Botó que mostra/amaga menú lateral
Notícies | PUBLICAT 01.07.2026
Versió per imprimir
Comparteix al FacebookCompartir a Twitter
Notícies
El Ple aprova el nou organigrama municipal de l'Ajuntament
La sessió també dona llum verda al reforç de personal a les llars d'infants públiques i ratifica les adjudicacions dels serveis de temporada a les platges

El ple ordinari del dimarts 30 de juny ha aprovat el nou organigrama municipal, una eina que definirà la nova estructura interna del consistori per millorar l'organització dels serveis públics. La sessió també ha validat millores als serveis educatius municipals i diversos acords vinculats al litoral.

L’aprovació del nou organigrama municipal ha estat un dels punts destacats del ple del mes de juny. La proposta, impulsada per l’equip de govern, té com a objectiu dotar l’Ajuntament d’una estructura organitzativa que permeti una gestió més eficaç, eficient i coordinada dels serveis públics municipals.

Tal com es va explicar durant la sessió, l’organigrama defineix les diferents àrees, serveis, funcions i responsabilitats internes del consistori. La nova estructura s’ha treballat conjuntament amb la representació del personal municipal i queda distribuïda en quatre grans àrees: Àrea de Serveis Generals i Econòmics; Àrea de Serveis Territorials; Àrea de Serveis Personals i Àrea de Seguretat Ciutadana-Policia Local.

En l’àmbit educatiu, el Ple va aprovar per unanimitat la modificació dels contractes de les llars d’infants públiques Sant Nicolau i Minerva. L’acord permet incorporar una educadora de suport de 15 hores setmanals a cada centre durant el curs 2026-2027.

Pel que fa al litoral, també es van ratificar les adjudicacions dels contractes d’explotació dels serveis de temporada a la platja de l’Estació i a la platja de Les Barques per als pròxims anys.

La sessió va incloure, a més, altres acords relacionats amb la cessió d’espais municipals a entitats locals i l’aprovació d’una declaració institucional en favor d’un sistema de cures dignes i universal, a proposta d'ERC, que va rebre el suport de tot el plenari.

Els acords 

Punt 1. El Ple aprova aprova l’acta de la sessió ordinària celebrada el dia 26 de maig de 2026 amb l'abstenció del grup municipal Movem Llavaneres.

Punt 2. S'informa del control i fiscalització dels òrgans de govern: A) Resolucions de l’Alcaldia i Regidors-Delegats.

Punt 3. S'informa de la relació mensual de les operacions del compte 413 «Creditors per operacions meritades».

Punt 4. S'informa del decret d’Alcaldia núm. 1033/2026, de 23 de juny, d’aprovació de la liquidació del pressupost de l’exercici 2025. 

Punt 5. El Ple aprova per unanimitat la modificació del contracte de servei d'escolarització i els serveis complementaris de la llar d'infants pública Sant Nicolau (Lot 1), que inclou la contractació d'una educadora amb un contracte de 15 h setmanals per al curs 2026-2027.

Punt 6. El Ple aprova per unanimitat la modificació del contracte de servei d'escolarització i els serveis complementaris de la llar d'infants pública Minerva (Lot 2), que inclou la contractació d'una educadora amb un contracte de 15 h setmanals per al curs 2026-2027.

Punt 7. Aprovació del nou organigrama de l’Ajuntament. Vots a favor dels grups del govern, PSC, PP i Acord per Llavaneres; i les abstencions dels grups de l'oposició, ERC, Junts per Llavaneres, Movem Llavaneres i el regidor no adscrit.

Punt 8. Es rectifica, per unanimitat, l’acord del ple de 26 de maig, d’aprovació del conveni marc de col·laboració entre el Consell Comarcal i entitats locals del Maresme per a l’ús i gestió de les borses de personal d’àmbit comarcal per ocupar temporalment llocs de treball.

Punt 9. El Ple ratifica per unanimitat l’acord de la Junta de Govern Local de 9 de juny, d’adjudicació del contracte de l’explotació dels serveis de temporada de les platges de Llavaneres per procediment obert del Lot 1: GU01 (platja de l’Estació) per al període 2027- 2031.

Punt 10. El Ple ratifica l’acord de la Junta de 9 de juny, d’adjudicació del contracte d’explotació dels serveis de temporada de les platges de Llavaneres per procediment obert del Lot 2: GU02 (platja de Les Barques) per als anys 2026-2031, amb l'abstenció de Movem Llavaneres.

Punt 11. El Ple aprova per unanimitat la cessió d’ús en precari a favor de l’associació SI Dona, servei integral a la Dona, d’un local de propietat municipal a l’Espai Labandària, situat al passeig de Jaume Brutau, 4.

Punt 12. El Ple aprova la cessió d’ús en precari a favor de l’Associació de les Llums d’un local municipal a l’Espai Labandària situat al passeig Jaume Brutau, 4. Vots a favor de PSC, PP, Acord, Movem Llavaneres i el regidor no adscrit; en contra, ERC, i abstenció de Junts per Llavaneres.

Punt 13. El Grup Municipal d'ERC Llavaneres presenta en el Ple una declaració institucional per a l'adhesió al manifest per l'autonomia i la vida i per un sistema de cures dignes i universal. La moció s'aprova per unanimitat.

