La Diputació de Barcelona, a través de l'Organisme de Gestió Tributària (ORGT), és l'ens que gestiona el cobrament de les taxes municipals des de l'any 1994. Degut a l'error que la Diputació ha detectat quan realitzava el cobrament de la taxa d'escombraries d'aquest any, l'Ajuntament de Sant Andreu de Llavaneres vol manifestar el següent:
Delegació de la gestió i el cobrament dels impostos
Revisió dels criteris per al cobrament de la taxa
Detecció de l'errada
Unitats tributadores afectades
Aturada del tràmit
En la reunió de Govern Local de dimarts 11 de maig, es decideix:
Sol·licitar la paralització dels enviaments dels tràmits d'audiència-reconeixement del deute als habitatges afectats i de liquidació del rebut fins que no es revisi la totalitat de les incidències.
Endarrerir el rebut de la taxa que habitualment es paga el mes de juliol al mes de novembre.
Preguntes freqüents
Què ha passat?
Que la Diputació va aplicar erròniament, des del 2017, la regularització de tarifes.
Per què l'Ajuntament tampoc no ho ha detectat fins ara?
La Diputació fa l'estimació i els cobraments que ha rebut l'Ajuntament coincidien amb aquestes estimacions.
A quins anys afecta la revisió?
Al rebut dels anys 2017, 2018, 2019 i 2020.
Aquesta regularització ens afecta a tots?
No, la revisió de la taxa de residus afecta 1.621 unitats tributàries dels 5.999 que hi ha a Llavaneres.
Tots els contribuents afectats hauran de pagar més?
La incorrecta aplicació de les tarifes suposarà una rebaixa o un increment de l’import de la taxa de residus, segons el cas. La revisió que hi ha en marxa en aquests moments permetrà detectar en quins casos finalment no caldrà aplicar el canvi de tarifa.
Quin és el calendari fiscal?
El govern ha endarrerit el cobrament de la taxa d’escombraries del 2021 fins al mes de novembre per poder revisar l’error detectat amb el cobrament del rebut.
Què vol aconseguir l'Ajuntament?