X
Emergència per sequera!
Botó que mostra/amaga menú lateral
Notícies | PUBLICAT 28.06.2023
Versió per imprimir
Comparteix al FacebookCompartir a Twitter
Notícies
El Ple aprova el nou cartipàs municipal i les retribucions dels electes

El ple de l'Ajuntament de Llavaneres va aprovar, dimarts 28 de juny, en sessió extraordinària, el cartipàs municipal i les retribucions dels càrrecs electes per al mandat 2023-2027.

 El cartipàs 

El nou govern municipal compta amb els cinc regidors del grup municipal del PSC, la llista més votada en les eleccions municipals celebrades el 28 de maig de 2023; amb els tres representants del PP, que va ser la tercera llista més votada, i amb el regidor d'Acord per Llavaneres, que és la cinquena força del consistori. Formaran part de l'oposició els grups d'ERC, que ha tingut l'alcaldia els darrers dos mandats i que ara compta amb quatre regidors; Junts per Llavaneres, amb tres actes de regidor; i Movem Llavaneres, que manté un representant.

El nou govern municipal s’estructura de la manera següent:

  • Àlex Neira (PSC). Alcalde i responsable de les àrees de Governació, Serveis Municipals, Comunicació, Participació, Transparència, Mobilitat i Transports i Barris.  
  • Carlos Sánchez Nicolau (PSC). Primer tinent d’alcalde i responsable de les àrees d’Urbanisme, Habitatge i Protocol.
  • Annabel Martínez (PSC). Regidora de Recursos Humans, Promoció Econòmica, Comerç i Consum, Ocupació, Turisme, Igualtat i Noves Tecnologies.
  • Carles Canals (PSC). Regidor d'Esports, Joventut, Relacions amb les entitats i Foment i Promoció d'activitats.
  • Àngels Solà (PSC). Tercera tinent d’alcalde i responsable de les àrees de Benestar Animal, Medi Ambient, Salut Pública, Solidaritat i Cooperació.
  • Toni Majó (PP). Segon tinent d’alcalde, portaveu i responsable de les àrees de Benestar Social i Gent Gran.
  • Joan Arnau (PP). Quart tinent d’alcalde i responsable de les àrees de Cultura i Festes i Educació.
  • Josep Maria Azorín (PP). Regidor d’Hisenda.
  • Josep Ruiz (Acord per Llavaneres). Cinquè tinent d’alcalde, portaveu i responsable de les àrees de Servei Municipal d'Aigües, Sostenibilitat, Parcs i Jardins i Obra Pública.

 Retribucions i indemnitzacions 

  • L'únic càrrec amb dedicació exclusiva del 100% serà l'alcalde, amb una retribució bruta anual de 58.080,05 euros més els triennis que té acreditats com a funcionari de carrera.
  • Per la seva banda, els regidors delegats amb àrees de responsabilitat tindran una dedicació del 70% i una retribució bruta anual (12 pagues) de 40.656,14 euros.
  • Els regidors que no tinguin aprovada una retribució amb dedicació exclusiva o parcial percebran 250 euros per assistència efectiva a les sessions del Consell del Govern.
  • Els regidors que no tinguin aprovada una retribució amb dedicació exclusiva o parcial percebran 100 euros per assistència efectiva a les sessions del Consell del Treball.
  • Regidor de grup municipal: 600 euros per assistència efectiva al ple amb un màxim de catorze pagaments per any natural, excepte els anys 2023 i 2027, inici i final de mandat.
  • Portaveu de Grup Municipal: 200 euros per assistència a la Comissió Informativa General amb un màxim de catorze pagaments per any natural excepte els anys 2023 i 2027, inici i final de mandat.
  • Tinents d'alcalde: 300 euros per assistència a la Junta de Govern Local amb un límit de 4 assistències al mes.
  • Tinents d'alcalde i regidor: 250 euros per assistència al Consell de Govern amb un límit de 4 assistències al mes. En les sessions celebrades el mateix dia, és incompatible percebre les assistències de la Junta de Govern i la de Consell de Govern i, en cas de coincidència, es percebrà únicament la corresponent a la Junta de Govern Local.
  • Tinents d'alcalde i regidor: 100 euros per assistència al Consell de Treball amb un límit de 4 assistències l'any (excepte l'alcalde, tinents d'alcalde i regidors amb dedicació parcial).
  • Dotació dels grups municipals: 2.400 euros/any i una quantitat variable addicional de 120 euros anuals per a cada un dels membres que integrin cada grup municipal.

 Els plens, el darrer dimarts de mes 

La corporació municipal ha determinat que les sessions ordinàries del ple de l’Ajuntament se celebrin el darrer dimarts de cada mes, com fins ara. En cas que sigui festiu, la sessió se celebraria l’endemà. Les comissions informatives se celebraran el penúltim dimarts, una setmana abans del Ple. 

 Les JGL, els dilluns 

La Junta de Govern Local celebrarà sessió ordinària cada setmana, els dilluns, a les 19 hores. 

 Més òrgans  Comissió Informativa General Objecte. Informar de tots els assumptes que hagin de ser sotmesos a l’aprovació del Ple.

Quan? Celebrarà sessió ordinària el penúltim dimarts del mes, a l’hora que en determini el president

Integrants. Presidida per l'alcalde i amb un representant de cada grup municipal.

Comissió Especial de Comptes Objecte. Examen, estudi i informe dels comptes anuals de la Corporació.

Integrants. Presidida per l'alcalde i amb un representant de cada grup municipal, amb sistema de vot ponderat, d'acord amb la representació. 

