Botó que mostra/amaga menú lateral
Notícies
Versió per imprimir
Comparteix al FacebookCompartir a Twitter
Notícies
Dissabte 7 de juny, torna la passejada canina
El punt de trobada és el passeig de Jaume Brutau, a les deu del matí

La Regidoria de Benestar Animal organitza, de nou, la passejada popular de gossos. Es farŕ dissabte 7 de juny al matí, des del passeig de Jaume Brutau.

NOTA | No es permet la participació de gossos reactius o de femelles en zel.

El pròxim dissabte 7 de juny, Llavaneres convida a la 2a Passejada de gossos per una tinença responsable. La trobada ja es va fer l'any passat i va ser tot un èxit. L'objectiu és conscienciar la població sobre la tinença responsable dels animals de companyia, en especial les famílies que en siguin propietàries.

La passejada s'iniciarà a les deu del matí. Aquest serà el recorregut: passeig de Jaume Brutau, parc de la Llorita, església antiga i, de baixada, avinguda de la Cornisa, Joaquim Matas, carrer de Munt i plaça de la Vila. El punt d'arribada serà el passeig de Jaume Brutau. 

Per dirigir l'activitat, l'Ajuntament ha contractat uns guies titulats de The Royal Dog, que faran uns exercicis d'educació canina bàsica al final de la passejada. L'activitat s'allargarà fins a la una del migdia.

 Campanya de conscienciació 

Des de l'Ajuntament insistirem en fer arribar aquest missatge: els propietaris de mascotes tenen la responsabilitat de tenir-ne cura i també l'obligació que no afectin la resta de veïns: defecacions, sorolls, etc.

Aquests són els punts bàsics, d'acord amb la normativa:

Responsabilitats

  • Atén les seves necessitats. Com a propietari, l’animal depèn de tu.
  • L’animal ha de dur xip i estar censat a l’Ajuntament del municipi on resideix.
  • La mascota s’ha de mantenir en bones condicions higièniques i sanitàries, se li ha de donar una alimentació correcta, un espai net i de mida adequada. Es recomana administrar-li les vacunes que li corresponguin.
  • Cal adoptar les mesures adients per evitar molèsties als veïns, com sorolls i olors.
  • En cas de desaparició, contacteu amb l’Ajuntament.

A la via pública

  • Els animals han d’anar lligats. No poden entrar als parcs públics ni a les zones infantils.
  • Els gossos potencialment perillosos han d’anar lligats amb una corretja no extensible de menys de dos metres de longitud i han de portar morrió. Els seus propietaris han de disposar de la llicència per la seva tinença i conducció.
  • S’han de recollir els excrements dels animals i dipositar-los de forma higiènica en una paperera. També s’han de ruixar els seus orins.

Recorda

  • Pensa-t’ho bé abans d’adquirir un animal, valora els costos que suposa i el temps de què disposes.
  • Adquireix-lo en un lloc autoritzat. Adopta!
  • Educa’l correctament per a la convivència.
  • L’abandonament és un delicte!

 El cartell 

 Passejada

Diputació de Barcelona
^