Notícies
17.01.2025
Obrim el Pressupost Participatiu 2025
La ciutadania podrŕ decidir com millorar l'accessibilitat a Llavaneres amb 100.000 euros del pressupost municipal

L'Ajuntament de Llavaneres posa en marxa la sisena edició del Pressupost Participatiu. Es tracta d'una edició de pressupostos participatius força especial, ja que se centrarà en escollir inversions que tinguin com a objectiu la millora de l'accessibilitat. La fase de recollida d'idees i de priorització ciutadana s'han realitzat durant l'any 2024 amb el projecte 'Som Accessibles'. Ara, la Regidoria de Participació Ciutadana analitzarà i posarà ordre a totes les propostes i els serveis tècnics municipals valoraran econòmicament les idees amb més suports. Finalment, la ciutadania podrà participar d'una tria final, que s'obrirà a persones empadronades al municipi majors de 16 anys. 

La pluja d'idees del procés participatiu es va portar a terme mitjançant entrevistes qualitatives i la fase de priorització es va desenvolupar a través del quadern de debat ciutadà. Ara, en una tercera fase, els projectes seleccionats seran presentats i tota la ciutadania empadronada a Llavaneres i amb una edat superior a setze anys, podrà votar quins d’aquests s'executaran. El vot es realitzarà de manera telemàtica i, per facilitar, la participació de tots els veïns del municipi també s'oferiran sessions presencials de votació.

En total, l’Ajuntament destinarà una partida de 100.000 euros per a l'execució dels projectes que obtinguin més suport durant la votació popular. Aquesta quantitat es distribuirà entre les iniciatives més votades, amb l’objectiu de millorar l'accessibilitat del municipi d’acord amb les propostes sorgides de la mateixa ciutadania.

Amb aquest procés, el consistori reafirma el seu compromís amb la participació ciutadana i amb la creació d’un entorn més accessible i inclusiu per a tots els veïns de Sant Andreu de Llavaneres.

Les dates clau del Pressupost Participatiu 2025 són:

  • 20 de gener, aprovació de les bases del Pressupost Participatiu per part de la Junta de Govern Local.
  • 21 de gener, presentació del procés de Pressupost Participatiu 2025.
  • Del 23 al 31 de gener, validació tècnica de les propostes rebudes per part de l'àrea de Participació.
  • Del 3 al 23 de febrer, valoració econòmica de les propostes validades per part dels serveis tècnics municipals.
  • Del 25 de febrer al 16 de març, votació dels projectes. 
  • El 17 de març, presentació dels projectes finalistes. 
  • Del 17 de març a l'11 d'abril, avaluació i memòria del procés.
  • D'abril a desembre, execució dels projectes i seguiment de les actuacions.
Versió per imprimir
Comparteix al FacebookCompartir a Twitter
^