L’Ajuntament de Sant Andreu de Llavaneres informa que el pròxim divendres 15 de maig, de 9 a 14 hores, s'instal·larà un punt informatiu per donar a conèixer el projecte 'BarMar' entre la població. Es tracta d'un projecte per fer realitat el corredor europeu d’hidrogen verd H2med, una de les principals infraestructures energètiques previstes a escala europea, que ha de connectar Barcelona i Marsella. El punt informatiu estarà a la glorieta del passeig de la Mare de Déu de Montserrat, coincidint amb el mercat setmanal dels divendres.
El projecte 'BarMar', peça central del corredor europeu d’hidrogen H2med, preveu la construcció d’un gasoducte submarí d’uns 400–450 km entre Barcelona i Marsella, amb l’objectiu de transportar hidrogen renovable entre la península Ibèrica i el sistema energètic europeu.
La infraestructura forma part del primer gran corredor d’hidrogen verd a escala europea i té com a finalitat contribuir al desenvolupament d’un mercat europeu de l’hidrogen, dins d’un sistema interconnectat que preveu una capacitat total de transport de fins a 2 milions de tones anuals dins del conjunt H2med.
Els estudis geofísics i d’enginyeria realitzats durant el 2024 i 2025 han confirmat la viabilitat tècnica preliminar del traçat submarí, sense identificar impediments físics rellevants i validant les alternatives analitzades.
A partir d’aquests resultats, el projecte ha avançat cap a una nova fase amb la constitució d’una societat específica de desenvolupament (SPV) integrada pels operadors de xarxa de transport de gas d’Espanya i França.
El calendari actual situa la posada en servei del corredor cap a 2030–2032, en línia amb els objectius europeus de desplegament d’una xarxa d’hidrogen per a la descarbonització del sistema energètic.
Per a més informació, podeu consultar aquí.
