Presencialment, a l'Oficina d'Atenció al Ciutadà (OAC), plaça de la Vila, 1, o bé telemàticament, mitjançant instància genèrica, amb la documentació que es relaciona.
a) Model de sol·licitud d'inscripció i declaració a efectes d'inscripció al registre municipal d'unions civils signada per part dels dos declarants.
b) DNI, NIE o passaport dels sol·licitants.
c) Certificació que acrediti l'estat civil dels sol·licitants. En el cas de persones estrangeres, aquest requisit podrà acreditar-se mitjançant els documents següents:
Qualsevol parella estable empadronada a Llavaneres que estigui en qualsevol dels casos següents:
a) Si s'acrediten més de dos anys de convivència ininterromputs.
b) Si al llarg de la convivència es té un fill en comú.
c) Si es formalitza la relació en escriptura pública. Sempre i quan s'acrediti més d'un any de convivència o si es té un fill en comú.
No poden demanar la inscripció les persones següents:
a) Els menors d'edat no emancipats.
b) Les persones relacionades per parentiu en línia recta, o en línia col·lateral fins a segon grau.
c) Les persones casades i no separades de fet.
d) Les persones que convisquin en parella amb una tercera persona.
Oficina d'Atenció al Ciutadà (OAC)
Plaça de la Vila, 1
08392 Sant Andreu de Llavaneres
937023600
ajuntament
Horari: dilluns a divendres, de 8.30 a 14 h
Com a mínim un dels membres de la parella ha de tenir veïnatge civil a Catalunya. El veïnatge civil a Catalunya l'adquireixen:
En cas de voler modificacions o donar-se de baixa del Registre d'unions civils de l'Ajuntament de Sant Andreu de Llavaneres es farà una comunicació per escrit. Només les inscripcions que facin referència a l'extinció de la unió civil podran fer-se a instància d'un sol dels seus membres.