Botó que mostra/amaga menú lateral
Dimarts
13
octubre
2020
(*fins al 14-12-2020)
Cursos
Versió per imprimir
Comparteix al FacebookCompartir a TwitterAfegir l'acte al vostre calendari
Agenda
Curs de vetllador escolar
Inscripcions obertes, aquí.
Vetllador escolar: curs bàsic d'educació especial per a 25 alumnes.

1. La proposta formativa
1.1. Introducció
La Fundació Pere Tarrés, per encàrrec de la Regidoria d'Ocupació de l'Ajuntament de Sant Andreu de Llavaneres, presenta una proposta formativa per a solventar les necessitats esdevingudes en l'àmbit d'inserció laboral per a col·lectius específics.

En els darrers anys la figura del vetllador escolar ha anat tenint una major presència i importància en les escoles ordinàries dins el marc de l'escola inclusiva. En aquest sentit, aquest curs pretén formar en les funcions principals del vetllador escolar facilitant uns coneixements bàsics i recursos necessaris per a la tasca de suport escolar als infants amb necessitats educatives especials (NEE).

Amb aquesta finalitat, presentem: vetllador escolar: curs bàsic d'educació especial.

1.2. Destinataris
• Aquest curs està destinat a usuaris interessats en les tasques de vetllador en l'àmbit escolar.

1.3. Objectius d'aprenentatge:
• Reflexionar sobre la importància de generar espais inclusius que afavoreixin l'atenció a la diversitat
• Adquirir eines i recursos per al suport educatiu i el treball amb infants amb NEE
• Adquirir coneixements bàsics sobre el desenvolupament maduratiu dels infants amb NEE
• Conèixer i aprendre les actuacions bàsiques de cura i higiene personal
• Aprendre tècniques de mobilització, trasllat per facilitar l'autonomia dels infants, evitant lesions en el professional
• Descobrir la possibilitat del treball amb les famílies
• Valorar la importància del treball en xarxa i de col·laboració entre professionals
• Fer conscients de la intervenció educativa dels monitors/es en els menjadors escolars
• Donar eines i recursos per fer del menjador escolar un espai educatiu de lleure

1.4. Professorat i experts proposats:
• Professorat dels Departament de Sanitat i Psicopedagogia de la Fundació Pere Tarrés.

1.5. Reconeixement i acreditació de la formació:
• La formació presentada té una certificació pròpia de la Fundació PereTarrés.
1.6. Microdisseny del Programa:
• Introducció a l'educació especial
• Modalitats d'escolarització amb alumnes amb NEE (necessitats educatives especials)
• Escola inclusiva
• Funcions i marc legal
• Pla individualitzat
• Treball en xarxa. Equips interdisciplinaris. Relació i treball amb els diferents professionals que atenen infants amb NEE
• Relació i treball amb les famílies
• Competències emocionals
• Desenvolupament de l'infant
• Infants amb NEE (infants amb discapacitats, infants amb trastorns generalitzats del desenvolupament i infants amb TDHA i trastorns de conducta)
• Salut en l'infant
• Prevenció d'accidents i/o malalties
• Dades a conèixer i farmaciola
• Seqüència bàsica de primers auxilis
• Canvis de bolquers
• Suport vital bàsic, obstrucció de la via aèria i pols
• Actuacions en crisi epilèptica, diabetis, lipotímia, ferides, hemorràgies i contusions
• Què és la higiene postural
• Normes d'higiene postural
• Mobilitzacions, trasllat i deambulació de pacients

1.7. Durada:
• La formació estarà reconduïda durant un període de dos mesos amb les dates a concretar a partir de les necessitats de l'àrea.
• La formació presenta una durada equivalent a una càrrega lectiva de 40 hores

1.8. Metodologia:
• La metodologia proposada és la modalitat de teleformació a través de la plataforma e-elearning de la Fundació Pere Tarrés amb la inclusió de dues sessions d'aula virtual on el docent es conectarà en directe.
• Durant el curs, l'alumne tindrà accés a l'aula les 24 hores del dia podent anar al seu ritme i adaptant el procés d´aprenentatge a les seves necessitats; durant aquest període, cada participant accedeix al contingut del curs, disposa de material complementari (lectures, vídeos, etc.) i realitza activitats obligatòries i opcionals.
• Els participants podran comunicar-se entre ells, amb el docent i amb la
coordinació del curs a través del fòrum general del curs, del fòrum de cadascun dels mòduls i a través del servei de missatgeria
• A l'inici del curs, l'alumne pot accedir a un video tutorial on se li explica com accedir a l´aula i als diferents espais d´aquest entorn.
• Abans de començar el curs, l'alumne podrà consultar la Guia de l´alumne on quedaran recollits els objectius del curs, els continguts que es treballaran i el calendari de lliurament d´activitats
• Incorporarem dues sessions d'aula virtual durant les quals el docent connectarà en directe amb els alumnes i on la comunicació bidireccional permetrà la consulta, resolució de dubtes o aquelles qüestions que el docents o els alumnes considerin. La primera d'aquestes sessions seria a l'inici del curs i tindria com a objectiu presentar la formació, acompanyaren el primer accés al Moodle (entorn en el que treballaran) i facilitar el contacte amb el docent i entre els alumnes. La segona de les sessions seria de seguiment o d´avaluació si es realitza al final de la formació.

Lloc Formació en línia amb dues sessions per aula virtual.
Data 13 d'octubre de 2020 fins al 14 de desembre de 2020
Durada Del 13 d'octubre al 14 de desembre (40 hores)
Organitza Regidoria d'Ocupació
Preu 50 €
Tipus d'acte Cursos
Informació relacionada
El Forma't 2021 inclou una proposta en línia gratuïta
Dimarts, 10 de novembre de 2020 (*fins al 15-12-2020)
Inscripcions obertes, aquí.
La regidoria d'Ocupació obre inscripcions per a un curs de francès d'atenció al client, adreçat al sector de la restauració i els serveis
Dimarts, 13 d'octubre de 2020 (*fins al 27-10-2020)
Inscripcions obertes, aquí.
Dimarts, 6 d'octubre de 2020 (*fins al 5-11-2020)
Inscripcions obertes, aquí.
Dilluns, 5 d'octubre de 2020 (*fins al 5-12-2020)
El Forma't 2020 inclou una proposta en línia i a un preu reduït
A causa de la pandèmia, la majoria de propostes de formació es faran en línia
Diputació de Barcelona
^