X
Emergència per sequera!

Aigues de Llavaneres

Servei municipal del servei d'abastament d'aigua potable des de 1962

EmergènciaEmergència per sequeraEntra en vigor la fase 1 de l'estat d'emergència per sequeraLlavaneres és un dels 239 municipis afectats per la declaració d'emergència decretada per la Generalitat de Catalunya
La qualitat de l'aigua

Gota d'aigua

La realització d'anàlisis periòdiques permeten la verificació del bon funcionament del sistema i del compliment de criteris de qualitat sanitària a l'aigua.

Consulta els últims resultats:

Consulta els resultats

Catàleg de tràmits | PUBLICAT 06.10.2021
Versió per imprimir
Catàleg de tràmits
SA08. Facturació supòsits fuita en instal·lació interior de l'habitatge
  • 1. En els supòsits que la lectura realitzada hagi mostrat un consum excessiu i es pugui establir que aquest consum ha estat causa d’una fuita i que aquesta no ha estat causada per la negligència del propi abonat, aquest tindrà dret, sempre a petició seva, a què se li apliqui una taxa per fuites.

    En tot cas, s’entendrà que la fuita no ha estat causada per la negligència del propi abonat, quan hagi estat produïda per un fet fortuït, de difícil detecció, en un element que forma part de les instal·lacions privatives de de la xarxa de subministrament d’aigua potable. 

    Quedaran excloses d’aquesta mesura correctora les fuites conseqüència del normal ús o conservació d’un element o aparell receptor de l’habitatge extern a la xarxa de subministrament o dels danys produïts per la seva falta de manteniment o conservació. En tot cas, per aquesta determinació s’estarà a cada cas individualment, tot essent valorable l’estacionalitat del consum i les avaries de difícil detecció, no estant obligat l’Ajuntament a concedir-la.

    2. Per al càlcul de l’import de la taxa per fuita s’estimarà el consum habitual optant per considerar o bé el volum màxim o bé el volum mitjà del consums produïts en els darrers dos anys a partir de la data en la què s’acredita la fuita. Per a aquest consum s’aplicaran els tipus estàndards de la taxa del servei d’aigua per a usos domèstics del municipi (primer, segon i tercer tram), vigents en el període de consum de la factura en que s’acredita la fuita. Per al volum d’excés, resultant de la diferència entre el consum estimat i el real, s’aplicarà el preu del metre cúbic del segon bloc.

    3. Per tal de poder acollir-se a regularitzar la factura, l’abonat haurà de complir els següents requisits:

    a) No tenir deutes pendents amb el servei de les aigües. En aquest sentit, no es consideraran pendent de pagament aquelles factures respecte de les quals s’ha demanat un fraccionament del seu pagament, i les d’aquelles persones que es trobin en situació de vulnerabilitat i que tinguin un informe favorable de la regidoria de Serveis Socials o estiguin en tràmits d’obtenir-lo.

    b) Que l’abonat hagi acreditat la solució de la incidència aportant la documentació justificativa de la subsanació de la fuita. Amb caràcter general s’haurà d’aportar la factura de la reparació i el comprovant de pagament d’aquesta mitjançant transferència bancaria o targeta de crèdit. Quan l’abonat tingui subscrit un contracte de manteniment, haurà d’acreditar l’existència d’aquest i conforme està al corrent de pagament així com la realització de la reparació de la fuita.   

    c) La regularització d’una factura per aquest motiu s’haurà de sol·licitar en el termini màxim de 9 mesos a comptar des de la data d’emissió de la primera factura en la que es manifesta un excessiu consum com a conseqüència de la fuita, essent només regularitzables fins a un  màxim de 3 períodes de facturació.

    d) Amb caràcter general, aquesta mesura reductora no es podrà aplicar a un mateix abonat més d’un cop, en un període de dos anys. Si s’escau, es podrà estudiar la seva excepcionalitat de forma individualitzada en atenció a les circumstàncies concretes degudament motivades, sens perjudici d’instar una verificació per part dels serveis d’inspecció municipals, no estant obligat l’Ajuntament a concedir-la.


  • COM INICIAR LA GESTIÓ

    PRESENCIALMENT:
    Ompliu la instància i porteu-la a l'Oficina d'Atenció al Ciutadà (OAC) amb la documentació que es relaciona.
    Oficina d'Atenció al Ciutadà (OAC)
    Plaça de la Vila, 1
    Horari: dilluns a divendres de 8.30 a 14 h

    Telemàticament fent instància genèrica i adjuntar-hi, escanejat, la documentació acreditativa si s'escau.

  • CITA PRÈVIA

    Sol·liciteu-la aquí

  • DOCUMENTACIÓ A APORTAR

    1. Documentació expedida per l’instal·lador homologat, justificativa de la reparació de la fuita, indicant la data de realització de la mateixa.
    2. Comprovant de pagament de la factura de reparació, que haurà de ser mitjançant transferència bancaria o targeta de crèdit.

  • QUI HO POT DEMANAR
    Titular del contracte
  • RESPONSABLE DEL TRÀMIT

    Servei d'Aigües
    Plaça de la Vila, 1
    08392 Sant Andreu de Llavaneres
    937023610
    serveiaigues@ajllavaneres.cat

Diputació de Barcelona
^