Punt 14. El regidor no adscrit formula vuit preguntes al Ple sobre el nombre de persones empadronades al municipi, sobre el nombre de persones censades, sobre formació de personal municipal sobre l’ús dels DEA i la possibilitat d’oferir cursos oberts a la ciutadania, el manteniment dels desfibril·ladors, l’estat del projecte de transport a demanda, la instal·lació de contenidors intel·ligents mòbils, la recollida de deixalles a domicili per a persones amb mobilitat reduïda i sobre l’estimació de la liquidació pressupostària de l’any 2025 i l’impacte del Reial decret llei 13/2026 en la gestió pressupostària municipal.

Punt 15. El Grup municipal Junts per Llavaneres formula una pregunta al Ple, per a la regidora Solà, sobre el dispositiu de socorrisme a les platges aquest estiu, els punts de vigilància actius i els possibles canvis respecte de la temporada anterior.

Punt 16. ERC formula set preguntes al Ple sobre les accions previstes per fomentar la participació a les eleccions municipals del 2027; sobre la retirada de la senyalització de l’entrada de l’espai polivalent de la cruïlla del camí Pla de Sant Pere i el camí del Balís, sobre recaptació de les zones blaves i sancions per aparcament en espais reservats; sobre sancions per conductes incíviques relacionades amb animals de companyia; sobre manteniment de parcs i jardins i sobre cost i funcionament de l’aplicació 'Cada peça suma'.

Punt 17. El regidor no adscrit formula dos precs al Ple. El primer sol·licita que l’Ajuntament faci un acte públic de reconeixement i agraïment a Teresa Vidal i a totes les persones que van fer possible el guarniment de les escales de l’església durant les festes del Corpus. L'alcalde de Llavaneres, Àlex Neira, expressa, en nom de tot el consistori, l'agraïment i reconeixement a Teresa Vidal i a tot l'equip humà que va fer possible l'homenatge a Gaudí per Corpus. El segon prec del regidor no adscrit és per sol·licitar al govern municipal que estudiï la possibilitat de disposar d’aigua per a la ciutadania en determinats espais o equipaments municipals, com ara en el Ple. L'alcalde recull la proposta.

Els plens, a Ràdio Llavaneres i a YouTube  

Podeu recuperar la sessió plenària a radiollavaneres.cat i al canal de YouTube de l'Ajuntament.

Ple 30 juny

Informació relacionada
El plenari va fer un nou impuls al projecte de reurbanització de l'Ametllareda
El ple aprova per unanimitat la primera fase del projecte executiu, que aposta per la millora de la mobilitat, dels serveis i de la qualitat de l'espai públic
Els recursos es destinen principalment a la millora de l'Ametllareda i a projectes de transició energètica
També tira endavant la delegació a l'Ajuntament de Caldes d'Estrac de la gestió del salvament i socorrisme de platges i piscines municipals de les 3 Viles
El ple de juliol es tanca amb una gran ovació de reconeixement a la seva trajectòria com a regidor i alcalde de la vila
El ple també dona llum verda a l'Ordenança municipal d'ús de les platges
El ple també dona llum verda a la nova ordenança de tinença d'animals
S'acorda la revocació de la delegació al Consell Comarcal del servei de recollida, atenció i acollida d'animals domèstics
També es ratifica la delimitació de les franges de protecció contra incendis de les urbanitzacions, les edificacions i les instal·lacions del poble
Els comptes superen els 19 milions d'euros i a la plantilla de personal hi haurà quatre noves incorporacions
Tira endavant, també per unanimitat, el Pla Especial de protecció del patrimoni de la masia Can Matas
També dona llum verda a l'Ordenança General de preus públics
S'aprova una moció per combatre a multireincidència delictiva
El consistori comdemna els assassinats masclistes que estem vivint i fa costat a les víctimes
En una sessió extraordinària convocada per ERC, Junts i Movem Llavaneres, a l'oposició
Infermera de professió i per vocació, hi va treballar des de 1998 fins a la seva mort, ara fa tres anys
També es ratifiquen les festes locals per al 2025
El govern el presenta com un document estratègic de mandat i l'oposició, en bloc, hi vota en contra
El govern aposta per construir-hi un edifici annex al mateix nivell que la pista de joc, que també donaria servei a un futur camp de futbol 7
També dona llum verda al conveni de col·laboració de les 3 Viles
Va ser un dels punts destacats de la sessió ordinària de novembre
Els comptes superen el 16 milions d'euros i a la plantilla de personal, amb 144 treballadors, s'hi incorpora una plaça de personal eventual
També per unanimitat, dona llum verda a una nova ordenança municipal per promoure l'estalvi d'aigua
La corporació va celebrar la primera sessió ordinària del mandat 2023-2027
La sessió extraordinària del 23 de maig va servir per acomiadar els regidors que no es presenten a les eleccions municipals del 28M
El consistori es va adherir al Pla comarcal per la diversitat sexual i de gènere i va donar llum verda al procés per licitar el bar de la piscina
Els comptes superen els 15 milions d'euros i la plantilla de personal està dotada amb 133 treballadors
El coeficient de l'Impost de Béns Immobles s'incrementa lleugerament
El ple ha declarat d'especial interès les tres promocions urbanístiques previstes a Can Rivière, Els Ametllers i El Balís
És el nou responsable polític de les àrees d'Esports i Igualtat i el regidor del barri de Montalt, Catà i Grup Betlem
La renúncia de l'acta de regidora va ser un dels punts destacats del ple de juny
L'acceptació de l'acta de regidor va ser un dels punts destacats del ple de maig
El ple va aprovar l'avantprojecte de les obres de reurbanització del barri amb el vot a favor de tots els grups municipals
Després de dos anys de pandèmia i de sessions telemàtiques
Diputació de Barcelona
^