Botó que mostra/amaga menú lateral
Notícies | PUBLICAT 29.04.2026
Versió per imprimir
Comparteix al FacebookCompartir a Twitter
Notícies
Pas endavant per a la reurbanització integral de l'Ametllareda
El ple aprova per unanimitat la primera fase del projecte executiu, que aposta per la millora de la mobilitat, dels serveis i de la qualitat de l'espai públic

La reforma de l'Ametllareda fa un pas endavant. El ple de l'Ajuntament va aprovar el projecte executiu de la primera fase, dimarts 28 d'abril, un cop rebut l'informe favorable de l'Agència Catalana de l'Aigua (ACA). L'actuació preveu una transformació integral de la xarxa viària, els serveis i l'espai públic, amb una inversió d'1.646.725,94 € (sense IVA). L'alcalde, Àlex Neira, destaca el fet que el projecte no hagi rebut al·legacions. El regidor d'Urbanisme, Carlos Sánchez Nicolau, avança que la voluntat de l'equip de govern és licitar les obres i que s'hi pugui començar a treballar passat l'estiu. Aquest punt va ser un dels més destacats de la sessió plenària d'abril. En repassem la resta.

 Els acords 

Punt 1. El Ple aprova per assentiment l’acta de la sessió ordinària celebrada el 25 de març de 2026.

Punt 2. S'informa del control i fiscalització dels òrgans de govern: A) Resolucions de l’Alcaldia i Regidors-Delegats.

Punt 3. S'informa de la relació mensual de les operacions del compte 413 «Creditors per operacions meritades».

Punt 4. El Ple aprova, per unanimitat, proposar al Departament d’Empresa i Treball les dates de les dues festes locals per a l’any 2027 al municipi. Seran el 19 de juliol de 2027, per a la Festa Major de La Minerva, i el 30 de novembre de 2027, diada de Sant Andreu.

Punt 5. El Ple aprova l’actualització del Pla Estratègic de Subvencions de l’exercici 2026 per incorporar una nova línia d’ajuts adreçada a famílies del municipi amb infants amb dificultats d’aprenentatge. L’acord s’aprova per unanimitat.

Punt 6. El Ple aprova l'aixecament dels reparaments suspensius interposats per la Intervenció. Hi voten a favor tots els grups municipals, excepte Movem, que s'hi absté.

Punt 7. El Ple aprova, per unanimitat, la tercera i última pròrroga de la concessió de l’explotació del bar, ubicat a la Piscina Municipal, per a la temporada 2026. S'hi absenta el regidor Pou.

Punt 8. El Ple aprova, per unanimitat, la segona pròrroga de la cessió d’ús en precari a favor de l’associació La Inestable, companyia de teatre, d’un local de propietat municipal situat a l'Espai Labandària, al passeig de Jaume Brutau, 4. S'hi absenta el regidor Viladomat.

Punt 9. El Ple aprova, per unanimitat, el projecte de reurbanització de la vorera oest de l’avinguda de Catalunya.

Punt 10. El Ple rebutja la moció proposada pel regidor no adscrit, Oriol Giralt, en relació amb la regularització d’immigrants estrangers a l’Estat espanyol i la marginació de la llengua catalana en aquest procés. Hi voten a favor el regidor Giralt, ERC, Junts i Movem. Hi voten en contra PSC, PP i Acord per Llavaneres.

Punt 11. El regidor no adscrit, Oriol Giralt, formula deu preguntes al Ple, en relació a: els camions de recollida de residus, l’estalvi d’aigua, les colles castelleres per a la Festa Major, la nova normativa dels Vehicles de Mobilitat Personal, el banc d’ADN d’animals domèstics, les batudes de senglars, el bus nocturn de recollida de jovent a Mataró, les zones inundables de la riera i el preu de la taxa d’escombraries.

Punt 12. El Ple dona pas a les set preguntes del Grup Municipal d’ERC, en relació a la Festa del Pèsol, el projecte de revalorització agrària, l’error de protocol en el lliurament del Pèsol d’Or i la parada del Casal del Pèsol durant la Festa del Pèsol, la darrera edició de Som de Barri, l’estat de l’escultura d’homenatge al Pèsol Garrofal i la no assistència institucional a la darrera obra de teatre de La Inestable. 

Punt 13. El regidor no adscrit, Oriol Giralt, retira un prec en el Ple sobre el dret dels regidors a intervenir amb una rèplica breu quan es considerin al·ludits durant una intervenció.

Punt 14. El Grup Municipal d’ERC formula un prec al Ple sobre l’estat de les licitacions en curs.

Punts d'urgència

P.U.1. El Ple aprova, per unanimitat, el projecte executiu de la primera fase de la reurbanització de l’Ametllareda.

