X
Excepcionalitat per sequera!
Botó que mostra/amaga menú lateral
Catàleg de tràmits
Versió per imprimir
Catàleg de tràmits
CP01. Comunicació prèvia d'obres
  • Estan subjectes a comunicació prèvia tots els actes d'ús del sòl i de l'edificació que no estiguin sotmesos a llicència.

    En general estan sotmesos a comunicació prèvia els actes puntuals de manteniment de les edificacions i finques com els següents:

    1. Manteniment de les parts no edificables de les parcel·les i solars: neteja, desbrossament interior, enjardinament (excepte que es tracti de jardins protegits pels quals caldrà sol·licitar llicència d´obres menors), sempre i quan no suposin la destrucció de jardins existents, ni la tala d´arbres ni moviment de terres.

    2. Reparació puntual de trencaaigües, canalons i elements similars de façanes que no comportin cap altra intervenció a les façanes, excepte en els edificis inclosos en el catàleg de béns protegits, pels quals caldrà sol·licitar llicència d'obres menors.

    3. Manteniment de les cobertes dels edificis: Reparació puntual de goteres o canvis de teules o enrajolats.

    4. Substitució i/o la col·locació de paviments, enrajolats, cel rasos, portes, sanitaris, marbres i mobles de cuina, ajudes de paleta per instal·lacions, pintura, així com les obres per mer ornament, conservació o reparació que es realitzin en l'interior dels habitatges o locals, en tots els casos, sempre que no es modifiquin els envans, els elements estructurals les façanes o els elements principals comuns de l´edifici. Es limita aquest tipus d´intervencions en aquest règim a un màxim de 300 m2.

    5. Manteniment i actualització de les instal·lacions: Substitucions d'instal·lacions existents (d'aigua, gas, electricitat, desguàs i similars), sempre i quan no s´afectin parets estructurals. Instal·lació d´antenes, barbacoes, aparells d´aire condicionat i similars d´ús particular no comunitàries ni relacionades amb activitats econòmiques, excepte quan siguin visibles des de la via pública, que són objecte de llicència.

    6. Tendals visibles des de la via pública.

  • COM INICIAR LA GESTIÓ

    Presencialment, a l'Oficina d'Atenció al Ciutadà (OAC), plaça de la Vila, 1

    Telemàticament, podeu fer servir la sol·licitud de comunicació d'obres i adjuntar-hi la documentació a aportar.

    >AVÍS IMPORTANT: En cas que actuï en nom d'un tercer, simultàniament a la tramitació de qualsevol petició, ha de presentar aquest formulari, degudament complimentat, acompanyat dels documents identificatius de les persones i/o poders notarials que siguin necessaris: Ar01. Autorització de representació

  • DOCUMENTACIÓ A APORTAR

    - Declaració responsable comunicació prèvia d’obres (model CP01). 

    - Declaració responsable de compromís de la gestió de residus en una instal•lació autoritzada.

    - Ar01. Autorització de representació (si fos el cas).

    - Fotografies de l'estat actual de l'àmbit en què es pretén fer les actuacions.

    - En els casos que sigui procedent, documentació acreditativa de què es disposa de l'autorització que exigeix la legislació sectorial que sigui d'aplicació (carreteres, costes, ports, domini públic hidràulic, patrimoni, etc.).

    - Document acreditatiu de l'acceptació del deute o liquidació efectiva de les taxes corresponents, instal·lació i obres, si s'escau, segons les ordenances fiscals vigents.

    - Justificant pagament impost ICIO.

    - Justificant pagament taxa llicències urbanistiques.

    A més, en els casos especials que es descriuen a continuació, es requerirà:

    1. Actuacions que impliquin utilització privativa del domini públic:

    a. Sol·licitud d'autorització per ocupació de la via pública.

    2. Actuacions que impliquin la generació de residus de la construcció:

    a. Declaració responsable de la persona física o jurídica que es responsabilitza de dipositar els residus generats en un abocador o en mans d´un gestor autoritzat.

    3. En les obres que es determinen en l'apartat 4 del llistat d'obres, quan el tipus d'intervenció superi els 150 m2:

    a. Haver dipositat una fiança de 120 € per respondre de la correcta gestió dels residus generats per les obres.

    4. En la instal·lació d'aire condicionat:

    a. Documentació tècnica de l'aparell.
    b. Croquis o plànol, a escala adequada, on s'hi detallarà gràfica i numèricament tot allò que sigui necessari per deixar constància del lloc d'instal·lació que faciliti el seu examen i comprovació.

    5. En la instal·lació d'antenes i tendals:

    a. Croquis o plànol, a escala adequada, on s´hi detallarà gràfica i numèricament tot allò que sigui necessari per deixar constància del lloc d´instal·lació que faciliti el seu examen i comprovació.

    6. En la instal·lació de plaques fotovoltaiques:

           a. Full d'assumeix direcció de l'obra.

  • QUI HO POT DEMANAR
    Les persones i empreses que han de fer petites obres.
  • COST

    L'establert a les ordenances fiscals reguladores dels impostos i taxes.

    Ordenança núm. 03. Reguladora de l'Impost sobre construccions, instal·lacions i obres.

    Ordenança núm. 07. Llicències urbanístiques. La quota de la taxa és el resultat d’aplicar l’1,54 % a l’import del pressupost de l’obra sense impostos. Cal revisar l'ordenança per veure les excepcions.

    Els contribuents han de fer les autoliquidacions a l'ORGT (Organisme de gestío tributaria de la Diputació de Barcelona ) de l’ICIO i la taxa llicència urbanística.

    • Per obtenir la carta de pagament de l'impost ICIO es poden descarregar el document d'autoliquidació accedint al web de l'ORGT
    • Per obtenir la carta de pagament de la taxa llicència urbanística, atès que aquesta competència esta delegada a l'ORGT, cal presentar la sol·licitud de manera presencial a qualsevol oficina de l'ORGT sol·licitant cita prèvia

    Avís: Cal adjuntar el document acreditatiu de l'acceptació del deute o liquidació efectiva de les taxes corresponents, segons les ordenances fiscals vigents.

  • NORMATIVA RELACIONADA

    Ordenança municipal reguladora de llicències urbanístiques.

    Ordenances fiscals reguladores dels impostos i taxes.

    Normes urbanístiques de la Revisió-adaptació de les Normes subsidiàries de planejament.
     
    LLEI 3/2012, del 22 de febrer, de modificació del text refós de la Llei d'Urbanisme, aprovat pel Decret legislatiu 1/2010, del 3 d'ago

  • RESPONSABLE DEL TRÀMIT

    Regidoria d'Urbanisme i Obres Públiques
    Plaça de la Vila, 1
    08392 Sant Andreu de Llavaneres
    937023625
    ajuntament@ajllavaneres.cat

  • OBSERVACIONS

    La comunicació prèvia no faculta en cap cas per exercir actuacions en contra de la legislació urbanística i el planejament vigent, ni podrà substituir la llicència d´obres menors quan aquesta sigui preceptiva d´acord amb l´Ordenança municipal reguladora de llicències urbanístiques.

    Sempre s'han de tramitar prèviament a la seva execució.

    Les obres no es realitzaran en cap cas en finques o edificacions catalogades, i no comportaran modificacions de l´ús, de l´estructura, de la distribució dels espais interiors o de l´aspecte de les façanes.

    Es recorda l'obligatorietat de llençar la runa en un abocador legalment autoritzat.

    Per poder executar els treballs de càrrega i descàrrega de materials que puguin tenir incidència en la circulació, s'haurà d'avisar prèviament a la Policia Municipal i obtenir la seva autorització.

Diputació de Barcelona
^