La regidoria de Medi Ambient ha programat una xerrada sobre autoconsum energètic pel proper dijous 28 de novembre. Aquesta es farà amb l'objectiu d’informar els veïns dels beneficis i els costos de la instal·lació de plaques solars als domicilis que permetin l'autoabastiment d'energia solar tèmica per a aigiua calenta i piscina i d'energia solar fotovoltàica per autoconsum d'electricitat.
El repte és impulsar l'aprofitament de les cobertes i els terrats dels edificis com a espais de generació d'energia solar, aconseguint que cada vegada el municipi consumeixi més energia neta i renovable. En aquest sentit, i per tal d'incentivar-ho, la regidoria de Medi Ambient està treballant amb una proposta per modificar les ordenances i incloure bonificacions fiscals als domicilis que, per iniciativa pròpia, instal·lin sistema d'aprofitament de l'energia solar per aigua calenta i/o autoconsum elèctric.
Aquesta xerrada s'organitza amb la col·laboració de l'Associació Nacional d'Autoconsumidors (ANA), una organització d'àmbit nacional i sense ànim de lucre que neix el 2018 per promocionar l'autoconsum fotovoltaic i agrupar, representar, donar suport i defensar els productors que generen la seva pròpia energia.