1. Internet s’ha convertit en el principal mitjà de comunicació entre l’Administració i els ciutadans, que accedeixen a les diverses pàgines que ofereix l’Ajuntament buscant informació o per fer-hi gestions. Per això és important que en totes les pàgines que es creïn, incloent-hi els documents en PDF adreçats als ciutadans, es vetlli per la bona imatge de la corporació, tant pel que fa als aspectes formals (imatge corporativa, estil adequat al propòsit de la pàgina, etc.) com al contingut (claredat, rigor, etc.).
2. Els diversos àmbits d’actuació municipal també demanen la capacitat d’adaptació necessària. Així, per exemple, la pàgina inicial de l’Ajuntament ha de ser diferent d’una pàgina per difondre un concurs de lletres de cançons adreçat als joves que fan ús dels equipaments municipals. Tant en un cas com en l’altre s’ha de vetllar per la claredat i per la correcció ortogràfica, naturalment, però els recursos de redacció poden ser ben diferents.
3. Tenint en compte que, en general, l’ús que es fa dels recursos informàtics és personal i individual, i que la comunicació per mitjà del web sol ser menys formal, és adequat fer servir el tractament de tu en els formularis i altres textos: