
La Diputació de Barcelona va visitar la setmana passada els establiments de venda de pa de Llavaneres per informar-los dels requisits que han de complir en matèria d'informació al consumidor. Aquesta és la tercera campanya que es porta a terme a Llavaneres, impulsada per la Regidoria de Promoció Econòmica, Comerç i Turisme, a través de la Xarxa Local de Consum.
Els tècnics, degudament acreditats, van explicar als responsables dels 13 establiments de venda de pa que hi ha establerts a Llavaneres quines són les obligacions i requisits que han de complir en relació a exposició pública d'informació al consumidor.
Entre d'altres, cal que exposin els horaris de l'establiment (encara que aquest estigui tancat) en un lloc visible a l'entrada del negoci, així com indicadors de si s'accepta el pagament amb targeta de crèdit. A més, ha de ser fàcilment visible el rètol on s'informa de l'existència dels fulls oficials de reclamació/denúncia, que els establiments comercials poden sol·licitar gratuïtament a la Generalitat de Catalunya.
Aquesta iniciativa, que ja es va portar a terme el 2009 als establiments comercials i l'any passat als bars i restaurants, té com a objectiu explicar la normativa vigent als empresaris locals per incrementar la qualitat del servei que ofereixen als consumidors, i no pas sancionar-los en cas de trobar-hi deficiències.