X
Telèfon per a situacions de vulnerabilitat
Museu
Botó que mostra/amaga menú lateral
Notícies | PUBLICAT 23.03.2020
Versió per imprimir
Comparteix al FacebookCompartir a Twitter
Notícies
Educació aposta per l'aprenentatge en línia durant el confinament

El Departament d'Educació, en el marc d'aquest context extraordinari de confinament obligat pel coronavirus, posarà a disposició de les escoles i instituts de Catalunya l'entorn virtual d'aprenentatge EIX. L'actuació s'adreçarà als centres que encara no en tinguin i de manera esglaonada. EIX està basat en tecnologia Moodle i permet l'accés des de qualsevol dispositiu. L'objectiu és garantir l'aprenentatge en línia a l'alumnat i acompanyar el professorat en l'ús educatiu de les tecnologies digitals. En l'actualitat nombrosos centres docents de Catalunya ja tenen iniciades línies de treball digital amb el seu alumnat i fan ús de diferents entorns per l'aprenentatge.

En l'entorn EIX, els docents poden crear aules virtuals i començar a treballar-hi des del seu usuari i contrasenya xtec. EIX incorpora eines per compartir recursos, per fer seguiment del progrés de l'alumnat, fomenta el treball col·laboratiu i inclou la possibilitat de dur a terme vídeo-conferències. Pel que fa a l´alumnat, EIX no requereix de l'ús de comptes de correu electrònics, les dades de l'alumnat només són accessibles pel mateix centre i es troben allotjades en els servidors del Departament d´Educació.

Els centres que ja fan un ús d'altres plataformes que garanteixen l'educació a distància, en el marc de l'autonomia de centres, podran seguir utilitzant-les, vetllant pel seguiment de les Orientacions sobre l'adopció d'entorns de treball col·laboratiu al núvol per a l'àmbit escolar i en compliment de la llei en matèria de protecció de dades i propietat intel·lectual vigent.

Per tal de garantir l'aprofitament pedagògic d'aquests entorns, s'oferiran formacions, vídeo-tutorials, webinars així com exemples de bones pràctiques i recomanacions. Aquestes recomanacions s'aniran actualitzant de manera continuada.

Estudis online

Diputació de Barcelona
^