1. En els supōsits que la lectura realitzada hagi mostrat un consum excessiu i es pugui establir que aquest consum ha estat causa d’una fuita i que aquesta no ha estat causada per la negligčncia del propi abonat, aquest tindrā dret, sempre a peticiķ seva, a quč se li apliqui una taxa per fuites.
En tot cas, s’entendrā que la fuita no ha estat causada per la negligčncia del propi abonat, quan hagi estat produīda per un fet fortuīt, de difícil detecciķ, en un element que forma part de les instalˇlacions privatives de de la xarxa de subministrament d’aigua potable.
Quedaran excloses d’aquesta mesura correctora les fuites conseqüčncia del normal ús o conservaciķ d’un element o aparell receptor de l’habitatge extern a la xarxa de subministrament o dels danys produīts per la seva falta de manteniment o conservaciķ. En tot cas, per aquesta determinaciķ s’estarā a cada cas individualment, tot essent valorable l’estacionalitat del consum i les avaries de difícil detecciķ, no estant obligat l’Ajuntament a concedir-la.
2. Per al cālcul de l’import de la taxa per fuita s’estimarā el consum habitual optant per considerar o bé el volum māxim o bé el volum mitjā del consums produīts en els darrers dos anys a partir de la data en la quč s’acredita la fuita. Per a aquest consum s’aplicaran els tipus estāndards de la taxa del servei d’aigua per a usos domčstics del municipi (primer, segon i tercer tram), vigents en el període de consum de la factura en que s’acredita la fuita. Per al volum d’excés, resultant de la diferčncia entre el consum estimat i el real, s’aplicarā el preu del metre cúbic del segon bloc.
3. Per tal de poder acollir-se a regularitzar la factura, l’abonat haurā de complir els següents requisits:
a) No tenir deutes pendents amb el servei de les aigües. En aquest sentit, no es consideraran pendent de pagament aquelles factures respecte de les quals s’ha demanat un fraccionament del seu pagament, i les d’aquelles persones que es trobin en situaciķ de vulnerabilitat i que tinguin un informe favorable de la regidoria de Serveis Socials o estiguin en trāmits d’obtenir-lo.
b) Que l’abonat hagi acreditat la soluciķ de la incidčncia aportant la documentaciķ justificativa de la subsanaciķ de la fuita. Amb carācter general s’haurā d’aportar la factura de la reparaciķ i el comprovant de pagament d’aquesta mitjanįant transferčncia bancaria o targeta de crčdit. Quan l’abonat tingui subscrit un contracte de manteniment, haurā d’acreditar l’existčncia d’aquest i conforme estā al corrent de pagament així com la realitzaciķ de la reparaciķ de la fuita.
c) La regularitzaciķ d’una factura per aquest motiu s’haurā de solˇlicitar en el termini māxim de 9 mesos a comptar des de la data d’emissiķ de la primera factura en la que es manifesta un excessiu consum com a conseqüčncia de la fuita, essent només regularitzables fins a un māxim de 3 períodes de facturaciķ.
d) Amb carācter general, aquesta mesura reductora no es podrā aplicar a un mateix abonat més d’un cop, en un període de dos anys. Si s’escau, es podrā estudiar la seva excepcionalitat de forma individualitzada en atenciķ a les circumstāncies concretes degudament motivades, sens perjudici d’instar una verificaciķ per part dels serveis d’inspecciķ municipals, no estant obligat l’Ajuntament a concedir-la.
PRESENCIALMENT:
Ompliu la instància i porteu-la a l'Oficina d'Atenció al Ciutadà (OAC) amb la documentació que es relaciona.
Oficina d'Atenció al Ciutadà (OAC)
Plaça de la Vila, 1
Horari: dilluns a divendres de 8.30 a 14 h
Telemàticament fent instància genèrica i adjuntar-hi, escanejat, la documentació acreditativa si s'escau.
Sol·liciteu-la aquí
1. Documentaciķ expedida per l’instalˇlador homologat, justificativa de la reparaciķ de la fuita, indicant la data de realitzaciķ de la mateixa.
2. Comprovant de pagament de la factura de reparaciķ, que haurā de ser mitjanįant transferčncia bancaria o targeta de crčdit.
Servei d'Aigües
Plaça de la Vila, 1
08392 Sant Andreu de Llavaneres
937023610
serveiaigues