Botó que mostra/amaga menú lateral
Catàleg de tràmits | PUBLICAT 11.02.2025
Versió per imprimir
Catàleg de tràmits
Fira del Pèsol | Inscripció a la 25a Festa Gastronòmica del Pesòl Garrofal
Es farà el cap de setmana del 29 i 30 de març
  • Els productes alimentaris sostenibles tenen prioritat a la fira, molt especialment aquells que millorin la salut i/o contribueixin a cuidar el planeta i que tinguin algun certificat o document que ho acrediti. Les parades d'artesania i complements seran complementàries.

    S'afavorirà la participació de les parades que facin accions a favor de l'alimentació saludable, el consum sostenible i la proximitat; així com als expositors que contribueixin a reduir la petjada de carboni. Es valorarà positivament l'acreditació documental d'aquests valors.

  • COM INICIAR LA GESTIÓ

    TELEMÀTICAMENT

    Podeu fer servir la Sol·licitud d'ocupació de la via pública per Promoció Econòmica i adjuntar-hi la documentació que es relaciona.

    AVÍS IMPORTANT | En cas que actuï en nom d'un tercer, prèviament a la tramitació de qualsevol petició, ha de tramitar aquest formulari Ar01. Autorització de representació.

  • DOCUMENTACIÓ A APORTAR
    • Fotocòpia del DNI del responsable de l'activitat.
    • Certificat sobre l'Impost d’Activitats Econòmiques (IAE), emès per l'Agència Tributària.
    • Certificat d'estar al corrent de pagament dels autònoms o règim de la Seguretat Social que correspongui, o últim rebut pagat.
    • Carnet de manipulador d'aliments, en el cas d'activitats en què sigui necessari.
    • Pòlissa d'assegurança de Responsabilitat Civil vigent, de cobertures i quanties d’acord amb el que estableix el Decret 112/2010, de 31 d'agost, d'espectacles públics i activitats recreatives i/o normativa sectorial aplicable. 
    • Declaració responsable general Festa del Pèsol 2025.
    • Declaració responsable alimentació Festa del Pèsol 2025.
    • Sol·licitud d'ocupació de la via pública Festa del Pèsol 2025.
    • Documents o fotografies que acreditin les accions que realitza la parada a favor de la sostenibilitat i el medi ambient. Exemples:

      • Ús d'envasos i materials d'embalatge reutilitzables o biodegradables. Estan prohibides les bosses de plàstic.
      • Venda de productes locals i de temporada, per reduir la petjada de carboni associada al transport d'aliments. 
      • Facilitar el reciclatge i el compostatge a la parada, mitjançant contenidors separats o amb accions educatives per als clients sobre la importància de separar els residus correctament. 
      • Oferir opcions vegetarianes i/o veganes, per reduir la petjada de carboni associada a la producció de carn i de productes làctics. 
      • Reduir el desaprofitament d'aliments, tot oferint descomptes en productes amb la data de caducitat a punt de vèncer o regalant els excedents. 
      • Si és possible, utilitzar energies renovables a la parada. 
  • QUAN TRAMITAR-HO

    Fins al 3 de març de 2025.

  • COST

    El que estableix l'Ordenança fiscal núm. 19: Taxa per parades, barraques, casetes de venda, espectacles o atraccions situats en terrenys d'ús públic i indústries del carrer i ambulants.

    Les empreses o entitats que exerceixin la venda d'algun producte hauran de pagar la taxa d'ocupació de via pública que és de 3 € m2 i dia (amb un mínim de 60,79 € per parada i liquidació). Les entitats que no facin venda i només facilitin informació estan exemptes del pagament de la taxa. 

    En cas que l’Ajuntament faciliti la connexió elèctrica, cal afegir al cost de la llicència:

    • Per a les llicències en ocupacions de terrenys destinats a la instal·lació de casetes de venda, parades, fins a un màxim de 14.999 w. Les instal·lacions que consumeixin més de 15.000 w hauran de contractar el servei a la companyia elèctrica o portar un generador insonoritzat.
    • En cas d’instal·lacions de consum la suma dels quals sigui inferior a 100 w: 10,00 € per parada i dia
    •  En cas d’instal·lacions que connectin planxes, fregidores, forns o altres aparells la suma dels quals superi els 101 w i fins a 1000 w: 38,75 € per parada i dia.
    •  En cas d’instal·lacions que connectin planxes, fregidores, forns o altres aparells la suma dels quals sigui entre 1001 i 10.000 w: 77,50 € per parada i dia.
    • En cas d’instal·lacions que connectin planxes, fregidores, forns o altres aparells la suma dels quals sigui entre 10.001 i 15.000 w: 116,25 € per parada i dia.

    L’Ajuntament facilitarà la connexió elèctrica quan hi hagi disponibilitat. El pagament de la taxa no garanteix el servei i, en cas que no es pugui oferir per motius degudament justificats, aquesta serà abonada o no carregada.

  • NORMATIVA RELACIONADA
    • Decret legislatiu 2/2003, de 28 d’abril, pel qual s’aprova el text refós de la Llei Municipal i de Règim Local de Catalunya.
    • Decret 336/1988, de 17 d’octubre, pel qual s’aprova el Reglament del patrimoni dels ens locals. 
    • Reglamentació de Bens de les entitats locals.
    • Ordenança fiscal núm. 19
  • RESPONSABLE DEL TRÀMIT

    Regidoria de Promoció Econòmica, Empresa, Comerç, Turisme i Consum
    Ca l'Alfaro
    Pg. Mare de Déu de Montserrat, 27-33
    937 023 644
    promocio@ajllavaneres.cat

Informació relacionada
Els comerciants interessats a tenir una parada a la fira s'hi poden inscriure fins al 3 de març
Diputació de Barcelona
^