OBJECTIUS
Analitzar els productes i serveis dels participants i treballar amb ells si el preu que posen en el mercat és l'adequat.
Treballar amb diferents mètodes de polítiques de preus que permetin maximitzar la quota de mercat, el marge de benefici i millorar l'experiència del client.
METODOLOGIA
Teòrica i pràctica. Es donarà una base teòrica de coneixement per després aplicar-ho als propis negocis dels participants. Tot a través d'exercicis i dinàmiques.
Sessió 1
1- Què és el preu?
2- Factor subjectiu i objectiu del preu.
3- El preu i el client.
4- Què busquem amb el preu?
5- Factors claus que influeixen en el preu.
Sessió 2
1- Les fases d'un producte/ servei i el seu preu
2- Posicionant un producte/ servei segons el preu i altres variables.
3- Les estratègies de preu en el cicle de vida del producte o el servei.
4- Estratègies promocionals.
Sessió 3
1- Estratègies de preu respecte la competència.
2- Estratègies de preus psicològics.
3- Els mètodes per fixar els preus: Percebuts en el mercat, segons els costos i la rendibilitat exigida.
Sessió 4
4- Desenvolupant polítiques globals de preus i productes: On guanyo, on vull perdre i els seus motius.
5- Definint l'experiència que vull dels meus clients i com implementar les noves polítiques de preu.
6- 5 errors a evitar i 5 accions a implementar quan es posen en marxa noves polítiques de preus.