingut l'aprovació inicial feta en l'anterior mandat. El senyor Ros recorda que CIU va votar en contra de l'aprovació inicial de l'anterior mandat i es congratula que l'actual govern hagi rectificat. Per últim, el senyor Ros manifesta el seu agraïment als Serveis Tècnics Municipals, a l'Equip Redactor del POUM i a la Regidora d'Urbanisme. Anuncia el seu vot a favor. El Regidor senyor Josep Ruiz i Royo, del Grup Municipal de SOS LLAVANERES, comenta que les prescripcions que ha assenyalat la Comissió Territorial d'Urbanisme de Barcelona són d'obligat compliment. El senyor Ruiz explica que l'Ajuntament no té competències per aprovar sinó només per proposar a la Generalitat l'aprovació del POUM. Al respecte, recorda que la potestat discrecional de l'Administració Local té límits, els que posa la Generalitat i els Tribunals. El senyor Ruiz, respecte el punt 1.3 del requeriment formulat per la Comissió Territorial d'Urbanisme, comenta que la finca de La Llarga està en sòl urbà consolidat, però no té els serveis. També comenta la prescripció 1.4.5 (PMU Massorrà) i la 1.4.6 (PMU Les Palmes). La prescripció 1.6.2 explica les diferències entre sòl urbanitzable delimitat i no delimitat. Per això la Generalitat demana que sigui sòl no delimitat, perquè l'Ajuntament controli el creixement. Afirma que el cas Pretòria no es pot tornar a repetir. El senyor Ruiz recorda el seu vot en contra en l'aprovació provisional del POUM, i el mantindrà. El Regidor senyor Joan Rubal i Díaz, del Grup Municipal de GLL-EPM, manifesta el seu agraïment als Serveis Tècnics Municipals i a la Regidora d'Urbanisme per l'esforç fet en un temps rècord. El senyor Rubal creu que hi ha diferències importants entre aquest document i el que es va sotmetre a aprovació provisional. Pensa que aquest POUM és millor que el que es va presentar la final de l'anterior mandat, ja que per exemple, es preveu la protecció de la franja agrícola i es modifiquen convenis urbanístics vinculats al POUM. Recorda també que mentre el seu Grup va estar al Govern va treballar en el POUM. Per últim, el senyor Rubal pregunta que si tot està pactat amb la Comissió Territorial d'Urbanisme de Barcelona perquè s'utilitza un llenguatge tan dur en el requeriment previ. Considera innecessària aquesta contundència en el llenguatge. NIF: P 0819600 H Plaça de la Vila, 1 08392 Sant Andreu de Llavaneres Tel. 93 702 36 00 Fax 93 702 36 37 7 www.santandreudellavaneres.cat La Regidora senyora Carme Bastida i Marco, del Grup Municipal del PSC-PM, agraeix la tasca duta a terme per la Regidora d'Urbanisme i manifesta que el requeriment previ fet per la Comissió Territorial d'Urbanisme de Barcelona és un mer formulisme administratiu. La senyora Bastida no vol comparar aquest POUM amb el de l'anterior govern, i afirma que hi ha interessos privats que es veuen afectats, però que cal defensar l'interès col·lectiu. Afirma que aquest debat d'aquest Ple, l'últim del mandat, és el mateix debat que el de l'últim Ple del mandat anterior. Han passat quatre anys i el poble ha perdut oportunitats. El Regidor senyor Joan Mora i Buch, del Grup Municipal d'ERC-AM, recorda el seu Grup va votar a favor de l'aprovació inicial del POUM, ja que considerava que Sant Andreu de Llavaneres havia de tenir un POUM. Considera que el POUM hauria de ser més conservador, i que no calia esgotar el sòl, a més a més, la situació econòmica i social ha variat i, per tant, calia fer modificacions substancials. Considera, però, desmesurada la planificació urbanística. El Regidor senyor Carlos Bartomeu i Castro, del Grup Municipal del PP, agraeix el tarannà de la Regidora d'Urbanisme amb els grups municipals. Recorda que a la Comissió Informativa General es va posicionar a favor del requeriment previ. A les 21,55 hores s'incorpora la Regidora senyora Susana Clerici. El senyor Bartomeu manifesta el seu respecte a l'aprovació inicial de l'anterior mandat i pensa que no hi ha modificacions substancials. El POUM l'ha redactat el mateix equip redactor que no l'hauria variat per prestigi professional. El Regidor senyor Víctor Ros i Casas, Regidor no adscrit, per les al·lusions fetes manifesta que si que no hi ha modificacions substancials respecte el POUM anterior, així ho diu la memòria del POUM. Afirma que ell sempre ha actuat en interès del poble i que així ho farà sempre. La senyora Sandra Carreras i Ruiz, del Grup Municipal de CiU, Regidora-Delegada d'Urbanisme, agraeix la tasca als Serveis Tècnics Municipals i al senyor Jornet, redactor del document. Explica que el requeriment previ és una recomanació de l'equip jurídic del POUM. El senyor Alcalde agraeix la tasca de la Regidora d'Urbanisme, dels Serveis Tècnics Municipals i de l'equip redactor del POUM. Sotmès a votació l'assumpte número 7 de l'ordre del dia, s'obté el resultat següent: 10 (deu) vots a favor (CIU, PP, PSC-PM i Regidor no adscrit), 2 (dos) vots en contra (ERC-APM i SOS LLAVANERES) i 1 (una) abstenció (GLL-EPM). Per tant, l'assumpte resulta aprovat sense cap esmena. Sotmès a votació l'assumpte número 8 de l'ordre del dia, s'obté el resultat següent: 11 (onze) vots a favor (CIU, PP, GLL-EPM, PSC-PM i Regidor no adscrit) i 2 (dos) vots en contra (ERC-APM i SOS LLAVANERES). Per tant, l'assumpte resulta aprovat sense cap esmena. 