Escut de Sant Andreu de Llavaneres
Portada Àrea de Serveis a les Persones Educació Escola Serena Vall Notícies
Esport Blau l'impulsen a Federació Catalana de Vela, la Generalitat i els Consells Esportius de Catalunya

Després del tastet del curs passat, el Programa d'Esport escolar Esport Blau s'estrena aquesta tardor a l'Escola Serena Vall de Llavaneres. Seran un total de deu sessions i en gaudiran els alumnes de 5è de primària del centre. Les sessions tenen una durada de dues hores i es faran al llarg del curs 2021-2022.

L'Esport Blau Escolar és un programa pioner a l'Estat -impulsat l'any 2017 per la Federació Catalana de Vela, la secretaria general de l'Esport, el departament d'Educació de la Generalitat i els Consells Esportius de Catalunya- que té com a objectiu formar els alumnes no només com a navegants sinó com a persones, "convertint el trajecte de l'educació en una apassionant travessia". A més d'aprendre a navegar, doncs, es promouen valors com el respecte al medi, a les nostres arrels, als hàbits saludables, al treball en equip i a l'amor pel mar. Més informació de l'actual edició d'Esport Blau, aquí.

Aquest programa combina educació i esport, i proposa una activitat de formació poliesportiva dins de l'assignatura d'Educació Física dels alumnes de 5è de primària dels Centres d'Ensenyament del litoral català.

Per fer realitat aquest programa a Llavaneres, hi col·laboren l'equip directiu i els mestres de l'Escola Serena Vall, les regidories d'Educació i d'Esports de l'Ajuntament de Llavaneres, el Club Nàutic el Balís i la Federació Catalana de Vela. A Llavaneres, aquest programa està subvencionat per la Federació i pel consistori, que assumeix el cost del transport.

Esport Blau