1. Sol·licitud degudament complimentada, segons model disponible a l’Oficina d’Atenció al Ciutadà de l’Ajuntament i al web municipal, degudament complimentat, en tots els casos, amb les següents especificacions:
a. Identificació completa de la persona interessada (nom, adreça, DNI o NIF, telèfon, fax i adreça electrònica) o del seu representant legal.
b. Descripció de l’obra o actuació projectada amb el detall suficient per la seva correcta identificació.
c. Adreça de la finca on es vol realitzar l’actuació.
d. Indicació de la documentació que s’aporta juntament amb la sol•licitud.
2. Fotocòpia del DNI de la persona física o del NIF de la persona jurídica que sol•licita la llicència.
3. El projecte bàsic de l’actuació que es vol realitzar, signats per un tècnic competent i pel promotor, visats i en format digital, en el que s’inclogui, com a mínim, la següent informació:
a. Memòria en la qual es descrigui i s’indiquin les dades que no es puguin representar de forma numèrica ni gràfica en els plànols en la que caldrà incloure:
- Una clara descripció de les actuacions a realitzar i el seu procés d’execució
- La relació de tota la normativa supramunicipal, tant d’àmbit estatal com autonòmic, d’obligat compliment, segons les característiques de l’actuació.
- La justificació del compliment de la normativa supramunicipal, en especial del Codi Tècnic d’Edificació, de la normativa de sismorresistència, de la normativa d’accessibilitat, del decret d’ecoeficiència i, en el cas d’edificis d’habitatges, de la normativa d’habitabilitat.
- La descripció del planejament que afecta a l'actuació: planejament derivat o unitats mínimes de projecte, si es dóna el cas; qualificació i classificació del sòl i paràmetres urbanístics bàsics.
- Justificació de l’ajust del projecte al planejament urbanístic municipal que sigui d’aplicació
b. Plànol de situació a escala 1/1.000 o 1/2.000, sobre la base del planejament vigent.
c. Plànol d’emplaçament a escala 1/500, que expressi la situació de la finca en relació amb les vies públiques o particulars que delimitin la totalitat de l’illa en la qual es troba ubicada. En aquest plànol s’acotaran les distàncies de les obres a l’eix de la via pública i l’amplada d’aquesta, així com la seva relació amb el carrer més proper, i s’indicarà l’orientació, les alineacions i rasants i, en el seu cas, el perímetre del pati interior d’illa.
d. Plànol topogràfic. Haurà d’incloure la situació de l’arbrat existent i les possibles modificacions d’aquest.
e. Plànols de plantes i façanes, a escala 1/50 o 1/100, amb les seccions necessàries per la seva complerta comprensió.
Aquests plànols estaran acotats i s’hi detallarà gràficament i numèrica tot allò que sigui necessari per facilitar el seu examen i comprovació en relació amb el compliment dels paràmetres d’aplicació, i en especial pel que fa a les façanes i totes les parts de les obres visibles des de la via pública.
Caldrà justificar gràficament el compliment dels paràmetres establerts pel planejament urbanístic municipal, que com a mínim seran els següents:
- En edificacions amb tipologia d’alineació a vial: la profunditat edificable, l’alçada reguladora, el punt d’aplicació de l’alçada reguladora, les dimensions dels patis de llum i les dimensions dels vols de balcons;
- En edificacions amb tipologia aïllada: les separacions a límits, l’alçada reguladora, la protecció de l’arbrat, les dimensions de les tanques i l’adaptació topogràfica.
Quan a resultes de l’actuació quedin mitgeres vistes des del carrer, en la documentació gràfica i a la memòria s’indicarà amb precisió l’acabat de la mitgera vista.
f. Plànols exigits per la normativa sobre les condicions d’habitabilitat dels habitatges i la cèdula d’habitabilitat, en el cas d’edificacions destinades a habitatge.
g. En les obres de nova planta, si s’escau, justificació de la creació de les places d’aparcament que estableix la normativa vigent del planejament municipal o, en el seu cas, de la impossibilitat de la mateixa.
h. Fotografies de la finca objecte de les obres i de les finques confrontants.
i. Indicació dels canals d’accés i de les connexions de caràcter obligatori amb les xarxes de distribució existents i expressió de les potències i cabals necessaris en cadascun d’aquests serveis.
j. Descripció, en el seu cas, de les galeries subterrànies, mines d’aigua o pous existents a la finca, juntament amb un croquis acotat en el qual s’expressi la situació, configuració i mesures dels esmentats accidents del subsòl.
k. Estudi de gestió de residus de la construcció i demolició, incloent inventari (si s’escau) dels residus perillosos que es generaran, segons el RD 105/2008 d’1 de febrer.
l. Estudi de seguretat i salut o estudi bàsic de seguretat i salut, segons procedeixi.
m. Pressupost d’execució material de l’obra. Caldrà incloure també l’obtingut segons l’aplicació de mòduls col·legials.