9. APROVACIÓ DE LA REVISIÓ DE PREUS DEL CONTRACTE DE CONCESSIÓ ADMINISTRATIVA PER LA GESTIÓ DEL SERVEI PÚBLIC DE L'ESCOLA BRESSOL MUNICIPAL SANT NICOLAU I ATENCIÓ A LA PETITA INFÀNCIA. Es dóna compte del següent Dictamen del President de la Comissió Informativa General: "APROVACIÓ DE LA REVISIÓ DE PREUS DEL CONTRACTE DE CONCESSIÓ ADMINISTRATIVA PER LA GESTIÓ DEL SERVEI PÚBLIC DE L'ESCOLA BRESSOL MUNICIPAL SANT NICOLAU I ATENCIÓ A LA PETITA INFÀNCIA. Atès que mitjançant Decret d'Alcaldia número 494/2009, de 26 d'octubre, es va adjudicar definitivament el contracte per a la gestió indirecta de l'explotació, sota la modalitat de concessió, del servei públic de l'Escola Bressol Sant Nicolau i atenció a la infància a CLECE, S.A. Vist que el contracte es va formalitzar el 25 de maig de 2010. Atès que, d'acord amb el previst al Plec de clàusules administratives particulars del contracte per a la 8 Ajuntament de SANT ANDREU DE LLAVANERES gestió indirecta de l'explotació sota la modalitat de concessió del servei públic de l'escola bressol municipal Sant Nicolau i atenció a la infància, clàusula cinquena, la durada del contracte serà de 5 anys. Vist que el pressupost pel qual es va adjudicar l'esmentat contracte va ser de 354.747,11 euros anuals, IVA exclòs. Atès que mitjançant instància de data 31 de gener de 2011, amb registre d'entrada número 602, CLECE, S.A., va sol·licitar la revisió de preus del contracte. Vist l'article 77 i següents de la Llei 30/2007, de 30 d'octubre, de Contractes del Sector Públic (LSCP), que preveu que la revisió de preus en els contractes administratius procedirà quan el contracte s'hagi executat, com a mínim, el 20% del seu import i hagués transcorregut un any des de la seva adjudicació. En el cas dels contractes de gestió de serveis públics, la revisió, però, es podrà realitzar quan hagi transcorregut el primer any d'execució del contracte, sense que sigui necessari que s'hagi executat el 20% de la prestació. Atès que l'article 77.3 de la LCSP estableix que en el plec de clàusules administratives particulars o en el corresponent contracte es concretarà la fórmula o el sistema de revisió de preus aplicable. Vista la clàusula desena del Plec de clàusules administratives particulars, que regula la revisió de preus del servei i que, d'acord amb el previst a l'article 78.3 de la LCSP, preveu el següent: "CLÀUSULA 10. REVISIÓ DE PREUS DEL SERVEI D'acord amb el que estableixen els articles 77 i següents de la LCSP, la revisió de preus en els contractes de gestió de serveis públics es regeix per les prescripcions del Plec de clàusules administratives del contracte i les limitacions a dita revisió únicament operaran quan així ho determini l'òrgan de contractació a través de l'esmentat Plec. 1. Durant el primer any de prestació del servei no hi haurà cap revisió de preus. 2. A partir del segon any, el contracte es revisarà anualment, segons les variacions que experimenti l'índex de preus al Consum estatal publicat per l'Institut Nacional d'Estadística, prenent com a base el mes de la licitació o el mes corresponent a aquell en què acabi el termini de presentació d'ofertes al preu d'adjudicació. 3. Les despeses en inversions amortitzables no tindran, per la seva naturalesa, revisió de preus." Atès que es considera que queda justificada la necessitat de procedir a la revisió de preus del contracte per tal de garantir l'equilibri econòmic del mateix. Vist l'informe favorable del Departament d'Intervenció, en el qual es determina que la variació internanual de l'IPC aplicable seria d'1,9%, i que per tant, el cost anual serà de 361.487,31 euros i la facturació mensual serà de 30.123,94 euros. Vist l'informe de la Comissió Informativa General de data 21 de març de 2011. Vistos els articles 77 i següents de la LSCP i la clàusula desena del Plec de clàusules administratives particulars; es proposa al Ple de l'Ajuntament l'adopció del següent acord: Primer.- APROVAR la revisió de preus del contracte per a la gestió indirecta de l'explotació, sota la modalitat de concessió, del servei públic de l'Escola Bressol Sant Nicolau i atenció a la infància signat amb CLECE, S.A., en el sentit que la facturació mensual serà de 30.123,94 euros, IVA exclós. Segon.- NOTIFICAR el present acord als interessats i al Departament d'Intervenció." Sotmès a votació l'assumpte resulta aprovat per unanimitat sense cap esmena. 