Les urgències nocturnes de l'Àrea Bàsica de Salut (ABS) d'Arenys de Mar i de Sant Andreu de Llavaneres es reordenen a partir de dilluns 2 de maig. La principal novetat és la posada en marxa d'una nova eina d'atenció domiciliària, que s'activa trucant al 061. El CatSalut assegura que la mesura permetrà augmentar la rapidesa en l'atenció de situacions crítiques, mantenir la qualitat de l'atenció a la ciutadania i optimitzar l'atenció domiciliària.
El servei nocturn del Centre d'Atenció Primària (CAP) d'Arenys de Mar, que dóna cobertura a l'atenció continuada i urgent de les poblacions d'Arenys de Mar, Arenys de Munt, Llavaneres, Sant Vicenç de Montalt i Caldes d'Estrac, es reordena a partir del 2 de maig. Es continuaran atenent les visites presencials com fins ara però per demanar atenció domiciliària d'urgència caldrà trucar al 061 CatSalut Respon en comptes de fer-ho directament al CAP.
Per donar a conèixer aquest nou telèfon de referència, el Servei Català de la Salut, l'Institut Català de la Salut i tots els municipis afectats pel canvi han ofert xerrades als cinc municipis. A Llavaneres, es va fer el 19 d'abril.
A més de la xerrada, s'ha distribuït material informatiu als edificis municipals, farmàcies, al CAP i a les escoles. S'hi expliquen els eixos principals del servei 061 CatSalut Respon que, entre d'altres, vetlla per la correcta gestió de l'atenció domiciliària fora de l'horari d'atenció dels CAP.
061
El ciutadà, amb una trucada al 061 CatSalut Respon, és atès per un equip de més de 200 professionals format per metges, infermers i tècnics. El 061 CatSalut Respon és un servei multicanal - ja sigui via telèfon, correu electrònic, web, xat o APP mòbil- amb el qual es pot contactar les 24 hores del dia, els 365 dies de l'any.
A través del 061 CatSalut Respon es poden realitzar tràmits administratius, resoldre problemes i dubtes de salut, adreçar al ciutadà al centre de salut més adient, o bé activar un metge a domicili, una ambulància o un helicòpter medicalitzat del SEM, en cas que sigui necessari.