Plaça de la Vila, 1
937023600
participacio
La Regidoria de Participació Ciutadana, amb el suport de l'àrea d'Economia, recupera la quarta edició del Pressupost Participatiu, que va quedar en suspens al mes de març en plena fase de la pluja d'idees. L'objectiu és que la ciutadania imagini, proposi i decideixi en què invertim una part dels recursos públics. Per fer-ho possible, l'Ajuntament de Llavaneres es compromet a reservar una partida de 100.000 euros del capítol d'inversions del pressupost municipal del 2021.
Tot i que el procés ja estava iniciat -ja s'havia fet la presentació i s'estaven recollint propostes- es torna a obrir el termini de presentació d'idees. Cal aclarir, en tot cas, que les idees que ja s'havien presentat estan ja recollides. La novetat és que els projectes escollits s'executaran durant el 2021 i no pas aquest any. El que no varia és l'equip de treball: es mantenen els veïns que van sortir escollits en el sorteig públic del mes de febrer d'enguany, així com les normes del procés participatiu. Així mateix, en continuen formant part els representants dels set barris de Llavaneres. A aquests veïns se'ls va convidar a prendre-hi part durant la primera edició de les assemblees de 'Gent del Barri'.
Amb el Pressupost Participatiu es vol promoure la implicació dels veïns en els afers públics i afavorir la inclusió i la cohesió socials. D'aquesta manera, l'Ajuntament manté l'aposta per la transparència, la participació i la col·laboració entre el consistori i la ciutadania. Totes les fases de treball es faran en línia a través del web de Participació Ciutadana i hi haurà una darrera trobada virtual, dimecres 14 d'octubre. Se suspenen les trobades presencials com a mesura de prevenció de contagis de Covid-19.
Calendari
Les fases del procés participatiu
1. PLUJA D'IDEES
Presentant fins a cinc propostes per millorar la vila. Cal tenir en compte els criteris establerts, i sobretot que siguin una inversió.
2. SUPORTS
De les propostes dels ciutadans podem donar suport a aquelles que creiem que s'haurien de portar a terme. Cada ciutadà disposa de 5 suports. Les 20 propostes que hagin obtingut més suports passaran a la següent fase de valoració. Prèviament, els tècnics municipals hauran triat les propostes viables i hauran fet una primera valoració tècnica.
3. PRIORITZACIÓ
Preseleccionades les propostes finalistes per part de la ciutadania i valorades econòmicament per part de l'Ajuntament, els membres de l'equip de treball podran decidir, sobre un total de 20 propostes, quines són les que consideren que s'han d'incorporar al Pressupost municipal de l'any 2021. Es podran escollir tantes propostes com es vulgui, sempre i quan la suma dels seus imports no superi el 100.000 d'euros.
AVÍS: Si formeu part de l'equip de treball, podeu emplenar aquest formulari de recollida d'idees.