Les obres de la nova promoció d'habitatges protegits (HPO) de lloguer social d'Els Ametllers, a l'avinguda de Sant Andreu, avancen a bon ritme i es preveu que finalitzin a l'estiu de 2025. Aquest projecte de col·laboració publicoprivada entre la Fundació FiBS, la Fundació Salas i l'Ajuntament de Sant Andreu de Llavaneres, comptarà amb 43 habitatges de lloguer protegit amb pàrquing i traster, i la màxima qualificació energètica AA per consum energètic i emissions de CO₂. Per poder-hi accedir cal estar donat d'alta en el Registre de Sol·licitants d'HPO de la Generalitat: el tràmit triga tres mesos a completar-se i cal renovar-se anualment. En aquest document trobareu tota la informació relacionada amb l'accés a la promoció d'Els Ametllers.
Ubicats a l’avinguda Sant Andreu, 76-78 de Sant Andreu de Llavaneres, el preu màxim del metre quadrat de lloguer dels habitatges serà de 7,50 €/m² més despeses comunitàries, i el preu màxim dels espais vinculats (pàrquing i traster), de 3,74 €/m². Es tracta d'uns preus que se situen molt per sota de la mitjana del lloguer al municipi.
Atenció famílies!
La promoció amb Protecció Oficial (HPO) d'Els Ametllers tindrà 29 pisos de tres habitacions, adreçats a unitats familiars de 3 o més membres, amb un preu de lloguer més assequible.
La promoció
Com seran els pisos?
Us ensenyem com avancen les obres!
Quin preu tindrà el lloguer?
Com accedir a aquesta promoció?
Si voleu optar a aquesta promoció cal que:
Com puc accedir a un habitatge amb protecció oficial?
Si esteu interessats en el lloguer d’habitatges amb protecció oficial us heu d’inscriure al Registre de sol·licitants d’Habitatge amb Protecció Oficial, a través del web. Hi trobareu indicacions sobre els requisits i la documentació necessària per accedir-hi, la normativa que el regula i les oficines de tot Catalunya a les quals us podeu adreçar. En el cas del Maresme, us hi podeu donar d'alta a l'Oficina Territorial d'Habitatge del Consell Comarcal.
Un cop fet el tràmit telemàtic al web de la Generalitat o bé a l'Oficina Territorial d'Habitatge del Consell Comarcal del Maresme, us podeu adreçar a l'OAC de l'Ajuntament perquè us assessorin dels passos a seguir. Us caldrà la següent documentació:
ImportantSi ja esteu inscrits, verifiqueu que les vostres dades estiguin actualitzades. La inscripció en el Registre d'HPO pot trigar tres mesos i s'ha de renovar anualment.
Què són els habitatges de protecció oficial?
Només es considera habitatge amb protecció oficial aquell definit com a tal pels serveis competents de l'Administració. Tenen característiques i condicions particulars establertes a la Llei 18/2007, de 28 de desembre, del dret a l'habitatge.
Els adquirents d’habitatges amb protecció oficial l’han de destinar a residència habitual i permanent, i no el poden cedir o llogar a altres persones, excepte en situacions excepcionals i prèvia autorització de l’Agència de l’Habitatge de Catalunya.
Més informació, aquí.
Projecte finançat per la Unió Europea a través dels Fons Europeus de Recuperació Next Generation.
*ANNEX: INGRESSOS
1,5 IRSC | ||||
---|---|---|---|---|
Zona | 1 membre | 2 membres | 3 membres | 4 membres o més |
Zona A | 18.139,66 €/any | 18.700,68 €/any | 19.505,01 €/any | 20.155,18 €/any |
4 IRSC | ||||
---|---|---|---|---|
Zona | 1 membre | 2 membres | 3 membres | 4 membres o més |
Zona A | 48.372,42 €/any | 49.868,48 €/any | 52.013,36 €/any | 53.747,14 €/any |
Els ingressos anuals de la unitat de convivència, corresponents al darrer exercici fiscal disponible, s’han de situar entre l’1,5 i el 4 IRSC (Indicador de renda de suficiència).