La Regidoria de Participació Ciutadana posa en marxa una campanya per actualitzar la informació inclosa en el Registre Municipal d'Associacions i Entitats Ciutadanes (RMAEC). Es contactarà amb les entitats que hi estan registrades. L'objectiu d'aquesta campanya és posar al dia les dades de les entitats que consten en el registre i, en cas que estiguin inactives, donar-les de baixa.
En compliment del Reglament de Participació Ciutadana, que dicta que les entitats han de notificar qualsevol canvi, modificació o baixa, la Regidoria de Participació Ciutadana obre un període d'actualització o baixa de les entitats de la vila, que es tancarà el 31 de desembre de 2024. La normativa fixa que el RMAEC ha d'incloure les dades actualitzades relatives a les entitats, i les dades de les persones que ocupen càrrecs directius en la junta de l'associació. A més, estableix que el consistori ha d'estar informat del programa o memòria anual de les seves activitats i del pressupost anual de l’entitat.
D'altra banda, recordem a les entitats que cal que publiquin en el seu espai del web d'entitats, les activitats que duen a terme durant l'any per tal de mantenir un contacte directe amb l'Ajuntament i la ciutadania. És l'eina imprescindible perquè el consistori estigui al dia de les activitats de les entitats.
En cas que una entitat ja no estigui activa, els representants hauran de registrar una instància sol·licitant-ne la baixa del RMAEC. Si no es rep cap comunicació i no es disposa de cap informació d'activitat de l'entitat, el consistori donarà de baixa l'entitat de forma unilateral tal com recull el reglament.