P.U.2. El Ple aprova, per unanimitat, l’adjudicació de la concessió administrativa del servei de reflexologia podal del Casal Municipal de la Gent Gran, mitjançant procediment obert i tramitació ordinària.

Els plens, a Ràdio Llavaneres i a YouTube  

Podeu recuperar la sessió plenària a radiollavaneres.cat i al canal de YouTube de l'Ajuntament.

 La reurbanització de l'Ametllareda 

L’àmbit d’intervenció inclou els carrers Oms i Castanyers, els passatges transversals entre aquests vials, i el tram sud dels carrers de l'Alzina i del passeig dels Cedres. El projecte redefineix la configuració dels carrers segons diferents tipologies de secció. Al passeig dels Cedres i al carrer de l’Alzina s’hi preveuen vials segregats amb voreres, calçada d’un carril i espais d’aparcament. En canvi, als carrers dels Oms i dels Castanyers s’opta per la plataforma única, amb prioritat per als vianants. Pel que fa als materials, es projecta la renovació de voreres amb llosa de formigó i una nova calçada d’aglomerat asfàltic.

La intervenció també inclou la renovació completa dels serveis. Es preveu la implantació d’una xarxa separativa de clavegueram per a aigües residuals i pluvials, la millora de trams existents i la connexió amb la riera de Llavaneres. També s’amplia la xarxa d’aigua potable i reg, s’incorpora la xarxa d’hidrants contra incendis i es renova l’enllumenat públic. A més, s’hi preveu una nova canalització de telecomunicacions al carrer de l'Alzina, pensada com a suport per a futurs sistemes de videovigilància, i la plantació de nou arbrat d’acord amb un estudi de verd urbà.

Ple del 28 d'abril de 2026

Informació relacionada
Els recursos es destinen principalment a la millora de l'Ametllareda i a projectes de transició energètica
També tira endavant la delegació a l'Ajuntament de Caldes d'Estrac de la gestió del salvament i socorrisme de platges i piscines municipals de les 3 Viles
El ple de juliol es tanca amb una gran ovació de reconeixement a la seva trajectòria com a regidor i alcalde de la vila
El ple també dona llum verda a l'Ordenança municipal d'ús de les platges
El ple també dona llum verda a la nova ordenança de tinença d'animals
S'acorda la revocació de la delegació al Consell Comarcal del servei de recollida, atenció i acollida d'animals domèstics
També es ratifica la delimitació de les franges de protecció contra incendis de les urbanitzacions, les edificacions i les instal·lacions del poble
Els comptes superen els 19 milions d'euros i a la plantilla de personal hi haurà quatre noves incorporacions
Tira endavant, també per unanimitat, el Pla Especial de protecció del patrimoni de la masia Can Matas
També dona llum verda a l'Ordenança General de preus públics
S'aprova una moció per combatre a multireincidència delictiva
El consistori comdemna els assassinats masclistes que estem vivint i fa costat a les víctimes
En una sessió extraordinària convocada per ERC, Junts i Movem Llavaneres, a l'oposició
Infermera de professió i per vocació, hi va treballar des de 1998 fins a la seva mort, ara fa tres anys
També es ratifiquen les festes locals per al 2025
El govern el presenta com un document estratègic de mandat i l'oposició, en bloc, hi vota en contra
El govern aposta per construir-hi un edifici annex al mateix nivell que la pista de joc, que també donaria servei a un futur camp de futbol 7
També dona llum verda al conveni de col·laboració de les 3 Viles
Va ser un dels punts destacats de la sessió ordinària de novembre
Els comptes superen el 16 milions d'euros i a la plantilla de personal, amb 144 treballadors, s'hi incorpora una plaça de personal eventual
També per unanimitat, dona llum verda a una nova ordenança municipal per promoure l'estalvi d'aigua
La corporació va celebrar la primera sessió ordinària del mandat 2023-2027
La sessió extraordinària del 23 de maig va servir per acomiadar els regidors que no es presenten a les eleccions municipals del 28M
El consistori es va adherir al Pla comarcal per la diversitat sexual i de gènere i va donar llum verda al procés per licitar el bar de la piscina
Els comptes superen els 15 milions d'euros i la plantilla de personal està dotada amb 133 treballadors
El coeficient de l'Impost de Béns Immobles s'incrementa lleugerament
El ple ha declarat d'especial interès les tres promocions urbanístiques previstes a Can Rivière, Els Ametllers i El Balís
És el nou responsable polític de les àrees d'Esports i Igualtat i el regidor del barri de Montalt, Catà i Grup Betlem
La renúncia de l'acta de regidora va ser un dels punts destacats del ple de juny
L'acceptació de l'acta de regidor va ser un dels punts destacats del ple de maig
El ple va aprovar l'avantprojecte de les obres de reurbanització del barri amb el vot a favor de tots els grups municipals
Després de dos anys de pandèmia i de sessions telemàtiques
Diputació de Barcelona
^