10. DESESTIMACIÓ DE LA SOL.LICITUD D'INCREMENT DE LA TARIFA DEL MENJADOR NIF: P 0819600 H Plaça de la Vila, 1 08392 Sant Andreu de Llavaneres Tel. 93 702 36 00 Fax 93 702 36 37 9 www.santandreudellavaneres.cat ESCOLAR FORMULADA PER L'EMPRESA CONCESSIONÀRIA DE LA GESTIÓ DE L'ESCOLA BRESSOL MUNICIPAL MINERVA. Es dóna compte del següent Dictamen del President de la Comissió Informativa General: "DESESTIMACIÓ DE LA SOL.LICITUD D'INCREMENT DE LA TARIFA DEL MENJADOR ESCOLAR FORMULADA PER L'EMPRESA CONCESSIONÀRIA DE LA GESTIÓ DE L'ESCOLA BRESSOL MUNICIPAL MINERVA. Atès que mitjançant instància de data 30 de desembre de 2010, amb registre d'entrada número 5162, GESTIÓ DE L'EDUCACIÓ SERENA VALL, S.L., concessionària de la gestió del servei públic de la Llar d'Infants Municipal Minerva, va sol·licitar l'augment del preu de 0,06 euros per cada menú, corresponent a la diferència de l'increment del 1% de l'IVA. Vist que les tarifes del servei de menjador de la Llar d'Infants Municipal Minerva es consideren taxes, d'acord amb el previst a l'article 20.1 del Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el text refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals i l'article 268 del Reial Decret Legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya. Atès que l'article 15 Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el text refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, estableix que les entitats locals imposaran els seus tributs propis i els regularan mitjançant ordenances fiscals. Vist que l'article 22.2,d) de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les Bases del Règim Local i l'article 52.2,d) del Reial Decret Legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya, disposen que l'òrgan competent per aprovar i modificar les ordenances municipals és el Ple. Vist l'informe desfavorable del Departament d'Intervenció. Vist l'informe de la Comissió Informativa General de data 21 de març de 2011. D'acord amb l'exposat; es proposa al Ple de l'Ajuntament l'adopció del següent acord: Primer.- DENEGAR la sol.licitud de modificació de la taxa del servei públic de la Llar d'Infants Municipal Minerva pels motius exposats. Segon.- NOTIFICAR el present acord als interessats juntament amb còpia de l'informe emès." Sotmès a votació l'assumpte resulta aprovat per unanimitat sense cap esmena. 11. APROVACIÓ INICIAL DE L'EXPEDIENT DE MODIFICACIÓ DE CRÈDITS NÚM. 3/2011. Es dóna compte del següent Dictamen del President de la Comissió Informativa General: "APROVACIÓ INICIAL DE L'EXPEDIENT DE MODIFICACIÓ DE CRÈDITS NÚM. 3/2011 Vist l'expedient relatiu a la modificació del vigent Pressupost prorrogat de la Ajuntament, per a 2011, per transferència de crèdits de partides de diferent grup de funció. Considerant que, segons l'informe de la Intervenció municipal, l'expedient compleix el disposat a l'article 178 del Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 març, pel qual s' aprova el text refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, i els articles 40 a 42 del Reial Decret 500/90 de 20 d'abril, així com l'establert a les Bases d'Execució del vigent Pressupost. Atès que s'han produït unes necessitats que no s'havien considerat a l'hora d'aprovar inicialment el pressupost i que han resultat de la seva execució. Procedeix aprovar l'expedient, amb les transferències de crèdit en les partides que tot seguit es relacionen: 10 Ajuntament de SANT ANDREU DE LLAVANERES 151 62500 Mobiliari urbà 6.196,97 155 76101 Reforma i adequació Casal de Llavaneres 12.000,00 231 48948 Subvenció CARITAS 8.400,00 337 62505 Mobiliari Casal de Joves 16.012,84 TOTAL ALTES 42.609,81 331 22721 Conveni sala polivalent casal 12.000,00 441 22733 Prestació serveis bus 18.609,81 920 48904 Subv. Extr. Parròquia 12.000,00 TOTAL BAIXES 42.609,81 En aquest sentit, es proposa al Ple de la Corporació l'adopció dels acords següents: Primer.- APROVAR la modificació de pressupost 3/2011, per transferències de crèdit, d'acord amb l'art. 178 del RDL 2/2004, l'art 40 del RD 500/1990 i l'art. 11 de les Bases d'Execució del pressupost municipal. Segon.