4. Full original d’estadística segons model de la Direcció General d’Arquitectura i Habitatge, en les actuacions que s’hi contemplen, signat pel sol•licitant i pel tècnic redactor del projecte.
5. Declaració responsable, signada pel titular de la llicència, on es compromet a què els residus seran gestionats en una instal·lació autoritzada, quina certificació de la gestió serà imprescindible per demanar la llicència de primera ocupació.
A més a més, en els casos especials que es descriuen a continuació, es requerirà:
1. Obres que afectin a la façana, en edificacions amb tipologia d’alineació a vial:
a. Fotografies de les façanes de les finques del mateix tram de carrer.
2. Obres de nova planta i rehabilitacions amb exigència d’aigua calenta sanitària:
a. Avantprojecte de la instal•lació de captació d’energia solar per aigua calenta sanitària, per tal de poder-ne avaluar el seu impacte volumètric i visual.
3. Obres en carrers on hi hagi arbrat públic:
a. Estudi previ i Pla de protecció de l’arbrat existent, redactat per tècnic competent.
4. Edificis destinats a activitats classificades com a I o II o espectacles amb aforament superior a 150 persones:
a. Disposar de llicència ambiental prèvia a la d’obres.
5. Nova planta o ampliacions en solars afectats d’ampliació de vial:
a. Certificació registral de la finca o fotocòpia validada de la inscripció registral.
b. Identificació de la persona o persones físiques amb capacitat legal per signar la compareixença de compromís d’inscripció registral de les càrregues derivades de l’afectació.
6. Nova planta o creació de nous habitatges agrícoles en sòl qualificat com a no urbanitzable agrícola:
a. Certificació registral de la finca o fotocòpia validada de la inscripció registral de la mateixa.
b. Certificació emesa per Departament de la Generalitat amb competència en matèria d’Agricultura, sobre la condició de regadiu o secà de la finca en què es vol realitzar l’actuació.
c. La darrera declaració de renda del destinatari de l’habitatge, o document acreditatiu de la seva condició de professional de l’agricultura o la ramaderia. En cas de no coincidir amb el promotor de l’obra s’haurà d’acreditar la seva relació.
d. Memòria justificativa de la necessitat d’implantar un nou habitatge per la correcta explotació agrícola de la finca.
7. Obres de nova planta d’instal•lacions i construccions en sòl no urbanitzable:
a. Estudi d’impacte paisatgístic.
8. Obres de nova planta, ampliació o reforma de façana dins àmbits d’Unitats mínimes de projecte establertes pel planejament urbanístic general o el planejament urbanístic derivat de Sant Andreu de Llavaneres que el desenvolupa:
a. Un exemplar del projecte conjunt o justificació de compliment, si aquest projecte ja existís de la globalitat de la Unitat mínima de projecte, ratificada per tots els propietaris inclosos en elles, amb el compromís que les futures edificacions hauran d’ajustar-s’hi
9. Obres que afectin puntualment les façanes o elements comuns d’immobles en règim de propietat horitzontal:
a. Un exemplar del projecte conjunt o justificació de compliment, si aquest projecte ja existís, ratificat per la comunitat de propietaris i amb el seu compromís d’adoptar la mateixa solució en cas de realitzar el mateix tipus d’obra.
10. Sol·licituds de llicència en què el projecte bàsic presentat no estigui visat:
a. Certificat col·legial o declaració responsable en què es reconegui la competència del redactor del projecte, amb declaració de no estar inhabilitat per l’exercici professional i de què disposa d’assegurança de responsabilitat civil.