Consell de GovernObjecte. Òrgan de caràcter consultiu i no executiu, i que té com a finalitat la coordinació de l’exercici del conjunt de les competències de l’Alcalde i dels regidors delegats, per tal d’assolir la màxima eficàcia en l’acció de govern i l’administració municipal.

Quan? Dilluns a les 18 h.

Integrants. Presidit per l’Alcalde i, a manca d’aquest, pel Tinent d’Alcalde de major rang i integrat per tots els regidors i regidores amb delegacions específiques i genèriques de l’Alcaldia. 

Consell de TreballObjecte. El Consell té com a missió fer partícips de les accions de govern a la resta de regidors municipals i crear un espai de comunicació i debat de tots els temes de rellevància municipal.

Quan? Es reunirà de forma ordinària un cop per trimestre, amb un màxim de 4 sessions anuals, i de forma extraordinària, sempre que l’alcaldia el convoqui, amb una antelació mínima de 48 hores.

Integrants. Presidit per l’Alcalde i, a manca d’aquest, pel Tinent d’Alcalde de major rang i integrat per tots els regidors municipals.

Votacions    

Punt 1. El Ple aprova per unanimitat fixar la periodicitat de les sessions ordinàries l’últim dimarts de mes, a les 21 h. En el supòsit que el dia fixat sigui festiu, se celebrarà l’endemà dia hàbil. Durant el mes d’agost no es convocaran sessions ordinàries del Ple. 

Punt 2. El Ple aprova per unanimitat la creació i composició de la Comissió Informativa General, que informarà de tots els assumptes que hagin de ser sotmesos a l’aprovació del Ple. 

Punt 3. El Ple aprova per unanimitat la creació i composició de la Comissió Especial de Comptes, integrada per un regidor de cada partit polític, amb la següent ponderació de vot: PSC, 5 vots; ERC, 4 vots; PP, 3 vots; Junts per Llavaneres, 3 vots); Acord per Llavaneres, 1 vot; Movem Llavaneres, 1 vot.

Punt 4. El Ple aprova per unanimitat la creació i composició del Consell de Govern, que té com a missió l’estudi, informe i consulta dels assumptes que han de ser sotmesos als diferents òrgans de govern de l’Ajuntament. 

Punt 5. El Ple aprova la creació i composició del Consell de Treball, que té com a missió fer partícips de les accions de govern la resta de regidors municipals i crear un espai de comunicació i debat de tots els temes de rellevància municipal. 

Punt 6. El Ple aprova per unanimitat amb tres esmenes els nomenaments dels representants de la corporació en òrgans col·legiats competència del Ple. 

Punt 7. El Ple aprova per unanimitat fixar la periodicitat de les sessions ordinàries de la Junta de Govern Local cada dilluns, a les 19 h. En el cas que el dilluns sigui inhàbil, la sessió es celebrarà l’endemà dia hàbil. 

Punt 8. El Ple aprova amb una esmena les retribucions i de les assistències dels membres de la corporació i de les dotacions econòmiques dels Grups Polítics Municipals. S’aprova amb els vots a favor del PSC, PP i Acord per Llavaneres, i els vots en contra d’ERC, Junts i Movem.

Punt 9. S'informa de la constitució dels sis Grups Municipals a l’Ajuntament de Sant Andreu de Llavaneres, ordenats de major a menor representació d’acord amb el número de vots obtinguts: PSC, 5 regidors; ERC, 4 regidors; PP, 3 regidors; Junts per Llavaneres, 3 regidors; Acord per Llavaneres, 1 regidor; i Movem Llavaneres, 1 regidor. 

Punt 10. Es posa en coneixement del Ple els nomenaments dels membres de la Junta de Govern Local i les delegacions de competències en regidors i en la Junta de Govern Local. També s’informa dels nomenaments de tinents d’alcalde.

Els plens, a YouTube i a Ràdio Llavaneres 

Podeu recuperar la sessió del 27 de juny en el canal de YouTube de l'Ajuntament de Llavaneres i podeu escoltar el podcast a radiollavaneres.cat.

Ple

Informació relacionada
El govern aposta per construir-hi un edifici annex al mateix nivell que la pista de joc, que també donaria servei a un futur camp de futbol 7
També dona llum verda al conveni de col·laboració de les 3 Viles
Va ser un dels punts destacats de la sessió ordinària de novembre
Els comptes superen el 16 milions d'euros i a la plantilla de personal, amb 144 treballadors, s'hi incorpora una plaça de personal eventual
També per unanimitat, dona llum verda a una nova ordenança municipal per promoure l'estalvi d'aigua
La corporació va celebrar la primera sessió ordinària del mandat 2023-2027
La sessió extraordinària del 23 de maig va servir per acomiadar els regidors que no es presenten a les eleccions municipals del 28M
El consistori es va adherir al Pla comarcal per la diversitat sexual i de gènere i va donar llum verda al procés per licitar el bar de la piscina
Els comptes superen els 15 milions d'euros i la plantilla de personal està dotada amb 133 treballadors
El coeficient de l'Impost de Béns Immobles s'incrementa lleugerament
El ple ha declarat d'especial interès les tres promocions urbanístiques previstes a Can Rivière, Els Ametllers i El Balís
És el nou responsable polític de les àrees d'Esports i Igualtat i el regidor del barri de Montalt, Catà i Grup Betlem
La renúncia de l'acta de regidora va ser un dels punts destacats del ple de juny
L'acceptació de l'acta de regidor va ser un dels punts destacats del ple de maig
El ple va aprovar l'avantprojecte de les obres de reurbanització del barri amb el vot a favor de tots els grups municipals
Després de dos anys de pandèmia i de sessions telemàtiques
Diputació de Barcelona
^