- PROCEDIR a l'exposició pública de l'acord, tal com estableix l'article 179 del RD Legislatiu 2/2004." . La Regidora senyora Carme Bastida i Marco, del Grup Municipal del PSC-PM, explica que a data d'avui Càritas no té coneixement de la moció aprovada pel Ple celebrat el dia 26 de gener d'enguany, per la qual s'acorda incrementar la partida existent al Pressupost municipal d'ajuda a Cáritas, ni de l'import de la subvenció. La senyora Bastida recorda les famílies necessitades són 70 i no 14, la situació és greu. Afirma que no hi ha 10.000 euros de l'any anterior, només 8.400, ja que el pressupost de l'any 2011 no s'ha aprovat, pensa que el govern no fa la feina. Pel que fa al Casal de Joves, la senyora Bastida, comenta que es va inaugurar sense mobles i ara està tancat. El Regidor senyor Joan Rubal i Díaz, del Grup Municipal de GLL-EPM, demana que la propera modificació de crèdits sigui informada per cada Regidor afectat. Recorda que en la Comissió Informativa General, el senyor Juan García, Regidor de Governació, no sabia si la disminució de la partida del bus municipal suposava o no la reducció del servei. El Regidor senyor Joan Mora i Buch, del Grup Municipal d'ERC-AM, explica que 8.400 euros serà la única quantitat que es donarà a Cáritas, no es donaran 10.000 euros perquè el pressupost d'aquest any no es va aprovar. El Regidor senyor Carlos Bartomeu i Castro, del Grup Municipal del PP, vol que consti que la moció perquè l'Ajuntament ajudés a les famílies necessitades va ser iniciativa del PP, no del govern com ha dit l'Alcalde. L'esperit de la moció era atorgar a Cáritas 8.400 euros més la subvenció ordinària, davant la situació actual. NIF: P 0819600 H Plaça de la Vila, 1 08392 Sant Andreu de Llavaneres Tel. 93 702 36 00 Fax 93 702 36 37 11 www.santandreudellavaneres.cat Sotmès a votació l'assumpte resulta aprovat per unanimitat sense cap esmena. 12.PREGUNTES DEL GRUP MUNICIPAL DE GENT DE LLAVANERES. Joan Rubal Díaz com a regidor i portaveu del Grup Municipal de Gent de Llavaneres presenta les següents preguntes al Ple de l'Ajuntament de Sant Andreu de Llavaneres que ha de celebrar-se el 30 de març de 2011: A L'ALCALDE BERNAT GRAUPERA, 1.- Com explica, senyor alcalde, que vostè signés el cessament de l'interventor el 16 de març de 2011; que, segons el propi interventor ha explicat a diversos regidors, li digués a ell que no el tornaria a contractar i que, passats 5 dies, el dia 21 vostè l'hagi restituït al seu lloc de treball amb unes condicions millorades respecte les que tenia? El senyor Alcalde respon que el cessament era obligatori per llei i es remet a l'explicació que consta a la Comissió Informativa General. Les condicions del nomenament són les mateixes. 2.- Fa dos anys que l'Ajuntament va rebre el Pla Local de Seguretat Viària, un treball per reduir el nombre d'accidents amb víctimes al municipi. Per què no s'ha presentat encara als Grups i al Ple per a la seva aprovació? El senyor Alcalde respon que l'Ajuntament no està d'acord en certes mesures, com el canvi de sentit d'alguns carrers, per exemple que el carrer Joaquim Matas sigui d'un sol sentit, i no es considera oportú. 3. És cert que tot i que ja fa dos anys que es va rebre, no s'ha complert els compromisos adquirits en aquell conveni; ni tan sols el compromís d'aprovar un pla d'actuació i que això pot significar la resolució del conveni, o sigui, el trencament de la col·laboració amb el Servei Català de Trànsit? El senyor Alcalde explica que ha fet gestions davant el Servei Català de Trànsit i que ha parlat personalment amb el senyor Joan Aregio i Navarro, Director del Servei Català de Trànsit 4.Quan s'acosten eleccions hi ha alcaldes que, aprofitant els recursos dels ajuntaments comencen la seva campanya electoral amb una carta al ciutadà en la qual, sota l'excusa de fer un balanç de mandat aprofiten per "vendre" electoralment la seva gestió i, fins i tot, per anunciar la seva candidatura novament al càrrec. En poques paraules: campanya de partit pagant l'ajuntament i utilitzant la Institució. Per això pregunto: Ha encarregat vostè la impressió d'una carta per enviar a tots els ciutadans de Llavaneres com a alcalde, on anuncia la seva candidatura a les pròximes eleccions? El senyor Rubal reconeix que la pregunta ha quedat obsoleta, però retreu a l'Alcalde l'ús dels mitjans municipals. 5.- Si és així, quin cost tindrà per a la caixa de l'Ajuntament? El senyor Alcalde explica que és habitual fer aquest tipus de carta i que li farà arribar el cost. 6.-Durant el ple del mes passat, en el torn de preguntes vostè em va respondre que no s'havien carregat despeses per reparacions o subministraments en propietat privada de l'alcalde apart de les rodes punxades del seu vehicle particular. 12 Ajuntament de SANT ANDREU DE LLAVANERES Avui li torno a efectuar la pregunta perquè d'acord amb algunes informacions de què disposo, podrien haver altres càrrecs al pressupost de subministrament o instal·lacions en propietat privada de l'alcalde. Per això li demano que deixi ben clar aquest punt: A més de les rodes punxades del seu vehicle, hi ha hagut càrrecs al pressupost per altres conceptes que tinguin a veure amb propietats de l'alcalde o bens d'ús privatiu de l'alcalde amb factures de gener de 2009 amb Gent de Llavaneres al govern, però carregades i aprovades en Comissió de Govern el març del mateix any, quan ja érem fora del govern municipal? Si és així, li demano que expliqui al ple en quin concepte s'han carregat aquestes factures al pressupost municipal. El senyor Alcalde explica que aquesta pregunta ja la va respondre en el Ple anterior. PREGUNTES A LA REGIDORA D'URBANISME, SENYORA SANDRA CARRERAS Senyora Carreras, és reiterada la referència i insinuació de l'Alcalde en els plens respecte a com es va fer la contractació del Pla Local de Seguretat Viària. Vostè va seguir l'elaboració d'aquell treball, si no recordo malament, aportant la seva visió en algunes solucions de disseny que conté el pla. Com que és un tema reiteratiu, per deixar les coses clares li pregunto: 1.