L'objectiu del curs és entendre la importància de realitzar el pla d'empresa abans d'iniciar un negoci i adquirir coneixements empresarials per aterrar la idea en un pla de viabilitat. En el procés formatiu s'ajudarà els assistents a comprendre la necessitat de planificar els seus projectes per convertir-los en realitat.
Inscripcions obertes, aquí.
Programa: EMPRENDRE UN NEGOCI, DE LA IDEA AL PLA D'EMPRESA.
1. L'estudi de Mercat: I si tinc una idea, després què? Les idees són inútils si no hi ha ningú que sigui capaç de pagar-les.
• Per què cal fer un estudi de mercat? Quin és el risc de no fer l'estudi de mercat?
• Principals conceptes: Necessitat, Segmentació, Quantificació.
• Identificació dels clients per poder parlar amb ells: Zona calenta, Clients localitzables, Clients no localitzables, Clients en línia. I comportament de compra: Perfil, Qui, Què, Com, Quan, Quant, Per què?
• Conclusió: Val la pena la idea de negoci?
2. Planificació: Explicarem les parts més importants del pla d'empresa. Els negocis necessiten un pla d'empresa que els guiï.
• Què vol dir planificar?
• Per què serveix el pla d'empresa?
• Resum de la informació necessària per crear l'empresa. Guió del pla d'empresa
• Conclusió: Viabilitat legal, tècnica, econòmica, comercial, financera i social.