L'alcalde de Llavaneres, Joan Mora, ha valorat positivament la reunió que els alcaldes de les poblacions afectades per la reordenació del servei del CAP d'Arenys de Mar -els dos Arenys, Sant Vicenç, Caldes i Llavaneres- van mantenir ahir a la tarda amb el Servei Catalŕ de la Salut. Mora confia que la trobada serveixi per introduir alguna millora. Després de la trobada d'ahir, el CatSalut va anunciar que ajornava la decisió i que a mitjans de febrer en tornaran a parlar.
La modificació del servei d'urgències, per a nits i festius, del CAP d'Arenys de Mar suposaria perdre personal, tal com denuncien els usuaris i professionals, que ahir es van manifestar davant de l'Ajuntament d'Arenys de Mar mentre els alcaldes es reunien amb el representant del Servei Català de la Salut.
"S'ajorna la implantació d'aquests canvis, tot i que aquesta mesura ja s'està aplicant a tot Catalunya", adverteix l'alcalde de Llavaneres, que ha explicat que els alcaldes van aprofitar la reunió per presentar algunes propostes que ara el CatSalut estudiarà.
La mesura proposada fa uns dies per l'ICS, i que s'havia d'aplicar a partir de l'1 de febrer, redueix l'atenció al CAP d'Arenys de Mar durant les nits i festius amb un sol metge i dues infermeres. L'altre metge que hi havia fins ara passarà a fer domicilis i tindrà seu a Mataró. També es vol reduir la jornada d'una de les dues infermeres, que passaria de 12 a 4 hores. recordem que les urgències del CAP de Llavaneres es van tancar al mes d'agost del 2011, i des d'aleshores el servei s'ofereix al CAP d'Arenys de Mar.
Informacions relacionades