- L'11 de febrer de 2008, aquest Ajuntament va signar un conveni amb el Servei Català de Trànsit per a l'elaboració del Pla Local de Seguretat Viària. Sap vostè qui va signar aquell conveni en nom de l'Ajuntament? La senyora Carreras respon que el va signar el senyor Alcalde. 2.- Quin cost ha tingut per a l'Ajuntament l'elaboració d'aquest Pla? La senyora Carreras contesta que el cost per l'Ajuntament ha sigut de zero euros. 3.- Pot dir-nos qui va adjudicar els treballs de consultoria, és a dir qui contractava l'empresa que havia de fer el Pla? La senyora Carreras contesta que ho feia el Servei Català de Trànsit. 4.- Va adjudicar el regidor Joan Rubal o aquest Ajuntament els treballs a una o altra empresa o era el Servei Català de Trànsit qui decidia l'empresa? La senyora Carreras contesta que ho feia el Servei Català de Trànsit. 5.- Li demano, senyora Carreras, que tingui l'amabilitat de llegir l'apartat 2 b del conveni que va signar l'alcalde i que detalla un dels compromisos del Servei Català de Trànsit. La senyora Carreras llegeix aquest apartat: "(...) 2. Compromisos del Servei Català de Trànsit. Per l'efectivitat d'aquest conveni el Servei Català de Trànsit es compromet a: NIF: P 0819600 H Plaça de la Vila, 1 08392 Sant Andreu de Llavaneres Tel. 93 702 36 00 Fax 93 702 36 37 13 www.santandreudellavaneres.cat (...) b) Aportar l'assistència tècnica d'una enginyeria especialitzada per fer possible l'elaboració i redacció del PLSV. (...)" 6.- I, finalment, senyora Carreras li demano que llegeixi per als regidors presents i per al públic el primer i segon paràgraf de l'apartat "Procediment de contractació" de la carta rebuda del Servei Català de Trànsit de data 15 de febrer de 2010 i registrada el 26 de febrer d'entrada a l'Ajuntament amb número 2010/791. "Procediment d'adjudicació del contracte En data 28 de desembre 2007, i previ concurs públic, el Servei Català de Trànsit (SCT) va firmar un contracte amb la consultoria Ingeniería de Tráfico SL, per a l'assessorament en estudis i treballs a la xarxa viària local i la redacció de Plans Locals de seguretat viària (PLSV) de diverses localitats de Catalunya, per un total de 4.464 hores de consultoria. Al llarg del primer trimestre de l'any 2008, el SCT va comunicar a la consultoria els noms dels municipis que gaudirien d'aquesta línia de suport per al desenvolupament de projectes durant aquell any. En aquest sentit, la redacció del PLSV de Sant Andreu de Llavaneres formar part d'un llistat de 22 municipis que van rebre assistència tècnica al llarg de l'exercici 2008 dintre del mateix contracte. Per part del SCT no es va portar a terme cap contractació específica per portar a terme el PLSV de Sant Andreu de Llavaneres. El mes de desembre de 2008, conforme s'havia establert, el SCT va lliurar al municipi el PLSV redactat. Des de l'any 2006 s'han portat a terme tasques de suport per elaborar Plans Locals de Seguretat Viària a 77 municipis de Catalunya seguint el mateix procediment." El senyor Alcalde crida a l'ordre, per primera vegada, al Regidor senyor Joan Mora i Buch, del Grup Municipal d'ERC-AM. D'acord amb l'article 91.4 del ROF, s'inclou en l'ordre del dia els següents assumptes com a punts d'urgència, la qual s'ha estimat per unanimitat: Es dóna compte de les següents propostes d'acord presentades pel senyor Alcalde: 1) APROVACIÓ DE L'ADDENDA AL CONVENI URBANÍSTIC SIGNAT EN DATA 15 DE GENER DE 2010 ENTRE L'AJUNTAMENT DE SANT ANDREU DE LLAVANERES I PROMOCIONES DEPORTIVAS LLAVANERAS, S.L., S EN C Vist que en data 27 de gener de 2010, el Ple de l'Ajuntament va acordar sotmetre a informació pública el conveni urbanístic signat en data 15 de gener de 2010 entre la mercantil "Promociones Deportivas Llavaneres S.L., S en C." i l'Ajuntament de Sant Andreu de Llavaneres, en virtut del qual aquest Ajuntament mitjançant permuta obtindria del particular una finca que es podrà destinar a equipaments municipals a canvi d'una finca municipal que tindrà aprofitament urbanístic, coneguda com la Llarga. Vist que la Comissió Territorial d'Urbanisme de Barcelona, en sessió de data 27 de gener de 2011, va 14 Ajuntament de SANT ANDREU