Participació ciutadana - Sant Andreu de Llavaneres

Documents
Aquest nou projecte neix per donar veu als veïns de tots els barris de Llavaneres

L'Ajuntament de Sant Andreu de Llavaneres posa en marxa un nou projecte de participació ciutadana que, sota el nom de ‘Gent del Barri', s'impulsa amb l'objectiu d'estrènyer el contacte amb la gent del poble i de connectar amb els problemes, les dificultats i les oportunitats amb què es troben en el seu dia a dia.

Les trobades aniran a càrrec dels regidors de barri i se celebraran dos cops l’any, en funció del calendari que es fixi per a cada anualitat.

Les reunions de 'Gent del Barri’ són un punt de trobada obert, sense un ordre del dia preestablert. La voluntat del consistori és que els regidors escoltin, prenguin nota i resolguin les queixes, peticions i propostes del veïns.

Aquestes assemblees es complementaran amb les dues audiències públiques previstes al reglament de Participació Ciutadana, una a càrrec de l’alcalde per fer balanç de l’any i una segona a càrrec del regidor d’Economia per exposar les línies mestres del pressupost municipal.


Definició

'Gent del Barri’ són reunions amb els veïns de cada barri de Llavaneres en les quals l'equip de govern rendeix comptes de la seva gestió o dels seus projectes i la ciutadania pot expressar la seva opinió i formular propostes de millora.

Es tracta d'un mètode de participació ciutadana directa, que necessàriament s’ha de complementar amb el seguiment de les propostes expressades pels assistents a la trobada.

Metodologia

Durant un període de quinze dies previ a les trobades, s’obre una bústia ciutadana al web municipal per recollir les preguntes dels veïns del barri. La recepció de les consultes recau en la regidoria de Participació Ciutadadana, que és l’encarregada de fer-les arribar al regidor de barri, segons el cas, perquè pugui documentar-se i preparar una resposta per al dia de l’assemblea.

Calendari

Es proposa la celebració de dos períodes d’assamblees ciutadanes cada any: una entre els mesos de gener i juny i l’altra entre juliol i desembre. Es fixarà un calendari específic, però la previsió és que les set assemblees de barri es puguin celebrar en una mateixa setmana. Per part de l’Ajuntament, hi assistiran el regidor de barri i l'alcalde, acompanyats del tècnic i del regidor de Participació Ciutadana.

Relació de barris i regidors responsables

BARRIREGIDOR DE BARRI
Sant Pere – El BalísJordi Roldós i Sala
CentreNadine van Loock i Borràs
Montalt, Catà i Grup BetlemMaria José Cano i Cáceres
Canafort-El PuntóGerard Viladomat i Monterde
Bell-Aire i AmetllaredaGemma Martín i Villanova
Can SansTeresa Vidal i Peig
Avall, Matas i Can AmatXavier Noms i Casals


Seguiment

Els regidors de barri, amb el suport dels tècnics de les àrees que hi estiguin afectades, donaran resposta per escrit a les consultes rebudes per part de la ciutadania. El document es publicarà al mini site de Participació Ciutadana i es farà arribar per correu electrònic a les persones que hagin assistit a les reunions o hagin fet consultes a través de la bústia electrònica.