Escut de Sant Andreu de Llavaneres
Portada Àrea de Serveis Territorials Medi Ambient Notícies
L'actuació es farà dimecres al matí i s'hi plantaran nous arbres de l'espècie 'Tipuana'

El Servei de Jardineria Municipal portarà a terme, aquest dimecres 26 de febrer, una actuació de substitució d'uns arbres del passeig de la Riera, davant de l'Escola Serena Vall. Els nous exemplars, de l'espècie Tipuana, substituiran les actuals acàcies, que segons l'informe de la regidoria de Medi Ambient, es troben en mal estat i amb un baix índex de desenvolupament.

En tot el passeig de la Riera, des de la confluència amb l’avinguda de Catalunya fins a l'N-II, trobem arbrat molt divers. En el cas del sector situat entre el parc del monument al cardenal i el primer pas de la riera, els arbres existents són acàcies (Robínia pseudoacacia) que, en general, tenen un aspecte lamentable. Entre d'altres motius, l’aparcament de vehicles (encara que sigui puntual) entre els arbres compacta el terreny i acaba perjudicant l'arbrat.

Actualment, hi ha nou exemplars que han mort o que s’han malmès durant els darrers anys. Per aquest motiu, la regidoria de Medi Ambient considera necessari substituir aquests arbres per nou exemplars de Tipuana tipu. L’objectiu de l’actuació és aconseguir un espai amb ombra els mesos d’estiu i, alhora, un toc de color a finals de primavera.

Tal com es concreta en l'informe tècnic, si en el moment de l'atuació s’observa que alguna de les acàcies està en bon estat es tractarà de replantar més avall, aprofitant algun espai on hi hagi algun altre exemplar mort o en mal estat. Al mateix temps, s’aprofitarà per fer una mota, una barrera de sorra, que eviti que els vehicles s'hi puguin aturar i, per tant, que es compacti el terra.

Arbres de davant del Serena Vall