Coincidint amb el 15 de març, Dia Internacional del Consumidor, avui es presenta l'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor (OMIC) de Les 3 Viles. A Llavaneres, el punt d'atenció al consumidor s'obre a la segona planta de Ca l'Alfaro, l'equipament municipal que ja acull la resta de servei de l'àrea de Promoció Econòmica, Empresa, Comerç, Turisme i Consum. El Servei Públic de Consum de Les 3 Viles està integrat a la Xarxa Local de Consum de la Diputació de Barcelona i es posarà en marxa el 27 de març. Us informem dels horaris i dels dies d'atenció ciutadana a Llavaneres, Sant Vicenç i Caldes.
El servei de suport al consumidor de Les 3 Viles s'oferirà presencialment als tres municipis en el següent horari:
La gestió s'ha encomanat a la Federació Unió Cívica de Consumidors i Mestresses de Casa de Catalunya, UNAE, que té com a objectiu informar les persones consumidores i protegir els seus drets. Els tècnics encarregats del servei seran Ariadna Gorgojo, a Llavaneres; Maria José Llorente i Saül Moya, a Sant Vicenç de Montalt, i Mònica Martínez, a Caldes d'Estrac.
Publicacions oficials
Aprovació definitiva del servei públic d'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor. E-tauler
Normativa municipal. Web municipal
Consum conscient
D'altra banda, la Regidoria de Promoció Econòmica, Empresa, Comerç, Turisme i Consum convidarà a visitar l'exposició Consum Conscient. La mostra s'instal·larà al vestíbul de la Biblioteca municipal de Llavaneres de l'1 al 17 d'abril, com a una acció inclosa en el programa de la 23a Festa del Pèsol Garrofal de Llavaneres. Es tracta d'una exposició/joc perquè el jovent aprengui a comprar responsablement. L’exposició introdueix aquests conceptes d’una manera lúdica i divertida, mitjançant la invenció d’una realitat paral·lela, amb un llenguatge ple de vocables inventats, que introdueixen el visitant a tota una sèrie de conceptes relacionats amb el consum (condicions dels contractes, drets i deures, etc.) que els conduirà fins a assolir un coneixement i una presa de consciència en el moment de realitzar les seves compres o contractar serveis. És també una crida a fer un consum consient d'un dels béns més escassos que tenim en la nostra societat: l'aigua, en especial ara que estem patint un estat d'excepcionalitat per sequera. Més informació, aquí.
Totes dues accions estan finançades íntegrament per la Diputació de Barcelona.
Dia Internacional del Consumidor
La commemoració del Dia Mundial dels Drets de les Persones Consumidores d’enguany se centra en fer possible que totes les persones puguin conèixer els seus drets com a persones consumidores amb l’objectiu d’evitar la discriminació en les relacions de consum.
Més informació, aquí.