Botó que mostra/amaga menú lateral
Notícies | PUBLICAT 10.11.2016
Versió per imprimir
Comparteix al FacebookCompartir a Twitter
Notícies
La implicació ciutadana contribueix a millorar l'acció policial a Llavaneres
La bona col·laboració entre Mossos d'Esquadra i Policia Local s´ha constatat a la reunió de la Junta de Seguretat d'aquest matí

Les tJunta Local de Seguretat 2016rucades al 112 dels llavanerencs s'han incrementat un 8,5% des del mes d'octubre del 2015, un augment que ha estat més acusat durant els mesos d'estiu. La majoria de les trucades s'han produït per comunicar possibles robatoris i persones sospitoses.

La preocupació i la implicació ciutadana en la seguretat de la vila han facilitat un augment també d´actuacions policials, tant per part dels Mossos d´Esquadra com de la Policia Local de Llavaneres. Pel que fa a les detencions, per exemple, se n'han fet un 15% més. L'alcalde de Llavaneres, Joan Mora, ha volgut “agrair la bona resposta per part la ciutadania després de la crida en aquest sentit que es va fer l'any passat”.

 En la reunió de la Junta de Seguretat, que s'ha celebrat aquest matí a la Sala de Plens de l'Ajuntament de Llavaneres, s'ha constatat la bona col·laboració entre els dos cossos policials, ja que els percentatges de detencions practicades per la policia catalana i per la municipal estan molt equilibrats. Concretament són del 52% i el 48%, respectivament. Aquest equilibri no es dóna en moltes altres poblacions catalanes en què els percentatges es decanten molt més a favor dels Mossos i que estan al voltant del 70% i 30%.

Per altra banda, els robatoris amb força a l'interior dels vehicles s´han reduït respecte l'any passat i han baixat del 2n al 5è lloc a la llista de delictes més habituals. I pel que fa als delictes contra les persones i contra l'ordre públic, s'han mantingut.

Han assistit a la Junta de Seguretat: l'alcalde de Llavaneres, Joan Mora; Núria Colomer, coordinadora de Relacions del Departament d'Interior amb l'Administració Local de la Generalitat; Josep M. Cavallé, inspector cap dels Mossos d'Esquadra de l'Àrea Bàsica Policial de Mataró (ABP); Raül Garcia, cap de la Unitat de Seguretat Ciutadana dels Mossos d'Esquadra de l'ABP; Theo Carballo, cap de la Unitat d'Investigació dels Mossos d'Esquadra de l'ABP, i Joan C. Matamala, sergent cap de la Policia Local de Llavaneres.

Diputació de Barcelona
^