DE LLAVANERES acordar l'aprovació definitiva el Pla d'ordenació urbanística municipal de Sant Andreu de Llavaneres, tot i que prèviament a que aquest document sigui executiu cal presentar un text refós al qual s'han d'incorporar les prescripcions que determina l'esmentat acord. Vist que una d'aquestes prescripcions estableix la necessitat d'ajustar el paràmetre d'edificabilitat a l'àmbit qualificat en clau 3b de la finca La llarga, per tal de no excedir la mitja dels sectors adjacents, s'ha redactat la present addenda al Conveni Urbanístic signat amb Promociones Deportivas Llavaneres S.L., S en C, per tal d'ajustar el conveni signat a les prescripcions de la CTUB. Vist l'article 22.2.c) de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases de Règim Local, en la seva redacció donada per la Disposició Addicional Novena del Reial Decret Legislatiu 2/2008 de 20 de juny pel qual s'aprova el text refós de la llei del sòl. Vist el que determina l'article 11 del Reial Decret Legislatiu 2/2008, de 20 de juny , pel qual s'aprova el text refós de la llei del sòl, es proposa al Ple de la Corporació l'adopció del següent acord: Primer.- SOTMETRE l'addenda al conveni urbanístic signat en data 15 de gener de 2010 entre l'Ajuntament de Sant Andreu de Llavaneres i la mercantil "Promociones Deportivas Llavaneres S.L., S en C" a informació pública pel termini d'un mes mitjançant la publicació d'edictes al tauler d'anuncis i al web de l'Ajuntament, al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona i a un dels diaris de premsa periòdica de més divulgació a l'àmbit provincial, amb l'objecte que els interessats formulin al·legacions que considerin oportunes. El text de l'esmentat conveni s'incorpora com a annex al present acord a tots els efectes legals. Segon.- CONSIDERAR aprovat el document, si no es presenten al·legacions en el termini atorgat a l'efecte, restant aquest incorporat a la documentació del POUM el qual ha de ser objecte d'aprovació. Tercer.-. FACULTAR l'Alcalde-President de l'Ajuntament per a la signatura de l'esmentat conveni i de tots els documents que siguin necessaris per fer efectiu el present acord. Quart.- NOTIFICAR el present acord a tots els interessats, als efectes oportuns." El Regidor senyor Josep Ruiz i Royo, del Grup Municipal de SOS LLAVANERES, per coherència amb el seu posicionament en el POUM, anuncia el seu vot en contra. Sotmès a votació l'assumpte, s'obté el resultat següent: 11 (onze) vots a favor (CIU, PP, GLL-EPM, PSC-PM i Regidor no adscrit) i 2 (dos) vots en contra (ERC-AM i SOS LLAVANERES). Per tant, l'assumpte resulta aprovat sense cap esmena. 2) APROVACIÓ DE L'ADDENDA AL CONVENI URBANÍSTIC SIGNAT EN DATA 12 DE FEBRER DE 2010 ENTRE L'AJUNTAMENT DE SANT ANDREU DE LLAVANERES I MERCANTIL CORTIJOSA S.A. Vist que en data 24 de febrer de 2010, el Ple de l'Ajuntament va acordar sotmetre a informació pública el conveni urbanístic a signat en data 12 de febrer de 2010 entre la mercantil "Cortijosa S.A." i l'Ajuntament de Sant Andreu de Llavaneres, en virtut del qual aquest Ajuntament mitjançant permuta obtindria del particular una finca que es podrà destinar a equipaments municipals a canvi d'una finca municipal que tindrà aprofitament urbanístic, coneguda com la Llarga. Vist que la Comissió Territorial d'Urbanisme de Barcelona, en sessió de data 27 de gener de 2011, va acordar l'aprovació definitiva el Pla d'ordenació urbanística municipal de Sant Andreu de Llavaneres, tot i que prèviament a que aquest document sigui executiu cal presentar un text refós al qual s'han d'incorporar les prescripcions que determina l'esmentat acord. NIF: P 0819600 H Plaça de la Vila, 1 08392 Sant Andreu de Llavaneres Tel. 93 702 36 00 Fax 93 702 36 37 15 www.santandreudellavaneres.cat Vist que una d'aquestes prescripcions estableix la necessitat d'ajustar el paràmetre d'edificabilitat a l'àmbit qualificat en clau 3b de la finca La llarga, per tal de no excedir la mitja dels sectors adjacents, s'ha redactat la present addenda al Conveni Urbanístic signat amb Cortijosa S.A, per tal d'ajustar el conveni signat a les prescripcions de la CTUB. Vist l'article 22.2.c) de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases de Règim Local, en la seva redacció donada per la Disposició Addicional Novena del Reial Decret Legislatiu 2/2008 de 20 de juny pel qual s'aprova el text refós de la llei del sòl. Vist el que determina l'article 11 del Reial Decret Legislatiu 2/2008, de 20 de juny , pel qual s'aprova el text refós de la llei del sòl, es proposa al Ple de la Corporació l'adopció del següent acord: Primer.