La línia de tren R1, que enllaça Mataró amb Barcelona, serà la primera que circularà per l'interior de la futura estació intermodal de la Sagrera. Les obres avancen a bon ritme i només falta fer-hi l'enllaç amb el traçat actual, uns 70 metres de via, que obligaran a fer un tall absolut de la línia, que actualment està en servei per via única en l'àmbit de l'obra, un tram d'1,7 quilòmetres, situat entre les estacions de Sant Adrià i El Clot-Aragó. Adif ha anunciat que aquestes obres es faran a partir del 5 de desembre. Per normalitzar el pas per la Sagrera, l'R1 estarà tallada entre Badalona i el Clot durant el Pont de la Puríssima.
Entre el 5 i el 8 de desembre, es realitzarà l'última fase de les obres per al trasllat de les vies de la línia Barcelona-Mataró-Maçanet a l'interior de l'estructura de la futura estació de la Sagrera. El nou traçat té una longitud de 1,98 km, des del triangle ferroviari fins a la boca del túnel que dóna accés a l'estació de Barcelona-El Clot-Aragó.
Els treballs es concentraran en un tram de 110 metres a la capçalera sud (costat Clot-Aragó) i consistiran en concloure la rampa d'accés a la nova estació en el tram que interfereix la plataforma ferroviària preexistent i completar el muntatge de via, electrificació i senyalització per donar continuïtat a les circulacions ferroviàries cap a l'interior de la futura estació.
9 de desembre
D'altra banda, Adif informa que el trànsit ferroviari entre Malgrat de Mar i Blanes, en la línia Barcelona-Mataró-Maçanet, es restablirà el proper 9 de desembre, un cop s'enllesteixin les obres del nou pont sobre el riu Tordera, que han suposat una inversió superior als 10 milions d'euros.