Per sol·licitar una llicència d'obres menors i iniciar la seva tramitació caldrà presentar en el moment de la seva sol·licitud la següent documentació:
1. Sol·licitud degudament complimentada, segons model disponible a l'Oficina d'Atenció al Ciutadà de l'Ajuntament i al web municipal, degudament complimentat, en tots els casos, amb les següents especificacions:
a. Identificació completa de la persona interessada (nom, adreça, DNI o NIF, telèfon, fax i adreça electrònica) o del seu representant legal.
b. Descripció de l´obra o actuació projectada amb el detall suficient per la seva correcta identificació.
c.Adreça de la finca on es vol realitzar l´actuació.
d. Indicació de la necessitat d´ocupació de la via pública amb elements auxiliars de construcció.
e. Indicació de la documentació que s´aporta juntament amb la sol•licitud.
2. Fotocòpia del DNI de la persona física o del NIF de la persona jurídica que sol·licita la llicència.
3. Document acreditatiu de l´acceptació del deute o liquidació efectiva de les taxes corresponents i de l´impost de construcció, instal•lació i obres, segons les ordenances fiscals vigents.
4. Dos exemplars en format paper, format original o plegat DIN A4, i un en format digital, del projecte executiu de l´actuació que es vol realitzar, signats per un tècnic competent i pel promotor, i visats, si s´escau, pel corresponent Col·legi Professional, el que s´inclogui, com a mínim, la següent informació:
a.Memòria descriptiva de les obres a què es refereix la sol·licitud.
b. Plànol d'emplaçament a escala 1/500, que determini la localització de les obres a realitzar, i la justificació del compliment del planejament vigent i de la normativa que sigui d'aplicació.
c. Plànols de plantes i façanes, a escala 1/50 o 1/100, amb les seccions necessàries per la seva complerta comprensió. Aquests plànols estaran acotats i s'hi detallarà gràficament i numèrica tot allà que sigui necessari per facilitar el seu examen i comprovació en relació amb el compliment dels paràmetres d'aplicació.
d. Fotografies de l'àmbit objecte de l'actuació.
e. Estudi de gestió de residus de la construcció i demolició, incloent inventari (si s'escau) dels residus perillosos que es generaran, segons el RD 105/2008 d'1 de febrer.
f. Pressupost d'execució material. Caldrà incloure també, quan s'escaigui, l'obtingut segons l'aplicació de mòduls col·legials.
g. Estudi de seguretat i salut o estudi bàsic de seguretat i salut, segons procedeixi.
5. Declaració responsable signada pel titular de la llicència on es compromet a què els residus seran gestionats en una instal·lació autoritzada, quina acreditació es requerirà per retornar la corresponent fiança.
A més a més, en els casos especials que es descriuen a continuació, es requerirà en:
1. Obres destinades a la instal·lació d'activitats classificades com annex I o II o espectacles amb aforament superior a 150 persones:
a. Disposar de la llicència ambiental prèvia a la d´obres.
2. Obres destinades a la instal·lació de noves activitats en edificis afectats per ampliació de vial:
a. Certificació registral de la finca o fotocòpia validada de la inscripció registral de la mateixa.
b. Identificació de la persona o persones físiques amb capacitat legal per signar la compareixença de renuncia al valor afegit que les obres impliquen.
3. Obres que afectin a la façana:
a. Fotografies de les façanes de les finques del mateix tram de carrer.
4. Obres de reforma de façana dins àmbits d'Unitats mínimes de projecte establertes pel planejament urbanístic general de Sant Andreu de Llavaneres o el planejament urbanístic derivat que el desenvolupa.
a. Un exemplar del projecte del conjunt o justificació de compliment, si aquest projecte ja existís de la globalitat de la unitat mínima de projecte, ratificada per tots el propietaris inclosos en ella.
5. Obres que afectin puntualment les façanes o elements comuns d'immobles en règim de propietat horitzontal.
a. Un exemplar del projecte conjunt o justificació de compliment, si aquest projecte ja existís, ratificat per la comunitat de propietaris i amb el compromís d´aquesta d´adoptar la mateixa solució en cas de realitzar el mateix tipus d´obra.
6. En cas que el projecte tècnic que es presenta per la sol·licitud de llicència d'obres no estigui visat:
a. Certificat col·legial o declaració responsable en què es reconegui la competència del redactor del projecte, amb declaració de no estar inhabilitat per l´exercici professional i de què disposa d´assegurança de responsabilitat civil.
7. Actuacions que impliquin ocupació de la via pública amb elements auxiliars de la construcció:
a. Dos exemplars d'una proposta de mobilitat que contingui les següents determinacions:
a.1. Incidència i ocupació física, espacial i temporal que hagi de tenir l'obra o l'activitat, sobre la via pública i en especial sobre les voreres i d´altres elements de pas i seguretat dels vianants i l'accés de veïns, amb especial referència a les persones amb mobilitat reduïda i amb indicació de les variants o alteracions que s'hagin de produir durant les diverses fases de l'obra o del desenvolupament de l´activitat en l'esmentada ocupació.
a.2. Proposta detallada i dibuixada en plànols d'una escala tal que permeti la identificació i definició dels circuits de pas de vianants, de vehicles, detallats per cada tram o fase de l´obra de l´activitat que afecti a la mobilitat i accessibilitat així com relació i emplaçament dels elements i material de senyalització, enllumenat i seguretat necessaris per garantir la mobilitat i accessibilitat, introduint una referència específica als elements que afectin a la mobilitat i a la seguretat de persones amb mobilitat reduïda.
8. Un exemplar més del projecte bàsic per cada una de les circumstàncies següents que concorrin en el projecte:
a. Actuacions amb necessitat de desguàs en sòl no urbanitzat.
b. Actuacions dins l´àmbit del Pla especial del Montnegre-Corredor.
c. Intervenció en zones afectades per la Llei de carreteres vigent.
d. Intervenció en zones afectades per la Llei d´aigües vigent.
e. Intervencions en zones afectades per la Llei de costes vigent.
f. Intervencions en sòl urbanitzable delimitat.
g. Intervencions en solars i edificis inclosos en el catàleg de béns protegits.
h. Intervencions en edificis fora d'ordenació.
En el moment de presentar la sol·licitud, a més a més de la documentació esmentada per iniciar el tràmit, es podrà presentar la documentació que s'indica a continuació.
Documentació mínima necessària per retirar el document de llicència
Com a condició de possessió de la llicència excepte en casos degudament justificats s'haurà d'aportar:
1. Full d´assumpció de direcció d´obra dels tècnics competents visats pels corresponents Col·legis Professionals.
2. Dipòsit de la fiança per respondre dels serveis urbanístics existents en el lloc, inclòs el mobiliari urbà i l´arbrat, si s'escau.
3. Contracte d'acceptació de residus generats a l'obra, amb un gestor autoritzat, si s'escau
4. Si s'escau, dipòsit de la fiança per respondre de la correcta gestió dels residus generats a l'obra i que els materials residuals són gestionats en instal•lacions autoritzades i inscrites en el registre de gestors d´enderrocs de l'Agència de Residus de Catalunya per la seva recepció. Aquesta fiança no serà necessària si s´acredita que els residus es gestionaran en plantes autoritzades de la seva titularitat o de la titularitat de les organitzacions empresarials del sector de la construcció de la qual sigui membre.