- SOTMETRE l'addenda al conveni urbanístic signat en data 12 de febrer de 2010 entre l'Ajuntament de Sant Andreu de Llavaneres i la mercantil "Cortijosa S.A" a informació pública pel termini d'un mes mitjançant la publicació d'edictes al tauler d'anuncis i al web de l'Ajuntament, al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona i a un dels diaris de premsa periòdica de més divulgació a l'àmbit provincial, amb l'objecte que els interessats formulin al·legacions que considerin oportunes. El text de l'esmentat conveni s'incorpora com a annex al present acord a tots els efectes legals. Segon.- CONSIDERAR aprovat el document, si no es presenten al·legacions en el termini atorgat a l'efecte, restant aquest incorporat a la documentació del POUM el qual ha de ser objecte d'aprovació. Tercer.- FACULTAR l'Alcalde-President de l'Ajuntament per a la signatura de l'esmentat conveni i de tots els documents que siguin necessaris per fer efectiu el present acord. Quart.- NOTIFICAR el present acord a tots els interessats, als efectes oportuns." El Regidor senyor Josep Ruiz i Royo, del Grup Municipal de SOS LLAVANERES, per coherència amb el seu posicionament en el POUM, anuncia el seu vot en contra. El Regidor senyor Joan Rubal i Díaz, del Grup Municipal de GLL-EPM, explica breument que en el conveni del Tennis Park, el preu d'una part del sòl es destina al conveni de La Bodega, ara amb el que queda, però, no es cobreix tot el cost de La Bodega que inclou l'edifici, la finca i les obres). El senyor Rubal explica que ara no hi ha cap projecte per un auditori ni per cap centre cívic, només hi ha l'edifici actual de La Bodega. Pensa que no és adient. La senyora Sandra Carreras i Ruiz, del Grup Municipal de CiU, Regidora-Delegada d'Urbanisme, fa una breu explicació tècnica. Considera de molt valor la finca de La Bodega per la seva centralitat. El senyor Rubal pensa que aquesta operació es podria fer més endavant. Sotmès a votació l'assumpte, s'obté el resultat següent: 10 (deu) vots a favor (CIU, PP, PSC-PM i Regidor no adscrit) i 3 (tres) vots en contra (ERC-AM, GLL-EPM i SOS LLAVANERES). Per tant, l'assumpte resulta aprovat sense cap esmena. 13.INFORMES I PRECS. El Regidor senyor Joan Rubal i Díaz, del Grup Municipal de GLL-EPM, comenta que una bona part dels fanals de Ca l'Alfaro estan trencats i pintats. També explica que hi ha queixes per el mal estat de les caixes de llum i de la bassa. El senyor Rubal explica que hi ha brutícia diàriament a Ca l'Alfaro i que s'estan produint furts en les 16 Ajuntament de SANT ANDREU DE LLAVANERES entrades de les cases de Can Soldevila, al costat de Ca l'Alfaro. El senyor Rubal prega que el Parc de Ca l'Alfaro es tanqui a la nit. També proposa que s'instal·li una tanca als patis privats de darrera del carrer del Doctor, davant del parc de la Biblioteca. El senyor Rubal pensa que la retirada del plus de puntualitat i assistència a determinats treballadors, comportarà problemes legals, hi ha recursos als Tribunals, i les despeses jurídiques que comportarà no les pagarà el senyor Alcalde. Al respecte, el senyor Rubal demana al senyor Alcalde que es reconsideri la decisió i convoqui la Mesa Paritària, i, en definitiva, que compleixi el conveni. Seguidament, el senyor Rubal, comenta que l'Agència Catalana de Protecció de Dades va sancionar a l'Ajuntament, demana al senyor Alcalde que no avergonyeixi més a la població i que es deixi assessorar. Pel que fa a la inauguració del Casal de Joves, considera que amb les presses el senyor Alcalde no va convidar a les persones implicades en el projecte "Ajuntament Jove", dedueix que a l'Alcalde no l'importen els joves. També vol fer referència a l'enviament de 9.000 cartes, pensa que no és normal que en una llar hagin arribat fins a set cartes, en demana el cost. En relació al repartiment del fulletó de Civisme, afirma que això no es podia fer. Aquest tríptic està als taulers de l'Ajuntament. A part d'això, les persones que surten en aquest tríptic s'han queixat, ja que no han donat el seu permís per l'ús de la seva imatge personal. Es dirigeix al senyor Juan Manuel García i Concepción, Regidor-Delegat de Governació, que faci tot el necessari perquè Ca l'Alfaro deixi de ser un aparcament i sigui un parc. Al senyor Josep Molins, Regidor-Delegat, d'Esports, li demana que resolgui el conflicte entre les dues entitats de Sant Andreu de Llavaneres pel que fa a l'ús del pavelló i que parli amb les entitats afectades. La Regidora senyora Carme Bastida i Marco, del Grup Municipal del PSC-PM, demana al senyor Alcalde que contesti totes les instàncies. Li pregunta al senyor Alcalde si es retirarà el fulletó de civisme. En relació a la carta d'Alcaldia, la senyora Bastida explica que s'han utilitzat dades del padró, ja que són personalitzades. Demana cura, a més a més, pensa que no es pot fer balanç utilitzant les dades personals del padró. Li demana més cura i serietat. El Regidor senyor Joan Mora i Buch, del Grup Municipal d'ERC-AM, es