11. Actuacions que impliquin ocupació de la via pública amb elements auxiliars de la construcció:
a. Dos exemplars d’una proposta de mobilitat que contingui les següents determinacions:
a.1 Incidència i ocupació física, espacial i temporal que hagi de tenir l’obra o l’activitat, sobre la via pública i en especial sobre les voreres i d’altres elements de pas i seguretat dels vianants i l’accés de veïns, amb especial referència a les persones amb mobilitat reduïda i amb indicació de les variants o alteracions que s’hagin de produir durant les diverses fases de l’obra o del desenvolupament de l’activitat en l’esmentada ocupació.
a.2 Proposta detallada i dibuixada en plànols d’una escala tal que permeti la identificació i definició dels circuits de pas de vianants, de vehicles, detallats per cada tram o fase de l’obra de l’activitat que afecti a la mobilitat i accessibilitat així com relació i emplaçament dels elements i material de senyalització, enllumenat i seguretat necessaris per garantir la mobilitat i accessibilitat, introduint una referència específica als elements que afectin a la mobilitat i a la seguretat de persones amb mobilitat reduïda.
12. Legalització de les obres ja executades:
a. Certificat d’estabilitat constructiva de la part d'obra executada, signat per un tècnic competent
b. Document que acrediti l’alta o variació a efectes de la Contribució Territorial Urbana (document model 902).
c. Manual d’ús i manteniment de l’edifici o la seva actualització.
13. Un exemplar més del projecte bàsic per cada una de les circumstàncies següents que concorrin en el projecte:
a. Habitatges de nova planta en sòl no urbanitzable.
b. Instal·lacions o obres declarades d’interès social en sòl no urbanitzable.
c. Actuacions amb necessitat de desguàs en sòl no urbanitzat.
d. Actuacions dins l’àmbit del Pla especial del Montnegre-Corredor.
e. Intervenció en zones afectades per la Llei de carreteres vigent.
f. Intervenció en zones afectades per la Llei d’aigües vigent.
g. Intervencions en zones afectades per la Llei de costes vigent.
h. Intervencions en sòl urbanitzable delimitat.
i. Intervencions en solars i edificis inclosos en el catàleg de béns protegits.
j. Intervencions en edificis fora d’ordenació.
En el moment de presentar la sol·licitud, a més a més de la documentació esmentada per iniciar el tràmit, es podrà presentar tota o alguna de la documentació que s’indica a continuació.
Documentació mínima necessària per retirar el document de llicència
Com a condició de possessió de la llicència, excepte en casos degudament justificats, s’haurà d’aportar:
1. Fulls d’assumpció de direcció d’obra dels tècnics competents, visats pels corresponents Col·legis Professionals.
2. Dipòsit de la fiança per respondre dels serveis urbanístics existents en el lloc, inclòs el mobiliari urbà i l’arbrat, si s’escau.
3. Contracte d’acceptació de residus generats a l’obra, amb un gestor autoritzat.
4. Dipòsit de la fiança per respondre de la correcta gestió dels residus generats a l’obra i que els materials residuals són gestionats en instal·lacions autoritzades i inscrites en el registre de gestors d’enderrocs de l’Agència de Residus de Catalunya per la seva recepció. Aquesta fiança no serà necessària si s’acredita que els residus es gestionaran en plantes autoritzades de la seva titularitat o de la titularitat de les organitzacions empresarials del sector de la construcció de la qual sigui membre.
5. Designació del contractista que porti a terme les obres.
6. Justificació de l’alta d’activitat econòmica al terme municipal del contractista, si el pressupost estimat és superior a 1 milió d’euros.
7. Projecte d’infraestructura comú de telecomunicacions (ICT), per aquells edificis inclosos en l’àmbit d’aplicació del Reial Decret-Llei 1/1998, de 27 de febrer, o normativa que el substitueixi.
Documentació mínima necessària per iniciar les obres
Abans de l’inici de les obres s’hauran d’aportar els següents documents, en el supòsit que no n’hagin estat presentats en el procediment de concessió de la llicència i de retirada del document de llicència:
1. Un exemplar del projecte executiu, en suport digital, signat per un tècnic competent, i visat pel corresponent Col·legi Professional, acompanyat d’una declaració responsable signada pel tècnic redactor conforme aquest document no contravé les determinacions del projecte bàsic objecte de la llicència. Cas que el projecte executiu modifiqui les determinacions del projecte bàsic, caldrà tramitar una modificació de la llicència.
2. Full de programa de control de qualitat, si s’escau.
3. Declaració responsable signada pel titular de la llicència on es compromet, sota la seva responsabilitat, a obtenir les places d’aparcament fixada al planejament vigent, si s’escau.