Escut de Sant Andreu de Llavaneres
Portada Notícies Marcs Societat 2017 Processos participatius 2017

Les consultes es poden fer tots els dimecres des del 13 de desembre fins al 23 de maig, en horari de 8 a 15 hores, a Ca l'Alfaro. Es pot demanar hora enviant un correu electrònic a promocio@ajllavaneres.cat.

EmprenedoriaLlavaneres

La Regidoria de Promoció Econòmica, Empresa, Comerç, Turisme i Consum de l'Ajuntament de Sant Andreu de Llavaneres i el Consell Comarcal del Maresme van signar recentment un conveni de col·laboració per oferir un servei d’assistència tècnica d’atenció a emprenedors i empreses del municipi. Fruit d'aquest acord, els veïns i veïnes interessats poden fer ús d'aquest espai de consulta que pretén esdevenir una eina valuosa per contribuir en el desenvolupament econòmic, la productivitat de les empreses, i la millora de l’ocupabilitat de les persones del municipi i vetllar pel foment de l’emprenedoria.

El servei itinerant d'assessorament a emprenedors i empreses de Llavaneres es durà a terme tots els dimecres des del 13 de desembre fins al 23 de maig, en horari de 8 a 15 hores, a Ca l'Alfaro. Totes aquelles persones i entitats que vulguin demanar hora, poden enviar un correu electrònic a promocio@ajllavaneres.cat.

D'aquesta manera, una tècnica del Consell Comarcal del Maresme es desplaçarà setmanalment a Llavaneres per donar suport i orientació en les tasques d’assessorament a emprenedors i empreses del municipi. A més, vetllarà pel creixement i consolidació d’empreses, oferirà suport en la dinamització de diferents activitats en matèria de creació d’empresa i contribuirà en la dinamització de l'espai coworking.

Aquest projecte és una de les propostes del pressupost participatiu 2017, que va preveure destinar 5.000 € per al servei d'assessorament a l'espai coworking. En aquest sentit, el treball se centrarà en les següents funcions:

  • Suport a l'emprenedoria amb serveis d'informació i orientació a emprenedors que vulguin iniciar un projecte empresarial.
  • Assessorament empresarial:
  1. Assessorament tècnic i suport a la realització del pla d'empresa i viabilitat
  2. Informació tràmits administratius i formes jurídiques
  3. Informació sobre finançament
  4. Informació sobre sol·licitud subvencions a empreses i capitalització atur
  5. Informació sobre contractació laboral, seguretat social i autònoms
  6. Estratègies i vies de finançament
  7. Informació sobre traspàs, reempresa i continuïtat de l'empresa familiar
  • Serveis de tramitació d'ajuts vigents per la creació de l'empresa.
  • Derivació de consultes especialitzades al Servei d'Emprenedoria del CCM.
  • Suport i foment a la consolidació a les empreses del municipi.
  • Cerca de sinergies entre diferents actors del teixit productiu.
  • Planificació, acompanyament i difusió de les accions de formació, juntament amb el personal tècnic de l'Ajuntament.
  • Suport a l'organització d'esdeveniments relacionats en la creació d'empresa, l'esperit emprenedor i teixit productiu local.
  • Aquest projecte forma part del pla d'acció municipal 2015-2019, que en el bloc 3, relatiu a economia, contempla l'actuació «Programa per a l'assessorament a les PIMES i creació d'empreses» dins el primer objectiu estratègic de «consolidar, impulsar i desenvolupar tots els sectors econòmics que poden ajudar a crear riquesa i llocs de treball, i a generar il·lusió i reforçar el teixit empresarial local». Per a més informació, podeu contactar amb la Regidoria de Promoció Econòmica, Empresa, Comerç, Turisme i Consum.