La proposta per la qual es decanta l'Ajuntament de Llavaneres s'integra millor amb la infraestructura existent i situa els nous enllaços fora del nucli urbà. El consistori defensa que aquesta alternativa permetrà alleugerir el trànsit intern i evitarà col·lapses a les zones residencials. A més, reduirà la contaminació acústica i ambiental i evitarà molèsties al veïnat durant el període d'execució de les obres.
En la resolució municipal que s'ha fet arribar a la Generalitat en resposta als estudis informatius i d'impacte, també es proposa minimitzar l'impacte mediambiental i econòmic de l'obra, amb la revisió d'algunes de les infraestructures proposades al document.
D'altra banda, l'Ajuntament reclama millores específiques per garantir la seguretat viària, com ara l'habilitació d'un recorregut de vianants a la rotonda de l'avinguda de Sant Andreu o la reordenació dels accessos als habitatges propers al camí del Pla, i subratlla la necessitat de conservar les infraestructures existents. També demana la instal·lació de pantalles acústiques a les zones properes als nuclis habitats per tal de reduir el soroll que suposa el trànsit de vehicles de l'autopista.
L'alcalde, Àlex Neira, argumenta que "amb aquesta elecció, l'Ajuntament de Sant Andreu de Llavaneres reafirma el seu compromís amb un desenvolupament urbà sostenible i respectuós amb el seu entorn i amb la qualitat de vida de la ciutadania".
Què demana l'Ajuntament de Llavaneres?
1. Que els nous accessos s'adaptin a la infraestructura existent i que es concentrin fora de la trama urbana.
2. Que la rotonda plantejada sobre la C-32 passi a ser una intersecció no giratòria que permeti l’entrada al municipi des del costat Barcelona, que la sortida en direcció Barcelona es mantingui per l’actual pas superior i que la sortida a Girona es faci pel nou pas superior.
3. Que el projecte inclogui les mesures necessàries per evitar molèsties a la ciutadania, amb la instal·lació de pantalles acústiques en els trams edificats i edificables del terme municipal.
4. Que es redueixi l'afectació en sòl urbanitzat de la nova infraestructura per tal d'evitar l'impacte en les edificacions existents.
5. Que es millori l’accés als habitatges situats a l’enllaç amb el camí del Pla per evitar la perillositat que l’increment de volum de trànsit pugui produir. S'hi haurien d'incorporar elements reductors o bé desplaçar les entrades als habitatges a un altre punt.
6. Que el projecte garanteixi la conservació de les infraestructures existents, com ara el pou d’aigua de les finques del costat nord i sud de l’autopista que abasteixen d’aigua a diferents terrenys.
7. Que en la futura rotonda de l'avinguda de Sant Andreu es dibuixi un recorregut de vianants que pugui donar continuïtat i connexió des del tram de vorera existent.