dirigeix al senyor Alcalde i comenta que s'hauria de creure el que fa, si s'ho creies convidaria als joves del poble i especialment es participants en el projecte "Ajuntament Jove". També afirma que el Pla Local de Joventut està en un calaix. Demana sinceritat al senyor Alcalde. Seguidament, el senyor Mora comenta que els veïns dels carrers dels Til·lers i dels Tarongers es queixen pels problemes que tenen a les hores d'entrada i sortida dels nens de l'Escola Serena Vall. Demana que es resolgui el tema, que es senyalitzi la zona i es procedeixi a l'arranjament dels senyals de la rotonda. Pel que fa a la carta que l'Alcalde ha enviat, explica que en el seu domicili n'han rebut set, demana contenció en la despesa i que se li faciliti el cost. Es refereix, també, al fet que l'Alcalde ha enviat el fulletó de Civisme amb la seva fotografia, i demana NIF: P 0819600 H Plaça de la Vila, 1 08392 Sant Andreu de Llavaneres Tel. 93 702 36 00 Fax 93 702 36 37 17 www.santandreudellavaneres.cat que no s'utilitzin els recursos públics. A més a més, afegeix que s'ha utilitzat la imatge del personal de l'Ajuntament sense autorització i llegeix la instància que ha entrat per registre un agent de la Policia Local, en la qual demana la retirada del fulletó. El Regidor senyor Carlos Bartomeu i Castro, del Grup Municipal del PP, llegeix el següent prec: "La meva capacitat de sorpresa no deixa d'augmentar en cada moment, a la vista del que succeeix en la nostra població com a conseqüència de les seves decisions, senyor Alcalde. M'explicaré: al rebre la convocatòria del Ple i llegir les preguntes formulades pel senyor Joan Rubal sobre la possibilitat de que vostè es dirigís als nostres veïns mitjançant un escrit, vaig pensar, i ho sento senyor Rubal, com pot fer una pregunta sobre una acció tan esbojarrada?, vaig pensar que tots som humans, i per buscar una explicació em vaig dir a mi mateix que tot era degut a les ganes de passar factura abans d'acabar la legislatura per les denuncies que s'han interposat, les crides a l'ordre i, fins i tot, l'expulsió d'un ple, etc..., en fi, no ho sé, però realment em va sorprendre. Li demano disculpes senyor Rubal per haver pensat d'aquesta manera a la vista dels fets que s'han succeït per primera vegada a Sant Andreu de Llavaneres. Al dia següent vaig rebre al meu domicili una carta de l'Alcalde per cada membre de la meva família, de la mateixa manera que la resta dels llavanrenecs majors de 18 anys, és a dir, imagino que no ha utilitzat el cens electoral, cosa que vulneraria la Llei de Protecció de Dades, però com a mínim ha utilitzat el padró municipal establint les edats de les persones empadronades majors de 18 anys, la qual cosa a la pràctica és el mateix. Per cert als més joves els hagués pogut convidar a la inauguració del Casal de Joves. En aquell moment més que sorpresa, el que vaig sentir va ser vergonya aliena, evidentment. Vergonya incrementada pel repartiment d'un tríptic a domicili i exposat a l'Ajuntament sobre civisme, la finalitat del qual és més que electoralista, només cal observar les fotos de la portada i de l'interior amb la seva. No sé si legalment pot fer-ho, del que no em cap dubte és que si fos legal vostè ha fet, en aquest cas, com en d'altres casos, una interpretació "torticera" de la llei, adequant la legislació a la seva exclusiva conveniència, amb finalitats electoralistes. Amb la seva actuació senyor Alcalde, utilitzant en el seu benefici personal o en el del seu partit caudals que ens pertanyen a tots, demostra un comportament no diré de poca-vergonya, però si totalment contrari amb l'ètica que hauria de demostrar el nostre alcalde. Deia abans que vostè fa interpretacions "torticeras" de la llei, sempre a la seva conveniència o el que és pitjor, al seu caprici. Vostè com a lletrat coneixerà els jutjats de Barcelona, davant de l'Arc de Triomf. Actualment no passa res per sota d'aquest arc, fa uns anys passaven els cotxes, m'agradaria que a Sant Andreu de Llavaneres no passés res sota cap arc de triomf. Si té pensat cridar-me a l'ordre li recordaré que estic fent ús de la paraula, no de la meva, si no de la de molts llavanerencs que van optar o no pel Partit Popular com opció política però que pensen com nosaltres que, encara que la seva opció fos legal, no és just que vostè tiri els diners de tots en el seu profit, perquè encara que nedéssim en l'abundància, cosa que no és així, no és just. Per tan, el prec que li fa el nostre grup és que vostè, de la seva butxaca o el seu partit, ens és indiferent, restitueixi als llavanerencs fins a l'últim cèntim d'euro que vostè senyor Graupera ha gastat en aquesta actuació, que és tan desafortunada com partidista." Essent les 23,05 hores, el Sr. Alcalde aixeca la sessió de la qual s'estén la present acta. En dono fe. 18