X
Emergència per sequera!
Botó que mostra/amaga menú lateral
Notícies | PUBLICAT 02.12.2020
Versió per imprimir
Comparteix al FacebookCompartir a Twitter
Notícies
Obres per connectar la línia R1 amb l'estació de la Sagrera
Es posaran en marxa a partir del 5 de desembre i obligaran a fer un tall de la línia durant el pont de la Puríssima

La línia de tren R1, que enllaça Mataró amb Barcelona, serà la primera que circularà per l'interior de la futura estació intermodal de la Sagrera. Les obres avancen a bon ritme i només falta fer-hi l'enllaç amb el traçat actual, uns 70 metres de via, que obligaran a fer un tall absolut de la línia, que actualment està en servei per via única en l'àmbit de l'obra, un tram d'1,7 quilòmetres, situat entre les estacions de Sant Adrià i El Clot-Aragó. Adif ha anunciat que aquestes obres es faran a partir del 5 de desembre. Per normalitzar el pas per la Sagrera, l'R1 estarà tallada entre Badalona i el Clot durant el Pont de la Puríssima.

Entre el 5 i el 8 de desembre, es realitzarà l'última fase de les obres per al trasllat de les vies de la línia Barcelona-Mataró-Maçanet a l'interior de l'estructura de la futura estació de la Sagrera. El nou traçat té una longitud de 1,98 km, des del triangle ferroviari fins a la boca del túnel que dóna accés a l'estació de Barcelona-El Clot-Aragó.

Els treballs es concentraran en un tram de 110 metres a la capçalera sud (costat Clot-Aragó) i consistiran en concloure la rampa d'accés a la nova estació en el tram que interfereix la plataforma ferroviària preexistent i completar el muntatge de via, electrificació i senyalització per donar continuïtat a les circulacions ferroviàries cap a l'interior de la futura estació.

9 de desembre

D'altra banda, Adif informa que el trànsit ferroviari entre Malgrat de Mar i Blanes, en la línia Barcelona-Mataró-Maçanet, es restablirà el proper 9 de desembre, un cop s'enllesteixin les obres del nou pont sobre el riu Tordera, que han suposat una inversió superior als 10 milions d'euros.

Diputació de Barcelona
^